Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Pennun sisäsiisteys

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija

Pennun sisäsiisteys Empty
ViestiAihe: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 14th 2010, 01:01

Olikos niin, että pennullekin sai konahtaa, jos selkeästi osoittaa mieltään ja liruttaa lattialle? Mitäs mieltä näistä papereista lattialla, oppiiko pentu nopeammin tekemään ulos jos ei kehuskella paperille tekemisestä? Onko sisäsiisteys miten riippuvainen rodusta ja koosta?
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 14th 2010, 07:18

en konahtaisi alle 5kk ikäiselle pennulle,,odotin mantan kohdallakin sinne 5kk ja sit katoin oikeasti tarkkaan että onko mielenosoitus vai ei,,pentu on pentu kuitenkin!
ei kehuta ku se vain pissii,,pissipä ulkona tai sisällä,kyllä ne oppii pissimään ulos ilman kehumistakin,jos eivät niin meillä kaikki 6 kusis vielä lattialle :569:
no joo ehkä enemmänkin nartuista ja uroksista,,nartut yleensä tulee nopeammin sisäsiistiksi ku urokset,,mut ei voi yleistää,,rotuun ja kokoon,,on pieniä jotka kusee vielä 1v ikäisenä tai oppivat jo 4kk samoin isoja jotka on jo 3kk sisäsiistejä ja sit jotka on vasta 8kk sisäs.
Mulla on kaikki koirat ollu sisäsiistejä alle 6kk ikäisenä,,(uunon merkkailuja lukuunottamatta tappelu )ja yksi mihin olen kiinnittäny huomiota on se mistä pennut ovat lähtöisin,kun mullaki on ollut pentuja mitkä on kasvaneet maalla tai ovat saaneet olleet ulkona oppivat nopeammin kuin nämä pennut mitkä ovat kasvaneet tyyliin kerrostalossa/sisätiloissa koko ajan.
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 14th 2010, 21:51

Mulla on viellä tuoreessa muistissa pentuaika. Rostan kai voisi sanoa olleen sisäsiisti jo melko varhain. Eli hoksasi melkein jo tullessaan, että ulos tehdään ja kun oli mahdollisuus viedä tiuhaan niin sisällä pysyi siistinä. Täytyy sanoa, etten muista oliko meillä sanomalehtiä. Kai meillä oli.. :D Itse meinasin alkuun alkaa kehumaan koska se oli toiminut kasvattajan koirilla, mutta päädyttiin sitten eräänlaiseen kompromissiin hetkeksi eli sanottiin "pispis" ja unohdettiin sekin sitten hetken päästä. Meillä tosin kasvattaja oli jo aloittanut opettamalla pennut jo paperille/ulos. En tiedä varmaksi missävälissä voisi sanoa, että Rostasta tuli niin sisäsiisti, että pystyi pidättämään koko työpäivän ehkä 4kk iässä. Tosin raju reikkuminen kaverin murkun kanssa sai aikaan ison janon ja silloin tuli silti sisälle pissat. Meillä isoin takapakki tuli sairastumisen myötä eli kun tuo alkoi tiputusten jälkeen juoda megana niin sisäsiisteyskin vain jäi kuukaudeksi. Tuo tapahtui melko myöhään ja mietittiin silloin pitkään, että onko kyse kettuilusta vai sairaudesta ja kun pissanäytteessä ilmeni punasoluja niin oli sitten helppo ymmärtää noita jättilammikoita.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 14th 2010, 22:01

Niin meillä ei ole ollu ikinä papereita,ku ei ne pissit silloin aikoinaan koskaan paperille menny vaan viereen,joten en sitten ole sen jälkeen papereita käyttäny lattialla,,ja hyvin noi on oppineet sisäsiistiksi,,en tiiä nopeuttaako se oppimista kun en niitä opeta edes tekemään tiettyyn paikkaan tai paperille tekemään tarpeitaan,,,, :suspect:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 14th 2010, 22:08

Repesin juuri aiemmalle kirjoitukselleni. Hyvin muistissa kieltämättä jos en muista edes oliko paperia vai ei.. :D Tosin pikkukoiran pissat kuivuu kyllä sukanpohjaankin aika näpsäkästi joten hyvin mahdollista ettei ollut. Kysyin mieheltä, ei ollut lehtiä lattialla kuulemma.. :1300:
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 15th 2010, 04:01

Oon tossa lueskellu näistä pissi"ongelmista"... ja moni siellä sanoo että koira (siis yli ton 5kk jopa reippaasti) ei tee sisälle yöllä mut sit päivällä kun jää yksin/tai seurassa tekee. Mistä sit tietää nuoren koiran kohdalla onko toi protestia vai ei? Rulla tuli mulle 9kk, teki viikon sisälle ja se oli sit siinä (paitsi vähän ennen ekoja juoksuja pissi muutaman kerran)... Ollu kuiteski ulkokoirana.Itse oon kyllä pitäny aina vajaan vuojen ikäisen koiran sisälle pissimistä protestina tai että joku hormoonihärö ym. Aina kuulee sitä, että koira ei rakenteellisesti ole kyvykäs täysin pidättämään ennen vuoden ikää. Mikä lie sit totta.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 15th 2010, 07:01

jep jos yli 5kk tekee yksin ollessa sisälle se on jo alkavaa protestia(mutta tässä on otettava kyl huomioon vielä yksilö ite olen laittanu 6kk rajan niin ei tule mitään mokia tehtyä,jos koira ei vielä oikeasti pystyiskään pidättään tyyliin 9-10h niin ku monet koirat joutuu olemaan yksin kotona.
plus sit on nämä pelastetaan koirat ym.jotka ei kaikki ymmärrä ettei sisälle saa tehdä jos ovat tyyliin 7v asuneet sisällä ja tehneet sinne tarpeensa ym.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys EmptyTammikuu 15th 2010, 10:03

On sanottu, että pennun pidätyskyky olisi noin ikä kuukausina + 1 (5kk ikäinen siis jaksaisi pidättää 6 h). En tiedä onko näin, mutta eiköhän se aika hyvänä linjana mene.
Meillä on toimittu kaikkien kanssa ihan samalla tavalla ja sisäsiisteys saavutetiin hyvin eritahtiin. Eli Ronja 5 kk, Hode 11 kk, Leevi 12 kk (!) ja Nuutti 3 kk (!!)
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Pennun sisäsiisteys   Pennun sisäsiisteys Empty

Pennun sisäsiisteys
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» pennun huomioimattomuus?
» Pennun kasvatus
» Pennun osto
» Pennun eroahdistus
» Jääkaudesta ,pennun kasvatukseta ym.torinaa laitettu lisää

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: