|
| Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 22nd 2010, 20:38 | |
| Kun monesti asiakkaat valittaa kun koira palaa ennalleen millainen se oli ennen koulutusta,,ja koira tekee sitä ja tätä aina silloin tällöin,,esim.koira vaikka ny kerran sattui lenkillä räyhäämään! HEI KOIRA ON KOIRA eikä robotti!ei sellaista koiraa olekkaan joka ei joskus tekis jotain,,älkää ottako niin tosissaan koiran kanssa elämistä että yksikin epäonnistuminen niin koko koulutus tuomitaan alimpaan manalaan!ja useimmiten siinä vain saa katsoa ite peiliin,,eli tosiaan ei ole paluuta ikinä sinne entiseen käytökseen mikä oli ennen jääkausia sitten se työ vasta alkaa kun jääkaudet on pidetty,ja koirat kokeilee AINA ja terve koira kokeileekin rajojaa,,ei sellaista lastakaan ole joka ei joskus vanhempia kokeilisi eikä vanhemmat heti soita psykiatrille että voi taivas meidän tyttö teki nyt näin,, ottakaa MAALAISJÄRKI käteen!!!en jaksa näitä asioita muutamien asiakkaan kanssa käydä läpi koko ajan,vaikka paljon jelppaan kaikkia mutta jotkut jäävät vähän pyörimään liian tarkkaan tiettyihin asioihin,,,ottakaa elämää myös huumorin kannalta! Koko koulutuksen tarkoituksena on että ME ANNETAAN TEILLE EVÄÄT MITEN SELVIÄTTE niistä tilanteista mitä ehkä tuleman tulee just sen teidän koiran kanssa!jos se karkaa osaatte napauttaa oikein ja koira ei sit karkaa enään,no joskus voi sitä kokeilla uudestaan,mut te taas napautatte,,kuten koiralaumassakin tehdään aina nuoremmat kokeilee onneaan tietyn väliajoin,joten ei me ihmiset koirien silmissä olla sen viisaampia kuin se toinen koira!Laumassa jopa meidän ihmisten laumassa koira käyttäytyy kuten koira eikä ihminen! Eikä myöskään siihen saa sortua että koko ajan pidetään koiralle jääkautta se huonontaa jo teidän välistä suhdetta sitten pitää taas katsoa itse peiliin miksi en tämän koiran kanssa pärjää ilman etten sitä ikinä huomioi!no yleensä koira on sit kovempi ku emäntä ja siinä jää sit ratkaisut emännälle tyytyykö koiraan jota ei voi silitellä päivittäin vai antaako koiran pois vahvemmalle persoonalle jolta koira sietää rakkautta enemmän. Sorry pakko oli avautua koska oikeasti en jaksa samoja asioita jauhaa!Miettikää ensin ennen kuin joka asiaan puututte,,jelppaan aina ku tulee umpikuja ja asiat ei oikeasti lähde sujumaan eteenpäin,olen tuki ja turva niin kauan kuin koirassa henki pihisee,,mutta älkää koko ajan pommittako turhilla asioilla,saan maileja monia kymmeniä päivittäin,,enkä sitten jaksa enään edes vastata TURHIIN valituksiin! Ja vaikka sanon ettei tyhmiä kysymyksiä ole olemassa ja niitä saakin heittää koulutuksen alussa kun ei vielä ymmärrä ideaa,mieluummin kysykää kuin miettikää,mutta kun aikaa kuluu ja asiat pitäisi olla jo selviä joten miettikää ennen kuin kysytte :4100: Tämä juttu ei ole kenellään hlö.kohtaisesti tarkoitettu,vaan yleinen aihe. Ja joka kerta sanon asiakkaille että jos on tarvetta eli joko se jääkausi pidetään tai sitä ei pidetä,koska pahinta on se että selän takana lipsutaan,,sitten koko koulutus kaatuu niskaan ja rahat menee kuin kankkulan kaivoon Jos tunnustaa ettei jääkaudesta vain tule mitään siitä pitää kertoa ja sitten voidaan kokeilla toista konstia tosin takeet ei ole sitten niin hyvät mutta se on koirakohtainen juttu sitten se. Aina mennään koiran ja omistajan mukaan eikä kaikille ole samaa kaavaa :4100: Ja jos ongelmat tulevat melkein heti takaisin tai koira muuttuu monsteriksi on yleensä joko jääkaudessa lipsuttu(ja joidenkin koirien kohdalla se ei tartte olla kun yksi lipsahdus niin kaikki kaatuu niskaan)tai sitten koiralla on niin surkea hermorakenne ettei koiralle voi jääkautta edes pitää! Koiran kanssa eläminen vaatii TÖITÄ niin kauan kunnes siinä henki pihisee,,jos ei halua tehdä töitä kannattaa ostaa mahdollisimman vietitön ja helppo koira,joka myös kunkun paikalla ei tuota ongelmia luonteensa vuoksi :4100:
Viimeinen muokkaaja, kitiska pvm Helmikuu 24th 2010, 16:36, muokattu 2 kertaa | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 22nd 2010, 22:45 | |
| Minä oon ainakin ollu just tällanen kyselijä vajaa 2v sitten :vihel: kun itte oli niin pihalla ja asia ihan uutta ja haluaisi osata kaiken täydellisesti... Kiitos kun jaksoit silloin vastailla... Aikaa piti kulua vähän, että alkoi luottaa enemmän itseensä :3100: |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 00:08 | |
| - Lainaus :
- no yleensä koira on sit kovempi ku emäntä ja siinä jää sit ratkaisut emännälle tyytyykö koiraan jota ei voi silitellä päivittäin vai antaako koiran pois vahvemmalle persoonalle jolta koira sietää rakkautta enemmän.
Siis tarkoittaa tämä sitä, että "heikolta" persoonalta koira ei siedä rakkautta vaan heti alkaa kukkoilla kun taas vahvempi persoona voi pitää koiraa jonkin verran hyvänä eikä koira silti ala heti kukkoilla. Oma ajatukseni koiralle annettavista viesteistä tukisi myös tuota käsitystä: "Päivässä" (tai viikossa tai vuodessa) voi antaa johtaja-signaalien lisäksi rakkaus ilman, että koira alkaa kukkoilla. Toisin sanoen jos muuten vaikutat koiran silmissä heikolta, riittää vähäinenkin silittely koiran uskomaan omaan parenmuuteensa mutta jos normaalisti olet koiralle johtaja kaikin mahdollisin elkein ei pieni rakkaus muuta koiran käsitystä. |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 02:06 | |
| Kiitos Kirsi että olet jaksanut vastailla :867: Rullan myötä on auennut niin moni uusi asia ja se koiran tarkkailu on mulle ainakin "jäänyt päälle". Heh nyt ehkä "hieman" rauhoittunut. Pohdiskelija tyyppi kun olen muutenkin niin saati sit ku alkoi tietoa tulla Pevin myötä, uusi maailma :D |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 09:31 | |
| Heh! Täällä ilmoittautuu kanssa yksi hysteerikko. Pentua ei ollut pitkään aikoihin kasvattanut ja sitten tuli vielä jengiin tällainen täpäkkämpi tapaus. Heti alussa rupesi vainoharhaisesti jotain koiran tekemisiä... ja jos yhdestä hysteeriasta pääsi ylitse ni sitä keksi heti seuraavan asian mitä rupesi itse koirassa kyttäämään Ja sitten muisti, että sehän on pentu, rotu on muutenkin vähän hulivili... ja mitään vaarallista ei oikeastaan ole tapahtunut. Kunhan muutamat perusasiat pysyy ruodussa niin muuten saapi mennä omalla painollaan. Ja oma stressitaso on laskenut huomattavasti ja koiran kanssa olosta on taas tullut mukavaa :378: Ja oma päiväkirjahan toimii loistavana tunteiden purkupaikkana... kun *ituttaa se, että viherkasvit on poissaollessa revitty kappaleiksi :vihel: Rehut saa aina korvattua |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 10:45 | |
| niinhän se on... esim. itellä on tuollainen projektikoira, jonka kans saan "painia" koko koiran eliniän... hyvä on myös muistella välillä et millaista elo oli ENNEN pevi-koulutusta... nykyään sitä painii kuitenkin silleen pienempien ongelmien kanssa.. esim. ennen minulla ei voinut käydä vieraita ja naapuritkin olisi koira syönyt.... nytten ottaa pannuun ku se kerran rähähti nurkan takaa tulleelle koiralle ja kuitenkin lopetti ku kielsin... itsekkin haluaisin täydellistä eloa koirien kanssa, mutta missä olisi sitten kaikki haasteet?? :4100: ja oikeesti... ennen olisi kuvitellu et koiran pääs on vika.. mut nyt ymmärtää et mistä kaikki johtuu.. MINUSTA! eli siis eniten Pevistä on ollu hyötyä minun kehitykselleni... voi sanoo et näin topakka ihminen en oo eläessäni ollu... ja siltikin oon viel kauheen kiltti... |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 12:57 | |
| Jääkausi on se ALKULÄMMITTELY ja kaikkein HELPOIN osa alue koko pevi metodia,koska muutos on niin radikaali,,eli se varsinainen TYÖ alkaa sitten JÄÄKAUDEN JÄLKEEN siinä punnitaan,millaista koiran kanssa eläminen on tiettyjen sääntöjen ja ohjeiden avulla mahdollista,,jos haluaa "sääntöjä"rikkoa niin ongelmien tullessa voi katsoa aina peliin!Jos nauttii haasteista ja koiran kanssa elämisestä niin pikku hiljaa omaa koiraa seuraamalla oppii mielettömästi lisää ja elämä sujuu rattoisasti :378: Ja itse olen kyllä sitkeästi neuvonut ja ohjannut asiakkaitani eteenpäin en jätä pulaan ja jos en osaa neuvoa kysyn viisaammilta ohjeita,myönnän minäkin joskus olevani väärässä ja niistä opin aina uutta!Harva kouluttaja jaksaa kuitenkaan istua vapaa hetket koneella neuvomassa(maileja ei tosiaan tule se yksi tai kaksi vaan kymmenittäin seassa uusia ja jo entisiä asiakkaita ja vastailla puhelimeen ja neuvoa lisää,,monella se on rahat pois ja yhteys katkeaa siihen!Mutta kyllä minullakin tulee raja vastaan en minäkään jaksa ihan kaikkea niskaan ottaa vaikka negatiivinen palaute on se joka opettaa mutta siinäkin on tietty raja vastassa miten sen palautteen antaa!ja jos olen ite mokannu niin myönnän ja jos näen suoraan ettei hommasta tule mitään olen palauttanut joskus rahat takaisin,,mutta tällöin on oltava kyllä tosi hyvät syyt eli koiralle ei vain sovi tämä metodi! Ja silloin kun olin pertillä töissä,pertti ei mulle kertonu kun parilla sanalla asiat jos siltä jotain kysyin,,joten aloin sitten miettimään asioita itse,omia koiria seuraamalla ja asioita miettimällä sain aina ahaa elämykset ja sitten kun oivalsin asiat sitten vasta kysyin pertiltä että onko se näin,,ja yleensä sain aina vain hymyn vastauksena tai hymähdyksen ja se riitti eli vastaus oli oikea,Teillä kaikilla on siellä kotona koira,se on teidän paras opettaja,ja jos teillä on lauma se opettaa vieläkin enemmän koirien laumassa käyttäytymisestä
Viimeinen muokkaaja, kitiska pvm Helmikuu 26th 2010, 21:34, muokattu 2 kertaa | |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 13:18 | |
| mä oon just omani kans miettiny tuota, et onko ongelmmia joita ei vaan saada ratkaistuksi? kun siis meillä edelleen räksytetään lähes kaikissa ohituksissa, harvemmin toisia koiria vaa nykyään minua. jääkauden jälkeen se hiljeni muutamaksi viikoksi, kunnes taas ollaan tässä. ja se ei vaan muutu, jos en huomioi se haukkuu silti jos kiellän ni hiljenee (tai sitten ei) kunnes on sanonu pari pientä sanaa. ja seuraavassa ohituksessa taas sama juttu. mut muuten koira on tosi nöyrä, ja kuvittelen olevani meillä pomo ja pidän kyl tätä metodia hyvänä tuolle. voiko toi vaan olla semmonen asia joka ei muutu ikinä |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 13:26 | |
| Sulla on sen rotuinen koira joka on hemskatin herkkähaukkuinen,,ja se on vielä sellainen ihana luupää joka leirilläkin katso sinua ja haukahti :378: kuullostaa että ootte umpikujassa,,jota on vaikea lähteä purkamaan,,muuten kuin että ite olisin kokonaan näkemättä koko koiraa kun haukkuu,,TÄÄ VAATII sulta aikaa ja pitkää pinnaa mutta se ei ota eikä anna. Ja yksi mitä pitää myös kertoa kaikille JOS se koira ny kerran tosiaan keksii jotain jännää se ei tarkoita sitä ETTÄ SE koira olis HETI LAUMANPOMONA vaan sehän testaa teitä!!ja kun napautatte se siitä testauksesta,,kun jotkut ihmiset reagoi heti jos koira ny tekee jotain tyhmää että pitääkö minun tosiaan aloittaa jääkaudet uudestaan,,EI tartte!!KAIKKI ongelmat ei ole aina sitä että koira on laumassa pomo!jos jääkaudet on TEHTY OIKEIN ja koira on saatu nöyräksi laumassa alimman osaan,,niin se myös pysyy siellä kun napautatte idiootti asioista mitä se keksii,,jos koira on saanu olla vaikka 3v kukkotunkiolla niin älkää luulkokaan että se sitä paikkaansa teille helpolla luovuttaa!!ei tosiaan,,jos ite olet nokian johtaja ja sut lempataan apupojaksi mutta sulla olis silti mahista nosta takaisin johtajaksi niin VARMASTI yrität kaikenlaisia kepulikonsteja että pääset pomoksi takaisin!!Harvapa meistä loppujen lopuksi haluaa olla se laumanalin,,perheissä puhutaan että äiti määrää isä häärää,,mutta AINA ne isukit kuitenkin sitten ovat laumassa pomoja jos ovat ollakseen,,mutta äiti vain ei anna periksi tai toisin päin :help1: | |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 23rd 2010, 13:53 | |
| ehkä mä nyt tosiaan otan sen linjan et vaikka kuinka hävettää olla kieltämättä ja vaikka kuinka tekis mieli hirttää kokorakki ni en kiellä ollenkaa, pureskelen sit vaan kieltä enkä anna sen tuntea sitä mielihyvä et edes hätkähtäisin tai vilkaisisin siihenpäin. aina mul on menny tää päätös siihen et hävettää iha sikana antaa sen haukkua vaa, vaikka eihä se edes välttämättä hiljene vaikka kuinka kieltäisin :D ehkä se 5 vuoden päästä on hiljaa mut eipä tästä kieltämisestäkää tunnun olevan hyötyä, eli emmä mitään menetä jos annan sen räkyttää (paitsi omat hermot) niin ja kiitti, tuli hyvä mieli ku sä sanoit ton mitä oon itekki koittanu miettiä. et voisko se olla vaan siitä et se nyt vaa sattuu olee kaiken muun lisäks nii herkkähaukkunen ja eihän se tyhmä oo. kyl se on huomannun miten mammalta alkaa nousta savukorvista ku se räkyttää.... :378: |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 24th 2010, 09:53 | |
| - Lainaus :
- sitten kun sen oivalti kysyin vasta sitten että onko se näin kun kävi näin että syy oli siinä sit sain aina hymyn vastauksena kyllä,,ja tuosta tuli aina se paras mieli kun itse selvittelin asioita ja mietin,,teillä kaikilla on KOIRAT joten seuratakaa niiden käytöstä keskenään,,kun ne ovat muiden koirien kanssa tai jos teillä on oma lauma,,ne opettaa teille enemmän kuin kukaan kouluttaja!
ALLEKIRJOITAN! Kannattaa kokeilla omia siipia ja sitten turvaks kysellä jos ei omaan itteensä vielä luota :43112: Ja tosiaan, se koiralauma kyllä opettaa kaikkein parhaiten kun kattelee miten ne toisiaan kohtelee. :*aplodit*: |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 24th 2010, 11:34 | |
| Minulle on tuo sana "napautus" avannut paljon.. eli ennen ajattelin suunnilleen näin: että heti jos olen rapsuttanut liikaa..pitää miettiä jääkautta ja mitä teen väärin..jopa uudenkin koiran kanssa kun se aloitti uudelleen kekkuloinnit..no onko ihme, sillä se on saanut olla pomona koko elämänsä. Ei tarkoita että pystyn lällimään koiria ihan hulluna väärin, mutta on vain kerettävä napauttaa. Tuo on ihan paras sana siihen hommaan. ja voihan ne yhtäkkiset ego buustit olla uutuudenviehätystäkin? siis Jos on ensin pitkään huomioimatta, sitten ne ekat huomiot nostattaa koirassa kaiken kapinan halun??? mutta jos rajat silti säilyy ja koira huomaa sen ennenpitkää. Paras huumorin avaaja on ollut ku laitan koirat ukolle lainaan..no pystyy suhtautumaan huumorilla kun ei se koira liian lähellä ole kokoajan. kun lähtee lenkille on sellainen "Jahas, mamman pikku heppuli, vai että tänään meillä on vauhti päällä, annas olla katsotaan ohitus sitten kun se tulee eteen". riippuu toki koirasta en tarkoita muita vähätellä, lähinnä mulla on niin helpot koirat kuitenki itellä, että olen itse suurennellut niitten ongelmia. mitä tuo yks nyt syö aina jääkaapin tyhjäksi mutta kun tiedän tuon rodun niin en ota siitä pottua nokkaan. Joskus otin mutta kun se tarpeeksi toistuu niin alkaa potut loppua jo kesken. |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 24th 2010, 17:37 | |
| Ja tiiättekö mitä sellaista koirakoulua ei ole keksittykään,missä koiran kanssa ei joutuis tekemään töitä koulutuksen jälkeen,,niin nami kuin meidän metodeissa,,se työ jatkuu ja jatkuu,,,,,,toisilla hitaammin toisilla nopeammin! Tai no jos haluaa sen robottikoiran niin sellaisen saa varmaan sellaisella tyylillä mitä kukaan ei koiralleen halua tehdä,,paitsi ehkä ne jotkut ihmiset jotka haluaa sen robottikoiran ja sääliksi käy näitä koiria | |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 24th 2010, 21:04 | |
| Ite koin (ja koen edelleen) että jääkausi häätöhommeleineen sellaisena kun se meillä oli Joen kanssa, kun tultiin asiakkaiksi, on pysäytys edelliseen vääränlaiseen käytökseen (omistajan ja koiran). Ikäänku se stoppi, jonka jälkeen ruvetaan vasta sitten tekemään sitä kasvatustyötä, jota ei ole osannut tehdä ennen. |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 24th 2010, 21:43 | |
| Jep ensin kasvatus,,sitten sen jälkeen alkaa uudelleen se koulutus :4100: toi eka vain tahtoo niin monelta ihmiseltä unohtua | |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 25th 2010, 08:44 | |
| Minä aikanikin tiedostan itsessäni monet virheet mitkä teen koirien kanssa ja tiedän, että koirien käytös on siitä johtuvaa, en voi syyttää mitään koulutustyylin "vääriä metodeja". Mulle koiran mussutus on kuitenkin sen mun omin juttu ja mun on hyvä olla kun saan niitä pussailla ja huomioida. Sen tähden koen itselleni tosi tärkeänä, että kävisin välillä täällä Kirsin touhuissa mukana, että saisi vähän potkua itseensä ja osaisi vähän edes rajoittaa itseään ja olla välillä tiukempi. Huomaahan sen aika äkkiä koiran elekielestä jo, kun osaa olla tiukempana. Onneksi mulla ei ole näitä super-kovia koirapersoonia, joita ei saisi silitellä juuri ollenkaan, ei siitä mitään tulisi ja koiranpidossa ei olisi enää paljon mieltä. Kirsin kiusaaminen kysymyksillä on ehkä osaksi sitäkin, että tarvitsee kuulla "ylemmältä taholta" ohjeita, vähän niinkuin mennään lekurille hakemaan liikuntaresepti, sitä on helpompi sitten noudattaa kun jos itse itseään pitäisi niskasta ottaa kiinni... |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 25th 2010, 09:06 | |
| Mä ensin ajattelin että mähän käyn paikallises koirakoulus ja koulutan ton oikein hyväksi ja oletin tietty että siellä on pätevät ihmiset opettamas. Vilmahan oli niiden mielestä pehmeä ku se pentuna haukku vaan kaikki ne tunnit ja siä puhuttii kuitenki johtajudesta että ihmisen pitää olla pomo mutta ei kerrottu miten!!! Onneks mä sain käsiini koirankorjauskirjan ja sitä mukaan oon alkanu vasta ymmärtään oikein. :378: Ei meidän koulutuksista tullu yhtään mitään ku johtajuus päin persettä eikä kumpikaa siitä ees nauttinu. Ja siä oli yks dobberinarttu joka ois kipeästi tarvinnu apua mut kouluttajat yritti "pelastaa" sen sillä et sen kas ois vaan treenatu ja treenattu. Loppujen lopuks se jäi auton alle ja kuoli sisäiseen verenvuotoon. Silloinki ku olin ekan jääkauden pitäny ja sanoin että vilma on ny jääkaudella etten ottanu sitä siks mukaa ni mulle naurettii päin naamaa ettei oo siitä ikinä kuultukaa. Nykyää mä en pidä niitä minään, niillä itellä koirat toimii kyl hyvin kentällä mut ei ne muuten toimi, koko ajan pitää olla käskyn alla. Tosiaan ensin kasvatus ja sitten koulutus :4100: |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 25th 2010, 09:36 | |
| - Tintti kirjoitti:
- Mä ensin ajattelin että mähän käyn paikallises koirakoulus ja koulutan ton oikein hyväksi ja oletin tietty että siellä on pätevät ihmiset opettamas.
Huih! Me ollaan just alottamassa pentukoulu. Mitähän siitäkin oikein sitten saa irti? :suspect: ehkä se on vain hauska(?) harrastus :268: |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 25th 2010, 10:09 | |
| ootko sä menossa johonki koirakouluun missä pennulle opetetaan namin kanssa ohitukset ja vetämättä olemiset yms? me käytiin joskus jollain kurssilla kun elmo oli pieni ja siellä ei muuta tehty ku tungettiin koiralle namia suuhun niin paljon ettei se kerkii niellä niitä, toisinsanoen ei myöskään samalla muka kerkiä kattelemaan ohi kulkevia koiria :suspect: kyllä siellä sit oli näitä perusjuttuja (istu, tassu, maahan, paikka..) |
| | | Saria Lisä tieto ei tapa
Viestien lukumäärä : 155 Join date : 22.03.2009 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 25th 2010, 10:18 | |
| Lakun kanssa käytiin kanssa 2 pentukurssia, kumpikin täys fiaskoja! Onneks toisella kurssilla oli ohjaaja joka suositteli Kirsille menoa, eli jotain hyötyä siitä sit oli. :4100: | |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 25th 2010, 14:08 | |
| Joo meillä kas opeteltii että ku pysähtyy ja hihna löystyy ni taas matka jatkuu ja paskat se ei toimi mitenkää päi eikä ne ees ite käyttäny sitä ku myönsivät sen siten että "vaikka kuinka vetää remmillä perseelle ni veto jatkuu" Ja noi namiohitukset ei toimisi ikinä vilmalla. Kuinka tollasia neuvoja oikeesti voidaan jakaa ku ei ne tehoa?? |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 26th 2010, 09:32 | |
| pentukurssien ongelma on se että siellä on niin erillaisia pentuja ja pennun omistajat ovat ku sieniä ne imee kaiken mitä sanoo.. siellä ei voi kaikkien kuullen neuvoa ihan mitä vain koska kohta kaikki käyttävät sitä vaikka niiden pentu ei sitä edes tarvitsisi.. |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 26th 2010, 17:04 | |
| Eikä pentukurssilla voi neuvoa perushuomioimattuudesta tai oikeasta kasvatuksesta kun 99% mielestä pentu on söpö ja ainut ongelma on toisten koirien luokse ryntäily. Perushuomiomattomuuskin alkaa tulla ajankohtaiseksi vasta kun ihmiset huomaavat että heillä on jokin ongelma. Valitettavasti.
Olin kerran avustamassa pentukurssilla ja kun kerroin, ettei kurssilla opeteta kauniita ohituksia vaan peruskäskyjä, lähtivät jotkut samantien kotiin päin. Nämä on näitä perinteisiä: "tultiin kurssille, että koiralle olisi tekemistä eikä siksi hajoittaisi paikkoja", "muuta ongelmaa ei ole kuin hihnassa vetäminen" jne. Puolethan noissa on aina totta mutta koko totuus on aina paljon suurempi. |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Helmikuu 26th 2010, 17:32 | |
| ^sepä se..
ja monet asiat on sellasia mitä varsinkin ensimmäisen pennun omistajat eivät kuuntele tai halua tehdä pentunsa kanssa.. ja ne ovat juurikin ne asiat joita sen pennun kanssa pitäisi tehdä.. eli ne tylsät :D
ihmiset hakeutuvat yleensä pentukurssille sosiaalistamaan pentua ja opettamaan sille tassun antoa.
jälkikäteen vasta huomaavat että se ei ihan riittänyt ja olisi kannattanut panostaa enemmän kontaktiin ja perus asioihin: ei, tänne ja odota. |
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, Maaliskuu 1st 2010, 20:29 | |
| Itse olen miettinyt pitkään jälkikäteen meidän pentukurssia. Se ei välttämättä ollut meille ihan se järkevin paikka (lähinnä siksi, että useimmat asioista olivat jo liian tuttuja/itsestään selviä mikä taas ei ole kurssinvika), mut noin muuten se oli ihan mukava kokemus ja sielä käytiin paljon läpi käytännön tilanteita jotka eivät välttämättä ole kaikille itsestään selvyyksiä pennunhuumassa(?) esim. miksi on järkevää opettaa koira poistumaan autosta vain luvan kanssa, lisäksi kokeiltiin pikkaisen erilaisia harrastuslajeja ja käytiin läpi koiran perusterveyden hoitoa. Kaveri puolestaan oli aikoinaan kennelliiton pentukurssilla joka ei ainakaan ollut hinnalla pilattu, mutta hän oli tykännyt kovasti siitä. Jos oikein muistan niin sisältö oli ollut hyvin asiapitoinen eli sellainen miksi koira ylipäätänsä kannattaa kouluttaa/kasvattaa jo pentuna, miten ennaltaehkäistä yleisimpiä ongelmia ja miten koira pidetään hyvinvoivana. :)
Edit: Mä muistan hyvin miten olin ekat pari kuukautta ihan ulalla Pablon kanssa.. Onneksi silloinkin oli myös foorumi hyvänä tukena missä lörpötellä/lueskella ja vertailla kokemuksia.. :D |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, | |
| |
| | | | Ymmärtäkää rakkaat ihmiset,,, | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |