| vieraiden koirien häätäminen | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 1st 2009, 21:59 | |
| ...kun ne tulee tosissaan päälle!
Käveli tuossa yksi yö (vein koiraa ulos ennen yövuoroa) lk collie isäntineen vastaan. Collie irti, ja kun se huomasi meidät, niin sehän sinkosi siihen meidän eteen puolentoista metrin päähän. Oma koira oli remmissä, ja pidin sen selän takana kun näin collien (koira haluaa mennä sinne ohituksissa muutenkin ... on siellä joko häntä pystyssä tai nätisti häntä lötkönä, mutta ei murise, jäykistele sen kummemmin tms). Ärähdin collikalle että pysy kauempana, ja se lakkasikin sitten yrittämästä minun selän taakse. No, se ei tykkää kun komennan sitä niin se alkaa murista ja jäykistellä, minun selän takaa kuuluu pieni vastamurina. Hätistelen collieta, se näyttää minulle hampaita ja ärisee, tulee vähän lähemmäs. Olen aika varma että koira olisi pian purrut.
Mietin siinä sitten että kumman jalan työnnän collien suuhun, onneksi oli työkengät jalassa niin olisi ainakin varpaat säilyneet. Ei tietenkään mitään kättä pidempää mukana. Luojan kiitos collien isäntä tuli sitten ottamaan koiransa kiinni, joka meinasi purra ukkoa siinä vaiheessa kun hän laittoi koiralle narua kiinni ja veti koiraa kauemmas.
Eli pitääkö nyt hommata pätkä raskasta ketjua taskuun jota kantaa sitten AINA, ja viskata ketju päin vierasta elukkaa kun se on vielä vähän kauempana? Mitä jos tulee huti? Missä vaiheessa puremisriski on todellinen? Mikä on paras strategia jos homma menee siihen että vieras koira käy päälle? |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 1st 2009, 22:08 | |
| mulla on aina purkki mukana juuri tämän takia, mutta yksi mikä kannaattaa tehdä(jos vaan kerkeää/on mahdollisuus) niin alkaa häätämään sitä koiraa jo kun se juoksee sua kohti, eli juokse vastaan tyyliin.Mutta alkaa häätää koiraa jo enne ku se on liian lähellä. |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 1st 2009, 23:11 | |
| Tossapa se vastaus tulikin.ja AINA kannattaa ennakoida jos mahista jos näet että koira on tulossa lähde jo ajoissa suoran koiraa kohti ja huuda ku hinaaja ja ole mahdollisimman isona ja sit heitä purkilla päin koiraa kun olet heitto etäisyydellä. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 1st 2009, 23:25 | |
| Mikähän neuvoksi..mulle on poikkeuksetta käyny niin että ku lähen juokseen koiraa päin niin se ei lähde minnekkään... yleensä paraiten on väistäny ne, jotka yllättyy eli ärähdän sit vasta ku se oikeesti on tulossa...ilmeisesti joittenki koirien omistajat huutaa luoksetuloa samallai ku minä yritän häätää koska niitten koirat ei mistään karjunnasta välitä mitään..varsinkaan jossain missä on liikenteen melua tai edes hieman tuulee.
mut siis oli miten oli, niiin viimeistään tuon takia pitää olla purkki tms mukana..jännittää irtokoiran häädöt ku nyt kahdesti on käyny niin että koira ei oo lähteny. ja siis en säästele kyllä yhtään ääntä enkä mitään. |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 1st 2009, 23:42 | |
| Mä olen ainakin päättänyt, että aion AINA ja IKUISESTI kantaa mukanani purkkia vaikka ohitukset alkaisi jossain vaiheessa mennä niin hyvin etten sitä tarvitsisi mukaan. Justiinsa ton takia että mulla pitää olla joku jolla saan sen elukan pois, jos purkit loppuu ni heitän vaikka kengällä ja huudan ku hyeena. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 2nd 2009, 09:17 | |
| Paras tapa häätää koiraa on siis nimenomaan se, että ottaa ne kaikkein hjäreimmät aseet ja tiukimman asenteen HETI käyttöön eikä sillain pikku hiljaa alota "nätisti" ja sitten siitä lähde vahvistamaan.
Jos on aina käynyt niin, että häädettävä koira ei juuri häädöstä piittää, sanoisin äkkisilteen, että joko häätö on ollut liian pliisu (eli et oikeasti ole ollut vihaisen oloinen ja uskottava) tai sitten vastassa on ollut todella jästipäinen koira...
Mutta tuo ensiksi mainittu kannattaa ehdottomasti pitää mielessä. Aika moni ihminen tekee nimenomaan niin, että lähtevät hieman vaisusti häätämään ja lisäävät sitten "tehoa" (ei vihaisuutta, vauhtia, ääntä jne) matkanvarrella kun sen pitäisi tapahtua justiinsa päinvastoin. Niinhän koiratkin tekee. Ne alottaa täysillä räyhän (häätämisen) ja sitten se siitä hiljalleen laantuu. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 2nd 2009, 20:29 | |
| Eli heti kun näkee että vieras koira lähtee kohti, täys rähinä ja hampaat irvessä päälle? Ja jos ei siitä muuta suuntaa, purkista päin kun on lähellä? Eikö se toinen voi tulkita sen niinkin että "oho, sieltä joku hullu nainen käy kimppuun kun minä tässä vaan vähän olen utelias, niinpä puolustan itseäni ja/tai narun toista päätä"?
En ole vissiin vielä tarpeeksi koira"hullu" kun tuollainen vähän arastuttaa ... tosin, oli niin pelottava tilanne että ei kai se muu auta. Pitää vaan toivoa että oma koira älyää jäädä nakottamaan kauemmas.
Ei kerrota kenellekään että ei tule muitten koirien kurittaminen ihan automaattisesti. Siispä ilmoittaudun häätöapu-ketjuun, eiköhän se mullakin ego nousis parin onnistuneen häädön jälkeen :twisted: |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 2nd 2009, 20:35 | |
| jep just noin siinä koirat yleensä lähtee jo haneen ku näkevät että hullu akka juokseeki kohti eikä jähmety kauhusta tai lähde karkuun..mie annan vieraan koiran tulla n.10m lähelle jos se tulee sillä tyylillä että joo voisin tulla mut en tiiä,,mut jos näen että koira oikeesti täysillä tulee mun luo niin kyllä mie lähden vastaanpäin jo ku koira on pidemmällä ku 10m siinä on aikaa häätää ja sit tarvittaessa käyttää purkkia | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 2nd 2009, 22:33 | |
| Omaan päähän ajatus, että solmuun laitan jos lähelle tulet ja jos jos koira tulee liian lähelle niin terävä ele eli ääni ja liike... Toimii yllättävän hyvin! |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 23rd 2009, 19:14 | |
| Tuli tuossa mieleen, että jos se häädettävä koira onkin joku esim. suojelukoulutuksen saanut koira. Sinä tilanteessa tämä koira saattaakin kokea tilanteen "tutuksi" ja käydä ranteeseen kiinni.
Itse olen saanut häädettyä pari kertaa pelkästään ärähtämällä. Ei kyllä ole tullut mitään todella agressiivista koiraa vastaan. |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 23rd 2009, 22:00 | |
| Tota ei voi tietää,mut on me häädetty suojelukoiria eikä yksikään ole päälle tullu ku se tilanne on kuitenkin erilainen,ja suojelukoirathan oppivat toimimaan kentällä kuten pitää mut ei ne ilman käskyä saa hyökätä kenenkään päälle lenkillä eikä kentälläkään:)eli kyl koira pitää sen verran hanskassa olla ettei ne periaatteessa saisi edes karata tuntemattoman koiran luo | |
|
| |
Täpläkäs En enään jaksa kuulla sanaa koira
Viestien lukumäärä : 2060 Join date : 09.02.2009 Ikä : 52 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 23rd 2009, 22:42 | |
| Juu, taidan alkaa kantaa purkkia mukana :o On sitä vaan niin hankala viedä, että yritän aina ehtiä reagoimaan tilanteisiin itte, vaikka se sitt oiskin koiralle myöhästä, mutt täällä määrään mie! 8) Tilanteita ei ole vielä tullut, mutta kerta se ois ensimmäinenkin. Toi oma lehmäsika tekee mitä huvittaa, tänä iltanaki meinas lähtä vieraitten koiraihmisten mukaan, joilla siis oli omat koirat kans. :cyclops: Ei ois mulle itelle ja mun edustamalle ihmisryhmälle oikein eduksi, jos rupeisin koiria valkosella kepillä pelottelee/häätää, vai 8) Ja sitten se toinen henk.koht ongelma, että kun tota huutoääntä ei itestä mitenkään kummosesti lähde. Tai no, varmaan eri tavalla tosi paikan tullen... Tai sitten ei, kun pelästyy niin paljo. :shock: On ne ongelmat mullakii, tarvii varmaan vaihtaa koira marsuun :o Ei ikinä, yhteiskunta säästää sievosesti, kun mie voin pitää koiraa | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 23rd 2009, 22:56 | |
| no just tänään tuli tilanne metässä vastaan.. olin koiruuksien kans mehtälenkil eli koirat vapaana... näin tosi kaukana takana et siel on koira+ihminen.. ajoittain vilkaisin taakse ja ne piti sen välimatkan.. me siirryttiin pienemmälle polulle ku oltiin jo autolle menos... ni yks kaks katon selkäni taakse ni siin se koira sit oli parin metrin päässä.. herranen aika minkä hepulin mie sain.. miun koiruudet tajus vieraan koiran vasta ku mie sen hokasin, niin hiljaa oli taakse tullu.. enhän siin kerinny omii koirii kiinni ottaa.. kuhan vaan rähjäsin vieraalle koiralle, Roope pysy koko ajan mun selän takana.. Ronja painu vieraan koiran luo, mut ku sitä siin sekamelskas kerkesin kieltää menemästä, ni juos kans mun selän taakse ja ihme kyllä sain sen vieraan koiran häädettyy... sit vaan omille sanoin et nyt mennään... ja vieras koira jäi sinne.. omistajaahan ei tietenkään näkyny tai kuulunu missään.. :shock: mut siis tärinä ja olo oli järkky ennen ku pääsin sit rauhottuu.. jos ois piilokamera ollu ni hyvät naurut ois saanu jälkeen päin.. sen verran siin riehuin ja meuhkasin!!! :twisted: mut tosiaan täys rähinä päälle ja tosiaan et se tulee luonnostaan.. tilanteet voi olla niin nopeita.. ja tos oli vaarana myöskin se et omat koirat irti ja Ronjasta en ihmettelis vaik kiinni vieraaseen koiraan käviskin tommoses tilantees.. mut kylpä katto Roope sen jälkeen minnuu ihan eri taval.... ;) vaik kauhee tilanne olikin... |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 23rd 2009, 23:00 | |
| No niin ny on sit roopen ja sun välille tullu se luottosuhde jee jee jee!!kyl se ny JÄÄ sulle!takas en huoli hah | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen Huhtikuu 23rd 2009, 23:05 | |
| hah hah!! en antaiskaan!!! :lol: vaik välil mietinki et mihin oon taas itteni laittanu.... hullu mikä hullu.. varmaan sinulta tarttunu!!!! :cheers: ennenstäänhän en tietty ollu... ;) nooh, tää on tasapainoilua.. mie testaan miten paljon roope kestää et ei kusi nouse hattuun ja roope testaa et miten paljon toi täti antaa periks... :afro: |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: vieraiden koirien häätäminen | |
| |
|
| |
| vieraiden koirien häätäminen | |
|