Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

koirat ja muuttaminen

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija

koirat ja muuttaminen Empty
ViestiAihe: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:00

Nyt saattaa olla edessä aikamoinen sopeutumisjakso koirille, kun olen etsimässä yksiötä itselleni keskustasta, tai ainakin todella läheltä keskustaa. Nyt on suht tilava kaksio.

Miten koirat oikeasti yleensä reagoi muuttoon, kun tuntuu että siitä aina tehdään hirveä numero kun se on niin stressaavaa koiralle mutta pelkäänkö turhaan? onko se sittenkään niin stressaavaa kuin mitä kuvittelen scratch

ja onko mun hyvä siinä muuttovaiheessa tiukentaa perushuomioimattomuutta? koska eihän nämä nyt todellakaan vielä 100% luota muhun vaikka huomattavasti enemmän ja paremmin ovat hanskassa kuin ennen. Voi venäjä kun en tuu kestämään sitä jos toi rupee huutamaan taas perään ja repimään seiniä. Mutta miks se rupeis jos en palaa vanhoihin tapohini, vai onko se muutto sittenkin niin iso ressi koiralle että se saattaa ruveta käyttäytymään edellä mainitulla tavalla vaikka kuinka ois tiukkana ite.
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:04

Me ollaan muutettu sata kertaa ja koirat vain tulee mukana uuteen asuntoon ja sillä siisti!en mitenkään muuta itseäni tai laumaa,,ne muuttaa samalla tavalla ku ite ja heti seuraavana päivänä ovat olleet kotona yksin jos on ollu tarvista,eikä ole ollu mittään ongelmaa.
mun entinen ongelmakoira kiti muutti mun kanssa 12 kertaa!!meikä on vähän liikkuvaa sorttia hah hah:)
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:12

aaaah ihana helpotuksen viesti :) joka ikinen ihminen kenen kanssa oon koirista ja muuttamisesta puhunu ni on antanu kaikenmaailman ihme vinkkejä, tee sitä tee tätä ni menee paremmin. Nyt tietää että rennosti vaan, ja turha säätö pois.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:12

Meillä kans hyvii kokemuksia eli tää nykynen koti on jo kuudes armakselle sen elämän aikana... Ja aina on kyllä sujunu muutot hyvin. Ehkä on saattanu eka kerralla yksin jäädessään jäädä vähän perään huutaa mutta ei muuta. Ehkä ennemminkin muuttopäivänä on ollu enemmän ongelmaa ku koira on ollu jaloissa tai on pitäny muuttomiesten lisäks miettii kuka vahtii koiraa :lol:
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:15

Jos alat tekemään ihme juttuja niin hyvällä tuurilla saat koiran jolle tulee eroahdistus KOSKA sie käyttäydyt epänormaalisti niin koirakin alkaa pitämään muuttoa ihmeellisenä asiana.
eli muutat vain ja sillä sipuli etkä ajattele yhtään mitään ku sitä että minne sijoittelet omat tavarat hah
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:16

Mie muutin Ronjan kans oikeesti maalta tähän Tiksin keskustaan.. stressasin ihan kauheesti et miten Ronja asian ottaa jne. Mut koiruus yllätti minut täysin, eka hissikokemuskin meni ku vettä vaan, samoin autohalli, vilkkaat kadut jne. jopa kerrostalon ääniin se tottu.. meidän parvekkeen alla on kävelykatu, josta kuuluu myös älämölöö jne. Ja ronja ei ollu etes sillo viel korjattu!! et kuhan pari vkoo kerettiin olla ja asettua ni sit menin kirsille korjattavaksi... mut siis et ite tein asiasta ongelman.. Ronja ei siin mitään ihmeellistä nähny... vaik luulis et ku mehästä kaupunkiin muuttaa ni jotain vaikeuksii tulis... :shock: uskomattomia elukoita noi on sopeutumaan!! :)
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:17

Kovan koiran kanssa muutto on aina helpompaa kuin pehmyen!jos mun härde tekis saman jutun aikusena että landelta kaupunkiin se saisi paska halvauksen jo pyörästä,,ku saa jo nytkin hah hah
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:22

lähetin jonkun viestin äsken, mutta se ilmeisesti hävisi jonnekkin bittiavaruuteen kun ei ilmestyny (ainakaan mulla) tohon keskusteluun.

huh oikeen taakka tippu harteilta ku lukee teidän viestejä 🐰 ei muuta ku kamat kassii ja koirat autoon, täältä tullaan!

tollai mäkin olen ajatellu omassa päässäni että jos rupee jotai ihme niksejä tekemään niin koirahan rupee funtsimaan että mikäs tässä jutussa nyt mättää ku toi tekee noin ja sit se ainakin rupee mesoomaan. Sitä vaan ihmisen pää meinaa seota ku kaikki on niin JOO MITENKÄS NE KOIRAT SITTE MUUTOSSA eihän ne sopeudu mitenkään??

Viimeinen muokkaaja, inmoilan pvm Huhtikuu 24th 2009, 22:23, muokattu 1 kertaa
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 24th 2009, 22:23

tuokin kyl on totta! mut ennen sulla käyntiä pidinki Ronsua pehmeenä koirana... hah hah! 8) urpo mikä urpo! mut pääponttina oli et, kuten kirsikin olit tos kerenny kirjottaa.. et ei ala ite stressaa asiaa.. Mie jopa ostin jotain kaurauutetippoja.. koiraa rauhottamaan muuton ajaksi.. huh huh.. ite niitä ois voinu popsia!!!! :bounce:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyHuhtikuu 25th 2009, 08:34

Mä olen viikon asustellut nyt uudessa osoitteessa koirien kanssa (talovahtina väliaikaisesti tosin, mutta eihän noi koirat sitä tiedä ;) ). Mitään ongelmia ei ole ollut (tai oli ekana päivänä kun jäivät yksin niin yksi talouspaperiarkki silputtu :D ), en kyllä tajunnut niitä edes odottaa, niin ehkäpä juuri sen takia. Otat vaan rennosti ja onnea tulevaan uuteen kotiin :D
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyToukokuu 4th 2009, 15:00

majanator kirjoitti:
Mie jopa ostin jotain kaurauutetippoja.. koiraa rauhottamaan muuton ajaksi.. huh huh.. ite niitä ois voinu popsia!!!! :bounce:
:lol: :lol: :lol: :lol: lol!
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen EmptyToukokuu 4th 2009, 15:25

Joen kanssa ollaan varsinaisesti muutettu kerran. Joe oli vähemmän stressaantunu uudessa ku vanhassa asunnossa vaik uusi on tavallaan vilkkaammin liikennöityä seutua (edellisellä oli vaan paljon spurguja, mut vähemmän liikennettä).
Tän lisäks ollaan asuttu yksi kesä mun miehen kämpällä pienessä yksiössä (oma kämppä oli sillon tosi iso kaksio, miehen yksiö jonku ehkä kolmasosan mun kämpästä) ja yksi landella, jossa Joe joutu kulkee mun kanssa töissä mukana ja tuollon työpäivinä joutu nukkuu muutamia tunteja yöstä pomon asunnossa, semmosessa kokouspaikassa missä oli yöpymismahollisuus, kaupan ja ravintolan yläkerrassa/takahuoneessa jne, missä ikinä nukuin lossia odottaessa (olin töissä saaristossa parissa kesäravintolassa/kaupassa). Ei stressannu mitään noita. Ainoastaan sitä mun vanhaa kämppää se stressas :)
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: koirat ja muuttaminen   koirat ja muuttaminen Empty

koirat ja muuttaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Muuttaminen
» koirat näyttelee?
» Kotia etsivät koirat yleensä
» Silminnäkijän koirat koirakouluun linkki ja mietteet:)
» Pentu haukkuu vieraat koirat ja ihmiset!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: