Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Irti olevan koiran häätö laillista?

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija

Irti olevan koiran häätö laillista? Empty
ViestiAihe: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 00:17

No nii tulipahan koettua tämäkin.. Tsiisus. Käytin koiran iltapissalla ja heiteltiin vähän keppiä tuossa läheisellä jaliskentällä kun hoksaan et kohti sipsuttaa berninpk, otan omani kiinni kaiken varalta ja alan huutaa tälle toiselle koiralle (jota muuten omistaja ei kutsunu luo tai tehny elettäkää!) et HÄIVY perkeleen piski jne ja kohti kävelin edelleen huutaen, toinen koira pysähty jäi selkeesti miettimään et mitäs tää nyt on.. ja heitin kurkkarilla kohti ja lähti sit perääntymään onneksi. Omistaja sitten sipsuttaa kohta ottamaan koiran kiinni tai yritti sillä koira lähti nuuskimaan läheistä pusikkoa..

Tokaisin sitten tälle omistajalle että jos koira ei kerta ole hallinnassa niin ei kannata pitää sitä irti! ja myönnän olin aika veemäinen kun kotona mahavaivainen vauva eli väsynyt joo. No tämä alkaa huutamaan että "sulla on vihainen koira, sitä ei saa pitää irti ja sinulla ei ole oikeutta HAKATA ja POTKIA minun koiraani!!" "se ei edes ollut irti!" (hänen koiransa oli tasan tarkkaan irti ja 50m päässä omistajastaan!)

Olin aika tyrmistyny, sillä koirani tottelee erittäin hyvin ja on hallinassa irtiolessaan, ikinä ei mene toisten koirien luo, ohitellaa irti yms. koira ei kuitenkaa rotikka/dogo miksinä ole sosiaalimmasta päästä..ja tämän rouvan koira on leikkaamaton uros joka näyttää kpuistossa pukittelevan jokaista koiraa eikä tottele mitään. Niinpä lopputulos ei välttämättä olisi ollut kovin kaunis eikä me haistella muutenkaan ketään remmissä.

Mutta jäi jotenki paha mieli ja tarttis vertaistukea että toiminhan oikein?

Sanoin naiselle vielä että sen koiralla ei ole mitään oikeuksia jos se on irti ja että minulla on oikeus puolustaa kytkettynä olevaa koiraani.. Rouva siihen että "tuollaiset hullut koirat pitää lopettaa, ne on vaarallisia!" ja jotain se tais tupista poliiseista.. Hemmetin hemmetti..sieppaa niin. Varmaan koirapuistoradio laulaa..aivan sama, koirani kuitenki käyttäytyy miljoona kertaa paremmin kun tuo berni. Ja Kirsille mennään kunhan vauva on isompi ja maha pikkuisella parempi niin uskaltaa jättää mummolle hoitoon. Kun tää koirani lähti ns. häätöön mukaan.

Sekavaa tekstiä. saa siirtää jos väärässä paikassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 00:32

Jäis pienemmästäkin paha mieli, jos toinen tulee huutaa tollasta. Anna koirapuistoradion laulaa vaan, kyllä ihmiset tietää totuuden, kumpi uskoo paremmin ja ketä. Ihan oikein teit, kun häädit pois :) Voit nyt ihan tyytyväisin mielin kattella omaa koiraas, kun pääsit parantamaan teidän suhdetta! jeee
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 01:13

Ihmisillä on niin eriläiset/vääristyneet käsitykset siitä, miten koiran tulee käyttäytyä ja mikä on normaalia. Pitäisi olla jonkinlainen eu-asetus missä tarkkaan kerrotaan kuinka koiran tulee käyttäytyä: hyvä koira tulee välittömästi kutsusta luokse, hyvin käyttäytyvä koira ei rähise muille koirille ja tottelee myös näissä tilanteissa.

Nyt kuulee vain ettei meidän pikku mussu tykkää muista uroksista tai meidän pikku mussu nyt vain puolustaa omaa tonttiaan (omistajan seisoessa rinnalla) ja se on jonkun mielestä ihan normaalia.

Niin ja en tiedä minkä Karpon nämä asiat pitäisi ihmisille kertoa, jotta ne menisivät jakeluun. Nyt kun tuntuu että kukaan koiranomistaja ei usko toisen mielipidettä (vaikeaahan se on tietysti kun mitään ongelmaa ei omasta mielestä ole)
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 01:42

Lainaus :
Keppi: Nyt kuulee vain ettei meidän pikku mussu tykkää muista uroksista tai meidän pikku mussu nyt vain puolustaa omaa tonttiaan (omistajan seisoessa rinnalla) ja se on jonkun mielestä ihan normaalia.

Niin totta. Mäkin kuulin tänään yhen kivan jutun, kun sheltti haukkui 8kk vanhalle kultsille: "Tää (sheltti) vaan pelkää, kun toi (kultsi) on niin iso." jeee Olin kyllä hetken että MITÄ?? Kaiken meidän koiralaumahierarkiajohtajuus -keskustelujen jälkeen se meni ja sanoi tollasta... hallelujah. Kaikkeen se häpeä meidät ajaa ylös
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 07:45

Mä olen saanut monesti kommentteja, että ai, onko sun koiras vihainen, jos sanon vaikka, että en päästä koiraani jonkun luo tai kiellän silittämästä.

Tsemppiä! Varmasti tosta tuli paha mieli!
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 07:57

Hö! Toi on kai aika tyypillinen kommentti tietämättömiltä.
Yksinkertaiselta ihmiseltä voi odottaa juuri tuollaista kommenttia! Ottais kyllä päähän tappelu
JonnaH
Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
JonnaH

Viestien lukumäärä : 561

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 08:08

Mein naapuri ei siedä mua ku huutanu sille ku se tunkee aina väkisin koirasa moikkaa kaikkia vaik on pelkopurija ja pelkää kaikkee ja koiria varsinkin, siis ihan häntä koipien välissä. Kerran se sit ärähti miun edesmenneelle koiralle ja potkin sen pois ja tietenki se puolusti ittiään omistajanmielestä joka näki tilanteen niin että hän vain käveli ohija eeka hyökkäs päin. Ny se puhuu pitkin pihoja et hakkaan ja potkin koiria. No kaikki täs tuntee mut niin olivat vaan naureskellu jne... Veeti sano pihassa kaverilleen sen ukon kuullen et meijän äiti hakkaa teijänkin äitien koirat heh... Niin lukemattoman monta kertaa oon törmänny samoihin tilanteisiin ja kuunnellu miten miun koira on yhteiskunta kelvoton. Ihmiset jotenki olettaa et jos ei moikkaile hihnassa ja seurustele kaikkien kans on koiran oltava lähestulkoon tappaja, koska heidän olisi vaan halunnut leikkiä. Ja monille varsinki valittajille koira on ainoo jota kautta saa sosiaalisia kontakteja päivän aikana kun niil ei välttämättä muuta oo. Ja jos sanoo niil et koira ei siedä muita koiria niin sehän on vaan siitä johtuvaa ku koira ei pääse moikkaa ja haistelee jokaista ohittajaa... Montakohan ois nadya syöny jos moikkailis heh!
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 08:37

Ihan oikein teit, sinunkin koira on kunioitusta herättävän näköinen että sitä omistajaa vaan vitutti ku hän ei saa edes yhtä berniä ruotuun, elä moisista välitä. toisestakorvasta sisään toisesta ulos.
Yks erittäin hyvä lause on ku tollasia tulee vastaan "tämä on minun tavarani ja minä puolustan sitä jottei se mene rikki"tmv. ylös
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 08:49

Ja jos haluat itse esittää TYHMÄÄ sanot mun koiralla on kirppuja,täitä ym. en halua että sun koira saa niitä sen vuoksi häädin!!tää on toiminu parhaiten KOSKA en oikeasti JAKSA kuunnella valituksia,tällä pääsee helpoiten! love2
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 09:58

Joo, samoin toimii "koirallani on kennelyskä"... Toimi myös fleksikoiran omistajiin jos ajoissa kerkis huomauttaa, löyty yllättävän nopeasti fleksistä stop-nappula. hekoheko

Muoks... Perttihän kirjassaankin kehottaa kansalaistottelemattomuuteen, vaikka ihminen puolustaa omaa "tavaraansa" se silti uhkaa toisen omaisuutta. Mutta kuitenkin irti olevan koiran omistaja jo rikkoo lakia pitämällä koiraansa irti. Kun koira joka on irti pitää olla välittömästi kytkettävissä, ja jos se ei omistajansa sanaa kuuntele vaan lähtee, niin silloinhan se ei ole. ylös
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 12:57

Mulle on käyny ihan hirveen noloja tilanteita. Eli että olen häätänyt jonkun koiran ensin, siinä huudellaan eläinsuojelijalle soittelemista.
Ja sitten sanon että koiras on irti!!; niin mullapas pääseekin OMA KOIRA irti vahingossa, ja se juoksee sinne huutamaan tappelu eli tappele ensin siitä että heitin teidän koiraanne purkilla, sitten kattele vierestä kun omaa koiraa lääpitään palkinnoksi kun se karkaa, ja lässytetään koiralle., että mahtaako olla onnellinen, kun emäntä on semmonen peto.

Sitten on käynyt näitä että on alettu huutamaan siitä purkista, kuinka koira sai elinikäiset traumat.

PArasta ois jos saa koiran kerralla häädettyä, isolla purkilla höystettynä, ja sit vaan lähtee meneen eikä vastaa mihinkään huutoihin. Ei edes katso sitä ihmistä..
jos lähtee perään nii sit pitää jotai sanoa..Kirppusirkusta tai muuta, tai site vaan että mie puolustan koiraani ja tekisit itsekin samoin. Jos ei mene kaaliin niin sit ei voi mitää.

Fleksikoirien tullessa yritän olla niin nopea, ja en kato omistajaakaan..kerran yks ukko päästi aivan valtoimenaan KAKSI fleksikoiraa..ne jolkotti tyynen tyytyväisenä meän luo niin kohdalla karjasin kerran HÄIVY, ja rämäytin purkkia taskussa niihuvitti ku koirien asenne muuttui sekunneissa ja vetivät melkein isäntänsä ojaan. En jääny perääni katselemaan.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 13:44

Mulle taas tuppaa osumaan kohdalle aika usein häädettävä, jonka om.on isohko ja tempperamenttinen mies 72114 ... Varmaan olisi ollut nokka mustana joka kerran jälkeen, mutta kun omistaa spk:n, niin yleensä vaan haukkuvat ties miksi lehmäksi turvallisen matkan päästä seko
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 14:52

Valitettavasti en pääse koskaan ylpeilemään, ainakaan beaglen kanssa, ettei mun koira koskaan karkais. Silloin olisi kiva että se vaan häädettäisiin ja sillä selvä. Mut ei, pitää aina tehdä asiasta numero. Hirvee lässytys.

Olisi kiva kaksi asiaa: Että ihmiset ei ajattele heti toisesta ihmisestä pahaa, vaan tekevät mitä täytyy: suojelevat koiriaan, ja antavat toisten suojella koiriaan ilman että aletaan toisia ihmisinä haukkumaan..

Mätsärissä sanoin yhdelle omistajalle, joka tuli tosilähelle ja sen koira katteli jo korvat pystyssä, että ethän päästä koiraa, ja hymyilin että katos tää mun pelkää, ku oli mun jaloissa häntäkoipienvälissä.

Niin se suuttui heti, että hänen koiransa ei ole "sellainen koira"..kauhea paasausIhan ku oisin syyttänyt, että hänen koirassa tai hänessä on jokin vika.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 14:58

voe voe... ei riitä kahden käden sormet niille kerroille kun joku valopää on ruvennut avautumaan kun puolustan omaani/komennan omaani tappelu valitettavasti vaikka kuinka itselleni hoen täällä kotona että et sitten avaudu takaisin niille ja jotain noista kirppu hommeleista niin lähestulkoon joka kerta myös itsellä palaa täysin käpy, jonka seurauksena valitan pallo punaisena että miksi mä teen just näin isiso5 on uhattu vaikka millä poliisilla ja eläinsuojeluviranomaisella ja monesti oon siihen sanonu takas että soita jos mieles tekee, mä venaan tässä ja kutsun poliisisedät vielä kahville, niitä kiinnostaa varmaan todella paljon tälläiset asiat... siinä vaiheessa ne yleensä kääntyy ja kävelee pois ja mumisee omiaan
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 15:01

kaikki ne kerrat kun on tarvinnut jollekkin mainita että ei moikailla remissä tai sitten ne harvat kerrat kun olen häätänyt jonkun niin kuulen aina sen saman asian.olen epäsosiaalinen ja itsepäinen ihminen lappu2
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 19:26

kiitokset kommenteista:) lohdutti kummasti:) Harmi vaan et toi oma oli niin menossa mukana ku mammakin raivos.. yksinään ei uskalla lähtä koirien luo mut jos oon menossa niin heti messissä..
Tuntuu et vois jaella pertin kirjaa joka toiselle koiran omistajalle et ymmärtäis miksi toimin näin ja miten ne vois itse toimia jne.
Taisin saada sekopää koiranomistajan maineen, mut eipä tuo haittaa, pysyväthän koirineen kauempana, heh:)
JonnaH
JonnaH

Viestien lukumäärä : 561

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 4th 2010, 21:52

Sullon äärettömän komia koira! WAU!!! Mie tykkeen!
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 5th 2010, 22:01

Eipä kannata välittää tommosista ääliöistä, sitä vaan varmasti hävetti kun oma koira ei totellut.

Mulle ei ole vielä kun kerran valitettu kun häädin koiran. Tällön oli kyseessä rotkulauros, jonka omistajaa selvästi ärsytti kun mun koira seiso vieressä vapaana olematta menossa luokse ja sen rotkula lähti kertakomennosta ilman tehokeinoja. Pienestä se ego on joillakin katsos kiinni taasus
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 5th 2010, 23:52

Tuo on totta monet suuttuu sen vuoksi kun omat koirat käyttäytyy huonosti,sit ne purkaa sen hitutuksen sellaiselle kenen koira on viilee ku viilipytty!!
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 10th 2010, 20:12

Itsekin olen useimmiten mukana nenäpunkki leikissä. Vaihtoehtoisesti jos toinen kerkiää huutaa luokseen niin sitten olen sanonut, etten halunnut vaikeuttaa luoksetuloa JA saavan karkaamisesta palkintoa pääsemällä leikkimään mun koiran luokse.. ;)

Mut juridisesti teit oikein. Vakuutukset edellyttää, että teet kaikkesi estääksesi tappelun JOS et ole varma, ettei tappelua tule niin häädä varuiksi. Mielenkiintoinen seikka olisi myös se, että miten tämä "potkiminen" tapahtui jos hänen koiransa oli hihnassa eikä tullut teidän iholleen..? Myös jos koiraan ei jää mitään jälkiä niin potkimista on mahdoton näyttää toteen. :)
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 11th 2010, 13:55

siis hänen koiransa siis oli irti ja omani kiinni ja heitin vain kurkkarilla päin, eikä osunu lähellekkään:) ja rouvalla selkeä näköyhteys meihin että näki kyllä mitä tein.. mutta kaitpa se säikähti meitä ja loukkaantu mun sanomisista..
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 23rd 2010, 13:42

Haa pongasin tuon bernin omistajan petsien sivuilta ja lähetin viestiä ja selitin sitten tilanteen, pertin ja miksi tein mitä tein ja pahoittelin:)
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyKesäkuu 24th 2010, 09:52

Joko sitä hävetti, tai, koska moni ei tajua edes hävetä, oli sitä kansanryhmää, joiden mielestä heidän puppe saa tulla "tutustumaan" kaikkiin koiriin, koska "se on niin kiltti".

Tiedän, että tommosten jättäminen omaan arvoonsa on vaikeaa, koska mulla ainakin alkaa heti kuppi kiehumaan yli, kun aletaan jauhaa sontaa mun koirista.

Lain silmissä tässä tuskin kumpikaan teki kummempia. Sen koira oli irti, mikä on järjestyslaissa kielletty. Sä taas et tehnyt lain silmissä yhtään mitään. Kadulla/metsässä riitely ei valitettavasti ole laissa kielletty. Eikä tyhmyys. Ja nyt tarkoitan sitä vastapuolta.

Itse olen käyttänyt kanssa nenäpunkki-tekniikkaa, koska samoin, en jaksa alkaa kinaamaan. Ongelma on se, että jos jonkun koira ei tottele, eihän se sitä pois saa vaikka olisi mikä tauti. Toinen, millä nyt tietysti niitetään taas "hyvää" mainetta on:

Minä: älä päästä sun koiraa näiden/tän lähelle!
Toinen: ei se tee mitään.
Minä: TÄMÄ KYLLÄ TEKEE!
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyHeinäkuu 26th 2010, 23:01

Amoteus kirjoitti:
Joo, samoin toimii "koirallani on kennelyskä"... Toimi myös fleksikoiran omistajiin jos ajoissa kerkis huomauttaa, löyty yllättävän nopeasti fleksistä stop-nappula. hekoheko

Muoks... Perttihän kirjassaankin kehottaa kansalaistottelemattomuuteen, vaikka ihminen puolustaa omaa "tavaraansa" se silti uhkaa toisen omaisuutta. Mutta kuitenkin irti olevan koiran omistaja jo rikkoo lakia pitämällä koiraansa irti. Kun koira joka on irti pitää olla välittömästi kytkettävissä, ja jos se ei omistajansa sanaa kuuntele vaan lähtee, niin silloinhan se ei ole. ylös

Tästä kennelyskästä tuli mieleen, kun koirien kanssa oltiin pevin jälkeen lenkillä ja joku kyseli "saako tää tutustua teidän koiraan?" sanoin että "ei kannata että näillä on kennelyskä". Se idiootti omistaja sanoi: "Aijaa, niin tälläkin on. Sai sen yhden ystävän koiralta. Mitkä lääkkeet teillä on?" tappelu Sen jälkeen en oo kennelyskästä puhunutkaan vaan sanonut "ei" ja kävellyt ohi panda
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? EmptyMarraskuu 2nd 2010, 18:23

Täältä löytykin osuva keskustelu.. Alkaa ihan tosissaan ahdistaa lenkkeily täällä suunnalla. Jouduin jo kolmannen kerran tänä syksynä häätämään rähinämurinalla iholle yrittävän koiran omien kimpusta. Joka kerta sama koira on näillä omistajilla vapaana, eikä todellakaan hallinnassa. Kaiken huipuks ne tyypit (näyttää lähimmä narkkareilta) vielä naureskelee, että "eikös sun koiran tehtävä ois puolustaa sua", eivätkä edes yritä ottaa koiraansa kiinni vaikka pyysin. Ne oli just sillä asenteella, että pistetäänpäs pieni koiratappelu pystyyn. Aina kun sain sen koiran vähän kauemmas ja yritin poistua tilanteesta, se hyökkäs uudestaan. Lopulta onneks toinen niistä sitten sai sen kiinni.

Mitä muuta tuossa tilanteessa oikeesti voi tehdä kuin yrittää karjua ja huutaa, jotta se pysyis poissa omieni iholta?? Varmaan ihan vaistomaisesti huusin kaikki maailman kirosanat, joo hävettää.. Jouduin pari kertaa huitomaan hihnallakin, en siis osunut koiraan, kun yritin saada sen kauemmas. Nää tyypit asuu todennäköisesti jossain tässä meidän lähellä, eli todennäköisyys törmätä niihin uudestaan on suuri. Mutta siis eikö ole näin, että mulla on oikeus häätää julkisella tiellä irtokoira, koska en tietenkään voi tietää mitä kävis jos se pääsis mun koiriin kiinni? Ärsyttää, kun mulla oli vielä mukana meidän pehmeäluonteisin koira, jonka viimisenä haluaisin joutuvan tällaseen tilanteeseen :/ Toivottavasti sille ei nyt jäänyt mitään kammoa, että alkaa hermoilla ohituksissa, kun just ollaan harjoiteltu mahdollisimman rentoja ohituksia. Ei se kyllä ainakaan tilanteen jälkeen mitenkään panikoinut..
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Irti olevan koiran häätö laillista?   Irti olevan koiran häätö laillista? Empty

Irti olevan koiran häätö laillista?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» Kuuden koiran laumajärjestys/yhden koiran egoilu?
» Irtokoirien häätö
» facessa häätö apu jne,,
» Häätö/ohitusapua Jokiniemi(Vantaa)
» Missä pidätte koiraa irti?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: