|
| cesar millan | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: cesar millan Maaliskuu 27th 2010, 18:23 | |
| voi kökkö katon just liv kanavaa,,ja siellä näyttää olevan arka koira joka pelkää ihmisiä ja minkä takia tämä koira on laitettu kehitysvammaisten aikuisten terapia koiraksi,,koira oikeasti pelkää äkkiliikkeitä ym.ja häntä on ihan koipien välissä ja cesarista toi on hienoo!! siis voi itku koiran puolesta,,tollaiseen pitäis olla just joku avoin ja ystävällinen rohkea koira joka ei mistään piittaa,,sääliksi käy koiraa
Viimeinen muokkaaja, kitiska pvm Maaliskuu 27th 2010, 22:40, muokattu 1 kertaa | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: cesar millan Maaliskuu 27th 2010, 22:06 | |
| Katoin kerran videon mis oli mukamas tosi agressiivinen iso koira mikä puri Cesar Millania ihan täysiä... Sil repes tyyliin hiha vähän ja sit se hapetti koiraa... Et jos iso koira puris niin täysii ku se siin videolla selitti niin taitais vähän muutaki hajota ku vaan paita... |
| Aihe: Vs: cesar millan Maaliskuu 29th 2010, 20:58 | |
| Kyllähän sillä Millanilla on ihan hyviäkin ideoita mutta amerikan meiningin mukaan ampuu pahasti yli. Pelottaa vaan että miten käy kun se kouluttaja ei oo paikalla. Onko se sitten onnistumista että koira käyttäytyy kivasti kun kouluttaja on paikalla ja kun perävalot häviää näkymästä niin koira muuttuu samaksi ongelma yksilöks.
Mä ihmettelin sitä Millanin väittämää että kun uusi koira tulee niin sitä pitää olla huomioimatta eka viikko. Eikös sillon rakenneta sitä suhdetta ja kiinnytä toisiinsa? |
| Aihe: Vs: cesar millan Maaliskuu 30th 2010, 11:39 | |
| Millanissa on se sama huono puoli kuin kaikissa näissä omien koulukuntiensa guruissa,(siis myös suomalaisissa...), että näkökulma on hyvin yksioikoinen ja tiukka. Ei huomioi yksilöllisiä eroja vaan kaikki pakotetaan samaan muottiin. Tämä tosin ehkä on vain kirjojen ja sarjojen luoma harha, eli näissä joudutaan yleistämään, voi olla että tosielämässä ei nämäkään tyypit ihan näin yksioikoisesti toimi. Etenkin amerikan tv:ssä pitää olla vähän draamaa, ei tule muuten tarpeeksi hyviä katsojalukuja.
Vähän OT: Itse olen vähän sellainen "rusinat pullista" tyyppi eli kun luen ja analysoin eri koulukuntien kasvatusteorioita, (siis ei koulutus-) parhaiten uppoaa ne, jotka ovat pohjimmiltaan useimmilla samanlaisia vaikka painotuksista riippuen metodit voivatkin aluksi vaikuttaa täysin erilaisilta. Sitten taas niistä, jotka radikaalisti poikkeavat toisistaan, käytän sitä harkintaa, mikä sopii parhaiten juuri meille, mun koiralle ja minulle yksilönä. Eli siis vaikka kokonaisuutena PeVi on yksi järkevimmistä metodeista ja hyvin pitkälle voisi sanoa että sen mukaan meillä mennään, en sitäkään puusilmäisesti kaikilta osin niele juuri meidän tapaukseen sopivaksi. Tosin eipä mulla nyt ihan mahdoton ongelmakoira taida ollakaan ja niihinhän sekä PeVi että Millan pitkälti keskittyvät. |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 8th 2010, 12:32 | |
| Ostin itseasiassa sen ekan dvd:n missä on monta jaksoa. Ihan van sen takia, että haluun nyt laajentaa omaa koiramaailmankuvaa. Mut mitä enemmän mä sitä katon, sitä enemmän mua alkaa ahdistamaan. Sitä on kiva kuunnella, koska se sanoo asiat niin yksinkertasesti. Sellasetkin asiat, mitkä ite tietää, mutta ei osaa vaan sanoa niitä oikein. Mut siinä vaiheessa, kun se alkaa vetää ne omat ajatukset käytäntöön... Huhhuh. Katoin niitä jaksoja montamonta kertaa, et varmasti saan päähäni sen kaiken ja ymmärrän paremmin. Sen juttu on yksinkertasesti tämä: Otetaan hihna, laitetaan koiralle ja pidetään koira mahdollisimman tiukassa kurissa sen hihnan avulla. Eli koira ns. alistetaan väkisin sen hihnan avulla. Siltä otetaan kunnioitus (ihan ku sen pystyis ottamaan) ja pistetään koira väkisin ruotuun niin, että se alkaa luottamaan. No can do. Yks juttu mistä ite sain pontta oli se, että koiraa käsketään vain kerran ja se, että koira tottelee vain kerrasta lähtee itestä. Kaikki se asenne koiraa kohtaan että "nyt sä helvetti tottelet" lähtee jostain tuolta sisästä vaikka sitä ei sano koiralle. Kokeilin eilen tosiaan sitä. En ottanu purkkia mukaan, en mitään. Ennen ku laitoin koirille hihnat, niin päätin että "nyt mulle ei ryppyillä". Vaan se päätös ja vaan se asenne sai koirat olemaan ku unelmia! Toi nyt olis pitänyt oppii Kirsiltäkin, tajusin sen...mut jotenkin se ei multa vaan onnistunut niin hyvin Se ero siinä on Peviin, että Pevissä koiran kunnioitus oikeasti ansaitaan. Ilman mitään hihnaa, ilman mitään sanoja. Pevissä koiralle ei tarvii näyttää, että nyt luotat muhun vaan koira näkee sen itte! Sen takia mietin, että ne kaikki räyhääjäkoirat, joille näytetään hihnan kanssa et ihminen määrää.... Mitäs sitten kun ihminen pitää koiraa vapaana eikä koiraa saa hihnaan? |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 8th 2010, 13:34 | |
| Mullakin on Millanin dvd:t hyllyssä. Pidän niistä ja olen saanut joitain ihan toimivia ideoita vaikka en kaikkea ymmärrä saatika lähtisi soveltamaan. Esimerkiksi sitä käytän nykyään että kosketan koiraa jos sen ajatus tarvitsee katkaista eikä se riittävästi reagoi ääneen.
Eräässä jaksossa Millan totesi, että ei tämä koira voi räyhätä tässä aidalla koska tämä on minun aitani. Minusta tuo oli aika silmiäavaavasti sanottu. Hän pystyi myös kertomaan sen asian koiralle. Pidän myös jostain siinä tavassa (en kaikesta!) miten hän sen tekee. Millanin toiminta on hiljaista ja siinä mielessä siitä on hyvä ottaa mallia.
Pidän myös siitä että hän puhuu koiran mielentilasta ja vireestä. On ollut hyödyllistä nähdä eri kouluttajien variaatioita alistuneista koirista tilanteissa joissa niiden vietti normaalisti nousisi taivaisiin (eli miltä ne koirat näyttää ja miten siihen päästään). |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 8th 2010, 15:05 | |
| - Lainaus :
- Otetaan hihna, laitetaan koiralle ja pidetään koira mahdollisimman tiukassa kurissa sen hihnan avulla. Eli koira ns. alistetaan väkisin sen hihnan avulla. Siltä otetaan kunnioitus (ihan ku sen pystyis ottamaan) ja pistetään koira väkisin ruotuun niin, että se alkaa luottamaan. No can do.
Muutaman jakson olen itsekin katsonut tätä "kuiskaajaa" ja Cesarin tyyli on hieman erilainen mitä muilal julkkis kouluttajille (pevit mukaanlukien). Mielestäni Cesarin käyttäytyminen pyrkii vaikuttamaan aivan samoihin asioihin mitä muilla metodeilla tehdään. Eihän Cesarkaan missään vaiheessa koiraa satuta vaan rauhallisella, määrätietoisella ja tiukalla otteella näyttää, että hän on johtaja. Enemmän itse pohdin sitä, että Cesarin tiukka tyyli voi olla omistajille vaikea omaksua mistä seuraa se, että koira pitää Cesaria johtajana mutta ei omistajiaan. |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 8th 2010, 17:29 | |
| niin onhan se vieraan helppo näyttää koiralle pallinpaikka jos löytyy auktoriteettiä ym. siksi oikeesti noi omistajat joutuu tekemään helvetisti enemmän töitä todellisuudessa... ja missään kohinhan cesar ei sano että näin teet omalle koirallesi, eli sitku ihmiset kotona kokeilee omalle fifille niitä mitä cesar tekee asiakkaan koirille niin se voi tehä hyvinkin pahaa jälkeä |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 8th 2010, 22:45 | |
| Niin enhän minäkään orjallisesti peviä noudata ku mennään aina koiran mukaan,,ja omien kanssa en oikeasti NOUDATA YHTÄÄN MITÄÄN METODIA noi rakit on vain mulla kotona ovat osa laumaa ja niiden kanssa eletään tiettyjä rajoja pitäen joista en sitten tingi yhtään loput onkin sitten sitä sillisoppaa eli ELÄMÄÄ | |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 9th 2010, 07:47 | |
| - zinazkii kirjoitti:
- niin onhan se vieraan helppo näyttää koiralle pallinpaikka jos löytyy auktoriteettiä ym. siksi oikeesti noi omistajat joutuu tekemään helvetisti enemmän töitä todellisuudessa...
ja missään kohinhan cesar ei sano että näin teet omalle koirallesi, eli sitku ihmiset kotona kokeilee omalle fifille niitä mitä cesar tekee asiakkaan koirille niin se voi tehä hyvinkin pahaa jälkeä Niinpä! Tätä ei vaan kauheen moni hoksaa, kun ohjelmia katsoo. Siis noi Millanin jutut ja keinot on käytettävissä sillon kun itseltä löytyy se auktoriteetti koiraan. Ja sillonhan ei välttämättä sillä metodilla oo niin merkitystä. Kyllä mäkin kävelytän mun koiria tosi lyhyellä hihnalla ja pakotan ne seuraamaan mua sillon ku ollaan remmilenkillä ja haluun itse liikuntaa. Sit taas jossain kohtaa lenkkiä löysään hihnat ja ne saa haistella ja haahuilla remmeissä tai sit päästän vapaaks. Sit taas kun se Millani vetäsee koiran kyljelleen kun se ärrää ja murraa, niin sitä en katsoisi hapettamiseksi. En tiiä ton keinon toimivuudesta, mutta kyllä mä Paawon samalla tavalla niputin lattiaan (siis pakotin maahan kaulasta työntämällä. mutta taatusti sitä ei sattunut), kun se alko mulle luusta murraamaan ja vielä näykkäs mua kädestä. En tiiä menikö oikein, mut pakkohan siinä jotain oli tehdä. Toinen vaihtoehto olis varmaan ollu purkittaa se muovikassillisella purkkeja, mutta kun ei sattunut olemaan yhtään juuri siinä tilanteessa käden ulottuvilla. Ja koirien kaa pitää kuitenki elää hetkessä. Eli tommosta käytöstä, mitä paawokin harrasti, niin ei olis voinu jättää noteeraamatta vaan sen takia, että Pevi metodissa käytetään purkkia. Mä henkilökohtaisesti tykkään Millanista, mutta en tietenkään allekirjoita sen kaikkia tekemisiä. Mut siinä on kuitenki periaatteessa ihan sama juoni ku Pevissäkin. Keinot vaan on välillä aivan erilaiset...mut nehän ei olekaan se oleellisin juttu, vaan se yleinen auktoriteetti ym. Niin ja sit noissa sarjoissa on se, että niitä taatusti kuvataan pidenpään ku se puoli tuntia, mikä tulee telkkarista ulos. Ei se millan sinne oikeesti ihan ekaa keraa mee siinä kohtaa, kun se tv:ssä näyttää pimpottavan ovikelloa ;) Eikä se koira vartissa ala tottelemaan, vaan ihan varmasti se Millan on istunut siellä perheen kotona paaaaljon pidempään ja koira on siin äpikkuhiljaa päässyt tutustumaan ja huomaamaan, että äijällähän on auktoriteettia. Näin mä ainakin uskon. Enhän mä tietenkään varmaksi asiaa tiedä. Se, mistä en Millanissa pidä, on se asia, että koira kuin koira muka tulee loppupeleissä toimeen ihmisen kuin ihmisen kanssa. Enempi sais kyllä ottaa huomioon koiran ja ihmisen luonnetta. Yhessäkin jaksossa pikkulapset sit talutteli jotain isoa koiraa, kun koira muka oli niitten alapuolella arvojärjestyksessä. Mä kyllä näkisin että asia ei ole näin ja että siinä on hitonmoiset riskit. Melkein parempi olis ku noi jutut opetettais vaan perheen aikuisille. LApset voissit aikuisten mukana olla lenkeillä ja taluttaa koiraa aikuisen läsnäollessa. No tässäpä näitä muutamia juttuja mitä tostaMillanista tuli mieleen. Ainiin....siitä tykkään kovasti, kun se niissä kirjoissa panostaa siihen energiahässäkkään :) Se on jotenkin rauhottavaa luettavaa |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 9th 2010, 12:01 | |
| Se on kyl tosiaan niin väärin, että tollasia dvd:itä ylipäätänsä tehdään. Kirjat on siinä mielessä parempia, että niistä ihmiset saa enemmän ajateltavaa ja pohdittavaa. DVD:istä ihmiset taas näkee kuinka koiralle tehdään simsalabim jollakin tavalla & koira kulkee ku unelma. Sitten yritetään omaan koiraan sitä simsalabimmiä ja ihmetellään, kun ei onnistu! Siihen kuuluu kuitenkin kaikkee muutakin kuin vain se, mitä siinä jaksossa näkyy, sitä ei Cesar vaan kerro.
Äitikin tossa kyseli yks päivä: "Mikä siinä on, kun tää koira tekee näin ja kun en halua että se tekee niin, mut sit mun kaverit tulee sanomaan että sen saa tehdä noin eikä mulla ole oikeutta kieltää?" Kyse oli siis siitä, että kun äitin kotiin tulee vieras koira, äitin koira alkaa haukkumaan ja puolustautumaan. Äiti ei halua sitä, mutta jokainen sen kaveri sanoo, että koira saa puolustaa reviiriään ja reviiri on sen koti. Ja koska muut sanoo niin, niin se antaa sen koiran tehdä niin. Äitille sit sanoin, että koira ei saa tehdä niin. Koti on sen koti, mutta se ei ole sen reviiri, mitä sen pitää puolustaa. Se on äitin homma puolustaa sitä eikä koiran. Sit se sai sen älynväläyksen: Asia jonka se tiesi, mutta ei osannut sanoa sitä oikeilla sanoilla. Tossa siis näkee, mitä tapahtuu kun ei lue, vaan kattoo jotain dvd:tä että tehdään näin & näin. Kun niille tekemisille ei ole minkäänlaista tietopohjaa, kaikki menee päin helvettiä. |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 9th 2010, 17:58 | |
| tosta remmijutusta. siis huom! olen lukenut cesarin kirjat ennen kuin katsonut sarjoja ja ero on kuin yöllä ja päivällä. ja tarkistin siis asian myös kirjasta: hän ei katso, että remmeillä ym. voi hallita koiraa. se on vain yksi koulutusapuväline ja enemmän sitä ihmistä varten kuin koiraa ja koiraa hallitaan auktoriteetilla joka tulee ihan muuta kautta kuin remmistä.
mä kun en vaan pääsääntöisesti millään onnistu löytämään sitä sisäistä "überjohtajaani" jota ajattelemalla saisin itseni oikeaan moodiin koiran kanssa. päin vastoin, mua alkaa vaan naurattamaan (vika on siis ihan tässä omassa sekopäässä) kuten esim. silloin kun yritin henkisesti vallata omaa tilaani. lopputuloksena luffe pysyi tiukasti paikallaan ja mä kieristelin lattialla nauraa räkättämässä (siis ihan valmista kamaa suljetulle...) mutta ne pari hetkeä, jolloin sen jostain syystä olen löytänyt, on näyttäneet että se kyllä toimii! |
| | | | Vieraili Vierailija
| | | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 12th 2010, 23:02 | |
| sitä en nähny mut yhessä tän viikonlopun jaksossa oli unkarinvizla joka pelkäs kaikkea mahollista, lastenrattaita ja ääniä ja ihmisiä ja meni paskahalvauspaniikkiin joka kerta ja häntä koipien välissä yritti tassut sutien karkuun. cesarin ratkaisu koko ongelmaan oli se että koiran häntä nostetaan pois koipien välistä ja häntää sivellään ylöspäin. ja ne lähti kävelemään niin että cesar sitoi hihnan toisen pään koiran häntään kiinni ja piti sillä häntää ylhäällä. ja sit kävely menikin yhtäkkiä ilman mitään ongelmia ja lastenrattaita suhasi ohi yms. Miten sillä hännän väkisin nostamisella voi olla sellanen vaikutus vai voiko teidän mielestä? mä en käsitä että pystyykö koiran mielentilaan vaikuttamaan sillä että nostaa sen hännän ylös käsin |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 07:27 | |
| Ei häntää nostamalla saada arkaa koiraa uskaliaaksi,,kyl ne on tehneet oikeasti jotain muutakin sen koiran kanssa,,sehän ois helppo ratkaisu kaikki arat koirat häntä kouluun pitäiskö perustaa sellainen | |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 08:20 | |
| Harva varmaan pystyy kenenkään opetusmetodeja ja ohjeita täysin omaksumaan ja käyttämään. Kaikille ei vaan istu kaikki jutut, vaikka periaatteessa tietäisi, että näin pitäisi tehdä. Minä olen kyllä tykännyt Millanin jutuista, olen kirjankin joskus lukenut, mutta en todellakaan kaikkia juttuja siinä allekirjoittanut, enkä kuvitellut, että itse pystyisin tai haluaisin tehdä. |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 09:24 | |
| - meemo-80 kirjoitti:
- Katoin kerran videon mis oli mukamas tosi agressiivinen iso koira mikä puri Cesar Millania ihan täysiä... Sil repes tyyliin hiha vähän ja sit se hapetti koiraa...
Et jos iso koira puris niin täysii ku se siin videolla selitti niin taitais vähän muutaki hajota ku vaan paita... Jep, kun irrotin omaa koiraa pienemmästä koirasta, oli mulla paksu nahalla päällystetty rukan talvihanska kädessä. Kumma kyllä sen pienemmän koiran hampaat meni siitä hanskasta ja mun kädestä läpi, tässä mielessä sanoisin et C on teräsmies, varsinkin kun mun käsi on isompi kun usean miehen.. :suspect: Ja mitä tohon häntää tulee, niin jos toi pitää paikkaansa, niin sillon sen täytyy kaiken järjen mukaan toimia myös päinvastoin, isottelevan koiran hännän laskemisella.. Kenenkään opetusmetodia väheksymättä, en taida kokeilla tota meitin ärjyllä..tai toisaalta oon kyl just niin hölmö et saatanpa kokeillakin :dinki45: |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 11:54 | |
| hah, mä olen joskus suutuspäissäni painellut Cassun häntää alas ja sieltä se on pongahtanut taas ylös joka kerta |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 12:08 | |
| Mä ehkä koin sen niinku lume-lääkkeenä ihmisen asenteelle. Koska sitähän se omistaja halusi että hänen koiransa kulkisi kaupungilla häntä pystyssä. Sitten kun koiran häntä oli pystyssä,tosin sen hihnan avulla, niin eiköhän omistajan päättäväisyydelle ja asenteelle tapahtunut suuri muutos. |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 12:17 | |
| Kyllä, lumelääkkeitä on niin kovin monenlaisia |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 15:26 | |
| voisin kutsua milanin meille alistamaan meidän nappulaa!! oispa kiva nähdä lopputulos... mietin vaan et mitähän siel tapahtuu ku kamerat ei käy? |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 13th 2010, 23:01 | |
| Ois kyllä ihana antaa minunkin lauma sille hoidettavaksi mitä teen ku nää on tälläisiä,,,mut onhan se tosi että koirat "uskoo"monesti paremmin vierasta kuin omistajaa,,sen takia se omistajan kouluttaminen onkin tärkeää | |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 14th 2010, 14:03 | |
| en tiedä meneekö tämä nyt vähän ohi aiheen, mutta kuinka moni on seurannut MTV:n "Hännänheiluttajat" (At the End of My Leash) ohjelmaa? Siinä on mies Brad Pattison kouluttamassa. |
| Aihe: Vs: cesar millan Huhtikuu 15th 2010, 14:25 | |
| täytyy myöntää, etät välillä sillä millanilla on ihan ihme juttuja ja keinoja tehdä niitä asioita....ja sit se muka toimii ihansamalla tavalla ku omistaja tekee sen. Mutta pääasiassahan noissa kuitenki omistajan asennetta ja käyttäytymistä saadaan muokattua, että koira lopulta muuttuu. En mä ainakaan usko, tohon, että häntää nostamalla koira muuttaa asennettaan....vaan ehkä enempikin just se omistaja. Niin, ja se mistä en tykkää, on se, että pieniä koiria voidaan fyysisesti alistaa.....miksi sit niitä ei korjata samalla tavalla kuin isoja vahvoja koiria, jos niitä isoja ei tarvii fyysisesti alistaa??? Tai sit siellä jätetään tosiaan jotain kertomatta. Mutta joka tapauksessa mun mielestä se millanin asenne on hyvä homma. Siitä mä tykkään, siitä rauhallisuudesta ym. |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: cesar millan | |
| |
| | | | cesar millan | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |