|
| Säännöt koirille | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 00:08 | |
| Laitan nyt tännekkin ku laitoin faceen eli mitä sääntöjä teillä on koirien kanssa?mistä ei tingitä,onko säännöt vaikuttaneet mitenkään johtajuuteen,oliko säännöt jo ennen kuin tutustuit pevimetodiin käytössä?
Omat no perus säännöt uskotaan ku on tarvista olipa tilanne mikä hyvänsä vastaan saa marista mutta viestin pitää mennä perille:) nicon huoneeseen ei saa mennä Jos mua joku juttu ärsyttää sillä hetkellä koirien pitää uskoo ja lähtee tilanteesta:)
muita sääntöjä ei ole,eli koirat elää vapaasti meidän perheessä osana laumaa, saavat kerjät kun annan kerjätä, koirat menee ensin ovesta mutta ei rynnitä ei ole mitään ruokinta juttuja safkat tulee ku tulee ja syön ite kun syön(eleruokintaa ei siis käytetä) koirat menee ovelle vastaan ekana ihmisiä mutta päälle ei hypitä nää elää loppujen lopuksi aika"pellossa" mutta kun arki rulettaa niin sehän on se tärkein,, en mieti liikoja eikä hyvä bossi mietikkään mitään se toimii vasta kun on tarvis:) | |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 07:05 | |
| mä en tykkää että koirat kerjää joten se on aika ehdoton, mutta eipä noi kerjääkkään ku ei ole koskaan mitään saanukkaan :) vieraille oven avaan minä ja siihen ei tulla sähläämään luvan kanssa sit. ruoka otetaan vasta ku sanon ole hyvä, se voi tulla heti ku laitan kipon maahan tai sit voin pyytää istumaan ennen mut pää asia että siihen ei kosketa ennen lupaa. ulkona nyt on vakio säännöt, ei vedetä/rähjätä ja toteltava on irtiollessa ym. |
| | | JonnaH Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
Viestien lukumäärä : 561 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 10:08 | |
| Naama ei saa olla lautasella, kytäkköön ruokaan mut kauempana, ees lattialta ei oteta ruokaa jos ei oo lupa. Koira väistää aina. Veetin huoneeseen ja vessaan ei oo asiaa(kissanpaskalaatikolle) Uuno(kissa) saa absoluuttisen rauhan ja sen ruoat. Kun sanon jotain on mentävä perille jos sanon et mennään ni mennään jne... Jos tulee vieraita saa kerran ilmottaa ja luokke ei mennä ilman lupaa ellei ite ala vieraat lässyttää, sit saavat ite hoitaa jos kierrokset nousee. Lapset menee aina eelle ja niitä väistetään. Sohvilla ei olla.
Siinä varmaan ehdottomat ja aika perus juttuja. Ollu aina nyt vaan toimii paremmin :) | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 10:36 | |
| - Sänkyyn/sohville ei mennä - Ihmisiä vastaan ei hypitä - Ruokaa ei kerjätä eikä varastella - Purukalustoa ei käytetä ihmisiin eikä huonekaluihin - Ruoka otetaan vasta,kun annetaan lupa - Remmissä ei vedetä eikä räyskitä muille koirille/fillareille/ihmisille jne.. - Koira väistää ihmistä, minä en väistele koiraa - Kissoja ei jahdata
-Ruokinta-aikoja meillä ei oo ku pennulla, muut saa silloin kun mulle ja meidän aikatauluihin sopii
|
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 11:45 | |
| meillä saa kerjätä, kävellä ikkunalaudalla ja pöydällä (mulla on kissan ja koiran risteytys)..sohvalla, sisällä vedetään tennissukkaa jos sattuu huvittaa, en puutu jos ei ärsytä, Mutta joka tilanteesta pitää häipyä jos sanon, tai totella kieltoa et nouse tai et ota jne. Vieraita saa mennä kattomaan, mutta ei saa hyppiä. Ovesta saa mennä koirat ensin, ja tulla perässä jos ei ole kielletty "ei tule" ruuan saa ottaa kun kuppi on maassa, raja menee siinä ettei hyppää niin että nappulat lentää kaaressa multa kädestä. joskus istutan, useimmiten en jaksa,remmi laitetaan kaulaan muitta mutkitta, en venaile onko koira rauhallinen ja makaa maassa tms, saavat riekkua ympärillä ja intoilla, pääasia että ovesta ei rynnätä vaikka mieli tekisi. Kaikki ruoka mitä lattialta löytyy, saa ottaa ellen sano "et ota". Kauppakassissa on 1-3 koiran päätä syvällä heti kun tulen kotiin, jos lähtee joku makkarapaketti hampaisiin sanon, että eläpä ota sitä ja homma taas hallussa. Sääntöjä ei vissiin sit ole? Lähinnä ei-sääntöjä on se sääntö. Ei musta taitaisi ollakaan säännöistä pitämään kiinni itekään, niin paha vaatia koiriltakaan:D |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 12:50 | |
| tuohan kuullostaa ihan meidän familyn menolta.:) | |
| | | JonnaH Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
Viestien lukumäärä : 561 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 13:09 | |
| Musta on parasta ku tulee kaupasta niin on vivian, mauno ja uuno kaikki pääpussissa et mitä toit :) Ruoat meilläkin annetaan ilman temppuja ja sillon ku mie muistan antaa heh ja ulos lähtiessä laitetaan hihna ja lähetään vaan. Jos koko ajan joutus vahtaa ja eläs sääntöjen kanssa joka asian suhteen niin hulluks tulis. Varsinki manun kans on oppinu sen heti ku tuli et huumorintajua pitää olla itellä niin hyvin menee! Ja sellaset perus jutut on niin itestään selviä mitä arjessa tarvii et ei ees mieti onko ne sääntöjä vaan ehkäpä vaan elämää. Meillä Mauno istuu keittiön pöydällä aina sillon ku on itekseen ja kattoo ikkunasta koska tullaan eikä häirihe yhtään ku se vaan istuu ja kattoo. Ei ees syö kissan ruokia tms. Monet on kauhuissaan et miten annan sen tehä niin mut miks ei. Ei hypi ku ollaan himassa. | |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 14:29 | |
| no meil ruokaa saa alkaa syömää ku on lupa. yleensä vili saa ottaa heti mut sera saa joskus vähä oottaa ku se on sellai hätähousu nii oppis hiukka odottamaan kanssa.. ja jos mä tai mathias ollaa sängyllä tai sohvalla nii sinne ei saa hypätä ilman lupaa, luvan kanssa joo. mut jos me ei olla siel nii sit saa olla sängyl ja sohval iha vapaasti. tuliki muute mielee et onks se totta että koira kun nukkuu esim sohvalla nii se on sen mielest enemmän johtajana? tai sillai et se yrittää pyrkii johtajaks ku nukkuu sohval tms? jostai luin jotain tollast ? :D ja jos tullaan ulkoota ni ne oottaa siin ovella et me mennään eka ja sit tullaan luvan kans vast sisää, ei oikee muis ovis oo nii välii. mut esim jos ne rynnii ovest ulos ku lähetää lenkille nii sit saatan jalan laittaa eteen ja kattoo sitä sillai et äläpä viitti rynnii.. meil saa kytätä paitsi jos käsken pois. yleensä sera ain kulkee peräs jos menee vähänki edes keittiöön päin. ja meil kans riehutaa sisäl ja juostaan rallia pitäähän niilkii olla jotai hauskaa no toi ruokakuppi juttu otettii sillo käyttöö lähinnä seralle ku se tuli. ku vili on nii rauhalline et se ei ikin hullun syöksy se kimppuu. ja toi et me mennää ovest sisälle tuli jo enne ku käytii kirsillä. mut noi että sänkyy ei tulla ennenku on lupa yms tais tulla sen jälkee. onkoha sit viel jotai... ei tuu ainakaa nyt mielee :) |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 14:40 | |
| ainii ja vieraat päästetää eka sisään et ne ottanu kengät poijjes ennenku mennään moikkaamaan paitsi jos se alkaa ite siel lässyttää nii sit saa mennä iha vapaasti. ja paristi ja saa haukkua ku ovikello soi. ja meil ei oo mitään väliä miten tulee siihe ku sanoo et ulos et tuleeks nätisti vai miten. mathias saattaa joskus sanoo istu ennenku remmit laittaa mut emmä mitää sano. ja tietty noi ulkona perus jutut ettei vedetä eikä räyhätä tai mitään muutkaa :)kylläpä kaikki tääl foorumil liikkuvat tietää mitä tarkotan |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 14:41 | |
| no siinä on se "ajattelutapa"että jos ite istut lattialla ja koira istuu sohvalla niin onhan se sun yläpuolella:) yhtäaikaa jees koiran kanssa tai koiran kanssa samalla tasolla jees, ite huomaan HETI jos menen lenkillä kyykkyyn eli vaikka olen koiran tasolla lauma muuttuu levottomaksi ja ne käy enemmän mua kattomassa jne,,ja saattavat jopa nahistella herkemmin mut ku seison tilanne rauhottuu,, | |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 14:57 | |
| toi on kyl totta et jos menee kyykkyy tai maahan vaik makaamaan esim iha huvinvuoks vaa nii kyl noi tulee kans heti kattomaan ! ainaki mitä nyt mielee tulee :D en ookkaa enne pistäny merkille mut mitäköhä se tarkottaa ku esim jos mä itken nii noi tulee molemmat heti luo ja nuolee namaa yms? :o |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 15:02 | |
| ne lohduttaa teikäläistä:) | |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 15:05 | |
| voii ! :D on ne ihanii otuksii |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 15:06 | |
| mie kerran makasin lattialla naamallani, joku joogakokeilu heh, niin Minun Uros hääti kaikki muut koirat siitä ympäriltä:D Oli tosi hiilenä, että mun mutsi makaa maassa, ja te ette siihen tule.. Ja jos räkätän puhelimessa tai ulvon jotain, koirat kyllä haluaa selvittää aijonko kuolla ja testamenttasinko varmasti jääkaapin heille, tulevat lipomaan ja kiihtyvät, voi alkaa joku nahistelukin. Tai kyllä ne on ehkä enemmän huolissaan, että mikä tolle tuli. Jos on surullinen olo, koira kyllä tietää ja joskus ne ei edes ala hyödyntään sitä, vaan ovat mukana hengessä. tai eikä ne hyödynä, eihän niilä ole vaihtoehtoja jos mutsi on maassa niin jonkun on tehtävä sit jotain.
Viimeinen muokkaaja, Emil pvm Heinäkuu 28th 2011, 15:13, muokattu 1 kertaa |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 15:11 | |
| jännä lukea miten ihmisillä on erilaisia sääntöjä.. :)
mulla ei oo mitään sääntöjä koirien kaa muutaku nää peruskaurat ei vedetä, kyttäillä tms. kupit heitän nenän eteen ku ruoan annan enkä sano edes mitään että saa ottaa tai istu ne vaan syö, ovesta menee se kuka on ekana ovella, eikä mua häiritse vaikka ne istuu ja kerjää ruokaa, ja välillä heitänki niille jämät, sit taas toisaalta jos joku päivä on olo että niiden kerjäläisnaamat nyppiikin niin sit ärähän ne mäkeen siitä ja sillon on kanssa lähettävä. Jos multa jotain ruokaa tippuu lattialle ni sen saa ottaa ku en ite jaksa nostaa :) kätevää ku joku siivoo mun puolesta..ja kauppakassiakin saa nuuskii raja on mullakin siinä että mitään sieltä ei oteta vaikka nuuskittais |
| | | kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 15:15 | |
| onhan se omalla tavallaan koiran hallintaa kun on tiettyjä sääntöjä joita koira joutuu noudattamaan mutta ei niillä ole mitään tekemistä itse johtajuuden kanssa:) siis EN nyt tarkoita perus"kuria"vaan näitä juttuja mitä ihminen on tehnyt kuten kulje ite ovesta jne,,, | |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 18:19 | |
| Meillä saa tehdä mitä vaan, paitti jos kiellän. Sit on tiettyjä asioita, joista en tykkää ihan mukavuussyistä, niin niitä ei saa tehdä. Mut ei ne oo mitenkään johtajuuteen liittyviä. Lähinnä käytännön juttuja, että mun ei tarvi niin paljon siivota :) Eli sohvalle ja sänkyyn ei oo asiaa. Eikä keittiönpöydiltä pöllitä mitään jne. Niitä ihan perusjuttuja, eikä tietenkään syödä huonekaluja jne niin joo ja hyppiminen on kielletty. Periaatteessa jos olis lapsia, niin niillä olis samat säännöt. Eli sohvalla ei syödä ja keittöstä ei kamoja pöllittäs lattioille levitettäväksi, sängyllä ei hypitä ja vieraita ei tönitä :) Muuten tehköön mitä tekee, paitti sit ku kiellän. Aika vähän noi sisällä mitään tekee, kun olla röllöttävät. No, yleensä käsken ne omaan huoneeseen, kun meen avaamaan oven vieraille, mut jos vieraat haluu lässyttää, niin sit saavat mennä lässytettäväksi. Sit ku kiellän, niin pitää lähteä pois. Tosin siinä kohti on välillä vaikeuksia, kun vieras on ensin alottanut lässytyksen ja sit se ei enää haluukaan, kun tajuaa, että vaatteet likaantuu, niin ei noita ihan ekallakäskyllä enää pois saa, kun kaikki jo hösäävät. Mutta on ssiitä silti lähdettävä, jos mä käsken. Ei meillä sinänsä mitään johtajuuteen liittyviä sääntöjä oo...no, ruokaa ei oteta kupista ilman lupaa...yleensä, koska joskus vaan mätän kupin eteen sanomatta mitään...menee vähän miten sattuu millonki huvittamaan. Joskus mä väistän koiria ja joskus ne taas saa väistää, aina en viitti niitä laittaa siirtymään, kun meillä onahdasta ja isot koirat, niin helpompi, kun hyppelehin yli |
| Aihe: Meiän sääntöjä Heinäkuu 28th 2011, 18:31 | |
| Meillä arkea pyöritellään näin:
- Koira tekee tilaa ovella ulos mentäessä - makuuhuoneiden ovista ei kuljeta ilman lupaa (vaikka olis auki) - Kun tulee vieraita, koira tervehtii viimeisenä - Ruokaa ei oteta ilman lupaa - Sisällä ei pääsääntöisesti leikitä - paikasta A siirrytään paikkaan B jos omistaja niin sanoo - Autoon ei mennä ilman lupaa, ei myöskään ulos sieltä. - Ei kyttäillä - Sohvalla saa olla miten huvittaa, mutta siitä lähdetään jos käsketään
Meillä tosin ei kauheesti kyttäile, tai varsinkaan hamua ruokaa. Maj makaa usein jossain näköpiirimme ulkopuolella, kun ihmiset syö. Olkkarissakin voi syödä sohvalla eikä edes yritä mitään. Ennen tilanne oli toisin! Kyttäsi jatkuvasti keittiössä ja varasti kädestä! Sillon jos on vieraita, tulee kyttäämään, mutta sillon kytätköön kuhan ei tuu liian lähelle.
|
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 28th 2011, 19:36 | |
| -Remmissä ei vedetä eikä vastaantulijoille rähjätä. Ei noi kyllä rähjääjiä ookkaan. Vetäjiäkin vaan joskus innostuessaan, kiitos Kirsin. -Kissoja ei jahdata. Lähteehän ne joka kerta, mut uskoo kun kiellän. -Keittiöön, veskiin ja Elzun huoneeseen ei mennä ilman lupaa. Tän tottelu varmistetaan porteilla ja ovilla, sen verran ovat ruuan ja kissankakan perään. -Ruokaa saadessa: istu, odota, ole hyvä. Luvan saa katsekontaktista. Yleensä pieni vilkaisu riittää, välillä odotutan muutaman sekunnin. -Ovista ei ryysätä. Saavat mennä edellä. -Kerjääminen kielletty! -Ihmisiä vasten ei hypitä. Ihanne olis et vieraat saa kengät jalasta ja pääsee ahtaasta eteisestä olkkarin puolelle, mut kun kaikki vieraat rupee aina lässyttään ennenku ovat edes sisälle päässeet ni tää ei oikeen toimi... -Vaan luut ja omat lelut on järsimistä varten. -Pöydillä ei oo mitään koirille. -Huomiota saa pyytää ja joskus sitä silloin annetaan, vaatimisesta (ei tapahdu juuri koskaan) ärähdän. -Sisällä saa leikkiä ja riehua. Jos ovat telkkarin edessä tai muuten ärsyttäviä, käsken muualle mökäämään. -Sohvat ja sängyt on ihmisten paikkoja, koirilla on omat pedit. Lucas kyl nukkuu melkein joka yö "salaa" sohvalla, enkä oo jaksanu kieltää jos yöllä hortoilen veskiin. Herra vaan on ainoa vaaleakarvainen elukka meillä eikä se tajuu käyttää teippiharjaa aamulla. -Liian pitkäkestoinen vahtiminen ja haukunta kielletään. Jokaista sääntöä, kieltoa ja käskyähän uhmataan välillä, toisia harvemmin ja toisia päivittäin. Mut sehän olis tylsää jos ei koskaan tarttis komentaa, rupeisin varmaan räyhäämään senille Saa olla röllöttää ja tohottaa niin paljon ku sielu sietää, kunhan uskotaan kun äiskä sanoo. Samat säännöt meillä on ku ennen Kirsillä käyntiäkin, mut nyt niitä uskotaan huomattavasti paremmin |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 29th 2011, 08:08 | |
| Pennulla ei vielä ole paljon sääntöjä, lähinnä et ei mennä sänkyyn/sohvalle, et pyydetää lupa ruokailuun (istu,katsekontakti), et ei purra nilkkoja ja käsiä, ei vedetä remmissä, hampaita terotetaan vain leluihin... ja siinä ne sitten olivatkin. :)
Vielä se ei yritä hyppiä päin eikä öykätä vastaantuleville koirille ja ihmisille.... |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 29th 2011, 09:25 | |
| 1.Meillä vaadin odottamaan luvan ennen syömistä. Laitan rauhassa pojalle sapuskan kippoon ja sen tulee odottaa pomppimatta. Laitan kipon sitten paikalleen ja pojan tulee odottaa lupaa (Joskus jopa vaihdan veden siinä Milon odotellessa). Milon ottaessa katsekontakti ja kun on nätisti sanon "ole hyvä". 2.Lenkille lähtiessä ja sieltä tulessa Milon pitää istua odottamaan ovelle ja saa tulla vasta sitten kun sanon "ole hyvä" tai "mennään". 3.Hihnassa ei vedetä eikä räyhätä. Mulla on edelleen purkki aina mukana ja käytän kyllä jos tarve vaatii (onneks ei enää niin usein). 4.Meidän eväisiin ei kosketa! :D Saa kerjää jos kerran himottaa mut vaikka laittaisin leipäni matalalle pöydälle pojan nokan eteen nii ei saa koskea, tai on turpakäräjät. 5.Kun tulee vieraita nii saa haukkua ovikellon ja mennä ovelle vastaan (joskus innoissaan menee ihan rappuun asti ) mutta EI hypitä ja sekoilla. Vieraat ei huomioi kun poika häseltää. 6.Sängylle ja sohvalle EI hypitä ilman lupaa. Sänkyyn ei ikinä, sohvalle vaan puoliksi jos haluan rapsuttaa. Oho, siin noi kai on.. olipas niit paljon :D Mut nää on niitä asioita kyl mitä mä pojalta vaadin EHDOITTA. Rankka mutsi mä oon :D |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 29th 2011, 10:01 | |
| Mäkin oon hirvittävä natsimutsi! |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 29th 2011, 10:04 | |
| Haha! :D No musta kun ihan tuntuu et tolle pojalle on PAKKO olla. Kerran pari jos erehtyy lipsumaan jostain noista säännöistä nii on meinaan EGO pilvissä. Mun eka koira (japaninpystykorva narttu, Ronja 1999-2010) oli NIIN helppo. Pehmee tyttö jota sai lääsätä ja rullata pitkin päivää, se kiehnäs kun kissa ja pissas kun poika (koipi ylhäällä) :D Ronjalla ei ikinä kiehahtanu pissi päähän. Nyt kun on toi jätkä nii musta on tullu kovismamma jolle ei ryttyillä xD |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 29th 2011, 11:02 | |
| -hihnassa ei vedetä, eikä huudella vieraille -hampaat ei koske muuhun, ku omiin leluihin ja sapuskaan -MUN ruokaan ei kosketa (oon sen verta ahne paska itekki, että saan hepulin, jos joku syö mun ruuat, ihan sama onko se joku koirista, vai ukko...) -ruoka otetaan vasta luvan jälkeen (kolmen yyber ahneen kanssa tää on melki pakko pitää, tai ne on kaikki sillä ekalla kupilla, minkä maahan laitan...)
muuten ei ole mitää erityistä, tietty se sama, ku monella muullakin, että jos mie nyt jonkuu asian syystä tai toisesta kiellän, se pitää kans mennä jakeluun... tai jos mie aikuiselle jotain käsken (esim luokse tulo) se on kans tapahduttava, koska se otus ihan sata varmasti tietää, mitä siltä halutaan... |
| Aihe: Vs: Säännöt koirille Heinäkuu 29th 2011, 11:24 | |
| mustaki tuntuu et kauheesti kaikkee ! mut sit taas ku alan miettii nii tuntuu et lellin noit ihan liikaa :D hah nnoo, rajat ja rakkaus kulkee käsikädes ;) |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Säännöt koirille | |
| |
| | | | Säännöt koirille | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |