Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Löytyykö täältä apua??!!

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Löytyykö täältä apua??!! Empty
ViestiAihe: Löytyykö täältä apua??!!   Löytyykö täältä apua??!! EmptyHeinäkuu 5th 2011, 09:55

Hei! Ajattelin kysyä et löytyykö täältä jotain vinkkejä meidän Riki-pojun koulutukseen..eli meillä on 1v ikäinen kultasennoutajan/labratorinsekoitus.

1. ongelma on auto: oksentaa, pissaa ja kakkaa tai sit vaan kuolaa. Olemme kokeilleet matkapahointivointilääkkeitä, mut en haluis joka kertaa lykkää koiralle pillereitä.

2.ongelma karkailu: olemme aidanneet pihan mutta aina se löytää uuden n.10cm kokoisen kolon mistä se menee kyljellään. Eli leikkii kissaa, jos se saa pään menemään niin kyllä menee loppukoirakin. Meillä on perheessä 9v, 2v ja 3v lapset jotka kulkevat ovissa ja koira on salamana ovella ja karkuun. Yleensä se olen minä joka saa koiran kotiin, ruualla. Rikistä tulee kuuro sen jälkeen kun pääsee menemään. Naapureilla menee hermot meidän koiran takia..iikk....

3.ongelma on: ihmisten päälle hyppiminen: Pistämme Rikin aina istumaan kun vieraita tulee ja se rauhoittuu mutta kun päästää koirasta irti niin se ottaa oikein vauhtia ja antaa mennä, siihen ei paljoa komennukset auta.

4. ongelma on hihnasta vetäminen: Itse en hirveästi voi käyttää koiraa lenkillä kun poika omistaa niin kamalat voimat että on hilkulla etten ole välillä nokallaan maassa. Otimme Rikin meille kun se oli 3kk ja silloin se käveli kuristuspannan kanssa hyvin...itse olen aina inhonnut niitä joten ostin sille valjaat. valjaat kestivät n.3vkoa ehjänä, sen jälkeen rupesivat ompeleet aukenemaan joten jouduin ottamaan sen pannan taas käyttöön. Vastaan tulee koira niin se on ihan kauheeta. Meidän koira seisoo kahdella takatassulla ja vinkuu, haukkuu...eli haluis leikkimään mutta lähellä ei asu yhtäkään ystävällistä koiraa vaan kaikilla on hampaat irvessä jos mennään vähänkin lähelle. No sit päätin että hankitaan sille kaveri jonka kanssa voi leikkiä, joten otimme pienen sekarotuisen koiranpennun, jota pystyy 9v tytärkin taluttaa. Sen puoleen kaikki on mennyt hyvin, leikkivät, jakavat ruokia jne....

Saako meidän pojasta vielä "kunnon" koiran, vai olenko minä epäonnistunut tässä kasvatuksessa??
Isäntä on kohta valmis nostamaan kädet pystyyn Rikin kanssa.

Olen saanut opetettua sitä istumaan, maahan ja odota-sanan eli ruokakipolle ei mennä jos sanon odota ja nostan sormen pystyyn ja sit annetaan lupa "saa ottaa" ja sit pääsee syömään. Odota-sanan se on oppinut jopa niin hyvin että voi 3v poikakin sanoa että istu ja odota niin ei mene kipoille ennenkuin poika antaa luvan. Ja sen se on oppinut ettei keittiöön tulla jos ollaan syömässä..sillä on raja missä se makaa ja odottaa lupaa tulla. Olen minä sentään jotain saanut opetettua mutta toi on niin jääräpää kuin olla ja voi..Aivan mahtava koira jos vaan saisi noi "pienet" ongelmat pois. Lapsille pitää aina karjua että jättäkää koira rauhaan kun tahtovat välillä hiukan kovakouraisesti helliä sitä. Ikinä ei ole lapsille edes ärissyt.

Toivottavasti teillä on jotain vinkkejä antaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Saria
Lisä tieto ei tapa
Lisä tieto ei tapa
Saria

Viestien lukumäärä : 155

ViestiAihe: Vs: Löytyykö täältä apua??!!   Löytyykö täältä apua??!! EmptyHeinäkuu 5th 2011, 11:10

Suosittelisin varaamaan ajan pikaisesti Kitiskalle ennenkuin ongelmat pahenee entisestään! Täällä foorumilla ei noita ongelmia pysty korjaamaan!
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Löytyykö täältä apua??!!   Löytyykö täältä apua??!! EmptyHeinäkuu 5th 2011, 13:01

Jep kannattaa varata aika neuvolatunnille... Hyvin todennäköisesti sinulla on kohta kaksi ongelmakoiraa koska pienempi katsoo vanhemmasta mallia, jos teillä ei vanhempi ole hanskassa niin pentu näkee että ei noita tarvii kunnioittaa/totella.. ketjupannasta ei ole hyötyä jos ei osaa tekniikkaa, sillä voi enemmänkin saada koiralta niskat rikki...

nuo kaikki ongelmat liittyvät toisiinsa, ette voi lähteä poistamaan yksittäisiä ongelmia kouluttamalla, vaan teistä täytyy tehdä laumanjohtajia joita koira kunnioittaa ja uskoo tilanteessa kuin tilanteessa panda siispä kitiskan koulutukseen isos1
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Löytyykö täältä apua??!!   Löytyykö täältä apua??!! EmptyHeinäkuu 5th 2011, 13:50

Juu ei noihin löyty kikkakolmos neuvoa tuosta noin vain,,,kannattaa mennä lähimmälle pevikouluttajalle jos et minun luo pääse:)
ja koirankorjaus kirjan lukeminen jo vähän aukaisee silmiä mutta ei siinäkään kädestä pitäen neuvota omistajaa
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Löytyykö täältä apua??!!   Löytyykö täältä apua??!! EmptyHeinäkuu 5th 2011, 14:04

Eipä täällä Lohjalla varmaan noita kouluttajia löydy...luin just Kirsi sun nettisivuja niin se kuulosti hyvältä toi pitkämatkalaisen paketti. Toi koira kun inhoaa tota autossa oloa. Ryhmäjututkin kuullostaa kivalta mut mulla on pelko persuuksissa etten saa tota koiraa aisoihin. Olen tilannut sen kauko-ohjatun suihkeen..tulee postissa joku päivä, oliskohan siitä apua?! Nyt kun luin ton oman tekstin niin eipä löytynyt paljoa positiivista sanottavaa tosta koirasta.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Löytyykö täältä apua??!!   Löytyykö täältä apua??!! EmptyHeinäkuu 5th 2011, 21:06

lohjalta ny ei hirmu pitkä matka ole meille laita mulle mailia niin voidaan sopia aikaa,,mutta tuohon karkailu juttuun saat kunnon avun vasta jos jaksat ajaa meillä vaikka pari kertaa:)koska irtiolo harkkoja ei tehdä pitkämatka käynnillä,,
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Löytyykö täältä apua??!!   Löytyykö täältä apua??!! Empty

Löytyykö täältä apua??!!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kuinka moni on saanu apua vedonesto vempeleistä ja kuin monelle teki hallaa
» Apua anaaliongelmiin
» Homeopatiasta apua pöly-, jauho- ja varastopölypunkkiallergiaan
» koira kusee ja paskaa sisälle, APUA?
» APUA tarvitaan ! koira ulisee yksin ollessaan..

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: