Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

koiria ja lapsia

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia EmptyHelmikuu 20th 2011, 16:13

jälleen eilen jäin ihmetteleen tuon meijän vanhuksen suhtautumista pieniin ihmisiin. tää sama juttu tapahtuu siis aina, jos tavataan sen kanssa about alle 5v tai alle koulu ikäsiä muksuja ja sillä ei asian kans tekemistä ole, pitääkö muksut meteliä, vai ei... ja koira siis 9v leikattu narttu, testattu kovaks ja hyvä hermoseks, joka on hyper itsenäinen, eikä juuri ihmisiin luota, mut kaikesta huolimatta tottelee hyvin, eikä mitään ongelmia ole.

eilen siis sukuloimassa ja siellä oli joku 6kk-12kk ikänen muksu, joka ei siis vielä kävele, eikä puhu. niin kauan, ku mahollista, nella ignooras koko lapsen. kun sitte lapsi istu äitinsä sylissä ja nella kerjäs rapsuja niitten vieressä istuvalta aikuiselta, tää muksu kurotti kättä nellaa kohti, ni nella säntäs saman tien pois ja meni keittiön pöydän alle piiloon. saman kaltasessa tilanteessa se on jopa murahtanu lapselle, ja ihan on mun silmään mahollista, että se jopa näykkäsis, jos ei tilanteesta pois pääsis. ja tää lapsi ei koko aikana mitään meteliä pitänny. nyt ei siis murahtanu, mut katoin, et loppu ajan, mitä se lapsi siellä myös oli, nella pysy keittiössä mun veljen tuolin alla ja veli sitä rapsutteli (mun veli siis 15v)

nella ei paljoo ole pienten lasten kanssa ollu. en ihan tiijä, missä se ikäraja menee, mut esim kouluikäset lapset on jo ok. nella jopa ihan ite hakeutuu niitten luo rapsuteltavaks. mun kanssa elellessä lasten kanssa ei ole mitään pahaa sattunu, meillä kun ei tosiaan ole lähellä koskaan ihan pieniä paljon ollu. kaks vuotiaanahan tuo on mulle huonoista oloista tullu ja traumoja sille on jääny, esim alkoholin haju saa sen pysytteleen kauempana meistä tutuistaki ihmisistä.

aikuisten ja yli kouluikästen lasten kanssa nella on aikalailla kaikkien kaveri. se vaan kärttää rapsuja kaikilta, tai jos ei niitä saa, niin kuha hengailee. ongelma on vaan noi pienet. meille ny ei semmosia ole tulossa, joten siltä osin ei ongelmaa, mut ihmetyttää vaan, mikä toi juttu on...

toi lansu-ukko suhtautu mun mielestä ihan normaalisti, eli kun se laps oli lattialla, tai muuten, jätkä kiersi sen kauempaa, eikä noteerannu. sit ku laps oli äitinsä sylissä ja ne meni yhessä jätkän luo, jätkä vähän heilutti häntää ja nuuski lapsen jalkaa, mut otti ihan iisisti, niinku muutenki.

mut osaisko joku sanoo, mikä tää juttu on? kokemuksia? näkemyksiä? nella siis pääsääntösesti pyrkii pysyyn kaukana ihan pienistä ja jossain piilossa. nyt oli kuitenki ympärillä paljon tuttuja, joilta se halus rapsuja, joten se sai nellan liikkumaan, vaikka se pieni siinä olikin. vasta se kosketus yritys (se ei siis ehtinny edes koskee) sai nellan pakeneen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia EmptyHelmikuu 20th 2011, 16:36

jos pienet lapset on "kiusannu" sitä ennen ku muutti teille? tai sit jos se ei koskaan aiemmin oo ollu tekemisissä pienten lasten kanssa ni sen takia käyttäytyy noin, jos ne on sen mielestä kummallisia ja arvaamattomia pikku ihmisiä? vold
koirarakas
Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
koirarakas

Viestien lukumäärä : 1172

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia EmptyHelmikuu 20th 2011, 17:31

Vain ajatus; se on joskus saanut kyytiä kun on murahtanut pienelle lapselle, joka on esim kiljaissut kovaa taikka tarrannut persvilloista kiinni...
Ja onhan koiria jotka ei siedä lapsia. Vanhempieni ensimmäinen rottis oli sellainen. Ei tykännyt pienistä, mutta noin 10 vuotiaat meni.
JonnaH
Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
Pikkaisen alkaa jo kypsyttää
JonnaH

Viestien lukumäärä : 561

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia EmptyHelmikuu 20th 2011, 17:48

Ja pienet lapset on monesti koirista vähintään epäilyttävia ja arvaamattomia ku liikkuminen outoo ja kieli ja eleet outoja ja haparoivia...
Vieraili
Vierailija

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia EmptyHelmikuu 20th 2011, 17:56

jotain ton suuntasta mieki pohtinnu... toi lansu siis on tottunu pikku lapsiin, ku sen vanhassa kodissa oli kolme lasta, joten se on voitu ihan jopa opettaa, miten lapsen kans ollaan, ku se ihan suorilta toimi noin, ku toimi... ja siis joo, mie en tiijä, mitä kaikkee nellan vanhassa kodissa on tapahtunu ja kyytiä se on saanu ilmeisesti aika monistaki asioista... ja tosiaan sen jälkeen, ku mulle on tullu, ei paljo ihan pieniä ole näkynny, lapsi kontaktit ollu aikalailla sitä, että lenkillä just jotkuu kouluikäset tullu jutulle ja rapsutteleen ja noi tilanteet on aina ollu ok... mut jänä otus toi nella on kyl kaiken kaikkiaan ja itehän me se tiedetään, että se voi olla arvaamaton pienten lasten kanssa, ni pystytään ja osataan pitää hajurakoo
Vieraili
Vierailija

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia EmptyHelmikuu 20th 2011, 18:42

Joo, tieto on aina hyvästä! Sillon osaa ite varautua ja estää mahdolliset tilanteet. Vanhuksista Led oli aina muksujen kaveri, ihan sama mitä, se oli ns. pomminvarma. Tonto tykkäs lapsista hirmusesti, ehkä liikaakin, mutta kipukoirana kaveri tytön ratsastusyritys oli sille liikaa, ja niin ku se nukku, ukot ei huomannu ku siskontyttö konttas sen päältä... sillonkin kipeen jalan yli. Eli noissa tilanteissa koira tokas, mutta perääntyi, ja lasten "vammat" oli psyykkisiä jos jotain. Eli Tontoonkin pystyin luottamaan niin, että se ei hyökkää. Jos se olis halunnu, molemmat likat olis voinu olla vaik hengettömiä.
Max taas ei o ihan pikkusten kaa ollu niin paljon. Siskonlikat on kuiteski (koiraperheestä) opettanu Maxille tosi paljon. Ja kyllä mä voin olla aika lungisti jo noin 5v. lasten kanssa, ku Max on paikalla. Ja ihan vauvat, ryömimiseen asti on pojusta ihania. Hoitais ja vahtis, jopa muksun omilta vanhemmilta...! Välissä sit se 1-4v, se kun lapsella on vauhtia, mut ei aivoja, on paha.
Ja hei, älkää kukaan loukkantuko mun ilmaisuista! Tykkään muksuista, enkä sano pahalla! carsy
Jup, eli ennakointia peliin, koskaan en jätä koiraa kersojen kanssa vahtimatta, tai siis siskolla jo kyllä, mutta jos muita lapsia ni en. Ja Nellaa on enää turha totuttaa, mutta yleisesti kyllä koirat rauhallisten lasten kanssa tottuu. Meillä naapuruston muksut osaa pysähtyä jo ku näkee pojun, ei änkee silittään ilman lupaa. Ja sit ne antaa pojun eka haistaa ja sit laittaa kättä ala kautta ja korvalle rumpsuille, ei ylhäältä pään päälle. Heh, oonkohan koulinu nekin jo natsikurilla? Mutta muksut siis käy leikkimässä ja heittelemässä jotain aika usein täs, ku oon ITEKIN pihalla. Niillä ei o lupa tulla yksin mein pihaan. Siitä oon TIUKKA!
Ja sisätiloissa pidän koiran juurikin erillään muksuista, jos sen komennan paikoilleen. Mutta jos en, koiralta odotan väistämistä, ja sen Max tekee. Mutta vois tuokin napata, jos ei pääsis pakoon. Ja niitä tilanteita mä en päästä syntymään. Vannomatta toki paras, mut mielummin koira vaikka pihalle tms ku uhka.
Vieraili
Vierailija

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia EmptyHelmikuu 20th 2011, 19:06

juu, meilläki pyritään ennaltaehkäseen, eilenki nella vietti suurimman osan ajasta keittiössä mun veljen rapsuteltavana... joteski vaan ois kiva tietää, mistä tommonenki käytös kumpuaa... ja niinku tos on jo arvailtukki, en tosiaa tiijä, mitä sen alkutaipaleella on sattunnu, joten osa voi olla ihan sieltäki... mut joo, en mie tiijä, siks kaipailenki mielipiteitä ja arvailuja muilta nauru
Sponsored content

koiria ja lapsia Empty
ViestiAihe: Vs: koiria ja lapsia   koiria ja lapsia Empty

koiria ja lapsia
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Koira pelkää lapsia
» Pentu jahtaa ja näykkii lapsia
» Kissoja ja koiria
» parvekkeella kyttää koiria/ulkona ryntää hajulle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: