Kyseessä siis 2,5v uros sheltti. Testattu 1-vuotiaana kovahkoksi, lapselliseksi, oudoksi linnuksi + hyvä hermoiseksi.
Nyt ollaan muutettu "väliaikaisesti" vanhempien luokse, ja koko laumassa on (kaikki shelttejä):
uros 3v / Kovahko, suht. huonot hermot
uros 3v / Kovahko, suht. hyvät hermot
uros 2,5v / Kovahko, hyvät hermot - outo lintu -> ongelma!
uros 2v / Pehmeä, hyvät hermot
uros 2v / Pehmeä, tosi huonot hermot
uros 1v / ???
Kaikki leikkaamattomia! Kaikki muut on siis testattu, paitti tuo 1v.
Ollaan siis asuttu nyt melkein kuukauden tuolla ja uskoisin, että koirat on ihan kunnon lauman muodostaneet? Laumajärjestyksestä ei mitään hajua.
Mutta tää meidän outolintu on nyt alkanut paskomaan ja kusemaan sisälle. Hädästä ei ole kyse, koska tekee tätä ainoastaan silloin, kun mä tai mun poikaystävä ei olla kotona, ja se tekee sen aina jonkun edessä (viimeks mun veljen 20v).
Miksi se on alkanut tekemään noin? Koira on testattu kaks kertaa, eikä meidän suhteessa oo mitään ongelmaa ollut. Yhtä hyvin se uskoo ja on on ruodussa ku ennenki.
Mun pää sanoo, että se egoilee jollekin tossa kuuden koiran laumassa. Eikä asiaan auta yhtään, kun ei tiedetä, missä järjestyksessä noiden pitäis olla tai minkä järjestyksen ne on ite luoneet. Mistä sen tietää, kuka noista on pomo ja kuka kukkoilee kenellekin?