|
| Koira kutkaa | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Koira kutkaa Lokakuu 5th 2010, 21:55 | |
| Moron! Auttakee ihmisit ku itteltä loppuu jo ajatuksetkin… Eli Max kutiaa. Välillä enempi, välillä vähempi. Nyt kuitenki selkeesti enempi. Koiran iho on ehjä, hilsettä on karvanlähdön yhteydessä. Korvat, anturavälit, taipeet ja silmät siistit. Historiassa ollu muutamat hotspotit ja talvinen pallipussien raapeuma kovalla hangella. Siihen muutoin pitäs kehittää ”pallikukkaro”! Max on aina kirputtanu ja nuollu itseään paljon. Koskaan ei mitään tiettyä paikkaa niin et huomais tai karvat lähtis/kuluis tms. Sen emä oli samanlainen, asui alkunsa kissojen seassa ennen meille tuloa. Max on siis ollut meillä ikänsä (7v.), aina asuttu samassa paikassa ja samoissa olosuhteissa. Ruokinnassa on koitettu kaiken laista diettiä, allergianopoa, barffia, sekaruokaa nopo pohjalla (nytkin käytössä), öljyä, vitamiineja yms. Ei merkittävää eroa. Joskus rasvaisten luiden ja rustojen syönnin yhteydessä hankaa huulia ja leukaa mattoon. Olen koittanut pesuja, pesemättömyyttä, uintia, uimattomuutta, harjausta, harjaamattomuutta… Huoh. Pesen koiran aika usein, viimeistään ku rapsuttaessa jää käsiin tahmaa. Nyt koira myös haisee, mut vain vahvasti koiralle. Ja se tosiaan on leikkamaton jätkä ja naapurustossa on juoksuisia tytyjä… Eli mä en enää tiä mitä tehdä. Ja mainaitaan vielä et rokotukset, loishäädöt jne on tietenkin kunnossa. Tuleeko mieleen jotain? Onko teillä kuin tietoa stressin ja sellaisen vaikutuksista? Stressi on mahdollista, meillä on ongelma. Eli jätkä on erittäin vahvasti suojeluviettinen omaa väkeä kohtaan. Sillä on huono hermorakenne, traumoja ja meillä sen (ja mun tyhmyyden) myötä luottopula vieraiden asioiden yhteydessä. Ja tämä alkoi kun jätkän päälle kävi koira sen ollessa 14vko. Olen kuullut myös ihmeellisistä allergioista, esim. et koira on alg. itselleen, maaperän sienille/bakteereille jne. Kutinassa on kuitenkin nyt kesän aikana ja jälkeen tullut muutos pahempaan. Olisin kiitollinen kaikista pohdinnoista. Ja vielä mun on myönnettävä, että olen ruti köyhä. Mihinkään eläinlääkäri/laboratoorio kierteeseen mulla ei ole mahdollisuutta. Kaikkeni olen aina tehny ja yrittäny jos rekut sairastuu tai tapahtuu jotain, mut pitkällisiin prosesseihin mä en vain pysty. Saakohan tästä tolkkua? |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 16th 2011, 17:06 | |
| Meillä on muute kas tota rapsuttelua ollu aina ja tassujen järsimistä. Oon aatellu et onko sillä niin stressiä tai sit on vaan niin kuiva iho? Tiedä sitte. |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 16th 2011, 17:46 | |
| stressi,kuiva huone ilma,paha tapa,huomionhakua,kuiva tai liian rasvainen iho(sekin kutittaa) tossa ny muutama mitkä tuli mieleen,ulkoloisten ja kivun lisäksi. | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 16th 2011, 18:05 | |
| Kiitos! Eli samoja juttuja mielessä kun mulla. Nyt kutkaa taas huomattavasti vähemmän ku lokakuussa. Mutta kirputtaja mikä kirputtaja. Meillä on aika kuiva huoneilma, iso takka joka vielä kuivattaa lisää ku ei sähköllä vaan halua/raaski lämmittää. Jotakin stressiä pojalla voi olla, niinku aiemmin sanoin. Mä en muuta enää osaa aatella, ku muutaman asian summa. Eli siis kuiva iho, tapa/tottumus ja oman mielihyvän haku ja jonkinlainen stressi. Mutta toi on ollu ihan penskasta asti tollanen, ja aina ku sitä joku on rapsuttanu, alkaa takakinttu vispaan ja nährää etuhampailla etusia... Ja ittekseen, varsinki ku yöllä se herää, sillä on oma lussutussessio... Näillä mennään ku en muutaka keksi. Toki jos iho rikkoutuu tms. ilmenee, sit lääkäriin. |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 16th 2011, 18:12 | |
| osta ilmankostutin mun kamun sakulla loppu raaputtelut siihen:) | |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 16th 2011, 18:18 | |
| JA lisätä ruokaan rasvaa kai seki auttaa? ostin muutes barffista villisian rasvaa mut eipä noi siitä innostunu :D |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 16th 2011, 18:55 | |
| Meillä on 240l akvaario tossa, aika kostutin. Ja sit pieni kämppä, ja joka päivä jompi kumpi käy suihkussa. Ja pyykinkuivausteline on yks sisustuselementti Eli kostutusta on, ja syystäkin. Ja niin, mulla on kennelrehun kylmäpuristettua pellavaöljyä, jota annan aika usein, ja myös rypsi- tai oliiviöljyä samoin. Ja b-vitamiinia. Mutta pojun karva kiiltää, ja iho on ehjä, niinku oon jo sanonu. Eli kirputtakoon kerpele! Ainoo, mitä enää voisin muuttaa on pallit ja ressi pois. Mutta raha... Josko se lotto....... |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 17th 2011, 13:14 | |
| tää on joku muuki joka tavottelee jättipottia Eläinrasvoja koira kaiketi hyödyntää kaikista parhaiten, mut ku ei oo oikee saatavis. Jos teillä on liian kosteeta? |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 17th 2011, 13:32 | |
| heh... mulla on itellä sama ongelma, ku maxilla... mulla se vaan liittyy pakkasiin ja eniten just päänahkaan... on meinaan hitusen kapinen olo, ku ruopii päätä koko ajan... mut ei mullaka kuuppa hilseile, se vaan kutiaa... ja kuivasta pakkas ilmasta se tuntuu johtuvan ja osittain kait siitä, ku nykysin asutaan puulämmitteisessä talossa, ni huoneilma on kait kuivempaa, kun aikasemmin... mulle suositeltiin jotain öljyhoitoo kuuppaan... mut joo, mie ihminen, max koira... ymmärrän ky... |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 17th 2011, 18:37 | |
| Mun nartulla oli aikasemmin kans samantyyppistä vaivaa: kirputti, lussutti ja raapi itteään. Koitettiin erilaisia ruokia, ulkoloishäätöjä (varmuuden vuoksi), pesuja jne. Käytiin useampaan otteeseen lekurissakin, mutta ikinä mitään ei löytynyt. Lopulta eläinlääkäri tuli siihen tulokseen, että vaiva johtuu hormooneista. Oikeassa taisi olla, sillä steriloinnin jälkeen rapsuttelut katosivat kuin tuhka tuuleen ja koira on ollut siitä lähtien oireeton... |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 17th 2011, 20:24 | |
| Niin muuten yhdellä mun asiakkaan koiralla oli sama juttu se rapsutteli ja rapsutteli ja tuli ihottumaa jne,mut ku leikattiin se loppu siihen! | |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 17th 2011, 20:28 | |
| meillä on kas leikattu mut ei oo rapsuttelut jääny :\ Noita syitä on nii hankala lähtee hakeen ku meilläki se voi olla stressiä ku lauma on sekasi ku seinäkello |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 17th 2011, 20:52 | |
| ja eikös noi kaikki rapsuttelut yms ihohommelit ole vähä niinkus sakujen perus onkelmia? tai näin olen antannu itteni ymmärtää... kyl meijänki saku oli kova poika rapsutteleen ja kirputteleen ihteensä, mut kun se ei hilseilly, ei ollu hotspotteja ja iho näytti ihan hyvältä, ni annettiin rapsutella |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 17th 2011, 21:25 | |
| Tota joo, mullakin on päänahka tosi kuiva, ja pirskatti et hilsettäkin nyt!!!!! Koira ei hilseile, ja kaikki on siis ulospäin kunnossa. Meillä tutkittiin myös kämpän kosteus ja muuta ku mun keuhkot ei meinaa pysyä elämän menossa mukana. Mitään ei löytyny... Siskon rinkelinarttu leikattiin kans, just hormoonijuttujen takia. Ja sillä oli myös kamalat ihottumat jne, ja ne kyllä meni sillä. Maxin emä, Led leikattiin myös, mut aina se itteensä lupsutti. Uroksista en o niinkä kuullu, et leikkaus vaikuttais paljon ihoon tai turkkiin. Eli kyllä mä luulen, että jokuhormooni/stressi voi olla osasyy, iso osa sit on vaan tapaa ja oman mielihyvän hakua. Ruoka on hyvää, ja sitä on riittävästi, myös eläinrasvoja. Pallit pojulta lähtee ku rikastumasta lakkaan, joka tapauksessa. Ja Tiina ku pojun näit, se oli tosiaan jo likanen, mutta ootin näitä lauhoja kelejä. Ja kyllähän toi voi joku saku-juttukin olla, mutta ei tuo suostu kertomaan |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 18th 2011, 12:17 | |
| Jos koira on allerginen omistajille |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 18th 2011, 13:37 | |
| sehä noissa koirissa on, ku ei ne sit yhtään vitti edes vihjata meillepäin, et mikä vois olla... kuha kyhnyttävät, eikä sano mitään... |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 18th 2011, 16:00 | |
| koira voi olla allerginen omistajalle,,eikös seki oo ihan tutkittu juttu:) | |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 18th 2011, 16:11 | |
| itseasiassa miun kaverin sukulaisella oli jorkki, joka oli allerginen ihmisille... se raukka kyl jouduttiin lopettaan 11kk ikäsenä, kun se allergia tais olla aika paha... mut joo, kyl ne siispä voi olla ihmisille alkeerisia... |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 18th 2011, 18:55 | |
| Joo, oon kuulu kans että noinkin päin. No kait sitä ollaan pojun kans kohta samassa montussa... Mutta kidutaan ny viä hetki. |
| Aihe: Vs: Koira kutkaa Tammikuu 19th 2011, 10:27 | |
| joku joutu joskus lopettaa tupakan polton ku koira oli allerginen sille savulle ja siis nehän voi olla iha kaikelle. Sama ku ihminen yhtälailla. |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Koira kutkaa | |
| |
| | | | Koira kutkaa | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |