|
| Pyöräily koiran kanssa | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 11:45 | |
| Laitanpa tämän vinkkipyynnön tänne, siirrä Kitiska jos on väärässä foorumissa.
Eli nyt kevään ovella kolkutellessa alkaa siintää ajatus kesäisestä pyöräilystä koiran kanssa.
Vinkkejä aloittamiseen siis kaivataan. Siis sekä koiran opettamiseen pyörän rinnalla juoksuun että itselle turvalliseen koirapyöräilyyn. Ja välineisiin myös kommentit tervetulleitä, jos jokin erityisen hyvä on tiedossa tai jokin on niin huono, että kannattaa välttää. |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 12:10 | |
| Mie vain lähdin en sen kummemmin ole koiria siihen opettanu hihna kouraan ja menoksi,,ja jos koira yritti syödä pyörän kumia ym.niin napautin nätisti niin matka vain jatkui,,ja aina noi reissut on joka koiran kanssa menny ihan jees,,sitä springeriä on kehuttu mut en luota siihen mieluummin menen hihnan kanssa tai koira irti. siis tää on tätä minua en liikaa mieti asioita miten tehdään ja siedätetään,,mie vaan teen ja jos jotain sattuu voi voi,,siitä oppii ja taas mennään,,en oo ihan terve :yöt2: | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 12:29 | |
| mut sulla on ollut aina noita taitavia ja koulutettuja koiria, sanni on enemmän sellainen vähemmän notkea puupää ja minä (tunnetusti) aikas tapaturma-altis tyyppi joten mä näen jo silmissäni totaalisen sotkeutumisen remmiin ja minut, pyörän ja koiran solmussa ojanpohjalla... :help1: |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 12:36 | |
| tota joo no silloin ku mulla oli kunnolla räyhääviä koiria niin tein ihan samalla tavalla ja hyvin meni,,kun toi liike tekee monesti sen ettei koirat kehtaa räyhätä kiti ja ressuki oli mulla monesti irti eikä ne ehtineet jäädä minnekkään räyhäämään ku piti pysyä mamman mukana,,ja ny ku ostan itelle uuden pyörän niin hah voin jo kuvitella eka reissua noiden apinoiden kanssa,,mutta meinaan vain lähtee en kylläkään kaikkien 6 kanssa yhtä aikaa mut 3 kans ajattelin lähtee,,pitää varmaan laittaa suojat päälle hah | |
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 12:43 | |
| joo, nyt me aletaan kerätä kolehtia että saadaan sulle vaikka täys jenkkifutisvarustus suojiksi! :569:
räyhäyshän ei oo sannin ongelma, eikä vetäminen, vaan se, että se pysyisi siinä vieressä ja juoksisi suoraan eteenpäin kun sitä pelkään että se alkaa mutkittelemaan ja menee pyörän eteen tai jostain hyppää tielle se itsemurhakandidaattikani... mut ehkä jos ajaa tarpeeks lujaa, se ei ehdi mutkitella eikä huomata kaneja... hope so! |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 12:49 | |
| juu ei ookkaan mut mie vain kerroin millaisten ääliöiden kanssa olin fillarilenkillä,,ja miehän napautin kyllä ressua ku sehän kävi ensin fillariin kiinni ja sit keksi mun kengät,,mut se loppu siihen napatukseen:) | |
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 13:01 | |
| tiedän, ettei tässä oo mitn nauramista, mutta näin vain sieluni silmissä kirsin koittavan polkea fillaria koiran roikkuessa tossussa kiinni... |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 13:54 | |
| Samoilla linjoilla: minäkin kuljetan koiraa pyörän sivulla irti siten että se on penkan puolella. Meillä tarkkuutta vaaditaan lähinnä siihen että koira meinaa kiihdyttää vauhtia liikaa, mutta kun alkumatkasta ärähtelen ja tarvittaessa tehostan koskettamalla jalalla kankkuun niin loppuajan voi jo nautiskella maisemista. Ja se on totta että kun koirakin joutuu juoksemaan pysyäkseen mukana, ei se edes muista katella niitä muita koiria ja ihmisiä mitä matkalla kohdataan. Ohituksissa huolehdin kuitenkin siitä että pyörä on aina koirien välissä, tarvittaessa ohjaan ennen ohitusta koiran toiselle puolelle pyörää. Pyöräkorissa kulkee kätevästi hihnat, ilmanpaineet, damit ja makupalat, joten monenlaista tekemistä tulee yhdistettyä pyöräilysessioihin. Vetomaastopyöräilyäkin voi harrastaa jos sellainen kiinnostaa ja koiran fysiikka siihen piisaa.
Alkuun yritin kuljettaa koiraa pyörän sivulla remmissä mutta se on vaikeaa ja tuli paljon vaaratilanteita kun koira yhtäkkiä jää tarpeilleen.. Springerissäkin on ehkä vaaransa kun voi kaatua koira päälle, tai sitten jos tulee irtokoira ja häätö epäonnistuu niin koiran vapauttaminen voi olla hankalaa. Muuten se varmaan on kyllä tosi hyvä keksintö. |
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 15:20 | |
| En mäkää jaksa totuttaa erikseen, pyörän selkään ja hihna kouraan ja se on menoa. :yöt2: Vilma meni tosi hienosti ekalla kerralla ja meil oli silloin se auto ongelma et hyökki autojen päälle tai yritti niin neki unohtu siksi aikaa ku pyörällä kuljettiin ku sen piti keskittyä siihen. |
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Maaliskuu 30th 2010, 16:17 | |
| Vapaana pitäminen tosiaan olisi helpointa, typykin kulkee parhaiten juuri vapaana...mutta, mutta, mutta,... kun ei noiden pyöräteiden varsilla saa pitää koiria vapaana :(
tää nyt menee tosi OTksi kun vinkkejä tässä kaivattiin, muuta silti vielä yksi kommentti: typy on mulla vapaana vai metsissä (ja nyt talvella oli jäällä) ja joskus hiljaiseen aikaan harjoitellaan hiukan kävelytiellä tai purtsilla, mutta silloinkin otan sen heti kiinni jos ihminen tulee vastaan. dogoa vapaana pitävä kun saa täällä äkisti polliisit perään (ihmiset on ihan superennakkoluuloisia ja nyt kun on taas ollut ton tanskan takia lehtijuttuja niin aina vaan pahenee...) tai vähintään rotuyhdistyksen, sinne aina joku kantelee ja tulee "sakinhivutusta"... näin se vaan menee :( |
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Toukokuu 31st 2010, 04:53 | |
| Tähän väliin täytyy kertoa meidän pyöräily-kokemus..
Kokeiltiin siis pyöräilyä tuossa toukokuun alussakohan se oli. Koira oli flexissä ja koska minä halusin varmistaa ettei se missään tapauksessa pääse karkaamaan niin fiksuna tyttönä tein vielä patentin jolla sidoin flexin pyörän tankoon noin puolen metrin liikkuvaralla...joo-o..kaksi ekaa lenkkiä meni suht hyvin, pari kertaa se yritti hyökkiä sorsien päälle. Kolmas lenkki oli sit se joka toden sanoi..oltiin aamulla pyöreileen ennen mun töihinlähtöä, tuli sellanen hyvä suora niin mentiin ihan kovaa ja sit se pahin tapahtui: tien laidassa oli rusakko. Sen jälkeen se olikin sit menoa, koira vei mua ja pyörää ihan 6-0 ja lopputulos oli se et kun aukaisin silmät niin olin maastopyörän alla ja pyörä nyki mun päällä. Nyki koska koira pe*kele YHÄ yritti rusakon perään. Sillä ei todellakaan ollut musta mitään väliä, pyörä vaan raahautui sen perässä.
Lopputulos: 2 päivää sairaslomaa, jumalattomat mustelmat, pyörä ihan vinksallaan ja voin sanoa; meidän pyörälenkit loppui siihen! Harmi sinänsä, koska toi olis ollut kätevä tapa juoksuttaa tuota kun en itse pysty juoksemaan/hölkkäämään..mut minkäs teet..vietit riistan perään ihan liian suuret ja mä en Töölöön makaamaan tahdo..Mut tulipahan kokeiltua ainakin. |
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa Syyskuu 2nd 2010, 10:26 | |
| Pakko hehkuttaa jonnekin (joo siis ite en ole ikinä koirien kanssa pöyräillyt, eikä siis mitään vinkkejä asiaan eli ihan OT)...Mun kotinurkilla menee pk-rotuinen koira omistajansa kanssa fillarilla päivittäin (hihnassa on), myös ajotiellä menevät ja vauhtia riittää. Koira on hienosti lapasessa ja se on vaan niiiiin helevetin upeen näköistä menoa, että joka kerta jään suu auki niitä katsomaan =))) |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Pyöräily koiran kanssa | |
| |
| | | | Pyöräily koiran kanssa | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |