Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Cesar Millan

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyMarraskuu 30th 2011, 14:19

Nyt on kamala haloo noussut tästä kun tämä mies tulee suomeen,SEY pitää miestä koiran potkijana ja kaikki mitä hän tekee on eettisesti väärin koiraa kohtaan,,,,ihan kauhee haloo ja eniten tässä raivostuttaa se koska sey ja muut namitädit ei edes tiedä mitä cesar tekee,,onhan ne haukkuneet pevi metodinkin julmaksi koirat kärsii ja tulee pelokkaita koiria,,
on tää maailma muuttunut siis niin paljon 40v aikana ja menee vain huonompaan suuntaan joka asiassa,,nykyään et saa kieltää enään eläintäkään saatikka omaa lastas,sitten ihmetellään kun koira syö omistajan ja lapsi vetää äitiä leukaan,,,oiskohan syynä ihan se ettei ole opetettu enään rajoja,,ja mitä on rajan näyttäminen,no sehän on kieltämistä!Miksei enään saa kieltää ketään!!,,ei tää maailma kovin kauan pyöri pelkällä positiivisuudella,,se ei vain toimi,,
cesar on hyvä tyyppi se tosin tekee asiat eri tavalla kuin me tehdään mutta periaate on melkein sama.
ja tosiaan joku oli heittänytkin faceen esimerkin,,sähköpannan käytöstä,,eli annatko koiran kuolla käärmeen puremaan vai opetatko koiralle sähköpannalla että pysy kaukana käärmeestä,,kummanko sinä valitset??minä valitsen sähköpannan,kerran napauttaa ja ei tarvitse pelätä että koira menee leikkimään käärmeen kanssa,,,,
sähköpannastakin on ihmisillä ihan väärä kuva sen vuoksi että jotkut idiootit käyttää sitä koiran KOULUTUKSEEN!!tätä en minä hyväksy IKINÄ!!mutta juuri esim.tohon esimerkki tapaukseen,,panta on hyvä ratkaisu!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
JonnaH
Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
JonnaH

Viestien lukumäärä : 561

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyMarraskuu 30th 2011, 15:06

Mulla alko niiiiiin kiehua ku luin netistä sey juttuja et vielä ei pysty kummemmin kommentoimaan ku niiiiiiiin vituttaa!
Vieraili
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyMarraskuu 30th 2011, 22:04

Mua kans vituttaa. Vituttaa lukee iltasanomien sivuilta niitä ihmisten kommenttejakin, siis näiden "kukkahattutätien"... tappelu viha1
Vierailija
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 01:06

Kirsi toi sun esimerkki on hyvä, mutta moniko sitä käyttäisi oikein. Siksi musta on ihan oikein, että kielletty, olis liian "helppo" keino joka ongelmaan ja niinhän sitä alettaisiin kuitenkin joidenkin toimesta käyttämään. Mihin tarkoitukseen se piikkipantaa tarvitsee? Ja käyttääkö Millanikaan sähköpantaa oikein...
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 07:12

millan käyttää juuri tollaisiin tilanteisiin toi oli kuulemma ollu jossain milanin jaksossa toi käärme juttu,ja piikkarista en tiiä mihin käyttää yleensähän sitä käytetään hihnasvetoon ja koulutuskentillä vietin nostoon ja jotkut ohituksiin,,ja jotkut ihan joka päivä kun jenkeissä se on laillinen panta siinä missä muutkin ketjupannat,,piikkarista sen verran että kummanko valitset 5vuotta ketjupannasta nykimistä päivittäin vai kerran napakka napautus piikkipannalla ja koira kävelee kauniisti:),,eli aina löytyy se kaksi puolta joka asiassa,,,
Vieraili
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 08:52

Mä eksyin kans jollekin sivustolle jossa meinattiin evätä Ceralita Suomeen tulo kokonaan ja kerrottiin Cesarin olevan koirien pahoinpitelijä ja vaikka mitä muuta. Kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu ja niitä saa esittää. Keskustelua kaivataan aina ja siitähän yleensä syntyy aina jotain hyvääkin. Mutta olis se nyt kuitenkin suotavaa että perehdytään asioihin ennen kuin aletaan teilaamaan. Ja keskustelukin ois hyvä käydä rakentavaan sävyyn.

Sähköpannasta sen verran että muistan jossain Cesarin jaksossa kun "hoidettavana" oli hieman "riehakkaampi" pitti. Ensitutustumisen yhteydessä oli leikattu pätkä pois ja sen jälkeen koiralle ilmestyi huivi kaulaan. Mitäköhän mahtoi olla huivin alla? Samassa yhteydessä koiran käytös oli muuttunut kuin "salamaniskusta". Itse en ole mikään sähköpannan ystävä, mutta tietyissä käyttötarkoituksissa sen hyväksyn jos sitä käytetään järki päässä eikä mikään muu tapa mene perille. Esim. tuo käärme-esimerkki on mielestäni ihan hyvä. Sähköpanta muuten on laitteena laillinen Suomessa, mutta sitä pitää käyttää lain sallimissa rajoissa.

Olin pari päivää porukoilla kyläilemässä. Koiria oli ulkona huomattavasti enemmän kun kotinurkissa. Pisti ihmetyttämään kun lähes poikkeuksetta kaikki oli rähisijöitä. Mä en pysty käsittää, että miten ihmiset jaksaa katella tollasta. On varmaan todella nautinnollista käydä kävelyllä tuollasen koiran kanssa. Pitäs ihmisten tajuta et jos ei niillä nameilla saa koiran huomioo niin ettisivät jotain toisia konsteja. Kyllä mullakin on kaasujalka sen verran painava että jos emäntä aina kehuis kun mä ajan rajotusten mukaan niin en varmaan ajais rajotusten mukaan. Mutta kun ylinopeudesta on tiedossa on sakkoa ja emännän mäkätystä niin eipä tee mieli ajella ylinopeuksia, vaikka kehuja ei rajotusten mukaan ajamisesta tulekaan. Eikä mun elämä oo siitä pilalle mennyt. Kyllä me kaikki niitä rajoja tarvitaan. Pelkällä anarkialla ei pitkälle pötkitä, ei koiran koulutuksessa eikä missään muussakaan.
JonnaH
JonnaH

Viestien lukumäärä : 561

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 09:03

Nimenomaan toi RAKENTAVA keskustelu taito puuttuu näiltä naminami ihmisiltä...En myös ymmärrä sitä että vanhentunu koulutus metodi. Haloo????Minä päivänä se koira katto peiliin ja totesi että jaahas eri rotuja ollaan eli emme ole lauma vaan happy family! Mie oon ite maalla siis tod landella kasvanu ja ekan "ongelma koiran" tapasin ku aloin kulkea kaupungissa. Ei maalla ollu ongelmia ku koirat oli koiria ja töissä ja ei niitä lellitty varsinkaan jos olivat possuja! Se lelliminen on se isännän ja koiran kahestaan hetki ku istuu ulkona tai tv edessä ja isäntä taputtelee päätä. Koirat saa aktivitettia..Siis millanilla on mun mielestä loistava ajatus että ENSIN liikunta ja rajat ja SITTEN se rakkaus ja saa ja pitää tottakai rakastaa niin paaaljon ku jaksaa kuhan on rajat ja suhde kunnossa. Yhessä jaksossa cesar neuvo perhettä ottamaan käytös mallinsa koiria kohtaan kissasta. Hei loistava esimerkki! Esim meijän uuno on välillä ihan et oi ihana mauno pese miut ja ku saanu tarpeeks niin tassu heilahtaa et mee helvettiin. Se pitää koirilla rajat. Joka asiassa.
Vierailija
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 09:25

Niin.. Yleensä nuo, jotka eniten meuhkaavat kaltoin kohdelluista eläimistä sattuvat olemaan ihmisiä, jotka eivät ikinä pidä koiraansa irti (tietysti koirapuistossa kiimasten urosten kanssa), pomppivat ylipainoisina hevosen selässä ja sahaavat niitä muotoon, antavat vetää koiransa hihnassa lihakset kireinä jne. prom Ja sitten vielä se, että ihmiset eivät erota OIKEASTI kaltoin kohdeltua väkivallalla kasvatettua koiraa/eläintä. Esim. Cesarin Coco tai Kirsin Supi->nehän on ihan päähän potkittuja tapauksia:)
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 10:38

Ne on varmaan just ne kateelliset kouluttajat jotka ei ite osaa tai eivät uskalla lähteä kouluttamaan vaarallisia koiria eniten äänessä,,,ja syynä on se koska NIIHIN KOIRIIN EI NE NAMIT VAIN TOIMI!!joten aivotoiminta loppuu kouluttajilla sitten siihen,ei ole muita ratkaisuja hanskassa.
ja ihminen on itse lähtenyt muokkaamaan koirasta ihmistä joten unohdetaan ja luullaan koska sitä pidetään ihmisenä että koira tosiaan tarvitsee lauman ja tässä huomaa että myös ihminen erkaantuu omasta rodustaan,,ihminenkin tarvitsee lauman ja sen joka päättää asioista ei maailma pyöri että kaikki ovat samaa mieltä tai joku ylempi ei tee ratkaisuja johonkin suuntaan ja lauma seuraa perässä
Vierailija
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 13:03

Oon minä nähny sellaisia mötikkkäpantoja useammassa jaksossa koiran kaulassa, mutta sen käytöt on leikattu pois.
Sehän se on, kun ei noita piikki ym pantoja pysty valvomaan kukaan :( kaikella on hyvä puolensa, mut kai se on eläinten puolesta parhainta tietyt asiat kieltää niin ei hullut pääse valloilleen... vaikka pääsevät silti, ei tarvitse kuin lukea iltapäivälehtiä. Ja tosiaan, kyllä noita piikkipantoja täällä suomessakin käytetään vaikka ei ilmeisesti sais.

Itsellä vain nousee karvat pystyyn sen vuoksi, koska ohjelmassa ei näytetä kaikkea. Asiat saadaan näyttämään niin yksinkertaisille. wats
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 14:17

suomes saa käyttää mut siinä oli se piikki raja en muista paljonko se oli mut kuitenkin niitä saa kyl käyttää mutta en ite hyväksy sitä koirankoulutuksessa puhupa muut mitä hyvänsä,,pk puolella,,
Vieraili
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 15:04

Olen tosiaan ihmetelly miten yksi mies saa tommosen vouhotuksen aikaseks... sakut

Myös meidän paikallislehdessä oli juttua siitä, mm. kuinka vanhoja laumaoppeja Cesar käyttää. Millon ne on vanhentunu??? (...ihmiset on tyhmentyny...)
Siis just toi, että erkaannutaan luonnosta ja toisistamme. Elämä on, muutakin kun pelkkää positiivisuutta.
koirarakas
Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
koirarakas

Viestien lukumäärä : 1172

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 1st 2011, 18:00

Tuokohan se Suomeen tullessaan mukanaan myyntiin niitä sen pantoja??
Vieraili
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 2nd 2011, 15:16

Mut ootteko ajatelleet sitä, että ohjelmasta leikataan pätkiä pois. sit ihmiset kokeilee noita juttuja kotonaan ja kappas kun ei toimi...siis että vähän niinku kirsin koulutksesta leikattais purkki pois,,,, en tarkota et se purkki olis se pääasia, mutta jos vaikka kirsi antais asiakkaille ohjeita, mut jättäis osan ohjeista pois, niin ei varmaan toimis ;) ...lähinnä sitä meinasin, ettämitä järkeä onnäyttää ohjelmaa, mistä on leikattu oleellisia osia pois...eihän siinä voi saada edes lähestulkoonkaan oikeeta kuvaa koulutuksesta. Mutta kun tää suomi on sellanen paikka, että jollekin voi tulla paha mieli, niin eihän sillon voi herranen aika näyttää sitä asiaa niinkuin se on, vaan se pitää kaunistella, voi elämän kevät. En tarkota myöskään, että sähköpannat olis jees käyttää ihan kenen tahansa ja miten tahansa, mutta jos niitä käytetään oikein, mniin miksi sitä ei voi näyttää. näytetäänhän telkkarissa väkivaltaakin, vaikka se on suomen laissa kiellettyä.
Vierailija
Vierailija

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan EmptyJoulukuu 2nd 2011, 16:06

No nyt kerroit sen minunkin ajatuksen mitä yritin kertoa :)
Sponsored content

Cesar Millan Empty
ViestiAihe: Vs: Cesar Millan   Cesar Millan Empty

Cesar Millan
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» cesar millan
» adressi cesar millan suomeen
» Miten cesar eroaa pevistä

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: