Sattui tänään metsässä,,eli laumaani kuuluu 7 koiraa ja minä
Husky narttu 2v löysi metsästä ison peuran jalan,se kantoi sitä onnellisenä meikäläistä kohti,ja itse olin että yök,,jos ton ny rouva päästäis menemään niin hyvä ois,,
tein virheen,lähdin kävelemään muu lauma irti kohti mantaa joka on todellakin HUSKY ja kaikki jotka mantan tuntee millainen bitch se on luonteeltaan..
no kävelin ja lauma kun huomasi aha tuolla on aare,,lauma lähti mantaa kohti ja oli tosiaan tappovalmiina käymään jokaisen kimppuun joka oli tulossa metriäkään lähemmäksi hänen aarretta,,lauma jäikin pörräämään ympärille ja manta oli todella agressiivinen ja puolusti omaa saalistaan.
Keräsin muun lauman kasaan ja laitoin ne puuhun kiinni,,
Lähdin itse kävelemään yksin mantaa kohti,se katso minua sillä silmällä että perhana meinaatko oikeesti viedä hänen arvo saaliinsa,,minä vain tujotin takasi ja kävelin vain mantaa kohti,olin mantan vieressä ja manta piti vielä tiukasti saaliista kiinni ja murisi mutta EI sellaista murinaa mikä on toiselle koiralle vaan enemmänkin sellaista"hitutus"murinaa,,
sit vain sanoin sille napakasti IRTI!!ja otin kuonosta kiinni se piti vieläkin kiinni saaliista mut ei murissu enään,,toistin vain sanaa irti ja puristin kuonosta,,sitten se päästi irti ja oli niin "kyrpiintyneen"näköinen koira kun joutui luovuttamaan saaliinsa minulle!
MITÄ tämä tarina kertoo IHMISESTÄ laumassa,,JOS olisin ollut samanarvoinen kuin muut lauman koirat manta olis raadellu minut aika hyvään kuntoon.
MUTTA kun olen koko LAUMAN ylin mulla oli loppujen lopuksi oikeus viedä saalis itseäni alemmalta,,IHAN samalla tavalla manta olis toiminu jos esim.uuno(laumassa alemapana)olis saaliin löytäny manta olis sen vieny uunolta pois joko hyvällä tai pahalla,,mutta MINUN EI tarvinnut mantaa potkia,vedellä turpaan jne,,jos olisin niin tehnyt se olis varmaan puraissut minua,,vaan se HENKINEN ote koiraan,,SITÄ me ihmiset tarvitaan,,sen vuoksi se luovutti koska tiesi että olen kuitenkin henkisesti vahvempi kuin manta itse!!
Ja jos puhutaan nameista,,jos olisin heittänyt hkn sinisen saaliin viereen,,kummanko koira olis valinnut???siinäpä teille miettimistä:),,sen verran voin sanoa että uuno ois ensin syöny sen lenkin ja sitten menny takasi saaliinsa viereen hah,,:)