Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Kyläilijät rapsuttavat pilalle?

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Kyläilijät rapsuttavat pilalle? Empty
ViestiAihe: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? EmptyHelmikuu 9th 2009, 10:42

Miten pitäisi rajottaa koiran rapsuttamista jos omaan kotiin tulee vierailijoita?

Mulla oli perjantaina synttärit ja mun vanhemmat sekä siskon perhe olivat kyläilemässä. Vanhempien narttukoira oli mukana. Koirat ei mitenkään erityisesti peuhanneet, Joe mielummin kerjäsi ja vaati rapsutuksia ihmisiltä. Sanoin, että ei tarttis rapsutella sillon ku vaatii, mutta yllättäen täysin tuloksetta :roll:
Nämä "vieraat" näki Joen ekaa kertaa jääkauden jälkeen. Mutta ovat aina olleet (erityisesti mun isä) kovin mieluisia vieraita Joesta. Joe on ollut mun vanhemmilla (isän vastuulla, äiti on aina lauman alimmainen) paljon myös hoidossa.

No meillä onki sit menny lenkit tän episodin jälkeen aivan pepuilleen. Joe kyttää, kävelee häntä kaarella (ja korkeemmalle sitä ei varmaan sais mitenkään), haukkuu ja kiskoo. Purkkia tuo sentään vielä uskoo ohittaessa, mutta en tiedä miten ton hännän sais alas. Ollaan jätetty koira nyt ilman mitään huomiota sisällä (tai sohvalta ollaan komennettu pois). Vielä kuitenki täysin tuloksetta.

Aikasempien vieraiden jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka koiraa vähän olisi hellittykkin. Ymmälläni olen.
Mitään muuta meillä ei ole tapahtunutkaan, ite ei olla koiraa mitenkään erityisen paljoa räplätty ja ongelmat alko aivan suoraan tosta vierailusta. En siis keksi mistä muusta tämä ois tullu.
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? EmptyHelmikuu 9th 2009, 13:33

tuo on totta mut suurin osa vieraistahan ei kuuntele ku yrität sanoa ettei saa silittää..no mun rakkeja saa aina asiakkaat lässyttää,,mut heti ku meille tulee ns.vieras kylään kuten mun veli make se ku lässyttää roopea siitä tulee ihan mulkkujen mulkku!tuli taas todistettua ku la yritti purra minua kädestä aamulla karkasi,,ja vain ku make oli sitä illan rapsutellu sohvalla sylissä:)koirat o idiootteja scratch
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? EmptyMaaliskuu 11th 2009, 12:16

Meillä onneks käy vaan tuttuja vieraita ja jos ei ole tuttuja niin voin sanoa että se puree joten älä huomioi :twisted:
joka kerta kun kamut tulee käymään niin sanon että älköö huomioiko koiria niin kauan ku asettuu. ei ne niitä silloin ees kattele... kattelee vaa mua kysyvästi että "joko?" :suspect: kyllä ne sit saa niitä koiria rapsutella miten tykkää ja koirien ego ei jostain syystä nouse. silloin niiden ego nousee jos niitä huomioi heti kun vieraat tulee sisään. sit alkaa hyppely, haukkuminen, jne. ja myöhemmin ovat täyspaskapäitä. näin ne saa rapsutuksia ja niien ego ei nouse -> kaikilla on hyvä olla.

kun mammy tulee käymään niin sehän huomioi niitä ennen ku on saanu jalan sisään! siinähän huomioi mut jostain syystä tää ei nosta niitten egoa millään tavalla. mut nyt äiti on alkanut häätää niitä nätisti pois kun tito hyppäs jalkoja vasten niin että sille tuli ihan mustelmat :twisted: nyt ne saa äitiltä nättiä huomiota eikä mee sellaseks sähläykseks mikskä se on aina menny :D

eli suorat sanat vieraille vaan. teidän koiria ne on, teidän kodissa, joten teidän säännöillä mennään. jos eivät tykkää kasvatustavasta niin sano että saa painua helvettiin toisten koiria rapsuttelee...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? EmptyMaaliskuu 11th 2009, 15:36

Heh, jos näkisit mun äidin ni sä ymmärtäisit et miks sille on aivan yks hailee sanoo mitään. Edellisen kerran jo suutuin sille, mut se vaan lässytti Joelle et "Mummi saa aina rapsuttaa, koska mummia ei haittaa", sen perään se näytti kirjaimellisesti kieltä mulle ku ois hyväki vitsi :suspect:
Jo pelkkä sanavalinta (viittaan isoäitiä ilmentävään) kertoneen heidän shelttinsä käyttäytymisestä :lol: Suoraan sanon, et isi tahtois koiran kanssa Kirsille ku ovat nähnee Joen ja mun huiman kehityksen, mut äidistä on ihan ok, et se joutuu laittaa korvatulpat korviin jo siinä vaiheessa ku työpäivän aamuna menee meikkaamaan vessaan (näin esimerkkinä vaan). Ja epäilisin et äitille joutus varmaan aika kasan kaataa jotain tosi tainnuttavaa ennenku sen sais korjattua. "Hilma on niin herkkä koira ettei sille saa sanoa rumasti" -oli äidin mielipide ku kysyin siltä et miksei Hilmaa voi kieltää (tai miks sille ei voi opettaa et mitä EI tarkottaa).
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? EmptyMaaliskuu 11th 2009, 16:26

Tohon vaan vedät kunnon marttyyri meiningit kuvioihin. Sanot äidillesi, että "ai rakastat sitten enempi koiraa ku minua, koska minua oot kyllä kieltänyt" ;) :lol:

Mä kysyin ainakin meidän mudelta, että miks koira saa sikailla, kun me lapsetkaan ei olla ikinä saatu, eikä lapsenlapset....sit se rupes vähän miettimään, mutta ongelma onkin se, että se ei ymmärrä että koira sikailee. Tasan ei olis katellut jos olisin sitä hihasta kiskonut muksuna pitkin kyliä, mutta koira saa vetää remmissä, kun se on sit kai ihan normaalia sen mielestä että koirat vetää. Vaikka kyllä se silti aina kauhistelee, kun naapurustossa asuu semmonen tosi huonosti kasvatettu pelottava koira (räyhää ja kiskoo remmissä kuten siskonkin koira välillä). Se on kato iso sakemanni se naapurin koira, mutta eihän pikku basenji voi olla sika, vaikka se välillä vähän pureekin ihmisiä :shock: :lol:.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? EmptyMaaliskuu 11th 2009, 16:42

Juu on kyllä keskusteltu tostakin. Nätisti, rumasti ja naureskellen pilke silmäkulmassa. Äidin vastaus on, et "Hilma on äitin iltatähti" ja mitä Joen aivan överiksi menneeseen lällyttelyyn tulee, ni äiti tekee sen "Mummin oikeudella". Antaa siis osviittaa siitä miten käy jos/kun mun tai siskon mahat rupee paisuu :lol:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? EmptyMaaliskuu 12th 2009, 13:21

On mammyt välillä niin :evil: sama on isässäkin... mut kaipa se on siinä kun ei joudu elää sellasen "ongelmakoiran" kanssa. tai kun ei nää koiran käytöstä ongelmaksi. ihmiset ottaa noita asioita vähän eri tavalla. siinä vaiheessa ku koira käy mummilassa sängyssä kusella niin sitten vasta käytös on ongelma ja koiralle yhtäkkiä saakin sanoa ei :)
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Kyläilijät rapsuttavat pilalle?   Kyläilijät rapsuttavat pilalle? Empty

Kyläilijät rapsuttavat pilalle?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» treenit pilalle, ympäristö tuottaa mega mielenkiintoa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: