Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Mielipiteitä / keskustelua

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Eeva & Ninni
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa
Eeva & Ninni

Viestien lukumäärä : 145

Mielipiteitä / keskustelua Empty
ViestiAihe: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 15th 2011, 10:06

Eli mitä sanotte tästä? En valitettavasti saanut linkkiä jostain syystä mieti, mutta kopsatkaa. http://www.katiska.info/ravitsemus/kehitys-ja-kasvuhairiot/ Ai tulihan se.... Jagster paljon vastailee ainakin koirat.com sivuilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 15th 2011, 14:30

kyllähän tota aika pitkälle kompata täytyy ja varsinkin ne ihan viimoset jutut... ihan kaikessa yksinkertasuudessa olen ite ainaki sillä linjalla (niinku tuossa lopussa ite kirjottajaki laitto), että jos koira on perimältä terve ja kaikinpuolin kunnossa pennusta asti, voi sille syöttää vaikka niitä nahkakenkiä ja se kasvaa niveliltä terveeks... jos taasen on jotain pikkuvikaa, on ruokinnan osuus isompi ja siinä kohtaa voi ruokinnalla joko paikkailla, tai pahentaa... jos koira taas on ihan romu jo synyessä, on ihan se ja sama mitä sille syöttää, ei niitä niveliä enää korjaamaan pysty...

mutta se, miks esim itte syötän aika pilkun tarkasti tota jättläispentua on, kun ei kukaan meistä ole ennustaja... vaikka kasvattaja tekis kuinka hyvää työtä ja pennut tarkastettas sun muuta, nii luovutus vaiheessa ei kukaan voi vielä tietää, onko se nyt totaali terve niveliltä vaiko eikö... se selviää vasta myöhemmin... joten mieluummin syötän yyber tarkasti ja hyvin, jollon 100% syntymäterveen pennun kohalla ruokinnan osuus on se plus miinus nolla ja pikkuvikasen pikkuviat voidaan lieventää/korjata... jos taasen se pentu on romu jo syntyessä, niin nou kän duu...

kyllä se meikäläisenki syyttävä sormi osottaa tasan ja tarkkaan sinne jalostukseen... tai niinku tossaki sanottiin, niin sen puutteeseen... ulkonäöllisistä syistä suositaan paskaa ja sitähän sitten saadaan... tottahan sen koiran voi rikkoo, jos tosiaan antaa pentuna rasvaa suoraan purkista, lihottaa sen muodottomaks ja juoksuttaa asfaltilla hihnan perässä kilometritolkulla pienestä pitäen... mutta kyllä siinä saa sössiä jo sitten iiiisolla kädellä ja hukata se maalaisjärki ihan totaalisesti, että isoja vahinkoja aikaan saa pelkällä ruokinnalla...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 15th 2011, 15:05

ihan samaa mieltä, Amen nauru
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 15th 2011, 16:28

samaa mieltä:)
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 15th 2011, 20:16

Komppaan minäkin nauru
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 15th 2011, 21:16

Itse nirppanokan kanssa eläneenä voin sanoa että perimällä on enemmän tekemistä koiran terveyden kannalta kuin ruokinnalla. Mulla oli eka vuosi Ronjan kanssa sitä että se ylipäätänsä kesti ruuassa, taisi tulla kokeiltuu muutama kuivaruokamerkki ja murrenmixit. Koiralla on tällä hetkellä B-lonkat, rotuna cockeri.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 16th 2011, 10:32

Niin...näitä vähä itekkin mietin, pikkumiehen veljellä kuulemma ranteet paukkuu miten sattuu, jotenki jalkojen nivelet lonksuu kuulemma...el oli sanonu, että ovat ruokkineet väärin. Pisti miettimään...? Oon ite yrittäny olla kans tarkkana, mutta kasvattajalta (kahdelta) on saatu ainoaks ohjeeks ruokkia 1st choicen pentunappulalla eka vuosi.

Olen kyl omatoimisesti antanu muutaki...sekasyöjiä noista on tullu. Toivottavasti ei oo penikalla sukuvika et suksi ei luista...ja kasvasivat suorajalkasiksi kaikki pennut
Eeva & Ninni
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa
Eeva & Ninni

Viestien lukumäärä : 145

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 16th 2011, 11:06

Tuntuu vähän siltä, että noilla koiraruoka firmoilla on järkyttävä valta tässä ruokinnassa. Koska se on iso bisnes, niin sitten annetaan ihan käskyjä, että ruoki sillä ja sillä merkillä. Olen erittäin pettynyt eläinlääkäreihin, joilla on kytköksiä noihin ruokafirmoihin. Jotenkin tuntuu, että he jos jotkut , tietävät ruoan ja perimän suhteen ja erot, mutta onkohan kuitenkaan näin? Kuinka paljon e-lääkäri saa koulutusta juurikin näihin ravintoasioihin ja toisaalta perimän vaikutukseen ja sitten näinhin yhdessä. Minä itse en suosi mitään e-lääkärin / muunkaan suosittelemia/käskemiä nappulamerkkejä. Ylihinnoiteltua hiilihydraattia pääasiassa, sanon minä! =) veryhot
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 16th 2011, 14:38

Eeva & Ninni kirjoitti:
Olen erittäin pettynyt eläinlääkäreihin, joilla on kytköksiä noihin ruokafirmoihin. Jotenkin tuntuu, että he jos jotkut , tietävät ruoan ja perimän suhteen ja erot, mutta onkohan kuitenkaan näin?

oon ihan samaa mieltä... me kun käytetään semmosta keskikokosta lekuriasemaa, eli jokunen lekuri ja useempi hoitsu töissä, niin yks syy siihen, miks käytän aina samaa lääkäriä on juuriki tuo, kun ne muut on aina tuputtamassa royal caninin sitä ja royal caninin tätä ja kaikki ongelmathan poistuu, kun vaan syötät royalin sitä sun tätä... tää meidän oma on siitä ihana tyyppi, kun se ei tuputa ja sen mielestä esim meidän nykynen pentu ruoka on hyvää ruokaa, kun yks jo kerkes siellä sanoo, kuinka meidän pitäs vaihtaa royaliin... prkl... ja itteeki sylettää tuo, että lekurissa ei yleensä viitti kauheesti ruokintaan liittyviä kysymyksiä esittää, kun ne sit tuputtaa sitä omaa merkkiänsä pelkästeen... ja mun mielestä se sotii sitä vastaan, että lekurinhan pitäs olla se paikka, mistä just voi kysyä kaikkee maan ja taivaan väliltä elukan terveyteen ja kasvuun liittyen...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua EmptyElokuu 22nd 2011, 21:27

Meillä on ihan huippu el jolla käydään, se on hevostohtori mut ottaa vastaan lisäksi kissat ja koirat. Vastaanotto on tallissa, ei oo yhtäkään mainosta tai muuta plankettia seinällä. Rokotuksia kääpiölle hakiessa kysyin et näyttääkö se suoralta, oli kasvuvauhti aika päätä huimaava siinä vaiheessa, el neuvo liikuttamaan mahd luonnollisesti mahd paljon ja ruokkimisen pitää sopivana. Ei liikaa eikä liian vähän ja semmosta, aika ylimalkaset ohjeet mutta hyvät. Eikä tosiaan ainaka mitään tiettyä merkkiä suositellu...

Me ollaan kyl molemmille 1st choicea syötetty, ihan jees ruoka. Lisäks sitte kaikennäköstä muutaki, ois kai se vähä ykstoikkosta samaa nappulaa vetää aina vaan 9633
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Mielipiteitä / keskustelua   Mielipiteitä / keskustelua Empty

Mielipiteitä / keskustelua
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» mielipiteitä ruokinnasta
» Saksanpaimenkoirapennun barffaus. Vinkkejä? Mielipiteitä?
» Keskustelua nappulamerkeistä.

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran terveys/sairaus ja ruokinta-
Siirry: