Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? Empty
ViestiAihe: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 10:59

On 10 koiran tekoa ja elettä, joten ajattelin täältä kysellä sitten jos täältä kyselis.

Pyydän koiran luokse rapsutettavaksi. Koira tulee ja melkein jähmettyy viereen. Korvat alhaalla, pää ja katse sivussa. Kieli lipoo huulia. Koira hyppää hitaasti vasten. (ps onko dominointia tuo vasten hyppääminen?)

Ollaan autossa ja pyyhkimet pyyhkii. Koira ns hätääntyy. Alkaa vinkumaan ja yrittää tulla takapenkiltä etupenkille.

Onko tämä dominointia: kun pyydän koiran luokseni rapsutettavaksi ja koira tassullaan vetää kättäni mahan alle, että rapsuta täältä ja väkisin se käsi sinne on saatava. Useimmiten koira näin tekee. Joskus kun se nuorempana näin teki, alkoi se nylkyttämään kättä. Pari viikkoa sitten nylkytti näin ukon jalkaa.

Tämä tapahtu kun koira oli vielä pentu (n 5kk). Pesin lattioilta pennun pissaa pois kontilteen. Pentu tuli siihen viereen ja teki nylkyttävää liikettä (lantio liikkui siihen malliin koiralla että!) mutta ei noussut mua vasten. Katteli kuitenkin mua siinä suoraan kun vieressä oli.
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 12:44

Sehän kysyy sulta saanko tulla ja rauhoittelee itseään ja sinua ja jos et ota kantaa se hyppää,,tuo on vähän fifti fifti kumpaa se on:)

Pyyhkimen ääni voi laukaista koiralla tuollaisen reaktion tai jos on vietikäs koira niin on kivaa ku sulat heiluu:)mun entinen saku seurasi aina silmä tiukkana etupenkillä sulkien liikettä(sillo mul oli pieni auto koira ei mahtunu taakse)

Ei ole dominointia se vain näyttää että hei tuolta tuntuu paremmalta ja jos sillä on korvat takana ja häntä rentona niin anna mennä vaan..mut nylkyttämään ei saa rueta paitsi jos et itse yllytä sitä "silittämällä"just hyvistä paikoista hah..

Tuo on pennun opettelua kun se kattoi sinuun sinuun siinä on pientä vihjailua sulle mut ite en tuollaiseen sen kummemmin vielä reagoisi,,eri asia jos se hyppäisi päälle tai olis vanhemmasta koirasta kyse
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 13:07

Sehän kysyy sulta saanko tulla ja rauhoittelee itseään ja sinua ja jos et ota kantaa se hyppää,,tuo on vähän fifti fifti kumpaa se on:)
eli pitäs rohkasta sitä olemaan siinä vieressä ennen ku se kerkee hyppää...

Pyyhkimen ääni voi laukaista koiralla tuollaisen reaktion tai jos on vietikäs koira niin on kivaa ku sulat heiluu:)mun entinen saku seurasi aina silmä tiukkana etupenkillä sulkien liikettä(sillo mul oli pieni auto koira ei mahtunu taakse)
luulin että se olis jotain pomottelua meille että se tulee takapenkiltä puolustaan meitä niiltä sulilta... hah kaikki ei sit taida olla sitä pomottamista...

Ei ole dominointia se vain näyttää että hei tuolta tuntuu paremmalta ja jos sillä on korvat takana ja häntä rentona niin anna mennä vaan..mut nylkyttämään ei saa rueta paitsi jos et itse yllytä sitä "silittämällä"just hyvistä paikoista hah..
en oo muutes kiinnittäny huomiota häntään/korviin... kaikki pienet asiat jää aina näkemättä

Tuo on pennun opettelua kun se kattoi sinuun sinuun siinä on pientä vihjailua sulle mut ite en tuollaiseen sen kummemmin vielä reagoisi,,eri asia jos se hyppäisi päälle tai olis vanhemmasta koirasta kyse
enpä siihe silloi kiinnittäny mitään huomiota...

Timi nylkytti jo 4kk vanhana kaikkia vieraita jotka meille tuli. ei sitä silloi tullu mieleen että se yrittää alistaa. onko se noin nuorena alistamista vai sekin harjottelua?
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 13:09

Se on dominointia jos nylkyttää suoraan ihmistä ja samalla myös treeniä:)
No itse sie päätät rohkaisetko vai murahdatko koiran pois sehä kysyy sulta ensin mitä sie haluat tehdä:)
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 13:24

kitiska kirjoitti:
Se on dominointia jos nylkyttää suoraan ihmistä ja samalla myös treeniä:)
No itse sie päätät rohkaisetko vai murahdatko koiran pois sehä kysyy sulta ensin mitä sie haluat tehdä:)

ei se kyl silloi pikkusena kysyny yhtää mitää. se vaa teki ja mä pöhlönä annoin sen tehä. ihan tää klassinen virhe minkä kaikki melkee tekee:
"ku se on vasta pentu nii siks se haukkuu, raivoo, vetää, jne"
nyt se ei tee sitä kenellekään muulle ku toiselle koiralle ja silloiki vaa iltasi.

miks muuten meillä koira iltasin alkaa nylkyttää toista? AINA iltasin ei koskaa muulloi...hormonit? 8)
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 13:39

Jaa tohon mullakaan ei ole vastausta muuta ku että jos iltaisin ihmisetkin on yleensä kotona ja kattovat vaikka telkkua niin toinen koira alkaa astumaan toista että hei kattokaa mie olen kova tyyppi ja alistan tätä kamua:)
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 20:02

"miks muuten meillä iltaisin koira alkaa nylkyttää toista?"

Voipi olla ihan sijaistoimintaa.Koira saattaa olla väsynyt,ja jotkut saa tavallaan väsymyksestä "virtapiikin".
Tuolla nylkytyksellä voi purkaa sitä.
Ja jos siihen ei ole heti puututtu,niin on voinut kehittää siitä ihan tavan itselleen tietyssä tilanteessa.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 20:15

jep tuokin voi olla ihan hyvä syy
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 23:20

meillä ottaa koirat aina välillä jonkunlaisen selkkauksen iltaisin keskenään. Ne saattavat alkaa kiistellä jostain pahvinpalasta hetkeksi aikaa, toine toista vähän kölkkii ja murahtelevat. Varsinkin syönnin päälle otetaan yleensä metka pieni tuokio koirien välistä rupattelua. Olen ymmärtänyt että se on jokseenkin luonnollista että välillä niillä on ne omat "hetkensä"
Minun koira on nlkyttänyt nallea kesken leikin joka on minulla kädessä, en ole ottanut kantaa kun se on ego koira, se on sen tyyli machoilla ja sen tekee jos lietson sen leikimällä niin sehän tekee sitten kaikki, se tappaa nallen, syö sitä, ravistelee ja heittää, nylkyttää monesti ja machoilee. Sillä varmaan tulee mieleen että nyt olis hyvä paikka tuohon vetasen. Ja jos itse istuu vaikka lattialla ja koira nousee vasten nii joko kieltää lievästi murahtaa ajoissa tai sit saa syyttää itseään seuraavista tapahtumista.Aina jos sen olen kutsunut rapsutettavaksi, ja se ottaa sen ensiaskeleen sit että laittaa tassun varovasti mun päälle, nii kohta se nousee nuolemaan,..mitä lie suunnittelee, mutta ei lähde enää murahtamalla vaan se pitää karistaa kimpusta niinku joku apina joka roikkuu hihassa, haha.
Mutta ei katso minua yleensä ku nylkyttää esim nalleja. Viimeksi otti erän tyynyä vastaan. Tyynyä kohteli tosiaan niin kaltoin joka suunnasta että ei käy kateeksi sitä narttukoiraa joka joskus vahingossa tuon beaglen vatkauksen kohteeksi joutuu.
Ja ketä katsoi nylkkyessään: toista koiraa. Eli sille näytti voimiaan, ja mitä teki saku heti perään. Meni mielistelemään isännälle ja hyppäsi sitten isäntää vasten. Tyyliin "sulla on tyyny mutta minulla on pomon suosio jonka pomous sitten on vähän meikäläisestä kiinni kjhäh kjhäh"
Itsellä otti vastakarvaan että isäntä hieman silitteli sakua siinä kun ei tiennyt mikä oli taustalla, että toisella on se tyyny. Mutta eipä noitten egot siitä miksikään muuttunut kokonaisuudessa..ainakaan tietääkseni. Ne on niitä niitten iltanäytelmiä, tietenki hyvä jos ei itse ole pääasiallisena kohteena vaan toinen koira tai jos elvistelee niin ei se välttämättä mihinkään johda.

Omituisin juttu on sakun ele, kissamaisesti tulee luo, se hieroo otsaansa minun otsaan kun makaan sängyllä. Tai isännän. Ja siitä kierähtää selälleen ja uikuttaa ja nuolee naamaa. Se on hassuin mitä oon ikinä nähnyt, ja söötein. En edes halua tietää onko se pomoilua se on niin siistiä :D
Joskus se muistuttaa enemmän alistumista, tai sellaista yleis mielistelyä ja hellimistä.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 13th 2009, 06:54

no meil alkaa myös aina illalla show jos me katellaan töllöö,uuno ja roope ja välillä ranekin nahistelee tuossa pedillä ja välillä huomaan että ne vilkaisee huomaatko minunt??ja jos tuijottamalla tuijotan niin silloin ainakin rane menee naperoita kieltämään ettei saa riehua eli esittää mulle olen pomo ja määrään,meillä tuo ilta showt on aina sitä esittämistä,huomionhakemista ym.ku monestihan ainakin mulla nuo silmät telkusta kääntyy sit koirien älämölöön kivempi kattoo niitä ku töllöö
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? EmptyMaaliskuu 13th 2009, 09:32

hah. timi ku joskus tosi harvoin on jollain leikkituulella nii se ärhentelee titolle ja tito alistuu sen eteen ihan automaattisesti kun timi niskasta kii ottaa. sit timi nousee siitä ylös ja tollottaa mua että näitkö! se on jotenkin niin hupaisaa. jotenkin mä toivoin että tito ottais timiltä sen pomon paikan joskus. se vois auttaa timin egoiluun ja possuiluun ja vähän rauhottaa sitä, kun sen ei tarvis koko aikaa olla vahtimassa. mut nyt oon huomannu et niin ei tuu ikinä käymää... tito on ihan nössö timin edessä :shock:

Mistä muuten johtuu että jos koirat nukkuu meiän kanssa makuuhuoneessa ja ovi on kiinni niin ne nukkuu paljon huonommin. heräilee yöllä, vinkuu ja tassuttelee?
eka meinasin että se johtu siitä ku ei ollu saanu vettä koko yönä mut ku avasin oven nii eihän ne mitään juomaa menny ja sama vinkuna jatku koko aamun. molemmilla.

EDIT: sain eilen synttärilahjaks äitin kamulta koirakirjan. se on nyt äitillä joten en muista kirjoittajaa enkä oo lukenut sitä. äiti luki sitä mulle eilen puhelimessa. siinä oli yleisimpiä syitä miks koira tuhoo asuntoo:
- pitkästyneisyys
- eroahdistus (koira aiheuttaa mittavat vahingot, ja satuttaa siinä itsensäkin)
- ahdistus, hermostuneisuus
Ei kuitenkaan ollut vinkkejä siitä, miten noita lähtis korjailee (hah muuta ku että pitää mennä ammattiauttajalle...)
Onko jotain muitakin syitä minkä takia koira tuhoaa asuntoa? kun timi ei tuhoa mitään, jos se on yksinään vessassa. jos se on yksinään/titon kanssa eteisessä ja keittiössä, se tuhooa kaiken mitä se keksii. kun taas tito tuhoaa niin vessassa kun eteisessäkin, yksin ja timin kanssa ollessa.
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?   koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat? Empty

koiran eleet: mitä nämä tarkoittavat?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kuuden koiran laumajärjestys/yhden koiran egoilu?
» Mitä tehdä?
» Mitä häädön tilalle?
» Mitä mahtaa tarkoittaa...
» Koiran eroahdistus

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: