Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Irtokoirien häätö

Siirry alas 
3 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Irtokoirien häätö - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 7th 2010, 15:46

Ja kun tommosen isoegoisen mulkun saa vielä ainakin miehet helposti provottua päällensä sillä häädöllä vaikka se ei muuten mitenkään ihmisille aggressiivinen ole. Ite varmaan lähtisin häätää laumiksenkin, mutta mä nyt olenkin tällainen hullu byee3
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 7th 2010, 16:08

jep saahan sitä laumista yrittää,,mut jos se on tehtävässään se tulee sit oikeesti päälle,kyllähän sitä yrittää saa mut itekki tietää että toiseksi jää,,siinä oikeesti jää joka rotu toiseksi,,muut on helppoja nakkeja niihin verrattuina :4100:
ei ne dogot niin kamalia kuitenkaan ole..paitti jos ei ole päässä jotain vikaa :yöt2:
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 7th 2010, 16:27

Mä olen varmasti niitä epävarmoja mutta yritänpä jatkossa rivikoirat rohjeta häätää ettei koiran tarvitse. Ja sitä yhtä hullua yritetään välttää jatkossa(kin) ettei tarvitse kokeilla käykö se mun kimppuuni. Silloin kun se päälle kävi oli mun mielessäni ensimmäisenä siirtää sivuun puolitoistavuotias ihmispentuni, ettei se piruvie vaan lapsen kimppuun himoinnut.
No, ennen totakin tapausta oli remmirähinää että kyllä meidän peli oli selvä jo ajat sitten aikaisemminkin.

Yritän nyt lohduttautua sillä että silmät on vihdoin avautuneet ja korjataan Kitin avustuksella mikä korjattavissa on. kiitti
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 7th 2010, 21:33

Tosiaan kannattaa aloittaa häätäminen jo kun koira lähtee juoksemaan kohti, oli sitten kuinka kaukana tahansa.. Jos näyttää ei edes jarruta niin sitten vaan keräilemään keppiä sun muuta roinaa maasta ja homma jatkuu :dinki45:
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 7th 2010, 22:44

muuli kirjoitti:
joo mäki sain tuta ton että labbikset ei niin vaan lähe tappelu prkl vaikka kuinka karju ja heitti purkilla ja juoksi kohti niin ei mitään reaktiota 264

Oma koira hihnassako sitä lähdetään tarvittaessa rynnimään kohti?
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 7th 2010, 22:57

Kyllä,.älä päästä omaa koiraa irti pyri pitämään oma koira selän takana jos pystyt pitämään toisen käden vapaana omalle koiralle,,mut mie ku häädän niin lasken hihnat maahan ja lähdet ite juoksemaan vierasta koiraa kohti,,noi jää sit siihen tököttään hihnojen kanssa paikoillaan,,
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 16th 2010, 14:04

mä ku oon miettiny tota häätöä jos tulis omalle kohalle ni mitä jos oma koira alkaa siinä riekkuun kans ja sit huudetaan kilpaa sille irtokoiralle? :D
Kerran kyl yks sakemanni tuli meitä kohti iha hulluna, vilma jäi seisoon paikalleen ja vahtas että mitä helv ja mä karjuin että häivy saatana ja purkki kolisi, se koira lähti yhtä nopeesti ku oli tullukki mut vilma ei kyl siinä rähissy mitä mä ihmettelin, kyl sen jälkee se nosteli karvojaan ku lenkki jatku.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 16th 2010, 14:56

musta tuntuu, että saan jatkuvasti olla häätelemässä, tosin harvemmin irtokoiria, vaan niitä flexeissä iholle päästettyjä. ja taidan alkaa pitää purkkia mukana ihan noiden muiden koirien häätämiseen kun omaanihan en sitä käytä(ei sillä ettei omani tarvitsisi purkittamista välillä vaan siksi ettei se sille korvaansakaan lotkauta).

eilen viimeksi oli kyllä taas sotku johon liittyi allekirjoittanut verensokeri aivan liian matalalla, sanni jota oli juuri kidutettu ell:llä, kauppakassi ja irtokoira plus hiihtäjä (siis mista v**sta niitä sikiää, anteeksi vaan kaikki hiihtäjät). sekä se imbesilli irtokoiran puhelimessa lärpättävä omistaja.

tuo irtis siis oli pienehkö spanieli, sinänsä hyvin kiltinoloinen, jopa flegmaattinen kun ei reagoinut mun huutoon ja rähinään mitenkään vaan kaikessa rauhassa haisteli meidän tytön bebaa. ja minä siis yritin pitää sannia, kauppakassia, rähistä toiselle koiralle ja väistellä hiihtäjää ja pyydellä siltä anteeksi (me kun jouduttiin ylittämään siinä kohtaa latu *suunnittelee yön pimeanä tuntina lähtevänsä suolaamaan kaikki ladut pilalle*). Ja pidätellä itkua kun olin ihan loppu ja taaaas kerran petin koirani luottamuksen. sitten kun se ämmä suvaitsi tulla ottamaan oman koiransa pois, se kehtasi sanoa mulle, että "sorry en tajunnut että sun koira on vihainen". En uskaltanut avata suutani, koska siinä vaiheessa sieltä olisi voinut tulla mitä tahansa ja itseasiassa olisin voinut hulluuspäissäni käydä ko. naikkosen kimppuun, joten läksin vaan pois.

mutta siis yleisesti ottaen yksi ongelma sannin kanssa (silloin kun se on terve) näissä tilanteissa on se, etten pysty pitämään sitä mun takanani. mulla on varmaan jotenkin väärä tekniikka. olisiko kenelläkään neuvoja tähän? ja todettakoon siis se, että koira kun on 40kg ja minä 50kg, niin voimalla en voi sitä "leveän selkäni" takana pitää.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 16th 2010, 17:16

mä näen painajaisia siitä että en saa häädettyä vaikka huudan ja heittelen purkkeja ku mielenvikainen :pplay: mutta mä oon miettiny sen niin että vaikka omat koirat lähtis mukaan häätöön ja mölyäis niin mun ainut tehtävä on häätää pois se lauman uhka ja keskitän kaiken powerini siihen 110%, ja vasta sen jälkeen puutun siihen mitä omat koirat tekee eli hiljennän ne. Tärkeintä kuitenkin lauman turvallisuus
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 16th 2010, 20:24

Ei se onnistu voimalla pienenkään koiran takana pito.

Kysymyshän on vain ja ainoastaan siitä, että kun koira luottaa siihen että sinä hoidat tilanteen, se alkaa pysyä takana itsekin ja antaa sinun hoitaa tilanteen.

Siihen saakka valitettavasti noita happipaikkoja tulee. 106
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 17th 2010, 01:26

Muistan kerran kun yritin häätää tiibetinmastiffia kun se oli päättänyt pitää kivaa mun silloin nuoren uroon kanssa.
Laitoin pojan selkäni taakse ja huusin,karjuin ja yritin olla pelottavan näköinen,ei auttanu 106 .
Siinä me pyörittiin ympyrää ja mastiffi juoksi kehää meidän ympäri koettaen napata koiraani milloin edestä milloin takaa.
Vihdoin sain monotettua sitä ja se nappas perskele mua jalasta.
No omistajansa kerkes vihdoin paikalle ja jatkoi yhdessä koiransa kanssa meidän ympärijuoksua :sing: , vihdoin koira kyllästyi ja lähti kohti metsää emäntä kannoillaan ja sinne ne luojan kiitos katos byee4

Että näin onnistunut häätö meillä :yöt2:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 23rd 2010, 14:44

Vähän ot, mutta inmoilan, mä olen kans täällä matkalla ja sitä ennen pari kertaa nähnyt painajaista että koira tulee häädöstä läpi! lol! En tiedä mistä johtuu, koskaan ei ole vielä tullut niin vaikeeta häätöä eteen ettei olis onnistunut. Kait pelkään että Roni muuttuu ihan hirviöksi jos epäonnistun häädössä tai jotain, vaikka se on sen verran kova koira, että tuskin se kerrasta välittäisi.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 23rd 2010, 15:14

hah joo mäki kai pelkään miten toi sekois jos epäonnistuis häätö, mut sit kuitenki oikeessa elämässä ei kyllä ole kertaakaan jääny sormi suuhun jos pitää häätää enkä usko muutenkaan että häätö epäonnistuis. oikeestaan pidän niistä vaikka aina pulssi nousee, hyvää luottoa tuo meikäläiselle mutta sit noi unet kuitenkin piinaa mieti
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 23rd 2010, 16:49

Mä en pääse häätää ketään :suspect: scratch
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 23rd 2010, 20:17

hah tule avustajaksi niin kyllä pääset häätään :4100:
Saria
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa
Saria

Viestien lukumäärä : 155

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 EmptyTammikuu 24th 2010, 13:48

Eeva, miten voi olla totta ettet oo päässy häätää ketään!!! mieti Just tulin Lakun kanssa lenkiltä ni jouduin häätää valtavan sakemannin purkilla ja perkeleellä pois. Tuli naisen kanssa vastaan kävelytiellä ja katoin jo kaukaa, et rupes kyttäämään ja vetämään meitä kohti. Otin purkin taskusta ja kielsin Lakua joka kans rupes kyttää. Meidän kohdalla sakemanni kaato naisen ja oli hyökkäämässä Lakun päälle. Onneks oli purkki valmiina ja heitin sen ja huusin niin perkeleesti! Koira pysähty vajaan puolen metrin päähän hölmistyneenä :4100: Nainen kehtas vielä sanoo mulle, ettei noin kovasti ois tarttenu suuttua ja huutaa, vastasin, et oisitko halunnu et koiras olis hyökänny mun koiran kimppuun? Nainen sit siihen et anteeks, en mäkään ois sitä halunnu. Juma, et ihmiset on tyhmiä!!! 264 Oon vieläkin niin kiukkunen :matsi:
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Irtokoirien häätö   Irtokoirien häätö - Sivu 2 Empty

Irtokoirien häätö
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» facessa häätö apu jne,,
» Häätö/ohitusapua Jokiniemi(Vantaa)
» Irti olevan koiran häätö laillista?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: