- kitiska kirjoitti:
- minkä rotuinen koira?ja huomioiko lapset koiraa miten?onko kakka jossain tietyssä huoneessa tai kohdassa?
huomasinkin että se on amerikancokkeri:)eli millä tavalla koira on"epänormaali"verrattuna perus cokkeriin??
Helpointahan se olis tietty jos jaksatte tulla vaikka ensin neuvolatunnille niin testais koiran vois kattoo että piippaako se vain sen vuoksi että"hermot"pettää eli on levoton sielu vai johtuuko kaikki käytös ihan teistä omistajista,,
Tekee aina kakan heti portaiden eteen ylös, eli aina sama paikka.
Käytös johtuu myös meistä omistajista ( + koirasta ), sen myönnän itse ihan heti, koska koko perhe ei suostu vetämään samoja sääntöjä / linjauksia. Itse koetan olla se "oikean linjan " tekijä ja mies + lapset kumoavat neuvot / opetukset ;)
Jenkeistähän sanotaan tai cockereista yleensä, että ovat iloisia ( ja tätä on myös meillä ) seurallisia ( myös tätä on ) mutta tämä on myös todella suojelevainen, joka esiintyy rähinänä. Ja ymmärtääkseni cockerit eivät ole yleensä koiria jotka ensisijaisesti suojelevat ?
Vieraat kun saapuvat meille alkaa järkky rähinä ja vieraista riippuen tervehtii normaalisti haukkuen tai aivan kauhunsekaisesti + rähisten. Lenkillä nykyään samaa, jota ei ennen ole ollut. Vastaantulijoille rähähdetään ja koirien päälle koetetaan käydä.
Koirapuistossa ollaa käyty aina ja nykyään tullut näyttelijän lahjat päälle hirmuisen vinkumisen merkeissä.
Lapsille on alkanut ärähdellä nykyään, jopa niin, että pohdin välillä onko aihetta jopa pelkoon.
Lastenn käytös koiraa kohtaan ei ole muuttunut mitenkään, miksi pitäisi näin koiran toimia. Selvästi alistaa lapsia ja loppuu vasta, kun minä puutun asiaan.
Muille käy myös murisemaan nykyään tosi vihaisesti, jos koettaa mennä esim luuta ottamaan pois, mutta ei minulle. Ja tiedän itse sen, että muut menevät pelko asenteella, kun tietävät, että näin voi käydä, ja minä en joten ilmeisesti siksi näin käy ja alkanut tämä yliote koiralla lapsia kohtaan ?
Tuntuu välillä, että koira saa sellaisen rähinä kohtauksen, että siihen ei meinaa saada kontrollia ja itse pitää olla tosi lujana, että koira lopulta alistuu minulla ja rauhottuu istumaan ja tuleekin hetken päästä häntä taas heilua minun luokse, mikä ihan hassua.
Ja nämä ilmennyt nyt ihan kk sisällä.
Koira oli meille tullessaan 9viikkoinen ja todella arka pentu, ulkona tehtiin todella kovin töitä jotta uskalti tulla minun jaloista haistelemaan ketään vastaantulijaa tai vieraita meille tullessa ja tässä onnistuttiinkin aika hyvin, että reipastu ja uskalti lähteä haistelemaan maailmaa kauemmaksi minun jaloistani.
Siinä jotain alkuun ;)
Osuutta varmaan myös murkkuiällä, mutta pois tahdon kaikki nämä.