Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Koiran totuttaminen hevosiin

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Koiran totuttaminen hevosiin Empty
ViestiAihe: Koiran totuttaminen hevosiin   Koiran totuttaminen hevosiin EmptyJoulukuu 6th 2010, 12:17

Mitenhän kannattaisi lähteä totuttamaan tota koiraa hevosiin? Poitsu ei ole aikaisemmin hevosia tavannut. Autolla kerran ajettiin ratsukon ohi ja tuloksena oli kauhea räkytys.
Kaverin kaverilla on hevonen kotona ja sinne olisi mahdollista mennä käymään. Luulen että koira alkaa taas räksyttämään, niin mitäs teen? Kiellänkö? Ja purkin käyttö ei varmaankaan hevosen takia ole mahdollista, ettei se säikähdä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran totuttaminen hevosiin   Koiran totuttaminen hevosiin EmptyJoulukuu 6th 2010, 12:33

Koska on mahdollista että koirasi haukkuu hevoselle, lähtisin liikkeelle näin: ensin koiralle kunnon lenkki alle ja kun mennään hevosten luo se on hieman väsynyt. Sitten kävellään hevosaitauksen reunoja pitkin (tai muu tilanne missä hevoset on rentoja ja ehkä vähän kauempana). Tässä kohtaa soveltaisin "CesarMillanmaista" kävelyä eli määrätietoisesti ja reippaasti vaan kävellään, koira kohtuullisen lyhyellä hihnalla (ettei ala kimpoilemaan) ja sitten vaan puutut kaikkeen eli koira ei edes saa tuijottaa heppoja. Se miten mun mielestä tässä voisi mennä pieleen on jos lähtee seisoskelemaan koiran kanssa hevosen luo ja sitten koira alkaa ihmetellä sitä juttua ja sinua alkaa jännittää ja koira alkaa tuijottaa, haukkua.. Eli teet koiralle selväksi että tässä ollaan tekemässä muuta ja ne hevoset nyt vaan sattuu olemaan siinä eikä niistä välitetä yhtään mitään.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Koiran totuttaminen hevosiin   Koiran totuttaminen hevosiin EmptyJoulukuu 6th 2010, 13:15

Mie totutin että ensin kateltiin pikkaisen kauemapana ja sit siitä kohti hepan tarhaa ja ku yritti haukkua niin murahdin vain että suu kiinni ja itse silittelin heppaa ja koiralle koko ajan höpötin että tuu ny ei tää oo kamala:)ja usein siinä sit käyki niin että ku koira näkee etten ite pelkää ne uskaltautuu haistaan hepan turpaa ja sit se haukkuminen loppuu siihen.näin olen joka koiran kohdalla tehny ja hyvin toiminu talvi
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran totuttaminen hevosiin   Koiran totuttaminen hevosiin EmptyJoulukuu 6th 2010, 14:28

Komppaan Kirsiä!
Mulla paha vaan kävi pojan kans niin, että varsa hörähti just ku haistelivat jo toiha sai paskahalvauksen! Kaikkihan siinä pelästy, varsa, tamma, poju... ja mä... Mut kyllä sit hetken päästä sai hyvät naurut! nauru
Pikku hiljaa sit poju rauhottu ja nyt se vaan seuraa heppojen tekemisiä. Eli hiuk varuillaan, mut muuten ok. Ja oli sen eka ja vika turvanhaistelu! :snow:
Täpläkäs
En enään jaksa kuulla sanaa koira
En enään jaksa kuulla sanaa koira
Täpläkäs

Viestien lukumäärä : 2060
Ikä : 52

ViestiAihe: Vs: Koiran totuttaminen hevosiin   Koiran totuttaminen hevosiin EmptyTammikuu 2nd 2011, 13:34

Nupukalla on kaikki niin kauan hyvin, kun minua aletaan auttaa sonne hevosen selkään: Alkaa kauhee vinkuminen ja oikutus en muista haukkuuko.Vaan ääni on sellanen, että n7yt tolle äiskälle eli mulle tapahtuu jotain super kamalaa. lappu
Joskus ja useinkin laitoin koiran sisään ennnen kun lähin ratsastaa.

Ja tallilla se on niin pöhkö koira, että koko aika saa varoo ettei se oon kavioissa... dad1
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Koiran totuttaminen hevosiin   Koiran totuttaminen hevosiin Empty

Koiran totuttaminen hevosiin
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kuuden koiran laumajärjestys/yhden koiran egoilu?
» Koiran eroahdistus
» Koiran koulutus
» Koiran alue
» Koiran piehtaroiminen?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: