Tästä aiheesta on puhuttu jo paljon, mut nyt haluaisin pienen neuvon ennenkuin teen mitään väärää, tai ehkä teinkin jo. Eli siis 10kk whippet uros, jonka Kirsi on testannut kovaksi, dominoivaksi ja miellyttämisen haluiseksi haukkuu ulkona jokaisen vastaantulevan koiran. En ole päästänyt koiraa missään vaiheessa tutustumaan narussa muihin koiriin, enkä ole kiristänyt näissä tilanteissa hihnaa (kiitos Kirsille neuvoista). Sisällä ollessaan hippetti tarkkailee aina silloin tällöin ikkunasta ulos, eikä missään vaiheessa edes murahda ohi meneville koirille. Ulkona taas jos näkyy toinen koira, niin alkaa kauhea haukkuminen. Olen huomannut että hippetti tulee silloin lähemmäksi minuun kiinni, niinkuin etsien turvaa. Olen koittanut kieltää tai sitten jos on haukkumatta niin olen kehunut, mutta tuntuu ettei nämä auta. Aina ollaan menty eteenpäin eikä jääty paikalleen, mitä siis teen vääriin ja kuinka oikeasti pitäisi toimia? Kävelytiet ja lenkkipolut ovat kapeat, niin kuinka voin antaa koiralle turvaa? Kun kaukaa kiertäminenkään ei ole ihan loogista tai koirienhan pitäisi pystyä ohittamaan jokainen koira nätisti ilman että jokainen kerta pitäisi mennä aina rämeikön kautta ohi. Voitais tietysti tulla joku kerta häätämään muita koiria et se huomaa et voi luottaa muhun kun häädän vieraat koirat pois, mut olisko joitain muita vinkkejä?