|
| Jos koira puree,,, | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Jos koira puree,,, Joulukuu 17th 2009, 22:34 | |
| Kuvitelkaa että teillä olis koira joka puree tässä on eri juttuja jaoteltu mitkä näistä sallisit mikä menis rajan yli -sinua¨ -lastasi -vieraita jotka tulee kylään -vastaantulevia ihmisiä ja lapsia -miehiä -vieraita koiria -saman perheen koiria -vain narttuja tai uroksia(ei hyväksy samaa sukupuolta olevia) -satunnaisesti ei varoita ei ole mitään logiikkaa
koira puree -KUNNOLLA (eli pitää tikata/tulee lääkäri reissut) -pienet hampaan jäljet -ei riko ihoa mutta tulee mustelma -enemmän puree vaatteita/tai roikkuu koiran karvoissa
mitkä olis ne rajat että koira lähtee piikille vai mietitkö onko vika sinussa,mitä yrittäisit tehdä että asiasta pääsis eteenpäin. Nyt ei pohdita koiran luonnetta(tämä on sitten ihan eriasia ja vaikuttaa aina päätöksiin. mutta aatelkaa vaikka niin että se teidän tällä hetkellä oleva koira muuttuisi tälläiseksi mitä tekisit)
Viimeinen muokkaaja, kitiska pvm Joulukuu 18th 2009, 06:59, muokattu 1 kertaa | |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 02:41 | |
| Miettisin ensin onko vika minussa, ottaisin yhteyttä Kirsiin :230: Kyllä toi arvaamattomuus pistäis miettimään. Meillä oli ennen tällainen perhoskoira joka saattoi ns ilman syytä purra. Ei lopetettu vaan kun oli pieni niin asiaa katsottiin läpi sormien (ihme ettei porukat piikille vienyt). Tietyissä tilanteissa näki silmistä että kohta tapahtuu. Mutta asiaan eli jos koiralla todettaisiin joku sairaus joka tuollaista aiheuttaa menisi piikille eli pureminen jatkuisi. En tiedä miten pitkälle yritystä riittäisi ison dominoivan koiran kohdalla... Pieni nippaisu ei haittaisi, silloin vain tiukempi linja. Toivottavasti ei ikinä tule ajnkohtaiseksi koska vaikea miettiä jo nyt |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 03:38 | |
| Airiksen kanssa voisin vielä kattoa kerran läpi sen, että puree vaikka jotain tietyn tyyppistä miestä jos se ajetaan nurkkaan, jopa niin että tarttee tikata. Menis menneisyyden piikkiin. Mut Ronilla on sen kaliiberin puruvoima, että jos se kerrankin tekis tikattavan reiän muuhun ihmiseen niin eiköhän se olis piikkituomio heti kättelyssä. Varsinkin kun joudun nyt jo kaikki kykyni laittaa peliin, että sika pysyy kurissa, eipä olisi enää mistä ammentaa. Jos se puris jossai tilanteessa jossa selkeesti suojelisi mua, siis tarkoitan OIKEAA uhkaa kohtaan, ei mitään sen kuvittelemaa, niin sitten asia olisi toinen. Kerran varmaan kattoisin läpi jos vieraaseen ihmiseen tulis ruhjeen tasoinen vamma. Itseäni saattaisi antaa Ronin purra sen kerran, niin että tulis tikkejä. Riippuis tilanteesta. Jos se ottaisi purut yllättäen ja epäloogisesti, niin sitten en. Jos olis selkeä tilanne jossa johtajuus on kunnolla hakusessa ja ahdistaisin sen nurkkaan niin sitten ehkä. Urosta tuo on purrutkin, tosin tikattavaa ei ole tullut. Käsittääkseni tässäkin tilanteessa (vaikea oli nähdä, toisen omistajakaan ei kunnolla tilannetta nähnyt) saku puri ensin. Roni tosin provos ERITTÄIN hienosti :roll: Tän takia tuo on nyt koppa päässä ulkona vapaana. |
| | | JonnaH Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
Viestien lukumäärä : 561 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 07:39 | |
| Mul ois rajat et jos puree lapsia ja jos puree useemmin ku kerran ni heido moido. Paitti eka pitää selvittää onko kipukoira jne mut yleensä ottaen jos ei oo pipipiä koira ni ei lapsia/pentuja pure. Meil on eeka hilkulla kö ei oo ketään purru mut veetiä uhitellu ja ny sitä pentua... Jos mänöö hampaat lapseen kiinni ni adios. Sen kö tiiän valmiiks ettei oo kipukoira vaan korvienväli on kipiä... Tai sitten jos syyttä puris jotain vierasta lenkillä tai himassa ja puris kunnolla niin jos ei oo loogista syytä ni lähtis. | |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 07:58 | |
| no kaikki riippu tietenkin tilanteesta, miksi koira on purrut,onko siihen joki syy. esim. jos se on ahdistettu nurkkaan ja puolustaa itseään niin hyväksyisin täysin että puree/näykkäsee/varoittaa oli se sitten vieras tai tuttu ihminen. Tai jos lapsi kiusaa koiraa niin ikävä kyllä se on sen ihan oma vika, toki tässä on myös vanhemmalla vastuu opettaa lasta ja koiraa että miten toisten kanssa ollaan, mutta jos vaikka jo 10 vuotias kiusaisi koiraa ja koira on vaikka jo pari kertaa poistunut paikalta ja mukula vaan perässä härkkimässä, niin hyväksyisin sen että koira varoittaa/nappaa.Toki on sitten luonteissa eroja että nappaako nätisti vai vähän kovemmin. Jos minua/vieraita tmv. purisi oma koira ns.ilman syytä eli suhde olisi kunnossa niin ekaksi yrittäisin selvittää miksi. Eli onko koira kipeä yms. jos loogista syytä ei löydy niin sitten olisi kyllä piikin paikka jos koira purisi tai edes murisisi ilman syytä/yhtäkkiä useamman ku yhen kerran. Ja jos löytyy syy esim. että koira on kipeä niin katsoisin että koska koira on sit taas niin kipeä että on aika jo luovuttaa... |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 08:45 | |
| maksin kohdalla jos niin kävisi lähtisi koira, ihan siitä syystä että silloin sillä olisi jokin todella pielessä, maksi ei ikinä ei ikinä ole käyttäytynyt sillä tavalla agressiivisesti mitään kohtaan että tekisi jotain koav on kyllä ollut uhoomaan.. ei edes silloin kun meillä oli asiat ihan päin perseitä ja jos se niin tekis olisi se luultavasti hyvin sairas/kipeä.
pikkupaimenten kohdalla olen valmis katsomaan sormienläpi jonkin verran, riippuen tilanteesta esim. -jos purisi ihmistä joka on mennyt häiritsemään niiden unia tai tuppautunut ja ahdistanut koiran nurkkaan -jos korkeassa vireessä hairaa mun käteen kiinni rinosta en usko että ketään nappaisi kovin helposti, mutta ansasta en tiedä/ole vielä varma saattaisiko se niin tehdä...
en kuitenkaan lähtisi hätimään katsoisin ensin itse peiliin muutamankin kerran ja pohtisin asiaa.. |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 09:26 | |
| Kodaa en osaa kuvitella puremassa, mutta jos niin kävisi niin en veisi piikille koska todennäköisesti se johtuisi sitten siitä että se on kipeä ja selvittäisin sen. Se ei purisi varmaan edes vaikka kuinka ahdistettaisiin nurkkaan, ja kodan kavereitahan on...kaikki. siis jopa se juoppo joka eilen yritti saada koiria rähjäämään niin koda vaan heilutti häntää jee jee
Kenain kanssa on sitten toinen juttu kun sillä on hieman ns. päässä vikaa. Eli jos se alkaisi jatkuvasti käymään niin paljon kierroksilla jostain syystä että ei tiedä millon se kilahtaa niin sillon ois varmaan hyvästien paikka. Oikeastaan osaan kuvitella että lapsiperheessä sen elämä loppuisi varmaan ekan viikon sisällä, ei sen hermot kestäisi niitä, kävis koko ajan kierroksilla ja sitten jos lapsi jahtaisi sen nurkkaan tms. niin purisi ihan varmasti.
Tietenkin jos mä viettäisin aikaani jossain jossa on lapsia niin tekisin hyvin selväksi että ette yritä leikkiä tämän koiran kanssa ettekä seuraa sitä tai yritä silittää sitä, mun pitää aina olla paikalla jos tahdotte sitä silittää..jos silti lapset menisi ja jahtaisi nurkkaan sen ja se purisi niin en usko että pystyisin ekasta kerrasta viemään sen piikille, tilanne kohtaista. Sehän olisi silloin sen lapsen syy kun on härkkinyt vaikka on kielletty mutta lapsetkin on lapsia eikä ne aina tajua. Tämän takia en anna kenaita hoitoon edes lapsiperheeseen.
vaikeita asioita.
EDIT. ai niin ja tosiaan siis sehän kertoo kanssa mun mielestä paljon että jos koira puree niin miten se puree, pureeko heti täysiä vai näykkäseekö ns. varottaa. tiedän tapauksen jossa koira vietiin piikille heti kun se oli purrut lasta, ja myöhemmin kävi ilmi että lapsi oli kiusannut koiraa. Hätiköityjä ratkaisuja, mielestäni huolella pitää miettiä suuntan tai toiseen.
ei tuu mitään, taas pitää muokata! piti viel lisätä että voihan kodin vaihtaminenkin olla oikea ratkaisu piikin sijaan, jos koira joutuu elämään koko ajan paineen / stressin alaisena mutta toisenlaisessa ympäristössä tulisi toimeen ihan hyvin. Esim kenai, jos se olisi joutunut lapsiperheeseen niin olisi ehkä jo tokkassu, mutta nyt se tossa jolkottelee ihan hyvin kun meillä ei lapsia ole eikä tule moneen, MONEEN vuoteen...
Viimeinen muokkaaja, inmoilan pvm Joulukuu 18th 2009, 11:29, muokattu 4 kertaa |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 10:35 | |
| no piikille laittaisin vasta sit ku oisin kaikki mahdolliset syyt selvittäny, (kipu ja johtajuus) ronjahan on kahta miestä purru ennen kirsil käyntiä... ja toinen niistä uhkaskin et vie asian poliisille... mut siis... tosiaan kuten edellisetkin sano, ni tilanteesta riippuu... roope voi näykätäkin jos vieras ihminen ottaa siitä fyysisesti kiinni... ronjan puolustusvietti ja terävyys tekee siitä ns. puru herkän... mut peiliin pitäs kahtoo jos mun läsnäollessa puris muita tai minua... mut jos aina ois epävarma olo koiran kans.. pureekohan se vai ei ni ei semmosta elämää jaksas.. kyl sitten ois luopuminen edessä... |
| | | koirarakas Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Viestien lukumäärä : 1172 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 10:52 | |
| Meillä on purija tai siis oikeastaan näykkijä; matami kyllä nappaa jos tulee herätetyksi kesken unien taikka syö jotain. Koskaan ei ole syyttä suotta purrut. Piikille vientiä oon miettinyt jo pitkään ja uutta kotia etsinytkin, mutta nykyään umpiluusta tehty pää on alkanut haurastua ja koira tottelee jo tiukkoja käskyjä ja konfliktien välttämiseksi kiellän kerjäämiset. Jos pötkö ei tuosta pahene, niin saa olla meillä koko loppu ikänsä ja jos pahenee, vien sitten piikille kun on ensin selvitetty johtuuko muutos kivusta. Johtajuus alkaa olla matamin kohdalla meillä ihmisillä :cheers: :cheers: :cheers: | |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 18th 2009, 22:24 | |
| Kerron ny omista,,ranen kanssa raja on että jos yhtään alkaa naama menemään murinasta ruttuun ihmisille se lähtee heti monttuun pirun näykkiminen on komentamista ja siihen puututaan ja on puututtu(porokoirasta ku on kyse ei mikään mene ekalla perille hah)sama juttu mantan kanssa sika mikä sika ja voin kattoo vain peiliin ja jos jollain koiralla käytös muuttuisi agressioksi nicoa ym.ihmisiä kohtaan niin koira lähtee heti JOS koira on terve ja jos on jo niin kipeä että pitää lasta purra niin koira saa lähtee,,,riippuu tietty kuka koirista ja millälailla kipee(esim.jos jalka paketissa ja kipee se sallitaan,mut jos ranella tai huldalla lonkat jo niin kipeet ne lähtee monttuun) muihin koiriin kohdistuva agressio sallitaan(eihän kaikki tule kaikkien kanssa toimeen,ja mantasta tulee eka tälläinen koira tuskin tulee olemaan aikuisena narttujen kamu) TIETTY jos tiedän että koira on kipee ja ei muuta tee ku tappelee muiden koirien kanssa kuten akin kanssa oli niin koira lähtee taas monttuun,,, | |
| | | koirarakas Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Viestien lukumäärä : 1172 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 19th 2009, 08:15 | |
| Mutta mitäs sitten jos vaikka isompi tappaa pienemmän,mitä tekisitte? Tuli mieleen kun saran ja hipsun painia seurasin (tai no painia ja painia; sara makasi lattialla ja hipsu istui naaman päällä :lol1: ) | |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 19th 2009, 08:55 | |
| noitahan sattuu paljon että käy vahinko,,ja sille ei voi mitään,,mut jos mun koiralla ny ilman mitään syytä kilahtais päässä ja tappaisi pienen koiran niin monttuun lähtis | |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Joulukuu 19th 2009, 19:45 | |
| Hankala sanoa. Itse katson jopa puremista (pitää tikata) aika pitkälle eli ensin tutkitaan lekurissa, Kitiskalla ja Annalla. Jos koira on täysin poissa hallittavista niin siinnä lienee raja sille, että lähtee piikille ilman tutkintaa eli ehkä raja on sitten se, että kun koira puree minua täysin jokerina toistuvasti. Varsinkin jos koira alkaa käyttäytyä hyökkäävästi (esim. jos istuisin tietokoneella ja koira vain ryntäisi raatelemaan jalkaa).
Meillä edellinen koira oli myös näykkijä eli yleensä iho ei mennyt rikki, mutta pari kertaa teki naarmun (ja kerran koiratappelun yhteydessä mustelman). Sen kohdalla meihin ja muihin koiriin kohdistuneet näykkäisyt katosivat johtajuuden korjauksen myötä. Myöhemmin alkaneet kovemmat näykkäisyt jotka kohdistuivat ulkopuolisiin ihmisiin taas johtuivat todnäk kivusta jonka syy jäi avoimeksi ruumiinavauksen jälkeenkin. |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 26th 2010, 21:47 | |
| Höh. Noihin vaikuttaa paljon tilanteetkin eikä pelkästää koira. Ei ne pure ees tosiaan, niin vaikee kuvitella et yht'äkkii ihmistä. Noissa kaikissa raja kulkee siinä, että jos ne tosta noin vaan, ilman mitään syytä, lähtee puremaan verisesti. Uffesta (TOSI huonohermonen, ikänä tollasta nähnytkää) mä vähän oottelen, että kohta sen pää hajoaa totaalisesti... Se ei kestä pentuja, kovia ääniä, vastaantulevia koiria. Se näyttäs menevän paniikkiin. Se ei tiedä, mitä tehdä. Se alkaa hakemaan mua, syömään lunta, haistelee sekunnin taas hakee mua, syö lunta... Oon kokeillut ihan varsinaisen käskyn alla ohittaa toiset koirat, mut ei auta. Se ei vaan pysty. Jossain vaiheessa sen keskittymiskyky herpaantuu täysin. Pitää vaan harjotella. |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 27th 2010, 07:12 | |
| Toi on muuten hankala kysymys et mitä tekisin jos tappaa toisen koiran. Oon tätä miettinytkin ton rodun kyseessä ollessa et mitä sit. Siis totahan en voi Airiksen kanssa jättää kahestaan samaan tilaan kun ei ole ihmisiä paikalla. Auton takakontissa menee, kun siellä ei ole virikkeitä, mutta moneksi tunniksi en jättäis sinnekään.. Ja jos Roni joku kerta ottas Airiksen kanssa yhteen kun oon paikalla ja tappas sen nii piikille toi lähtis. Jos se ei sen vertaa kuuntelis mua niin en kokis et on vaihtoehtoja.
Sit taas ulkona jos joku pieni koira vaikka tulis häädöstä läpi ja Ronin päälle ja menettäis henkensä niin en veis piikille. Ton leuat on semmoset et helposti vois niin käydäkin. Mut jos se taas lähtis mun käskyn alta toisen koiran päälle ja tappais niin piikille menis. |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 27th 2010, 10:19 | |
| Mun Sannihan on siis edellisessä kodissa purrut lasta tikkien verran, asia mitä minulle ei kerrottu. Tosin olisin ottanut sen silti, koska kukaan ei tiedä, mitä koiran ja lapsen välillä tapahtui ja siksi kukaan ei ehdottanutkaan sen piikille viemistä.
Sitten se saattaa näykätä vierasta päänsä ylle menevää ihmistä tai lasta, mutta näissä tapauksissa se on varoittanut murinalla eikä toisaalta ole kertaakaan tullut keneltäkään verta - en itseasiassa tiedä käyttääkö se juurikaan hampaita vai "nyökkääkö" kuonolla. Ainakaan ell:llä ei käyttänyt hampaita. Enimmäkseen kun tuo siis tuntuu pelkonäykyltä, jonka mun pitäisi voida omalla tarkkaavaisuudellani ja ennakoinnilla estää täysin.
Ja ei, mulla nämä eivät aiheuta piikille vientiä. Toisaalta koirasta tiedetään, että se on ollut pahasti kipeä ja stressaantunut, ilmeisesti myös entisessä kodissa johtajuus oli vähintäänkin hukassa. Tässä siis nyt ollaan ja seuraillaan, yritän tehdä itse kaikkeni, etteivät lapset tai vieraat miehet pääse koskettamaan tyttöä. Voi olla, että otan liian ison riskin, kun kyseessä on dogon leuat, mutta en voi vielä kuvitellakaan piikkiä.
Mun mielipide on se, että sitten vasta lähtee, jos alkaa purra varoittamatta tai karkaa käskynalta puremaan. Toista koiraahan Sanni ei vielä koskaan ole purrut, mutta arvaan että sen vanhetessa ei sille myöskään voi antaa mitään tilaisuutta päästä toisten narttujen kanssa yhteen. Eli periaatteessa sekin minun pitäisi pystyä itse estämään.
Voi olla että olen uhkarohkea hullu, mutta mielestäni tämä tyttö ansaitsee toisen mahdollisuuden. |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 27th 2010, 10:24 | |
| Mie ny puhuin mun koirista jos kilahtais päässä että ne vain hyökkäis toisen kimppuun ilman mitään syytä ja tappaisi koiran ihan tappomeiningillä niin en kattelis,,mutta tässäkin tulee se että esim.manta ja toinen vieras narttu niin siinä olis tappomeininki mutta se "sallitaan"koska narttu ja narttu,,,ei tuu mittään,,,, tää on myös rotukohtainen juttu!!puhuin ny omasta laumasta. | |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 28th 2010, 11:39 | |
| Rajan yli menee se että koirani on purrut mua nyt kahdesti niin että lääkäriin on lähdetty. Ensimmäisellä kerralla koko vasen käsivarsi turposi niin ettei sitä voinut käyttää sekä oli mustelmilla. Isojen hampaiden jälkiä pystyi laskemaan noin parisen kymmentä. Nyt viikko sitten puri vasemman käden ranteesta ja sama juttu, ruhjeilla, mustelmilla ja turvonnut. Puri siksi että toinen koira tuli vastaan ja kun hyökkäsi annoin selkään jonka jälkeen hyökkäsi minun päälle. Yhden kerran myös näykkäissyt kotona vierasta. Ei enää yhtään kivaa.
Ja syö kaikki vastaantulevat koirat. |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 28th 2010, 21:02 | |
| oliko tuo olevinaan hauska vitsi |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 28th 2010, 21:20 | |
| Ei kyl naurata Mut siis jos toi oli tosi juttu, voisin villisti veikata et osa koiran käytöksestä tulis tosta "lempeestä" tavasta "kouluttaa" koiraa |
| | | Saria Lisä tieto ei tapa
Viestien lukumäärä : 155 Join date : 22.03.2009 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Helmikuu 28th 2010, 21:56 | |
| Ninnie äkkiä ongelmakoirakouluttajalle! :4100: | |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Maaliskuu 1st 2010, 10:30 | |
| - Saria kirjoitti:
- Ninnie äkkiä ongelmakoirakouluttajalle! :4100:
Me käytiin Kitiskalla ku Öki oli kymmenen kuukautta! (: Koira on ihan täysipäinen mutta nyt kun ikää on kuukausi vajaa puolitoista vuotta sen ego on noussut johonkin kattoon. Jääkausi on koko ajan päällä sen takia että jos siitä lipsuu pienenkään verran, koiran käytös muuttuu heti todella hankalaksi. Ennen sai nukkua sängyssä ja roikkua sohvalla, nyt kaikki on kielletty! Ainoa ongelma joka alkaa olla minulle itselleni ylitsepääsemätön on että ei päästä niiden koirien ohi. Ja silloin kun keskustellaan ökin kanssa vakavasti siitä miten tilanteessa käyttäydytään yleensä nappaa minuun kiinni. ja koskekaapa sen pantaan jos ollaan ulkona tai tulossa sisälle! Heti tulee hampaita! Tätä tosin ollaan kaks viikkoa harjoteltu että pannasta pidetään kiinni ja siitä saa ottaa kiinni ja jos hampaita tulee niin tulee turpaan. *huokaisee* Kunhan ei olis aina noita iltavuoroja niin tultais häätöön ja häätämään! Ja siis pihalla jos ei mene hyvin niin kerran ku karjaisee niin että koko kallio kuulee niin silloin menee nätisti.. |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Maaliskuu 1st 2010, 11:13 | |
| Jep ökissä on nyt jokin muuttunut ja kuullostaa ihan tosi pahalta uhmalta teikäläläistä kohtaan:( mut muista kuten puh.puhuttiin ettei se ikuinen jääkausi ole oikea ratkaisu pitää koiran kanssa olla kivaa! tule avustaan ku kerkeet!! | |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Maaliskuu 1st 2010, 14:07 | |
| Kyllä täältäkin vietäis piikille jos OIKEESTI pääs kilahtais. Mutta jos vilma ahdistettais johonki nurkkaan ja ois joku vieras uhkaava ihminen ni sit mä ymmärrän sen hyökkäyksen. Ku ei muutenkaa ole mikä halipula-koira. Että oma vika jos on varoitettu että anna koiran olla ja tekee silti jotain tyhmää minkä koira kokee uhaksi. |
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, Maaliskuu 7th 2010, 10:43 | |
| Mulla menis raja siinä, jos koiralla olisi niin huono hermorakenne, että puremista ei voisi mitenkään ennakoida eikä johtajuuden kuntoon laittamisellakaan ongelmasta päästäisi eroon, niin todennäköisesti koira lähtis piikille. Ja puhun nyt kunnolla puremisesta, näykkäisyt voisin vilä "antaa anteeksi", varsinkin jos ne kohdistuis muhun. Jos joutuis aina elämään ns. pelko perseessä, niin tuskin jaksaisin, silloin koiran kanssa oleminen ei olisi enää kivaa, ei omistajalle eikä koiralle. :pale: Tuo oma piski oli ennemmin kova uhittelemaan varsinkin omalla reviirillä (piha). Naapurit haukuttiin ja juostiin kuin raketti karvat pystyssä vastaan tsekkaamaan, mikä tulija on miehiään. Todettuaan tulijan vaarattomaksi, oli heti kaverilinjalla kaikkien kanssa. Neuvolatunnilla kysyin sitten Pertiltä tuota hommaa, että saako tässä nyt pelätä, että se alkaa käyttämään noissa tilanteissa hampaitaan... Pertti tuumas, että pelko on turha, ei varmasti pure ketään. Tota oon sen jälkeen pähkäillyt, että voiko ikinä sanoa tuollaista asiaa varmaksi, onhan kyse kuitenkin elävästä elukasta ja elämässä saattaa tulla eteen yllättäviäkin tilanteita... En nyt siis kyseenalaista Pertin sanomisia, oikeassahan se on ollut Mielipiteitä? |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Jos koira puree,,, | |
| |
| | | | Jos koira puree,,, | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |