Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Koira hepuloi vieraille

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Koira hepuloi vieraille Empty
ViestiAihe: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 16:35

Hei! Olen joskus aikaisemminkin kirjoitellut tänne saaden hyviä vastauksia, nyt olisi yksi ongelma, johon kipeästi haluaisin kuulla peviläisten vinkkejä. Kiitän suuresti jo etukäteen.

Koira on reippahasti yli vuoden ikäinen (n.1,5v) suomenlapinkoira, tooosi vilkas ja energinen. Ongelmia ei yleisesti ottaen ole: Ei karkailla, ei vedetä hihnassa, ei haukuta toisille koirille, kotona vaan nukutaan, kun tullaan kotiin koira vaan katsoo ja jatkaa unia, kun lähdetään, sama homma jollei erikseen kutsuta mukaan. Ulkona lenkkipolulla koira tulee aivan itsestään rinnalla kontaktissa pienestäkin sanasta, eikä kuvittelekaan tyhmyyksiä.

Ongelmaksi on kuitenkin koiran nuoren iän aikana onnistunut nousemaan tämä:

Sukulaiset sun muut tuttavat ovat alusta lähtien kiihdyttäneet tätä muutenkin niin nopeasti kiihtyvää koiraa "lällyttämällä", namittamalla ja yleisesti korkealla äänellä koiraa kiihdyttäen - olen tämän sallinut, kun olen ajatellut, että riehukoot koira kunhan ei meillä kotona riehu. Alkuun ajattelin, että koira hepuloisi vain näitä tiettyjä koiran villitsijöitä kohtaan, mutta nyt käytöksestä on alkanut tulemaan suuri haitta: oli kyseessä sitten kuka tahansa vieras, niin koira vetää alkuun kunnon hepulit, pomppii, haukkuu, hepuloi, spurttailee.. tosin jos sanon vieraalle, että murahda se vaan helvettiin niin silloin kyllä koira uskoo. Mutta harvat vieraat tähän suostuvat.

Miten tämän saisi loppumaan? Vieraille on aivan turha sanoa, että älä lällytä ja kiihdytä, kun suuri osa ihmisistä ajattelee koirista aivan erilailla kuin minä. Olenkin nyt päättänyt, että jos ei muuta niin koiralla on vieraiden näkeminen loppuelämänsä ajalta ohitse, niin rasittavaa tämä on.

Koira uskoo kieltoani ulkona aivan mallikkaasti, mutta kun vieraat saapuvat (sisätilat), niin otteen saaminen on erittäin vaikeaa - koiralla nousee kierrokset niin nopeasti, varsinkin kun mennään kyläilemään, ettei mitään mahdollisuuksia saada korvia hereille ilman todella napakkaa kieltämistä.

Ja koira siis vieraiden kanssa suorastaan VAPISEE kauttaaltaan, saattaa kusaista alleen innosta, muuttuu kuin eri koiraksi, pumppu hakkaa sillä tuhatta ja sataa. Tähän kun jonkun purkin nakkaisi niin koira ei edes varmaan huomaisi.

Onko tähän mitään apua? Olen koittanut, että pidän koiran "käskyn alla" tai hihnassa niin kauan, että rauhoittuu.. mutta aivan toivotonta. Saa pitää sen 2h ja tuloksetta.

koira on ollut tälläinen ihan pikkupennusta lähtien, onko tämä vain opittu käytösmalli vai voiko liittyä ihan perusluonteeseen?

Eikä tämä haittaisi, jollei olisi kavereita ja ihmisiä, jotka tykkäävät hepuloinnista, mutta on alkanut oikein nolottamaan välillä kun osa ihmisistä katsoo tullessaan meille, että eihän koiraa ole kasvatettu laisinkaan.

kiitos!!!!

Ja lisätään:

Varmasti vika on suuresti minussa, etten vain ole saanut tarpeeksi määrätietoista otetta tuohon koiraan. En kuitenkaan ole luonteeltani mikään epävarma nynny, mutta tuota koiran kiihkoa vieraissa on vaan niin vaikea kuvailla, jotkut muille koirille haukkumiset oli aikoinaan aivan helppo nakki saada loppumaan, mutta kun tuo hepuli on niin valtavaa, että koira on kuin jokin energipallo johon ei saa mitään otetta. En tiedä ymmärtääkö kukaan... :)
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 16:40

ei siinä kuule muu auta ku ite kieltää tai antaa asian olla,jos meillä joku asiakas lässyttää niin EN jaksa enään puuttua mihinkään jos koirat villiintyy,,se kestäköön joka aloittaa:)
jos selvästi huomaan ettei joku ihminen tykkää jos joku näistä mun rakeista yrittää mennä sinne tekemään tuttavuutta kiellän heti ja se jää siihen,,ja jos tuntuu ettei sun kielto mee perille käytä tehostetta ja asia on loppuun käsitelty:)
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 16:43

[quote="MarkoM"]Se siinä onkin, mitäs tehostetta käytän... jos kyttää (todella harvoin) jotain pihalla, niin pelkkä murahdus riittää ja matka jatkuu normaalisti.

Vieraiden kanssa asia onkin erikseen... koitin jopa purkilla erään kerran, kierokset oli jo niin tapissa ennen kuin ovi oli auki, ettei mitään apua..
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 16:46

purkkia pitää käyttää oikein:)ennakointi on se tärkein,
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 16:51

Juu näin oon kyllä ymmärtänyt, että siinä hepulivaiheessa se on aivan turhaa... mutta kun toi piski ymmärtää jo parin kilsan säteeltä, että pääsee sikaileen vieraisiin niin pitäiskö sitten jo purkitella :D nojoo ei vaan, mutta se tässä onkin, että kun se piippaus ja vikinä alkaa jo huomattavasti ennen vieraita, niin ei oikein ennakotiteen ehdi..

mutta ilmeisesti homma on kuten ajattelinkin, kun koiralle on vieraat tuon sallineet, niin ei tässä voi muuta kuin napakasti kieltää tai sitten jättää koira kotiin :D

Se on kyllä jännä miten ihmisille on niin vaikea sanoa, että antaa sen koiran olla. Ei jaksais huvikseenkaan nyt sukulaisia ja läheisiä ystäviä heittää kotoo helkattiin vaan tuonkaan takia :D
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 16:58

totta joillekkin se vain on niin vaikeeta,meki ku oltiin 2 koiran kanssa iisalmessa niin äitihän syötti kaikenmaailman herkut pöydästä jne ja ne sai ihan järkkynä lällytyksiä manta oli ihan SIKA,mut en jaksanu kieltää olkoon iteppä villitsee ja arvaa ku mun rakit näkee mun entisen naapurin se rääkyminen alkaa jo ku ne kuulee heidän askeleet ulkoa:)eikä siinä auta yhtään mitään ei sitten mikään olen jo luovuttanu,,tietty jos vetäsen purkilla kunnolla rauhottois tilanne mut enpä kehtaa vaivautua koska ne vieraat sit ku oven aukasee ne on heti VOI KU TE OOTTE NIIN IHANII JNE,,,että silleen:)
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 17:03

Ehkäpä otan nyt kitiska saman linjan kuin sinäkin, että ken villitsee niin se kestäköön ja jos tulee vieraita, jotka oikeasti eivät halua tuota koiraa riekkumaan, niin sitten kiellän sen isännän elkein enkä salli tippaakaan, vaikka hurjalta näyttäisikin :D Nämä vieraat ovat onneksi vähissä.

Vaikkei tullut mitään konkreettista apua, niin helpotti SUUNNATTOMASTI tietää, että jopa sinulle koirat saattavat kiihtyä ja vähän sikaillakin vieraille jos niille tippuu nakit pöydästä :) Kokoajan olen miettinyt, että miten tämä koira on näin sekaisin ja hulluksi mennyt :D
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 6th 2011, 17:10

Jep mitä turhia stressaamaan noin pienistä asioista:)mää tulisin hulluksi jos kaikkee miettisin ja kaikkeen puuttuisin,,tosiaan se joka villitsee koirat niin tosiaan kestäköön kaiken hyppimisen ja rääkymisen:)
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 8th 2011, 17:21

täällä samasta "kärsivä" ja samoilla linjoilla menen ku Kirsikin... mäykkyni menee aivan sekaisin vieraista.... sille riittää ku lenkil joku ihminen kaukaakin puhuu hieman nätimmäl äänel, ni alkaa jo peppu pyörimään tuhatta ja sataa.. olen kuitenki saanu sen kitkettyä niin, että lopettaa ku murahdan... ja miehän en lenkeil anna ihmisten tulla rapsuttelee... samoin jos ollaan vieraissa tai meille tulee vieraita ni olen jämympänä jos ihminen ei halua koiraa lähelle... mut harvapa tota mäyräkoiraa kykenee vastustamaan ja olen antanu kans sit hepuloida, jos ihminen ite alottaa lulluttamisen... omat hermot siinä vaan muuten menettää.... pakko sanoo et kyl välil ottaa aivoon ettei kukaan suostu tolle ärähtää vaan niistä on ihanaa et se pomppii ja nuolee sen minkä kerkii...(enkä nyt tarkota teitä kamut).. huokaus... mut pikkujuttu kuitenkin... en tee siitä ite enää ongelmaa! jippe
Saria
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa
Saria

Viestien lukumäärä : 155

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 8th 2011, 18:47

Meillä sama juttu, lällyttäjä saa sit ite tuntea nahoissaan. Miljoona kertaa oon sanonu et koiraa ei huomioida ku vieras tulee sisälle mut ku ei mene perille ni ei mene perille. joku8 En rupee joka kerta kieltää, multa menis hermot isos2
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 8th 2011, 22:20

Hehe, kiva kuulla, etten ole ainoa joka joskus tuskailee tämän ongelman parissa =)

Raivostuttavaa on myös se, kun koira ensin oikein ehdontahdoin saadaan kierroksille ja sitten jossain vaiheessa tajutaan, että koira härkkii ja roikkuu kokoajan kimpussa ja sitten sanotaan meille omistajille, että "sano nyt ettei enää..." .. Tässä vaiheessa on sitten mukava kertoa, että olisit kuunnellut alussa.. ja tähän tulee yleensä vastaus tyyliin:"mutta kyllä niitä koira pitää tervehtiä kunnolla, muuten ne tulee mustasukkaisiksi"... joku8

Eniten juuri sapettaa se, että koirasta muuttuu juurikin suoranainen SIKA , mutta aina voi muistella sitä ,ettei se koskaan ole "kotioloihin" niitä tapoja sitten ottanut..

Tai jos käsken koiran pois kerjäämästä vierailta keittiöstä niin lähes poikkeuksetta tulee "Voi ei, älä sitä nyt noin komenna... komennetaanko sinua vaan voi voi, tuus tänne ottaan vähän... Katos nytten, se lähtis varmaan meiän mukaan kun niin meiän perään (siis nakin perään)"

Mutta se olen tässä lyhyen ajan sisään huomannut, että tietyt käsitykset ja harhaluulot vallitsee tosi monien ihmisten keskuudessa koirista, joita ei voi sitten millään perustella vääriksi.

Eeva & Ninni
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa
Eeva & Ninni

Viestien lukumäärä : 145

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 9th 2011, 07:23

^Aivan kuin olisi mun näppäimistö kirjoittanut nauru Ihan samaa mieltä!
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 9th 2011, 09:46

Hahaa, kuullostaa niin tutulta.. Olen porukalle sanonut ettei koiraa huomioisi mut aina porukka lällyttää ton mein 9kk ikäsen pojan.. häntä paukuttaa ovia,seiniä,vieraita ja önistään ja ulistaan ja VAADITAAN rapsua ja sit haetaan palloa.. Kerran jos vieras erehtyy sen pallon viskaamaan nii ei oo enää rauhaa.. palloo tungetaan kokoajan jalkoihin ja syliin, jossei huomata nii itketään pahaa elämää panda1
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 19th 2011, 15:54

Joo,aikas tutulta kuulostaa :D

Meillä kans tuo villakoira saa ihan hepulin ko vieraita tulee. Laitanki nykysin aluks sen häkkiin, kunnes on rauhottunu. Sit ko on hiljaa ja rauhallinen, niin lasken nuuskimaan vieraat. Onneks meillä osa vieraista tottelee, ko sanotaan ettei tuota tartte huomioida :D
Ennen tuo meni ihan kierroksille ja hyppi vasten, läähätti, toi leluja, vaati rapsuttamaan jne. Eniten inhotti ko se meni heti hyppimään vierasta vasten ja vaati huomiota, nyt tuo häkki onneks auttaa siihen! Nykysin jos vieraat ei sitä huomioi ni nuuskimisen jälkeen käy luuta syömään eikä koko ajan häärää niiden ympärillä.

Mutta sitten ne jotka vieraat ei usko tuota, vaan lässyttävät, niin sittenhän tuo on ihan adhd-tapaus ja ego nousee pilviin. Mut taijan iteki ottaa tuon asenteen, että siinäpähän kärsivät :D
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 24th 2011, 18:53

Tsemppiä täältäkin ja tuttua tekstiä! Joku joskus sanoi, että ihmiset on paljon vaikeampia kouluttaa kuin koirat.. ;D Toisinaan kaduttaa, etten ollut Rostan pentuaikana tiukempi vieraille joten nykyisin meilläkin on koira joka hyppii/riehuu/jne kun vieraita tulee. Tosin osaa myös erottaa ne vieraat jotka eivät moista käytöstä salli.. :)

En tiedä tuleeko tässä toistoa jo, mut tässä kumminkin meillä parhaaksi todettu jippo millä estää ihmisiä villitsemästä koiria. Vaatii tosin ennakointia, joskus sisustussuunnittelua ja jääräpäisyyttä. Eli tupla koiraportti (yksi koiralle ja yksi vieraille). Käytännössä asennetaan portit niin, että koiran ja vieraiden väliin tulee kunnon välimatka ettei kukaan yllä lääppimään portin takana riehuvaa koiraa. Tässä kohtaa käännetään huomio koirasta vaikka kahviin ja ohjataan vieraat esim. sohvalle/keittiöön. Istutetaan ja tuodaan niille tekemistä (kahvia ja pullaa) ja kysytään kaikkien sukulaisten kissojen kuulumiset. Kun vieraat ovat rentoutuneet/hallinnassa niin voidaan alkaa harkita koiran päästämistä näytille.. Siinäkin jos haluaa pelata varman päälle niin koiruus hihnaan ja sitten vasta tuodaan käskyn kera vieraiden luokse istumaan. Haluatko antaa nameja..? Ollaan just opetettu sitä "vilkuttamaan", "antamaan tassua", "maahan", "nuolaisemaan nenäänsä" jne.. kokeile toki! Jos temppuja ei jaksa opettaa niin paras selitys kaikelle on usein LAPSET, mitä kannattaa toistella kuin ala-asteen opettaja kertotaulua. Jos meille tulee lapsia niin koira ei saa hyppiä.. Siskon LAPSETkin on niin pieniä ja ne vähän pelkää koiria jne.. ;)
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyToukokuu 24th 2011, 21:50

Meillä on koirat tosi vöyhöttäjiä, joskus on tullu palautetta että onpa hienoa että koirat ei silti hypi, vaikka kamppaavatki vieraat pyörimällä jaloissa. Ja juuri kun on sanottu, ettei koirat hypi, alkavat koirat hyppiä, koska vieras katselee koiria ja mussuttaa:)
Mut ei se haittaa mittää..kutun koirat pois, ja laitan eri huoneeseen jos ei haluta että ne häsyävät. Onneksi mulla on nykykämpässä näitä huoneita, että saa koiran pois jos ei jaksa järjestää kohtausta.
MUTTA..aikamme istutaan kahvilla, niin alkaa kuulua valtaisa rymyäminen toisesta huoneesta. Koirat alkavat painia keskenään, ja pitää elämää.
No, sekään ei haittaa, annan sen jatkua. Jos menee hermo komennan ne, jos ei komento riitä heitän jotain perään. Tai sit annan riehua..pyykkitelineet kaatuilevat, ja aikansa ne jaksaa rymistä, sitten tulee rauha ja ne nukkuu kuin possut. On raskaita ne koirien "edustustehtävät", kun on vieraita kylässä. :)

Sekin on kivaa, että jos on joku vaikka katsomassa leffaa, minun tyttö-saku menee vieraan kainaloon, katsoo minua sieltä mulkosilmä-ilmeellä ja sanoo, että katso nyt mamma kuinka minä tykkään vieraasta.saisit sinäkin olla näin mukava joskus. Ihan kuin sitä ei olisi KOSKAAN rapsuttanut kukaan, ja se ei olisi ikinä saanut ruokaa, eikä hoivaa, eikä huolenpitoa. sakut

Joskus jouduin puuttumaan, ku se koittaa ottaa hampailla vierasta ja komentaa "rapsuta näin eikä noin"..jos pysyy legot piilossa ja vieraskin tykkää, niin siinähän halailkoon. Yritän kysyä ja saada rehellisen vastauksen, että onko nyt ihan varma että haluat istua se koira kainalossa, koska tosiaan se lähtee hyvin äkkiä jos et halua. Aina on vaan kuullu että ei, ihana..sit vieras ei haluu nousta edes vessaan, ku haluaa että koira on sylissä. Vai haluaako? hmm. Se on aina pulma ku ihmiset on kohteliaita kans, ne vaan lakkaa sit soittelemasta ennemmin, kuin sanovat että olen koiraterroristi jonka luokse on yhtä hitsin kaaosta tulla kylään.. mieti isos2 snoopoy Ehkä ne vieraatkin stressaavat vain, jos minä stressaan. Koirathan on koiria, ja moni hyväksyy sen automaattisesti eivätkä edes tiedä, että on olemassa asia kuin "hyvinkäyttäytyvä" koira. ja en aio tätä harhaluuloa vahvistaa enempää, ku ei ole nyt näitten kanssa ongelma että oisivat epäluuloisia tms, vaan ihan "iloisia" koiria kuitenkin, heh. jos on oikein rento vieras, joka oikein paljon tykkää pienistä ajokoirista kahvipöydässä, niin paras ohjelmanumero on että hän hyppää viimein kutsusta vieraan syliin, ja istuu paljaalla pyllyllä siinä oikein tyytyväisenä. Siitä se loikkaa ikkunalaudalle kyttäämään kissoja sitten.
TAI jos kahvipöydässä on keksejä eikä pelkkää kahvia, koira istuu sylissä ja saa elämänsä rapsutukset joista se ei välitä pätkääkään, sen nenä vain ojentelee pöydälle keksejä. keskustelu etenee näin: "bllaa blaa blaa EI OTA blaa blaa blaa ET OTA. blaa blaa blaa EI OTA..blaa blaa ET OTA!! " kunnes viimein "alas.." "tule alas" "hieno poika"..
"mene sinne" ovi auki, koira lompottaa minne käskin ja sanon "hieno poika, ei tule" ja ovi kiinni.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyElokuu 21st 2011, 13:00

Lainaus :
Eli tupla koiraportti (yksi koiralle ja yksi vieraille). Käytännössä asennetaan portit niin, että koiran ja vieraiden väliin tulee kunnon välimatka ettei kukaan yllä lääppimään portin takana riehuvaa koiraa. Tässä kohtaa käännetään huomio koirasta vaikka kahviin ja ohjataan vieraat esim. sohvalle/keittiöön. Istutetaan ja tuodaan niille tekemistä (kahvia ja pullaa) ja kysytään kaikkien sukulaisten kissojen kuulumiset. Kun vieraat ovat rentoutuneet/hallinnassa niin voidaan alkaa harkita koiran päästämistä näytille..

taasus ylös

Meillä toi äitee on se suurin koirien villitsijä. Lässyttää ja kimittää ja aina on herkkuja tuomisina koirille. Saakin sit ite pärjätä ja kestää... En kyl tiiä, pitäiskö itkeä vai nauraa kun se koittaa noita sit komentaa sellasella paniikinsekaisella, kohoavalla äänellä kimitetty "ei, ei, ei, ei..." Oon kul sata kertaa sanonu, ettei se auta, päinvastoin niin vastauksena tulee "mut se on mun tyyli komentaa" 72114 Mökillä kun oltiin ni äitee oli välillä vähän hädissään kun molemmat koirat hyppi päällä sängyssä lappu2 Mut olin mä sen verran armelias, et käskin ton 12-vuotiaan mennä pelastamaan mummonsa. Yhdellä murahduksella ylös
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyElokuu 22nd 2011, 09:55

MarkoM kirjoitti:
Raivostuttavaa on myös se, kun koira ensin oikein ehdontahdoin saadaan kierroksille ja sitten jossain vaiheessa tajutaan, että koira härkkii ja roikkuu kokoajan kimpussa ja sitten sanotaan meille omistajille, että "sano nyt ettei enää..." .. Tässä vaiheessa on sitten mukava kertoa, että olisit kuunnellut alussa.. ja tähän tulee yleensä vastaus tyyliin:"mutta kyllä niitä koira pitää tervehtiä kunnolla, muuten ne tulee mustasukkaisiksi"... joku8

Niin totta! Mä teenniin, että ennen un päästän niitä vieraita sisään, niin kerron, että tuolla on koiria ja niitä ei pidätervehtiä jne. (ylensä kaikki kyllä tietää) Mut jos vieraat välttämättä haluavat, ni kerron myös, että ne kuolaa jne ja sit on turha valittaa et on vaatteet räässä ja ahdistaa. Toki kerron tän ystävällisesti. Sit komennan koirat hittoihin ja päästän ihmiset sisään. Kehotan tietysti niitäkin murahtamaan koirat pois, mut jos eivät osaa, ni teen sen ite. Mut jos vieraat haluuvat lällyttää, niin annan luvan ja siinähän sit ovat kusessa. Se on varma, että kierrokset aina nousee, kun vieraita tulee. Jos menee ihan yli, niin sit murahdan ja laitan vaikka koirat toiseen huoneeseen, jos ei muuten mee sana perille. Sillon kun kiellän, on toteltava ja piste, vaikka vieraat olisivat mitä mieltä hyvänsä. Ja jos ei tottele, niin joutuu pois. Mut jos annan luvan tai en kiellä, niin sit saa höntsätä.

Meidän mude on keksinyt kuningasajatuksen. Se kun pelkää koiria. Se on keksinyt ottaa aina meille tullessaan jotakin herkkua mukaan ja heittää ne koirille heti ovesta tultuaan...että koirat menis kauemmas....voi taivas, oon niin sata kertaa kieltänyt, koska tulos on se, että koirat kun tajuaa että meidän mude on ovella, niin se 200kg koiraa jyrää sen nanosekunnissa siinä toivossa, että saa varastettua ne herkut, jota mude ei oo mitenkään ehtinyt lauksutaan kaivaa ja saatikka heittää vielä minnekään. Jo/kun mude sit saa ne herkut heitettyä, niin ne syödään alta kahden sekunnin ja lähdetään kerjäämään lisää. tässä kohti koirilla on sitten turvat jo niin kuolassakin, että siltä sotkulta ei säästy kukaan. Kyllähän koirat nyt sit tajuaa, että sillä niita aina on mukana. Viimeks kun se kävi, niin vain yksi koira ei jyrännyt sitä heti ja se oli foxy. Johtuen siitä, että Foxy oli vasta tullut meille, eikä siis tiennyt vielä käytäntöä. Ens kerralla sekin kyllä ihan varmasti muistaa juosta muden yli ja hyppiä päälle love1 Mut siinäpähän kärsii, kun ei oo kuunnellut mitä sanon, hah. Mut eipä tuo käykään kun ehkä kaks kertaa vuodessa, joten ehkä sen kestää nauru
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyElokuu 22nd 2011, 11:34

heh, kuulostaa jossain määrin tutulta... meidän äiree on aina tuonu nellalle jotaki namia laukussansa ja tottahan nella on oppinu, missä sitä aina on... no sehän on monasti jopa pölliny äiteen laukun ja ihan itte kavannu tuliaisensa... (omatoiminen tytsy...) no tää on äiten mielestä ollu kauhian hellyyttävää ja hauskaa... nella on tuammonen noin 20kg... noh, meille kun tuli sakemanni, äitee jo hitusen alko olla sitä mieltä, että onkohan tää enää niin kivaa, kun tottahan nella opetti sakullekki tän hienon jutun ja sittempä äiteellä oliki sakemanni naamalla ja kaks koiraa laukussa, mutta sitkeenä sissinähän se vaan jatko... sittempä tuli lansu... jostain kumman syystä se ei sitte enää ollukka kivaa, kun toi rontti 60kg kuolaavaa koiraa tunkee naamansa sinne laukkuunn ja sitten on kivasti puhelimet ja kaikki saanu komeen kuola päällysteen...

edelleen se tuo namia aina ja edelleen se tuo ne käsilaukussansa, nyt se vaan jaksaa nihkuttaa, että jöse pitäs käskee pois... että nella saa pölliä ja tonkia laukkua ja ottaa namit, mut jöse ei... no ei onnistu... ja nyt meillä on kasvamassa velä tuo toinen lansu, nii jännä nähdä, mikä kuola määrä laukussa riittä, että äireekin totee ton olevan aika hemmetin huono idea friikki
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille EmptyElokuu 25th 2011, 00:24

Suku on pahin Koira hepuloi vieraille 837236
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Koira hepuloi vieraille   Koira hepuloi vieraille Empty

Koira hepuloi vieraille
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Jos koira puree,,,
» Kolmas koira??!
» Paukkuarka koira
» Yli rakastunut koira
» koira puree

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: