Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Koiran sikailu harkoissa

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Koiran sikailu harkoissa Empty
ViestiAihe: Koiran sikailu harkoissa   Koiran sikailu harkoissa EmptyToukokuu 28th 2010, 09:05

Miten paljon siedätte koiran "sikailua"harkoissa?
Miten paljon treenaus vaikuttaa teidän normaali elämään eli annatteko koiran olla vähän possu ihan perus elämässäkin?jos annatte tai ette anna miten se on vaikuttanut treenauksen loppu tulokseen,,eli toimiiko koira paremmin jos saa olla sika jne,,,,?
Kiellättekö koiraa tehokeinoilla/tai ilman tehokeinoja(millä tavalla murahdus vai ei) treenauksissa jos koira tekee jotain tyhmää?
Laskeeko kielto koiran intoa treenata?

ite siedän jonkun verran jos kieltäisin varsinkin pirun agi motivaatio loppuisi siihen,,ja kun kiellän jos ihan hirviöksi manta tokossa heittäytyy murahdan EN KÄYTÄ TEHOKEINOJA
annan koirien vähän hyppiä silmille myös arkielämässä koska JOS pitäisin ne yli nöyränä ei ne uskaltais tehdä mitään minun kanssa,,eli koirien kanssa pitää leikkiä ja antaa niiden välillä olla ihan possuja,,,:) toi on todistettu monta kertaa jos on ylinöyrä koira jota pidetään tiukissa ohjissa koira ei uskalla leikkiä treeneissä ja on harkosissa sellainen että uskallanko tai koko ajan kysyy teinkö oikein jne,,se oikea ilo puuttuu!!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran sikailu harkoissa   Koiran sikailu harkoissa EmptyToukokuu 28th 2010, 10:04

maksi the hirveeharmikoira ei saa sikailla missään ei piiruakaan, se osaa asiat ja siltä vaaditaan ne. jos annan sikailla menee kämppä remonttiin ja koira karkailee.. maksi olis ihan törky hyvä harrastuskoira jos siltä pystys ottaa 100% irti.. onneksi on ihan menevä sillä 50% :D
maksi reenaa tällä hetkellä vain pelastus-hakua jossa palkka tulee maalimieheltä.. mä oon vaan se natsi joka käskyttää :p

rino saa sikailla reeneissä kunhan kuuntelee on ihan sallittua roikkua mun hihassa ja haukkua mulle.. kuunnella pitää ja siinä ei lipsuta.. arjessa ei saa sikailla hirmusti jonkin verran annetaan kuitenkin mennä läpi sormien..

ansa meidän pieni ansa.. saa sikailla arjessa ja reenatessa.. saa käskyttää rapsuja ja tuoda lelua ja aina joku rapsuttaa tai leikkii.. reenatessa saa haukkuamulle ja hyppiä päin saa voittaa lelun joka kerta ja olla välillä ihan hirveä.. se kuuntelee ja toimii silti love2 ihana ansa love2
ainoa mikä on ansala on todella kiellettyä on toisten koirien paimentaminen sitä en hyväksy ja siitä saa tukkapöllöä.. muuta se saa tehdä vaikka hypätä pöydälle jos siltä tuntuu panda
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran sikailu harkoissa   Koiran sikailu harkoissa EmptyToukokuu 28th 2010, 10:06

Se riippuu niin lajistakin. Suojelua harrastaessa en antais koiran sikailla piiruakaan myöskään treenien ulkopuolella, agilitykoiralta sen sijaan on ihan toivottavaakin pieni porsastelu koska siinä pystytään pelaamaan paljon enemmän sillä, et koira tarjoo itse ja sillon sen pitää olla alotekykynen myös arjessa...

Siis pitää suojelukoirallakin olla alotekykyy ja pelisilmää mut samanlainen käytös ei oo näillä kahella hyväksyttävää, ehkä paremmin sanottuna suojelukoiran sois olevan arjessa enemmän hanskassa kun sen aginakin.
-> Agilityyn koulutettu koira ei liene koskaan ketään vahingoittanut? (jos ei lasketa sitä kun mun entinen koira tippu puomilta mun niskaan)
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran sikailu harkoissa   Koiran sikailu harkoissa EmptyToukokuu 28th 2010, 10:38

No väiskiltä kiellän haukkumisen ja hyppimisen ku se treeneis kyttää namia ja alkaa komentaan että vauhtia akka, ja en oo ainakaa huomannu et se mitenkää laskis sen intoa mut muuten se saa sillai riehua ku sillä hetkellä ku ollaan tekemäs yhdes niin se huomais et tä onki hauskaa. Vilmanki annan jonki verran sikailla ja sillä kusi enemmän hattuun siitä nouseeki. Ettei oikein tasapainos kyl pysy jos normielämäs pitää olla ruodus ja hauskaaki koiran kas täytyy pitää ja siinä sillä nousee ego, mutta no en siitä viitti stressiä ottaa.

Ja se mitä oon huomannu, en ny tie pitääkö tä yhtää paikkaansa ees mut ku vilma on selkee pomo väiskille niin pitää seki sen kas hauskaa, antaa sen retuuttaa itteensä ja vilma on itekki väliin alla mut sit ku ei enää leikitytä ni silloin kyl ärähdetää et mee helvettii siitä pentu, eli koirista tulee kyl opittua ettei niilläkää se mee aina nii justiinsa että neki joutuu huomauttaa alemmille asemastaan päivittäin.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Koiran sikailu harkoissa   Koiran sikailu harkoissa EmptyToukokuu 28th 2010, 17:50

Monethan varsinkin suojeluaharrastavat antavat koiran sikailla että se toimii sit myös harkoissa hyvin:)ja koiran kanssa tehdään asioita että ne saa aihetta possuilla:)
totta että joka lajin suhteen täytyy aina vähän miettiä,,miten sikailee
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Koiran sikailu harkoissa   Koiran sikailu harkoissa EmptyHeinäkuu 19th 2010, 20:00

Saa sikailla sekä kentällä, että kotona.. Vaikea sanoa missä rajat kulkee eli niin kauan kuin töitäkin tehdään niin kentällä ainoa ehdoton ei on koivennostot joista tulee joka kerta "huomautus". Lisäksi jos lelu ei "kohtuullisessa" ajassa tule minun käteeni, hetken saa toki "juosta karkuun" ja riekuttaa jne, mut jossain välissä sitten käytän "virkayskää" ja työt jatkuu.. Virkayskä kuuluu myös jos varastaa etuajassa esteille. Mut en käytä tehosteita tms, sit vaan jää ilman palkkaa jos toilailee. Jos taas alkaa toilailla ihan laitanaan (esim. varastaa kokoajaan tai ei mene esteitä, niin sit myös yleensä muutetaan jotenkin eli esim. jos istualtaan on vaikea lähteä niin sit seisaaltaan/makuultaan/yhtäaikaa ja palkataan jo aiemmin yms eli yritetään samalla korostaa sitä miten kannattavaa on malttaa ja noudattaa ohjeita..)..

Jäljellä ja haussa ei ole ollut varsinaista sikailuongelmaa sillä itse tekeminen sitoo paremmin koiraa, välillä haussa on meinannut myös nostaa koipea josta tullut noottia. En ole testannut toimisiko yhteispeli paremmin jos ei saisi sikailla yhtään kotona. Edellisen koiran kanssa sikailun salliminen kotona sai aikaan täydellisen hv-asenteen työskennellessä.. Tosin ikäeroakin oli melkein nelisen vuotta.. :)
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Koiran sikailu harkoissa   Koiran sikailu harkoissa Empty

Koiran sikailu harkoissa
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kuuden koiran laumajärjestys/yhden koiran egoilu?
» Koiran eroahdistus
» Koiran koulutus
» Koiran alue
» Koiran piehtaroiminen?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: