Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? Empty
ViestiAihe: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 16:03

Ihan mielenkiinnosta kyselen,kun menette ensimmäistä kertaa koirakouluun tai sitten jo kymmenettä kertaa,,,,mitkä on teidän odotukset kouluttajan suhteen ja ongelmien ratkaisujen suhteen,onko koirakoulu teidän mielestä sellainen missä tehdään istu,maahan ym.juttuja?
Täytyykö ongelmat teidän mielestä ratkaista HETI vai tietyn jakson välein?
Onko koulutus jäänyt käymättä rahapulan vuoksi?helpottaisiko tilannetta jos olisi mahdollista maksaa vaikka joka tunnin alussa käteisellä tunti?
Onko koirankoulutus liian kallista?
Mitä toivotte kouluttajalta koulutuksen jälkeen?tiivistä yhteydenpitoa aina ongelmien sattuessa?Ja miten hyvin yhteydenpito on koirakouluissa toiminut(onko tullut apua vaikka vuoden päästä ensimmäisestä tapaamisesta)
Onko kouluttajat olleet liian kokemattomia/nuoria?onko ohjattu muualle koulutukseen jos oma ammattitaito ei riitä,vai jatkuuko koulutus siitä huolimatta vaikkei ratkaisua ongelmiin enään löydy?vai laittaako kouluttaja hanskat tiskiin?

Siis tää kysely ny ei ole omalla tavallaan itseäni varten vaan ihan kiva ois tietää ihmisten odotuksia koirakouluista,mitä he siellä haluavat tehdä ym.?Ja eikä tästä nyt tehdä juttua että joo mun koirakoulu ois se hyvä,,vaan ihan yleisesti ottaen vertaillaan kaikkia,ei ole tarkoitus tehdä omasta parasta jo ihan senkin takia ku ei mulla oo varsinaisesti koirakoulua:)

ja millainen olisi se HYVÄ koirakoulu ja HYVÄ kouluttaja,että maksaisit koulutuksesta enemmän kuin muualla?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 17:05

No ite käytiin kolme kertaa paikallisen käyttökoirayhdistyksen pentukoulussa, ja voi jee...Lopetin sen siis kesken, en viittiny mennä enempää kuuntelemaan kuinka mun pitää olla kiva mun koiralle, kouluttaja mm. ihmetteli miksei mun koira hypi innoissaan mua vasten...kun en siis ollut tarpeeksi kiva ja mukava koiralle, ei sitten sen ihmisen filosofian mukaan siks mua vasten hyppiny. Kolinapurkin olemassa olosta kerrottuani muija silmiään pyöritellen tokas vaan että älä nyt pilaa tota koiraa...En tosiaan viittyny moista käydä kuuntelemassa. Yks tosi iso miinus myös siitä, että eukko ei juurikaan kuunnellut mitään mun sanomisia, eikä minkäänlaisessa arvossa tuntunut pitävän sitä, että toisilla saattaa olla tyyli vähän erilainen. Jotenkin tuntu semmoselta kaikkien samaan muottiin tunkemiselta nakinpalat kourassa. Ei kiva
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 17:11

Ei nyt haukuta nakkikouluja koska kouluttamisessa käytetään myös nameja,,lähinnä haen tällä nyt sitä asiaa että miten meistä jokainen voisi kehittyä koiran kouluttajana niin nakki kuin me muutkin kouluttajat,,eli tää ei ny oo mikään haukutaan toinen koulukunta juttu,,vaan ihan yleinen jutska!ja omalla tavallaan myös ihan fiktiivinen saatte miettiä ja funtisia mikä olis hyvä koirakoulu:)

http://kitin.foorumi.biz/koirakoulu-kiti-f1/pevi-metodimuiden-metodien-vertailua-keskenaan-t139.htm
tässä on juttua jos haluatte jatkaa vertailua erikoulukunnista:)
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 17:55

Ohjattua koulutusta, että siis kerrotaan mitä tehdään ja miten tehdään ja jokainen huomioidaan yksitellen ettei oo mitää ns. rivikoulutusta.
Ja kouluttajan pitää olla pätevä, ei mitää parin päivän kurssin käynyt vaan jolla on ihan oikeesti kokemusta ja tietää eri roduista ja on ihan kympillä mukana siinä touhussa.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 17:58

No just jotain tollasta yritin tarkottaa... ylös Näköjään kertomalla sen, mitä EN halua!! vaikeeta tämä ittensä ilmaisu...
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 18:02

Miten pystytte tarkistamaan miten kokenut kouluttaja on jos vaikka toimii jossain isossa koirakoulussa kouluttajana
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 18:25

Kattoo miten sen oma koira/koirat toimii ja ku osaa perustella asiat mitä kertoo ja on omia kokemuksia että kisaa ym. Ku itellä tulee nykyää katottua et vetääks ohjaajan koira hihnas ja miten se käyttäytyy ku on muita koiria ym :D
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 27th 2010, 18:32

Odotan ja toivon, että kouluttaja ottaa koirakon yksilöinä huomioon, selvittää edellytykset koulutuksen toteuttamiselle ja neuvoo kädestä pitäen juuri tälle koirakolle sopivimmat tavat toteuttaa asioita. Hyvää plussaa on, jos kouluttaja muistaa jälkikäteen koiran ja omistajan ja antaa vaikka meilillä tai puhelimessa neuvoja vielä kohtuu pitkänkin ajan jälkeen itse koulutustilaisuudesta.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 28th 2010, 09:33

Jos menisin koirakouluun, haluaisin tietää ihmisiä, jotka ovat käyneet siellä (ja vaikuttaisivat tyytyväisiltä).

Aiemmin koirakoulussa käymisessä esteenä on ollut osin raha, osin hankaluudet päästä (vuorotyö, auton puuttuminen). Nyt maha.

Ton rahan kanssa itteä olisi kyllä helpottanut se, että rahan olisi voinut maksaa tuntien alussa. Ainakin muutaman ensimmäisen kerran. Ymmärrän yrittäjän näkökulman, että halutaan sitouttaa asiakas käymään, mutta itsellä ei ole varaa maksaa yhden kerran kokeilusta vaikkapa 6-10 kerran maksuja. Pystyn sitoutumaan ainoastaan porukkaan jossa viihdyn sekä kouluttajaan jonka koen omille koirille osaavaksi ja hyödylliseksi.

Olen erittäin ennakkoluuloinen koulutuksien suhteen. Veikkaisin että tämä on tosiaan suurin este osallistumiselle.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? EmptyKesäkuu 28th 2010, 20:13

Mä valkkaan aika pitkälle kavereiden suositusten mukaan eli itselläni on muissa yhteyksissä tavattuja "koiraihmisiä" joiden kanssa mielipiteisiin oon oppinut aiemmin luottamaan. Eli jos joku heistä sanoo tykänneensä kouluttajasta X niin voin hyvin lähteä kokeilemaan sopisiko se myös meille. Joissain tapauksissa rajoitteita tekee rotu eli skipin kanssa vain ei ole asiaa joka suunnalle eli etukäteen pitää varmistaa onko ok tulla seurakoiran tai pienen koiran kanssa. Toinen rajoite meillä on kilpailupakko eli kun koira ei luontaisesti sovi mihinkään viralliseen lajiin niin jäädään helposti pihalle monista ryhmistä koska koirassa ei ole tarpeeksi "potentiaalia" vakavaan harrastamiseen. Toisaalta itse en ole valmis sitoutumaan etukäteen kilpailu-uraan jos en tiedä tykkäänkö edes koko lajista saatika riittääkö aika/raha/energia-jatkossa.. :D

Lyhyesti:
- Ei kilpailupakkoa (en voi sitoutua kilpailemaan lajissa josta en tiedä mitään).
- Ei rotusyrjintää (itse opin paljon kun näen erirotuisten/tyyppisten koirien suorituksia).

Tavoite:
- Väsyttää koiraa ja oppia väsyttämään koiraa
- Parantaa koiranlukutaitoa
- Motivoida minua (aina vain ei saa yksin aikaiseksi)
- Soveltaa opittua arkeen ja tukea itsenäistä opettelua
- Välttää ennalta koulutusvirheitä
- Saada ratkaisuapua jo olemassa oleviin ongelmiin

Haasteet:
- Mistä saada lisää aikaa..
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?   Mitä odotuksia teillä on koirakouluista? Empty

Mitä odotuksia teillä on koirakouluista?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kun teillä on koirat irti miten käyttäydytte

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: