|
| Keskustelua nappulamerkeistä. | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 12th 2010, 16:49 | |
| En tiiä ku en ole hussea käyttäny että millaista se on,,kaveri vain kehu ja sit sen kaverit jne,,,,no mie ny pysyn näissä ruuissa,,jos koirat alkaa ripuloimaan ym.ei sit muuta ku taas uuden ruuan etsiminen:) | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 12th 2010, 16:54 | |
| ja mä pysyn tiukasti raa'assa.. ei meillä tuu nyt hommsta mitään nappien kanssa.. piskeillä kauhee nälkä, mahat kyllä on hyvät yms. ja muuten tyytyväine mutta tyypit vaikuttaa sairaan nälkäsiltä.. |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 12th 2010, 19:01 | |
| se ois se paras mut meikäläisen pussille tämän lauman kanssa liian kallista:( tosin manta ny ei vois syödä vaikka ois varakin,, | |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 12th 2010, 21:54 | |
| Juu unohdan hussen ruuan,ei ole varaa eikä aikaa ilmaiseksi toimitella asiakkaille safkoja,,plus että pitäis ostaa varastoon monta säkkiä,,juu mie ny tilaan tota muschia ku kasaan rahaa kasaan,,,googletin muschin ruuasta niin hirveesti on kehuttu niin kuivaruokaa ku pötköjäkin,,perkele ku saisi ny ainaki 500e kasaan niin vois suoraan jo tilata,,,,ku pitää toi puhti tilauski ottaa vielä vastaan niin siihen tarttee myös varata rahaa,,,puhti pötköjä kuitenki tulen antamaan myös koirille mut noi kaappi pötköt on hyviä ku ei tartte pakkasta ja säilyy hyvin,,plus tulee halvemmaksi ku noiki happy dogin ruuat:) :4100: | |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 15:48 | |
| Meillä Sulo söi ensin RC:a kasvattajan suosituksesta mutta vaihdoin merkkiä kun kakkaa tuli niin mielettömästi. (ei imeydy kaikki?) Vaihdoin acanaan kun Sampo syö sitä mutta ei käynyt ollenkaan Sulolle. Nyt pieni säkki syötetty Profinea (junior large breed) ja toivottavasti tää nyt olis hyvä...aiankin emännälle olisi hintansa puolesta. |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 17:02 | |
| canidae ruuat on näköjään saaneet 5 tähteä ruuista,,masterya ei ollu olemassakaan kuten ei tota ziwiäkään,, | |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 17:26 | |
| mä olin kyllä iahn tyytyväinen tuohon candii, tosin en tiedä johtuko se ripuli silloin candista vai ku vaihoin happyyn |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 17:40 | |
| PERSEESTÄ on kaikki sanon mie,ei täs tiiä enään mitä rakeillen ostaa hah,,no totaki canidae ruokaa saan kyl tukusta,,ja tuusulasta olis helppo hakea,,,mut joo toiki on aika kallis ruoka,,vai tilaisko ny sit kuitenki tota muschia,,APUVA!!!!! | |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 17:58 | |
| mitä koiralle ruuaksi? koiran omistamisen suurin kysmys oikeesti.. on mahottoman vaikeeta valita koiralle annettava ruoka varsinkin jos vaatii ruualta jotain.. |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 18:05 | |
| Eikä sekään vielä riitä, että antaa.. Elukan pitäisi vielä syödä se ennemmin kuin kuolla nälkään.. :D Nim.merk. nirsoilua-kaiken-suhteen |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 18:21 | |
| Niin sen pitäis sopia koiralle muutenkin eikä vain maistua hyvältä,,,piru ny näyttää piereskelevän mastery ruuasta,,muut ei piere,,,,pitänee ostaa kaikille 6 rakille omat säkit,,ois vain niin helppoo ku löytyis kaikille se yksi ja sama ruoka,,ja ku ei tosiaan ihan sontaakaan kehtais syöttää,,tai mikä ny nappuloissa on sit sontaa mikä ei,,,no mie ny kuitenkin ostan ne musch ruuat,,katotaan sit miten sen ruuan kanssa käy,,, | |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 19:51 | |
| Mä olen itse ajatellut, että ruuan pitää olla "riittävän hyvää", mut mikä sit olis. Jos sä kokeilet Ison M:än niin niin mä voin sit kokeilla Canidaen ja juoruta onko se mistään kotoisin. Siitä löytyi riisitönkin versio.. :D |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 21:09 | |
| Mä oon löytäny nirsolle koiralle mieleisen happy dog irlanti ruuan. Se on vaan nuorelle koiralle liian vähärasvaista ja mä en aina jaksais koluta jääkaappia ja lisätä siihen ruokaan energiaa. Mä ihmettelen tässä taas ruuan hintaa. Miten ihmeessä Acanan pacifica ja Orijen 6 fish eroaa niin paljon toisistaan että Orijen maksaa melkein 20€ enemmän isommalta säkiltä? Mä en vaan tajuu. Ajattelin kokeilla Acanaa jos vaikka maistus. |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 13th 2010, 21:32 | |
| Äkkiseltään kun vilkaisin niin Acanassa on vähemmän kalaa eli 55% ja Orijenissa 70%. Acanassa lohta, kampelaa ja siikaa. Orijenissa lohta, siikaa, silliä, kuhaa, kampelaa ja taimenta. Acanassa perunaa on toiseksi eniten kaikista aineksista eniten kuivattua lohta. Orijenissa on myös perunaa (neljäntenä) ja bataattia (kuudentena). Eli Orijenissa on kolme eri kalaa ennen perunaa joista jopa kaksi on kuivattuja. Orijenissa ehkä aavistuksen monipuolisemmin yrttejä. Orijenissa aavistuksen pienempi hehkutusjäännös. Orijenissa Omega 6 ja 3 määrät isommat (3/1.2 vs 2.2/0,4). Energia määrä näyttää olevan sama molemmissa. :) |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 16th 2010, 19:33 | |
| Nonih, yritettiin tänään hakea Canidae Grain-free:tä, mut huonolla menestyksellä. Erikoisruoka joten siis tilaustavaraa.. Saadaan viikon-kahden sisään. :) Kyseessä siis tämä: http://www.bestpremiums.fi/canidae-als-grain-free.htmlNoh punnittiin sitten kaupassa olisiko jotain muuta vehnätöntä/riisitöntä. Ja päädyttiin kokeilemaan James Wellbelowed Turkey & Vegetable - ruokaa. Tuoteseloste ei täysin vakuuttanut, mutta muutakaan ei oikeastaan ollut tyrkyllä tähän hätään. Toisaalta 8 euron pikkupussi ei kukkaroa kaada. Lähinnä tuotteen energiamäärä jäi arvoitukseksi, lisäksi siinnä oli mielestäni liian vähän lihaa/proteiinia ja rasvaa, mutta toisaalta nappulan olisi tarkoitus olla vain täydennysravintoa joten asia ei ole ihan niin merkittävä.. Tietty oltaisiin voitu jatkaa keplottelua vanhoilla safkoilla, mutta toisaalta hirveän pitkään ei tee mieli tällä hetkellä paastottaa koiraa. Nahistellaan sitten myöhemmin enempi ruuasta kun ollaan saatu massanmenetykset yms korjattua. Tärkeintä, että söisi nyt edes jotain riittävän hyvä laatuista riittävän paljon. Toiveena olisi myös, että jos saadaan ruokinta normalisoitua niin ruokahalukin korjaantuisi sen myötä. :) Rosta sai näyttelystä mukaansa Best-In:in valmistamaa Kotoisa-lihapataa ja yllättävää kyllä tuo teki todella hyvin kauppansa (oli myös täysin vehnätön/riisitön/yms). Hinnasta tosin ei ole mitään havaintoa. Syötettiin sitä nuo pari purkkia päivän aikana menemään ja tänään aamulla/päivällä kelpasi sitten jo peurankylkiluutkin vihdoin. Nyt illalla James meni ainakin uutuudenviehätyksen voimalla alas ja nyt aletaan odottamaan seurauksia.. eli mistä päästä ja millä mallilla tulee pihalle. Jos ei tämäkään käy niin täällä on taas pussi tarjolla sitten jollekin halukkaalle joka tahtoo kokeilla/syöttää pois.. :P |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 23rd 2010, 02:50 | |
| Miten kauan testaatte uutta ruokaa? Itse ainakin huomannut, että vaatii semmoisen parin viikon kokeilun, jolloin vasta voi sanoa käykö koiran vatsalle vai ei. Meillä tosiaan menny nyt tota Virbacin ankka-maniokkia. En meinannu tota kyllä koko loppu elämää syöttää vaan pitäis alkaa testailee ton säkin jälkeen jotain muuta. Kallista ja muutenkin... Se mikä tossa on ollu hyvä niin koira kestäny massassa, ei oo tarvinnu antaa kauheita annoksia. Ja en tiedä häviskö ne Rullan ihottumat sit tolla vai millä. Jonkun vastaavanlaisen ruuan ku löytäis, mitään vehnää en syötä. |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 23rd 2010, 07:49 | |
| Meillä riippuu oireiden tasosta eli jos koira menee ihan kuralle niin korkeintaan viikon jos vain vähän löysähkönä niin pari viikkoa max kuukauden jos saa jotain muutakin ruokaa. Tosin kai tääkin on koirakohtaista, Rostan maha tuntuu olevan sitä sorttia ettei siedäty eli aineet joko sopivat tai eivät. Sen sijaan kaverin koiran maha alkaa kestää pikkuhiljaa jos antaa pieniä annoksia kokoajaan. Meillä ei ole tuntunut olevan vaikutusta antamismäärillä eli vaikka pystyy syömään esim. muutaman nappulan namina niin koko annos on jo liikaa vaikka parin nappulan syöttöä olisi jatkettu jo kuukausia (tai näin ainakin natural menun kanssa). :? |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 23rd 2010, 15:40 | |
| Meillä nuoremmalla se ruoka joko häviää kiposta tai ei. Siihen menee enintään kaksi ruokintakertaa että selviää syökö oikeasti. Kerran saattaa syödä toisen jälkeen ei enää välttämättä koske. Jos se testiosio jostain syystä menee läpi niin muutamassa viikossa selviää aiheuttaako anaalirauhasvaivoja vai ei.
Hope syö ihan kaikkea kuivaruokaa ja siitä ruuan sopivuudesta onkin sitten hankala mennä sanomaan. Sanotaan että kun olen syöttänyt Natural Menua niin se on oireillut vähiten. Eli ei ole koko aikaa nenä tukossa tai rohise eikä kakistele. No okei, niistä oireista ei ole kokonaan päästy mutta oireilu on vähentynyt. Mä oottelenkin nyt Natural menun uutta säkkiä. Tilasin viiden kilon säkin pikkukoiralle. Pitää etsiä tiivis astia säilytystä varten. |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 23rd 2010, 18:30 | |
| Joo se on inha kun se kuivuu niin tehokkaasti (siis natural menu).. :)
Meillä jatketaan edelleen Jamesilla, pieniä oireita ilmaantunut, mutta ei varmuutta johtuvatko Jamesista. Pidettiin nyt parin päivän tauko ja alettiin nyt antaa uudelleen noita saa nähdä kuinka käy. Paremmin meillä siedetty kumminkin kuin Natural Menu ainakin toistaiseksi. Jännä nähdä miten käy sitten Canidaen kanssa.. :? |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 24th 2010, 14:31 | |
| Mulla ja kaverin koiralla tällä hetkellä testissä tuo Canidae´n grain free.
Mullahan ei ole ongelmia ruuan maittavuuden kanssa, ihan sama mitä kuppiin kaataa, kaikki häviää. Mutta Cheriellä on korvahiiva päällä, samoin kuin kaverin koiralla, siksi tuo viljaton nyt kokeiluun.
Meillä on mahat ok, mutta mun koirilla on nyt muutenkin nuo rautamahat.
Kaverin koira ekana päivänä hautasi ruokakupin maton alle. (Ja juu, normaalia kyseiselle koiralle, uusi ruoka on potentiaalisesti "myrkkyä", kunnes toisin todisteteaan.) Kesti pari päivää ennen kuin leidi suostui syömään uutta ruokaa. Sitten rupesikin maistumaan ja hyvin uppoaakin. Myös maha toiminut hyvin, ei mitään ongelmia.
Auttaako se noitten korvien kanssa, se jää nähtäväksi. |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 24th 2010, 14:55 | |
| Muschia ny annettu ja kakat tosi pieniä :378: ja olipa eka mettä lenkki ettei koirat juossu koko ajan paskalla,,ite asiassa ne ei käyneet muuten kertaakaan enään metässä kakalla kun sontivat silloin aamulla pellolle,,plus että takapiha on kakaton joten sinnekkään ei ole sonnittu kuten ennen!!eli toi mussi ny näyttää sopivan ainakin näillä näkymin joka koiralle,,eikä mantallakaan ole ripuli!!!ja vaihdon ruuan lennossa,,ku johanna vei toiset säkit :yöt2: | |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 24th 2010, 15:05 | |
| Nyt en muista olenko jo kirjotellut tähän, tällä hetkellä kuitenkin Joseran High Energy ja viikonloppuisin raakaa lihaa (ja verinen hymiö).. Hyvin menee ja kakkamäärä ja laatu on muuttunut normaaliksi + vihdoin hemmolla näkyy vähän lihaksiakin Ruokavalintaan on vaikuttanut se, että kakkamäärä ollut noin rekkalastillinen muissa ruoissa. Belgando oli loistava, mutta olen laiska lisäilemään puuttuvia ravinteita. Lisäksi hempulla on kehnohkot paikat, joten kaikki lihakset plussaa koiran omaa tulevaisuutta ajatellen. |
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 24th 2010, 15:34 | |
| Kirsi, onko munch pusseissa tarkemmat valmistusainelistat, netistä kun en löytänyt tietoa, mitä esim. siinä "normaalissa" energyssä on. Lukee viljaton ja toisaalta muissa on riisiä, onko tässä? |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 24th 2010, 16:42 | |
| ei lue erikseen että olis riisiä.lukee että on venhätön ja soijaton | |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 24th 2010, 16:43 | |
| Laitoin tonne firmaan mailia ja kysyin | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. | |
| |
| | | | Keskustelua nappulamerkeistä. | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |