Vieraili Vierailija
| Aihe: pennun huomioimattomuus? Maaliskuu 9th 2009, 10:19 | |
| Aloitanko heti 8-viikkoiselle uudelle perheenjäsenelle perushuomioimattomuuden? siis AINA kun tulen jostain?, kutsun leikkiin jne? t: uusi koira-ihminen :D |
|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: pennun huomioimattomuus? Maaliskuu 9th 2009, 12:13 | |
| Naperon kanssa elät ihan perusnormaalia elämää. Pentu on pentu:)älä anna sen sikailla,esim koira saa tulla sun luokse silitettäväksi kun se tulee nöyränä mut jos se tulee sikailu tyylillä voin nätisti murahtaa tyyliin että tuleppas vähän nätimmällä asenteella. Itse annan pennun purra itsenäni(eli riekun sen kanssa)mutta raja on siinä että jos se puree mua liian kovaa sit minä "puren"kovempaa takaisin. Pennun pitää saada olla pentu sinne 5kk asti sit voit aloittaa vähän tiukemmat säännöt jos tarvista. Mulla on helppoa ku seuraan lauman elämää.pentu saa pukittaa vanhempia,se saa purra repiä,sikailla ym.ja vanhemmat vai on että joo joo odotas ku vanhenet:) Silittäkää pentua touhutkaa sen kanssa kaikkea, muuta teidän ei tarvii pennulle "opettaa"kuin tänne,odota ja EI sanat. pitäkää pentua paljon irti siinä se luotto syntyy,suojelkaa pentua kaikilta irtokoirilta,älkää antako haistella hihnassa muita koiria,kehukaa pentua hirveesti ku se tekee jotain oikein,mutta jos se ei tottele tai tekee ilkeyttään niin sitten ei ja napakka niskasta nipistys:) Ja ennen kaikkea muistakaa ettette ala ajattelemaan mitään juttuja liikaa,jos te mietitte koko ajan mitä pennun kanssa saa tehdä ja mitä ei niin se epävarmuus heijastuu myös pennun käytöksessä Rajat ja rakkaus niin se homma toimii...ja lykkyä vain kakaran kasvatukseen. | |
|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: pennun huomioimattomuus? Maaliskuu 9th 2009, 18:36 | |
| |
|
Täpläkäs En enään jaksa kuulla sanaa koira
Viestien lukumäärä : 2060 Join date : 09.02.2009 Ikä : 52 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: pennun huomioimattomuus? Toukokuu 17th 2009, 20:02 | |
| Mulla on jo aikuinen koira, vaan kun en haluu alottaa taas uutta otsikkoa "huomioimattomuus". On vähän vaiheessa joo, mieleen puikahti vaan, että kun koiraa ei huomioida, niin miten se sitten haluaa edes tulla kutsusta, vaikka siliteltäväksi? Oma koira ei tee sitä läheskään aina. Kattoo vaan, ai että sanoko toi omistaja jotain, ei häntä huvita. Koira on rauhallinen kotioloissa, mutta tuntuu, että sen paljo nukkuminenkin olisi joku oire jostakin? Tressi ym...? Tuntuu vaan pahalta, kun koira ei välitä aina edes kutsusta tulla luokse Katsotaan kun tuo koira tulee vajaan vuorokauden päästä hoidosta, josssa oli melkein 5 päivää, tuleeko miten esimerkiksi luo sitten taas tässä kotona kaksistaan ollessa?? Onneks en ole kuullut hoitoperheestä negatiivista kommenttia yhtään mistään koiran käytöksessä, jota se koira normisti mulle tässä kotona "lällättää" ja pistää ihan 16-0. Oikein ihmettelen asiaa, että hoidossa mennyt noin hyvin!! :P Kuulin kyllä koiran haukkuvan isomman lapsen ulos lähdettyä, kun koira jäi muun perheen kanssa yläkertaan turvaportin taa. Tuolla koiralla kun on ollut ihme kokeilua ihan pikkupennusta lähtien. Mutta niinkuin Kirsi kirjoitti, pennun pitää antaa olla pentu, sen pentuajan. Vaikkapa pannan laitto koiralleni pienenä oli jotain ihan yökyök koiiran mielestä, ja sitä protestoi. Huolimatta siitä, etten ollut sitä pantaa laittaessa koskaan satuttanut tai mitään vastaavaa. Myöhemmin, heti koiran sen 4-5kk:tta täytettyä ilmeni sitten kaikki muu ongelma Kas kun se mun koirana viihtyy, kun mie oon näin huono johtaja. :oops: | |
|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: pennun huomioimattomuus? Toukokuu 17th 2009, 21:02 | |
| Mie kutsun kotona tosi harvoin koiria luokse silitettäväksi ja jos kutsun ja se ei tule niin annan sit olla,en rukoile sitä luokseni,,,mulla se sisällä luoksetulo ei ole niin ehdoton kuin ulkona,,ja mieluummin annan koirien makoilla ihan rauhassa ku että olen niitä jatkuasti kutsumassa paijattavaksi,, jos näen että virtaa riittää jollain niin sit kutsun ne leikkiin mut sekin tapahtuu useimmiten ulkona ku asunnossa ei yksinkertaisesti mahdu riehumaan:) | |
|
Sponsored content
| Aihe: Vs: pennun huomioimattomuus? | |
| |
|