|
| rullistelua koiran kera | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: rullistelua koiran kera Toukokuu 15th 2011, 13:27 | |
| eli harrastaako kukaan? ite oon rullistellu koko pienen ikäni ja nyt ku ois taas asfaltti tie vieressä, vois testiä... vähän vaan hirvittää, kun edellinen testaus vanhuksen kanssa pääty aikas monta kertaa pusikkoon, se kun tekee semmosia kivoja äkkistoppeja ja rullistimilla sitä ei ihan pysty... nyt ois aikeissa kokeilla ton lansu jäppisen kanssa (kuha eka testin ite eka, pysynkö viä pystyssä...)
ihan ois vaan kiva, jos jollakulla kokemusta/näkemystä, miten on sujunnu... kuinka pitkiä lenkkejä on tehty? onko otus nopeestikki honassu ton, että nyt mennään, eikä nuuskita/kusasta joka puskaa? onko ihan normi hihna ja kaulapanta hyvät, vai oisko paree olla valjaat, tai semmonen juoksu/hiihtovyö? onko valjaitten mallilla väliä? meillä on semmoset haskien vetovaljaat tolle, mutta se on vähä turhanki hyvin oppinu, että niissä valjaissa nimenomaan VEDETÄÄN joten niitä en sille tohon tarkotukseen ainaka laita...
vanhusta en edes ala harjottaa enää, sillä ei kunto tohon riitä ja se on niin oman tiensä kulkija, että hermo menis huonoon kuntoon ja pitkä saikku odottais... |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Toukokuu 15th 2011, 17:51 | |
| mä menin viime kesänä ja meni kyl iha ok, paitti kuulin kommenttia ku yks tuttu oli ajanu ohi että oli kattonu kuka hullu menee koiran kas rulliksilla |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Toukokuu 15th 2011, 18:52 | |
| Kokeile ihmees, mä koklaisin jos ois mitään mahiksii pysyy pystyssä edes ilman koiraa...toi vois olla kivaa Oisko normivaljaat ehkä hyvät? |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Toukokuu 15th 2011, 19:06 | |
| juu, mie tos vähän kattelin vaihtoehtoja ja perus valjaat ja semmonen hiihto/juoksuvyö ois jees... varmaan eka mennään kyl ihan normihihnalla, niin saa alkuun jotaki tuntumaa, jos tarve vaatii, mut aatoksissa ois jossaki kohtaa ottaa sauvat kans mukaan, ni sit ainaki se vyö tarttee hommata... hauskaa se ainaki on, ilman koiraaki eikä se jenni ny niin vaikeeta ole... kaippa me kaikki on ainaki koulussa jouduttu iha normi luisteleen, niin vähän sama... mitä ny kaatuminen sattuu helvetisti paljon enempi, ku jäällä ja jarrut on eri paikassa, mut kyl se siitä... ei muuta, ku kokeileen |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Toukokuu 15th 2011, 19:17 | |
| Voisin mä kokeilla lätkävarusteet päällä... |
| | | koirarakas Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Viestien lukumäärä : 1172 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Toukokuu 15th 2011, 19:30 | |
| Mä voisin kokeilla pehmustettuun haarniskaan varustautuneena | |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Toukokuu 15th 2011, 21:11 | |
| no siitä se lähtee |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 5th 2011, 17:39 | |
| Koiralle mä suosittelisin ihan vaan hyvin istuvia valjaita. Omistajalle taas kunnon suojuksia kypärän kera. Ite en oo rullaluistimilla menny, mutta noin järjellä aatellen joku joustava pätkä hihnassa ei varmaan oo haitaksi. Juoksuvyötä en kuitenkaan käyttäs, koska kädessä olevan hihnan voi hätätilanteessa päästää heti irti ennen kuin löytää ittensä puskasta puuta halaamasta. |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 5th 2011, 17:46 | |
| totta... meilläpä vaan kävikin nyt niin, että innostuttiin jälestämisestä ja en oikeen tiijä, sopiiko nämä kaks oikeen yhteen... koska jäljellähän koiralla on valjaat ja sitä ei saa kieltää vetämisestä, vaan pitää antaa vaan mennä ja koittaa ite pysyä peräs... joten jos nyt pistän sen valjaisiin ja lähen rullistaan, on aivan sata varmaa, että pöpelikköön mennään, koska jätkä on nyt oppinnu, et pannassa ei saa vetää, mut valjaissa saa... |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 8th 2011, 22:21 | |
| Me mennään vetovaljaissa kick bike -lenkkejä, talvella hiihdetään ja potkukelkkaillaan (oon liian vanha ja heikkopolvinen luistelemaan). Jäljelle olen laittanut pannan enkä valjaita koska me tehdään metsäjälkiä ihan vaan omaksi huviksi eikä tosimielellä (siis koe tai kilpailu-) |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 9th 2011, 08:33 | |
| oon rullaluistellu koirien kaa, valjaat niskaan ja menoksi. Ihan normi valjaat on ollu jotkut 10euron best friend valjaat en oo sen kummemmin miettiny, mutta oon kuullu että sellaset y-valjaat on kuulemma hyvät. Sit oon vaan hokenu koiralle mennään ku se jo meinaa alkaa haistelemaan jotain, eli jo ennen ku se on pysähtyny, siitä nimittäin huomaa ku se spottaa jonku hyvän hajun ja näyttää siltä että jää kohta haistelee ja meinaa tulla äkkistoppi niin oon kannustanu vaan jatkamaan matkaa ja aina kehunu kovasti ku tulee. Hyvin on menny kaikkien kanssa ja hyvää liikuntaa :) hah mulla ei oo suojia ollu mutta kai ne ois hyvä olla tai ei kai vaan olis..oon vaan tällänen rämäpää.. :) |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 9th 2011, 10:11 | |
| Toi on muute "vaarallista" ku koira meinaaki jäädä haisteleen, kauhee älämölö vaan pystyyn "mennään mennään" :D AInaki polkupyörän kanssa tätä tapahtuu. Millä muuten saa opetetttua vierellä kulkeen ku husky menee edelle ja alkaa vetää ja saku taas meinaa mennä pyörän edelle. Tä ny meni polkupyöräilyks koko homma :D Miten te ootte opettanu? |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 9th 2011, 13:04 | |
| fillarin kans olen sitä kyl juoksuttanu, ku vielä oli vähä viileempää... siinä se hyvä puoli, että fillarilla mie pääsen lujempaa, ku toi köntys, joten jos se meinaa himmata, just niinku jokkuu jo totes, niin älämölö pystyyn, et mennäänmennääään!!!! rulliksilla tuskin nyt sitte edes lähen... sitäpaitti näillä ilmoilla ku ton kans touhuilu rajottuu vesihakuun, ku se kuolee ton karvansa kanssa, jos joutuu kovin fyysistä hommaa tekeen...
pyykkis: meille neuvottiin semmosten yyber harrastajien toimesta (ite vaan höntsitään hakua ja jälkee, ei olla kisaileen lähössä) se valjas homma just siks, ku jälellä sen koiran pitäs saada vetää ja mennä vaan, eikä se narunjatko sais häiritä tekemisiä, varsinka nyt ku vielä vasta opetellaan, niin koira helposti stoppaa ja jää vaan odottaan narunjatketta ja jälki katoo mielestä... ja meilläki ku on kurkkarit ja puol kurkkarit koirilla, vois olla vähä ilkeetä vetää semmotteessa... ja muutenki, ku nyt ainaki lansu on tajunnu sen eron, että just valjaat=saa vetää ja mennä minne nenä näyttää, panta=kuljetaan nätisti vetämättä ja kuunnellaan sitä narunjatkettaki... ja meijän mummelinhan pitää antaa jäljestää vapaana tilanteen niin salliessa, koska mie olen sillä käyttänny valjaita ihan taluttamiseen, joten se stoppaa heti, jos valjaat kiristyy... |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 10th 2011, 08:25 | |
| Mä teen niin, että koirat on ihan tavan hihnassa ja pannassa (jos koira on sellanen, että meinaa alkaa vetämään tai haistelemaan, niin it kurkkari). Eli siis samat vermeet ku lenkillä. Ne jotka osaa jo kulkea vetämättä/nykimättä, niin niillä sit on puolikurkkarit meillä käytössä. Foxy kun meinaa innostuessaan vetää, niin sillä on vielä kurkkari. Sit vaan luikkaamaan ja samalla taktiikalla mennään ku kävelylenkeilläkin, mutta ei haistella. Eli hihnaa ei kiristetä mihinkään suuntaan. Remmit on mulla ihan kädessä. En niitä itteeni sido, jos vaikka jotain sattuukin, että kaadun ja eihän mull akävelylenkeilläkään oo narut itseeni sidottuna. Koirat juoksee vierellä...tai siis Paawo ja Foxy, en mä noita möhköjä juoksuta. Koirat vaan ei jaksa juosta tarpeeks lujaa tarpeeks pitkään, niin se luistelu ei kyllä oo sitten mitään urheilua. Meikäläinen rullistelee leppoisasti ja koirat juoksee. Tietysti jos haluaa, että koira vetää, niin sillon valjaat. Mä vaan en siihen hommaan uskalla, kun noi sit vetää jonnekin puskiin ja mä haluan ite hallita sitä menemistä ja vauhtia, koska mä oon se, jota sattuu, jos kaadutaan ja joka on vstuussa siitä, että mihin noi koirat menee. Foxy niittäin juostessa kiihtyy ja sillon toisten koirien ohitukset ei enää ihan suju. Eri asia talvella kelkan kanssa, kun siinä ei oo niin suurta vaara teloa itseään/muita. |
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera Kesäkuu 10th 2011, 13:07 | |
| everlasting: hyvä pointti... tarttee lähtä kokeileen, jos ilmat sallii |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: rullistelua koiran kera | |
| |
| | | | rullistelua koiran kera | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |