|
| Yksin tottelee, laumassa ei | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 11th 2011, 20:45 | |
| Moi, Olen upouusi tällä palstalla ja haluaisin kuulla neuvoja ja vinkkejä yhteen ongelmistani koirieni kanssa. Mulla on kolme cockeria, kaikki uroksia, 1v., 3v. ja 5v. Kun olen niiden kanssa liikkeellä (lenkillä tai missä vaan) siten, että mukana on vain yksi koira, jokainen tottelee, kuin olisi toko-valio Mutta, kun mukana ovat kaikki kolme, korvat häviää, vetävät hihnassa ja räyhäävät vastaantulijat. Olen lukenut, että kun opettaa jokaisen yksi kerrallaan ongelma poistuu, mutta kun ei vaan poistu. Joukossa siis tyhmyys tiivistyy. Mitä tähän voisi tehdä? |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 11th 2011, 22:00 | |
| Olen lukenut, että kun opettaa jokaisen yksi kerrallaan ongelma poistuu, mutta kun ei vaan poistu.
millä tavalla olet kokeillut karsia ongelmaa? |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 11th 2011, 23:07 | |
| Toimin samalla tavalla lauman kanssa kuin yhden koiran kanssa. Eli kun olen yhden koiran kanssa liikkeellä, koira kuuntelee ja tottelee. Kun kaikki kolme ovat samaan aikaan, kukaan ei kuuntle/tottele.
Tämä ihmetyttää, kun "kaverit" eli lauman muut jäsenet ovat mukana ei muka tarvitse kuunnella/totella. |
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 12th 2011, 07:57 | |
| mutta miten olet opettanut koirat esim ohittamaan toisen koiran ym.? |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 13th 2011, 16:11 | |
| elikkä tosiaan millä tyylillä olet opettanut koirat yksin,nameilla,kontaktilla jne,ja pitäis melkein nähdä se lauma että kuka siellä määrää ja häärää kun alkaa show ja prassailu sinulla ja muulle laumalle,ainahan 1 koira on helppo saada ruotuun mut joukos tyhmyys tiivistyy ja siinä monesti myös paljastuu se ettei koira lauma kunnioita sinua tarpeeksi eikä luota sinuun että osaisit"hoitaa"hommat:)vastuu on laumalla ei sinulla kun sen pitäis olla toisin päin | |
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 17th 2011, 18:32 | |
| Olen opettanut nameilla pienestä asti. Nykyään en anna namia joka kerta. Kun olen koko lauman kanssa liikkeellä namin antaminen on melko hankalaa, kun ei meinaa kädet riittää. Koirat myös ennakoi, kun kutsun ne sivulle ne aavistavat, että nyt jotain tapahtuu ja joku tulee jostain. Tähän olen "lääkkeeksi" tehnyt sivulle kutsuja ihan muuten vain, vaikka kukaan ei tulekaan mistään. Silti tarkkailevat, että mitä nyt tapahtuu. Kyllä ongelma on mielestäni nimenomaan kunnioituksessa. Paljon on tullut tehtyä virheitä, joista nyt sitten kärsin. Mutta uskon kyllä, että vanhakin koira kyllä oppii, jos tekee tarpeeksi töitä. Nyt aprin päivän ajan olen ottanut namit käyttöön koko lauman kanssa, kun tajusin noista teidän kysymyksistä, että samalla metodilla on siis jatkettava koko lauman kanssa. Melko hyvin on tepsinyt ja koirat on kyllä pysyneet hiljaa namin avulla. Luuletteko, että kun jatkan tätä "namikoulutusta" joka kerta, kun toisia tulee vastaan, että pikkuhiljaa unohtavat ja oppivat, että rähjääminen ei kannata? |
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 17th 2011, 19:25 | |
| Itse voin lämpimästi suositella kirsin koulutukseen menemistä me kokeiltiin kaiken maailman namikoulut ja palkkaukset ennen kirsin koulutusta, mutta ongelma namien kanssa nimenomaan on se, että aina saattaa tulla jotain mielenkiintoisempaa kuin sinun namisi. ja silloin et voi luottaa siihen että koirasi tottelevat. tähän metodiin ei kuulu namit päivittäisissä tilanteissa, koira ei saa ohituksissa, hihnakävelyssä yms namia vaan tavoite on se, että pystyy hihna löysällä kävelemään kaikista koirista ohi ja koira uskoo kieltoa jos tarvitsee edes kieltää. Ja se tapahtuu silloin, kun koira luottaa omistajaansa ja kunnioittaa omistajaa, eikä koe velvollisuudekseen puolustaa sinua räyhäämällä... onhan se itsellekin paljon mukavampaa kun voi kulkea missä vaan eikä tarvitse välittää vastaantulevista koirista tai mistään muustakaan. joten ei muuta kun koulutukseen ja rakentamaan uutta parempaa luottamussuhdetta koirien kanssa olenkin monesti miettinyt, että miten namien käyttäjät klaaraavat ohitukset jos on esim kolme koiraa |
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 17th 2011, 22:14 | |
| Tavoitteeni nimenomaan on, että voitaisiin kävellä kaikessa rauhassa, hihnat löysällä kävelystä nauttien. Myös nameista pitää päästä eroon. Pitää harkita kurssia, mitenhän se käytännössä tehdään, mennäänkö kaikkien kolmen kanssa kerralla? |
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei Maaliskuu 18th 2011, 08:21 | |
| Kannattaa siis ottaa yksityis tunteina ja kaikki koirat vaan mukaan, kaikki hoitetaan kerralla. Kirsin sivuilta saa vähän esimakua ja hintoja...www.koirakoulukiti.palvelee.fi |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Yksin tottelee, laumassa ei | |
| |
| | | | Yksin tottelee, laumassa ei | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |