Eli käytiin Kirsin luona korjauttamassa 2,5 vuotias bordercollie uros joskus 5kk sitten. Kessu on luonteeltaan melko kova, sillä on melko huono hermorakenne ja rauhaton (adhd). Ongelmana tällöin oli erityisesti hihnassa vetäminen eikä Kessu luottanut minuun. Häädön jälkeen noin kk kaikki oli melko hyvin, hihnassa vetäminen rauhoittui, mut sen jälkeen on tullut lisää erilaisia ongelmia. Kessu alkoi siis karata lenkkeillessä (oli pari minuttia aina näkymättömissä ennenkuin palasi takaisin). Nyt Kessu on ruvennut entistä enemmän vahtimaan 10kk vanhaa whippettiämme. Aina kun kutsun hippettiä luokse tai kiellän sitä jostain niin Kessu menee häntä tanassa sen luokse ja koittaa ottaa poskesta tai vastaavasta kiinni, sama juttu on jos hippetti kulkee sen ohi. Kessu myös varastaa Willyltä luita ja murisee jos Willy tulee silloin sen lähelle. Nykyisin Kessu on ruvennut myös murisemaan, jos esim harjaan sitä ja se on lähdössä karkuun ja otan esin rinnan alta kiinni, niin alkaa murisemaan. Sama on jos tehostan purkkia viskaamalla käskyä, niin Kessu lähtee muristen kauemmaksi. Nyt myös kaikki nätistä hihnakäyttäytymisestä on unohtunut, saan monta kertaa heittää purkkia ennenkuin malttaa olla vähän aikaa vetämättä tai jos purkki unohtuu kotiin, niin silloin Kessu vetää hihna kireällä sen minkä jaksaa. Kessu on alkanut myös varastaa ruokaa mitä se ei ole ennen tehnyt ja olen nyt useaan otteeseen yllättänyt sen kotoa haukkumasta (räksyttämästä) kovaan ääneen jos ollaan tultu kaupasta tai töistä (säännöllinen päivätyö) tai jos olen mennyt hakemaan jotain sisälle unohtunutta ennen lähtöä. Ikinä ennen ei ole myöskään siis haukkunut. Tänään kun tulin töistä kotiin niin Kessu haukku ja Willy ulvo, sen verran kerkesin nähdä, että Kessu oli Willyn pedillä (Willy ei suostu siis edes istumaan paljaalla lattialla) et oiskohan Kessu yrittänyt saada Willyä kauemmaksi vai mikä lie.
Mut mitä mä voin enää tuon Kessun kanssa tehdä? Tuntuu et kaikki menee kokoajan huonommaksi ja mietityttää et mitä se seuraavaksi keksii. Voiko Kessu olla jotenkin mustasukkainen Willylle, entä jos muutaman vuoden päästä saamme vauvan, niin mitä sitten tapahtuu? Eihän Kessun voi antaa sitäkin vahtia. Olen koittanut olla molempia koiria kohtaan johdonmukainen ja erityisesti Kessua kohtaan tiukempi, mut tuntuu ettei mikään auta! Willy taas on helppo koira ja osaa elää kunnollista "koiranelämää" eikä se onneksi ole ottanut Kessusta mallia.