Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita

Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita Empty
ViestiAihe: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 18th 2010, 12:29

Elikäs, olen tässä miettinyt että kuinka toimia kun tulee vieraita?

Tilanne on siis kun ovikello soi että kassu aloittaa hirveän räkytyksen ja ryntää ovelle. Käsken omalle paikalle, ei tottele/tai tottelee ja palaa ovelle heti kun liihadankaan ovea kohti. Ja koko ajan räkytys vaikka kuinka kieltäisin ja viskaisin ketjulla :122: :171: Ja palaa aina ovelle ennen kuin saan sen auki edes. Yleensä tässä vaiheessa revin koiran väkisin pois ovelta ja viskaan omalle paikallensa (mistä poistuu jälleen ja viskaan taas takasin, jnejnejne). Kunnes saan oven auki ja vieras pääsee sisään karmean huutoryöpyn saattelemana, niin Kassu jatkaa huutoaan, hyppii pomppii tunkee itsensä niin lähelle kuin vaan mahdollista ja karmeeta heilumista.

Sitten kun vieras saa riisuttua tuossa hulinassa, jos en ota Kassua pois pyörimästä, ja vieras pääsee sohvalle asti, niin mitä tekee tämä pässinpää koirani? Tietysti tunkee itseään vieraan syliin, jos käsken omalle paikalleen, menee vielä lähemmäs vierasta ja tunkee syliin väkisin ja sieltä katsoo mua oikein sillai ärsyttävästi ja ei tee elettäkään totellakseen vaan painautuu tiiviimmin vierasta vasten :171:

Sitten jos jollain ilveellä saan Kassun käskettyä omalle paikalle, niin ei pysy siellä vaan yrittää hiipiä takaisin vieraan ja aloittaa samaa syliin tunkemis operaatiota :122:

Nyt olen ajatellut että tuossa tilanteessa käskisin koiran omalle paikalle ja pistäisin sen hihnalla kiinni siihen. Ja pois pääsisi vasta kun on rauhoittunut ja _käskisin_ vieraita olla huomioimatta kassua ollenkaan. Onko tämä huono idea?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 18th 2010, 12:49

ootko sä käynyt kirsillä tai muulla kouluttajalla?ihan testin tuloksia ajatellen? nätistihän se sua pompottaa kerran ei tottele, ettei olis väärässä asemassa laumassa?
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 18th 2010, 12:59

Oon käyny kirsillä ja tuo oikeastaan ainoa ongelma kohta meillä. Ja siihen yritän keksiä nyt ratkaisua, kun meillä ei hirveän usein vieraita käy. Kassu on Kirsin mukaan vähän omituinen, ettei Kirsikään oikein osannut sanoa onko lintu vai kala. Luottaa muhun kyllä hyvin, se selvis siinä nukku jutussa. Hermorakennekin oli hyvä kai, pomppas nukken liikahtaessa hieman sivuun muttei järkyttynyt ja katsoi sitten mua että mitäs mamma tän kanssa tehtäis. Ja tuli katsomaan nukkea kun menin sen luo.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 18th 2010, 13:14

okka se selventää asioita jo paljon
antaisin vieraalle käskyn että ei huomioi koiraa ja silloin ku ryntää ovelle niin suutahtaisin sille kunnolla, eli häätäisin sen tyyliin pois ja jos yrittää tulla takasin niin purkilla persauksiin ja kometoa pois/häätää uudestaan.

Tai sit opetat sille paikka käskyn(näin siis itse teen ovikellon soidessa) laitan koirat eteiseen istumaan ja siinä pystyn hyvin kontroloimaan koiria ja päästää vieraan sisälle ja sitten luvan kanssa saa mennä moikkaamaan, toki tämä moikkaaminen on yhtä hulabaloota mutta aina välillä sit komennan että rauhottuu tai sit jos tiedän että vieras osaa itse komentaa niin annan viraan komentaa tai jos tiedän että vaikka kuinka komentaisin niin vieras vaan lässyttää (esim.äitini) niin annan hötkyillä.itseppähän sit kärsii seurauksista ku kokoajan touhottaa siinä vieressä.toki sit myös komennan koirat välillä pois koko huoneesta jos touhu menee ihan mahottomaksi.
Mutta suosittelen että varaat tähän vähän ihan harkittua aikaa ja kaverin joka jaksaa pimpotella ovikelloa :4100:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 18th 2010, 13:26

Mites tuo remmijuttu? että pistäisin kiinni omalle paikalleen? ei olisi höseltämässä koko ajan eikä mun tarvis käskeä turhaan (mikä varmasti laskee mun arvovaltaani koiran silmissä). Tietysti pyrkisin siihen että lopulta ei tarvi kun sanoa se oma paikka niin pysyy siellä mutta näin alussa...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 18th 2010, 14:19

En tiiä taas oonko iha tuuliajolla, mut...

Mun entisen sakemannin kanssa lähettiin samalla tavalla harjotteleen sisällä vieraiden vastaan ottamista kun mitä tahansa muutakin asiaa esim. ulkona.
Eli koira laitettiin piuhaan, kun vieraita tuli, ja se käskettiin istumaan. Kun koira istu ja katso vieraita rauhassa, annettiin merkkisana ja mentiin eteenpäin. Jos hösääminen ja haukkuminen alkoi, niin matka tyssäs heti ja taas istuttiin. Ainoostaan rauhallisesti etenemällä ja turpansa kiinni pitämällä koira pääsi merkkisanan kautta tsekkaamaan vieraan.
Tätä kyllä saatiin toistaa paljon ja jossain vaiheessa koira alko käyttäytyy viel huonommin, kun testas, että kun ennenkin on saanu perseillä niin jos nyt toimis niin, että perseilis vielä enemmän.
Mut lopulta koira sit hiffas jutun juonen ja sen koommin ei ollutkaan ongelmaa sen kanssa, että olis reuhannut.

Alkuun me käytettiin harjoituksissa ainoostaan semmosia vieraita, jotka tasan ties miten käyttäytyy, eli osas olla tosi passiivisia koiraa kohtaan vaikka se a). oli iso ja b). piti pirun pahaa ääntä. Kutsuttiin paljon "harjotusvastuksii" meille jne.
Myöhemmin suju sit jo semmosetkin vieraat, jotka ei niin osanneet käyttäytyy koiran kanssa...

Ja lähtokohtahan oli se, et samantien kun ovikello soi/koputettiin/ovi kävi jne. koira ryysäs päin lasista väliovee, yritti siitä läpi, huus kun heikkopää, haukku, hyppi, puri/repi vieraitten vaatteita, kiipes syliin, pölli hanskat ja kengät, jahtas häntäänsä eikä rauhottunu ollenkaan ennen ku vieraat lähti meiltä. Usein oli pakko ihan sulkee se eri huoneeseen huutamaan ja riehumaan.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 18th 2010, 14:42

itse en koiraa sitoisi mihinkään kiinni, joo kyllähän se hillitsee mutta se ei poista ongelmaa...mut tuota meemon konsti voi musta toimia pehmyillä koirilla, tai sit sitä saa harjoitella kauan...mutta epäilen että kovan koiran kanssa joutuis kyllä vääntämään ja pitkään...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 19th 2010, 11:18

Joo siis meil oli kohtuu kova toi edellinen saku, ja vääntään kyl joutu, mut sen kans ei auttanut muukaan. Jos kovisteli liikaa ni joutu vääntään kahta kauheemmin kun se pisti vaan isomman vastarinnan päälle.
Mut tälleen tosiaan oppi vajaassa puolessa vuodessa ottaan vieraat nätisti vataan. Tuumaakaan en antanu sille periks missään vaiheessa, päin vastoin, jos alko mylviin ja urputtaan niin mentiin taaksepäin ja istuttiin.

Kylhän se oli aikalailla kova kovaa vasten ja välillä meinas usko ja hermot loppuu mut uurastus tuotti kyllä tulosta!!
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 19th 2010, 11:31

Mä nyt olen ajatellut ottaa käyttöön tuon zinazkin sanoman tavan. Mietin että voiko sitä käyttää myös tilanteessa kun mies tulee kotiin? Kun Kassu syöksyy silloinkin ovelle rähinän kera vaikka mies tulee omilla avaimilla sisään. Että menisin Kassun käskee hevon v******** ja jossei tottele niin ei hyvä heilu ja sais kolinasta?
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 19th 2010, 11:38

itse käytän myös tässä tilanteessa ja myös isäntä häätää sen hettuun siitä. Ja sama jos tullaan vaikka yhdessä kotiin ja koira tulee haukkuen vastaan niin saa kyllä lähöt.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 19th 2010, 13:58

Meillä vieraiden vastaanottaminen on edelleen ongelma. tappelu

Usein teen niin, että olen itse maalivahtina. :43112: Meillä kun on ovet yleensä auki, niin vieraat saa tulla sisään ja mä vahdin koko aika että armas istuu. Mut tää ei toimi, jos mä en ole sen ja vieraiden välissä ja katsekontakti pitää säilyä... :3100: Eli pelkkä käsky ei riitä 264 Jos se yrittää mennä ohi, mä ikään kuin tukin sen tien. Kyllähän se mun ohi pääsis jos oikeesti haluais. Mutta tää on yleensä toiminu suht hyvin.

Meillä on onneksi niin että armas rauhottuu parin minuutin päästä ja sit ei oo ongelmia. Mutta se alku tappelu

Huomasin kesällä myös, että jos ollaan pihalla, kun vieraat tulee, niin armas ei mee niin häseen. On varmaan enemmän lääniä mihin tarvittaessa paeta... 72114

Sit jos on omaa perhettä, niin annan niitten yleensä itte hoitaa. Jos esim. isä lässyttää, niin kärsikööt sitten.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 07:38

Mä komennan koirat omaan huoneeseen, joka on eteisen vieressä. Sieltä ne saa pällistellä, kunnes tulee lupa että saa tulla tervehtimään (sit ku vieraat on saaneet itsensä sisälle tupaan). Tosin en tätä aina jaksa käyttää, kun osa kavereista osaa häätää koirat hittuun ihan itse, jos tulevat siihen jalkoihin hösäämään. Mut siis jos käsken ne omaan huoneeseen, niin ovi ei yksinkeratisesti aukea, ennen kuin kaikki on siellä omalla tontillaan nätisti odottamassa. Tietysti siinä voi vieraat joutua odottamaan hetken (ei enää nykyään), mutta ei kai kellään nyt niin kova kiire ole, jos ovat kyllään tulossa mieti
Sit on tietysti se asia, että kun meillä oikeestaan koirat toimii ovikellona. Meillä kun ei ole ovikelloa, niin koirien liikkeistä tiiän jos joku on tulossa. Ei ne hauku, mutta lähtevät eteiseen ihmettelemään/tuijottavat ovelle/ikkunaan ja siitä sit komennan ne omaan huoneeseen ennnen kun avaan oven. Tai sit jos en jaksa menä ite ovelle vastaan, ja ovi on auki, niin tulija saa selviytyä itse :yöt2: Eli tutut selviytyy ja kutsumattomat tunkeilijat ei välttämättä :230:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 11:45

Kuulumisia tältä saralta!

Olen nyt tehnyt niin että kun ovikello soi/mies tulee kotiin, käsken Kassun omalle paikalle ja jossei mene niin sitten suutun ja vippasen ketjulla niin että tietää uhmanneensa mun käskyjä :511: ja tämähän toimii!! Eilen painu eteisessä pyörähtämisen jälkeen suorin tein omalle paikallensa kun käskin, siellä tosi haukahtelee mutta ei niin kovasti kun ennen! Ja tänään kun posti tuli ja kolasi kovasti se ku yritti isoa pakettia tunkea, niin Kassu kyllä haukahteli mutta ei edes yrittänyt ovelle vaikka mä menin ovelle ottamaan postia vastaan :rock: että kai tässä jotain nyt on tapahtunut ja ollaan edistytty nopeastikin! Jee! :463:
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 11:52

hyvä hyvä, ja muista rajat ja rakkaus :4100:
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 12:00

minkälaiseen haukkumiseen olisi syytä puuttua? tai siis toisin sanoen puututteko jos se ei niinkuin rähjää mutta vähän "höpöttää" kauempana yksinään? en oo jaksanu noihin pikku ääntelyihin puuttua ellei sitten ihan kunnolla hauku mutta pitäiskö mun

kenai kyllä tottelee kun käsken sen pois eteisestä tai jos siinä on kaniportti niin ei hyppää yli vaikka hyvin pääsisikin mutta kun käsken sen pois niin se menee olohuoneeseen ja sieltä saattaa jotain pientä kuulua
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 12:02

se on ihan sun oma valinta :4100:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 12:05

Mä tässä olen miettinyt samaa....

Olen nyt ajatellut että saa haukkua, mutta eteiseen ei tule koheltamaan. Tämä varmaan hillitsee sitä pahinta rähinää, ainakin olen ollut sellaista huomaavinani. Ja senkin olen tehnyt että omalta paikalta ei pääse pois ennen kuin rauhoittuu. Muutenkin yritän toimia niin että mitään tuo ei saa koheltamalla, vaan vasta kun on rauhoittunut.
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 12:10

itselläni on se että saa sanoa mutta ku sanon että riittää niin turpa pitää olla sit kans säpissä
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyTammikuu 20th 2010, 21:27

Toi everlastingin tapa on niin huippu :867: On se niin hienoa, että kolme isoa koiraa pysyy rauhassa omassa huoneessa vaikka ovi on auki. Paitsi Rauha välillä yrittää hiipiä olkkarin puolelle, että joskohan sais jo tulla kittys Mutta mä en varmaan saa ikinä mitään tollasta toimimaan... 264 :dinki45:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyHuhtikuu 29th 2010, 12:09

Nyt pitää kirjoittaa kuulumisia tän meidän ongelman kanssa... Ei olla edistytty ollenkaan :/ Hermo menee mulla tohon rakkiin. ELi kun ovikello soi niin tuo ryntää häntä pystyssä ovelle hirveellä huudolla. Ja ei mikään mene jakeluun.... Mitä ihmettä mä teen tän koiran kanssa?! Oon jo kovasti miettinyt että etsin uuden kodin tai sitten vaan piikille kun en jaksais tapella aina ja joka asiasta... meillä siis ilmestynyt muitakin ongelmia...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyHuhtikuu 29th 2010, 15:25

.. ettei nyt vaan koiruus saisi liikaa löysiä????? miten ohitukset jne. menee?? tuossa aiemmin kirjottelit et muut ongelmat melkein jo kadonneet... jos mietit kuukausia taakse päin ni mitä on tapahtunut? (tää on sitten vaan heittoja ja mietiskelyjä) toivottavasti et luovuta vielä... jos se koira kerran on ollu ruodus ni kyl se nyt perkule sinne takasi saadaan... vihanen
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyHuhtikuu 29th 2010, 16:05

Ohitukset menee ok kolinalevyjen kanssa, mutta jos mennään liian läheltä niin eieieiei.... isiso5

Kotona tuo välillä murahtelee vauvalle--> saa lähdöt multa kyl ja tosi äkäseen. Koirilla on siis paikka johon vauva ei pääse mut tuo pahvi välillä makaa matolla vauvan kanssa ja on välillä sitä mieltä että vauva ei sais tulla lähelle.

En tiiä mikä mättää mut nyt pidän tosi tiukkaa linjaa enkä katso minkäänlaista perseilyä että jos se siitä alkais taas menemään. Pelottaa vaan meidän muutto että tuleeko taas puolen vuoden ulvonnat uudessa paikassa... Ei olisi varaa kyllä vuokrakämpässä hermostuttaa naapureita vihanen
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyHuhtikuu 29th 2010, 17:44

Eli sullako on ne kolinalevyt joita mä kyselin täällä joskus :) Mistä ostit... oisko jotain linkkiä jossa niistä ois kerrottu enemmän?
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyHuhtikuu 29th 2010, 18:12

Mun "kolinalevyt" on pilttipurkin kansista tehdyt :D kolmeen kanteen reiät ja narulla yhteen! halvat kolinalevyt :P
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita EmptyHuhtikuu 29th 2010, 18:46

Hahaa! No mut hyvä keksintö jos toimii :D
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita   Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita Empty

Koiran käyttäytyminen kun tulee vieraita
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» Kuuden koiran laumajärjestys/yhden koiran egoilu?
» näin tulee ilmaista mainosta firmalle:)
» Mitä teen kun irtokoira tulee lenkillä vastaan?
» Koirat irti lenkillä ja vieras koira tulee luokse
» Koiran eroahdistus

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: