|
| Innokas koira rauhalliseksi? | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Täpläkäs En enään jaksa kuulla sanaa koira
Viestien lukumäärä : 2060 Join date : 09.02.2009 Ikä : 52 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 21st 2011, 17:20 | |
| Kun koira intoilee jotain sen mielistä mukavaa asiaa, vaikka jonkun tuttun ihmisen luo pääsemistä? Vetää ja piippaa. Miten olette opettaneet koiraa olemaan rauhallisesti? siihen saakka kun koiralle mahd. annetaan lupa mennä sen kivan ihmisen luo. Ja se meneminenkin_rauhallisesti_. Eikä silleen miljoona lasissa, niin että toinen ihminen meinaa kaatua. | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 21st 2011, 18:22 | |
| Kiellolla vaan. Intoilu ja hilluminen on kiellettyä. Piste. Tietysti kierrokset voi olla korkeella, mutta kunhan pysyy paikallaan. Stiä en sit osaa opettaa, että miten menis rauhallisesti, kun lupa on annettu. Murahdus tms saattais vähän hillitä. Meillä ainakin toimii joissain tilanteissa rauhottavasti. Esim jos annan luvan mennä ulos, niin jos ryysäävät, niin murahdan, jolloin vauhti vähän hidastuu ainakin, vaikka oliskin kierrokset korkeella. |
| | | JonnaH Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
Viestien lukumäärä : 561 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 21st 2011, 19:07 | |
| Meillä mauno on intopiukee aina ja rauhottuu ku käsken aloilleen ja se on paikallaan niin kauan et kierrokset laskee. Ku saa tulla ja jos puskee vaan ja vouhkaa niin sama homma. Toiminut kohtuu hyvin. Ainut jos esim vieraat mun käskystä huolimatta (siis sanon niille ettei saa huomioida ennenku rauhottuu) menee lässyttää ku se riehuu niin iteppä saavat selvitä ellei mauno ihan possuks mee. | |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 22nd 2011, 13:00 | |
| meillä on tota kans reenailtu (vähän kyl omalla tyylillä) ton lansun kanssa... se nyt ei ihan satasella vouhkaa, mut ton kokonen koira saa ikävästi tuhoo aikaseks jo pienemmälläki... me on lähestytty asiaa siltä kantilta, kun se on ihan pirun ahne ja vauhdikas myöski tossa namin kädestä ottamisessa... muutaman kerran käsi ollu jo jossaki vatsalaukun huiteissa... joten periaate ollu, et käy käsky "nätisti" ja jos se ottaa rauhassa ja nätisti, se saa namin, jos taas meinaa käsi upota kurkkuun, se saa murahuksen, eikä namia... nykysin se osaa jo hillitä itteensä tolla nätisti-sanalla muissaki tilanteissa... sille ehkä pahin on aamulla ulos meno... se ryysii niin, et meikäläinen on nurin, ovet paukkuu ja nella jää alle, mutta nykysin ku vaa muistaa sanoo sillei vähän murahtaen sen nätisti, se osaa mennä jo ovistaki ihan kivasti...
ja tietty se kans pidetty, et jos vouhkaa, ei pääse mihkä eikä saa mitään, jos osaa olla nätisti, pääsee ulos ja moikkaan ihmisiä ja saa namia... |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 23rd 2011, 16:39 | |
| Eheh.. mulla meni Rempsun koulutus jossain vaiheessa pipariksi. Koitin opettaa sille rauhoitu sanaa. Ja opetinkin: Rauhoitu tarkoitta Rempsulle, että nyt on tosi kivat bileet alkamassa Nyt koitan kouluttaa itseni hylkäämään ton sanan kokonaan, sen tilalle uusi sana: "Lopeta" ja koira tarvittaessa remmiin, että sen käytöstä voi kontrolloida. |
| | | Täpläkäs En enään jaksa kuulla sanaa koira
Viestien lukumäärä : 2060 Join date : 09.02.2009 Ikä : 52 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 24th 2011, 16:47 | |
| Kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä! Täällä sitä harjotukset jatkuu. | |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 24th 2011, 18:05 | |
| MÄ en jaksa enää stressata. toi on mikä on ja kierroksia heittää ni heittää. Ois meidän elämä yhtä kieltämistä. Omat hermot käryää mut en jaksa kieltää koko ajan. Sählä mikä sählä. Kaverit tietää mikä toi on ja hah onneks mun luona ei mitään säikky tyyppejä käykään, eikä varmaan eka kerran jälkeen tuliskaan Kirsi sano mulle jossain vaiheessa että rentoudu hyvä nainen! Ehkä sit rentouduin liikaakin |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 24th 2011, 20:01 | |
| Itsellä on samaa ongelmaa, johon tarvitsin vinkkiä:
Jos joku ihminen alkaa sille lenkillä lepertelemään tai lällyttämään, vaikka vähän kauempaakin, niin koiralla nousee kierrokset 0-100 sekunnissa. Siis ihan helvetin nopeasti, siinä sitten käydään kierroksilla ja korvat katoaa.
Ohitukset sujuu mainiosti, luoksetulo pelaa, ainoa on nämä vieraat ihmiset. Ymmärtäähän sen kun niin moni sukulainen ja tuntematon on tehnyt meille "karhunpalveluksen" ja lällyttänyt tuota koiraa niin paljon.
Kieltämällä tuon hepuloinnin saa loppumaan vain siten, että täytyykin sitten kieltää todella, todella napakasti. En tiedä sitten mitä tässä keksis... Sitä on koitettu, että mihkään ei pääse mukamas vauhkona, mutta sitten kun luvan antaa mennä niin heti kierrokset katossa... |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 05:50 | |
| Mitäs kun on sama juttu, mutta vain omien ihmisten kanssa? Meen useesti ukkoa vastaan kun se pääsee töistä, siis jalkasin koiran kanssa. Kun se saa isännästä havainnoin, se melkein sekoaa...Kieltää saa kovaa, eikä se rauhotu kunnolla sittekä. Vieraat ei tota juuri kiinnosta, me omat vaan... |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 08:02 | |
| se on paimenkoira, ihan normaalia, anna olla :) tiedän tunteen :P |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 08:31 | |
| mä oon ajatellut, että hepuloida saa, mutta kunhan ei ala kiristämään remmiä tai lähde omin päin kirmaamaan minnekään, jos on vapaana. Eli siitä vetämisestä tai karkaamsiesta kielletään, mutta ei hkierroksien nousemisesta niinkään. Noi kyllä siitä kiellosta "rauhottuu" eli ei kimpoile tms niin paljoa enää, mutta kierrokset ei kyllä laske. Mut mulle riittää se, että ovat remmissä vetämättä ja vapaana karkailematta. Niinjoo, ja ei mull aoo kuin tuo yksi semmonen, joka niitä kierroksiaan nostelee herkemmin. Loput on aika rauhallist aporukkaa kuitenkin. |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 12:10 | |
| - zinazkii kirjoitti:
- se on paimenkoira, ihan normaalia, anna olla :) tiedän tunteen :P
Meillä on kans tuo isännän saku sellanen että sekoaa jos se on mulla remmissä ja näkee ukkelin jossain. Mää oon luullu niin, että se pitäs olla nätisti niissäkin tilanteissa, kerran on hihnassa:( olen turhaan paiskonut purkkia sille..ARGH. Oppiipahan aina uutta.. No sen oon tehny että olen vältelly niitä tilanteita niin sittepä asiat sujuu paremmin. En lähe vastaan kauppaan enkä edes lenkille yhtäaikaa. Siinä vaan kuluu oman sanan teho, jos koira ei kuitenkaan usko kirveelläkään |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 12:14 | |
| - Everlasting kirjoitti:
- mä oon ajatellut, että hepuloida saa, mutta kunhan ei ala kiristämään remmiä tai lähde omin päin kirmaamaan minnekään, jos on vapaana. Eli siitä vetämisestä tai karkaamsiesta kielletään, mutta ei hkierroksien nousemisesta niinkään. Noi kyllä siitä kiellosta "rauhottuu" eli ei kimpoile tms niin paljoa enää, mutta kierrokset ei kyllä laske. Mut mulle riittää se, että ovat remmissä vetämättä ja vapaana karkailematta. Niinjoo, ja ei mull aoo kuin tuo yksi semmonen, joka niitä kierroksiaan nostelee herkemmin. Loput on aika rauhallist aporukkaa kuitenkin.
juurikin näin :) |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 12:15 | |
| Eli oliko se nyt niin, että jos paimenkoirakin kiristää remmiä oman porukkansa perään, niin sitä voi kieltää? Vai oonko tehny oikein vai väärin? Kun olen myös pyytänyt ukolta tukea että sekin sanois koiralle "odota" tai että ei tule, ja paiskais kans purkin jos koira ei tottele minua kerran hän on siinä. |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 13:04 | |
| siis itse teen myös saman lailla miten ever. en anna kimpoilla mutta turhaan yritän kierroksi laskea koska se on turhaa.voi olla että komennan istumaan tmv. |
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Maaliskuu 25th 2011, 21:16 | |
| - zinazkii kirjoitti:
- Everlasting kirjoitti:
- mä oon ajatellut, että hepuloida saa, mutta kunhan ei ala kiristämään remmiä tai lähde omin päin kirmaamaan minnekään, jos on vapaana. Eli siitä vetämisestä tai karkaamsiesta kielletään, mutta ei hkierroksien nousemisesta niinkään. Noi kyllä siitä kiellosta "rauhottuu" eli ei kimpoile tms niin paljoa enää, mutta kierrokset ei kyllä laske. Mut mulle riittää se, että ovat remmissä vetämättä ja vapaana karkailematta. Niinjoo, ja ei mull aoo kuin tuo yksi semmonen, joka niitä kierroksiaan nostelee herkemmin. Loput on aika rauhallist aporukkaa kuitenkin.
juurikin näin :) Jep, juurikin näin meilläkin Tosin mä olen tosi nipo tuosta remmin kiristymisestä jotta siitä ei tarvitsisi juuri koskaan keskustella. Eli esim just sellaisessa tilanteessa että ollaan isäntää vastassa lentokentällä, joka on jo sinänsä jännä paikka ja siitä ne kierrokset vasta nousee kun isäntä tulee siihen. Mutta silti, remmi ei saa kiristyä ja hyvin ne on sen sisäistänyt. |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? Huhtikuu 1st 2011, 17:32 | |
| oikeestaan määki voisin vääntäytyä ny su tokoileen,,tosin mietin täs että kenen kanssa ku eihän mulla perkele oo mitään toko koiraa enään,,manta ku tekee juoksuja se tuskin tekee yhtään mitään,,mut voi kai sitä sit vaikka istua siellä ja kattoo ku muut tekee hah,,tahvo on vielä niin snadi ettei siitä vielä tokoon oo,,, | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Innokas koira rauhalliseksi? | |
| |
| | | | Innokas koira rauhalliseksi? | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |