Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Koiran ilmavaivat

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija




Koiran ilmavaivat Empty
ViestiAihe: Koiran ilmavaivat   Koiran ilmavaivat EmptyTammikuu 24th 2012, 16:06

Eli siis, ei oo itsellä ongelmana mutta näin yleisesti. Mistä ne johtuu? Mun mielestä suurimmaksi osaksi ruokavaliosta. Jokin ruoka-aine tai ruoka pierettää. Terve koirahan ei haise. Olen vääntänyt kättä erään kaverini tutun kanssa jonka dopperi pieree ihan muuten vaan, muttei kuulemma ole vikaa ruokavaliossa yms. Kaveri sano et "dopperi vaan on piereksijöitä".. Mun mielestä yksikään rotu ei haise sen enempää kuin toinenkaan jos sen ruokavalio on kunnossa! Milohan haisi oikeen kunnolla ku oli papanat. Sit kun siirryttiin raa'alle nii ilmavaivatki hävis. Eihän kaasu kuulu terveen koiran elimistöön, niinkuin ei kissankaan. Joku ruoka laittaa sen pakin sekasin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Koiran ilmavaivat Empty
ViestiAihe: Vs: Koiran ilmavaivat   Koiran ilmavaivat EmptyTammikuu 24th 2012, 22:53

Metästyskaudella useat seisojan omistajat lisäävät rasvaa=läskiä ruoan sekaan etteivät kuihdu ihan kokonaan tai ainakin se hidastuu ja koska läski on tietojeni mukaan koiran parhaiten hyödyntämä energianlähde. Oma veijari ainakin rutisee ihan reippaasti metästyskaudella ja samaa tuntuvat tekevän nuo muidenkin koirat joiden kanssa on ollut "ilo" matkustaa autossa metästysmaille.

En oo keksiny muuta syytä kun tuo läski ja sen kun pitäis olla koirallekin ihan luonnollista ja erittäin hyvin hyödynnettävää. Ja tätä siis jatkuu ihan useita kuukausia et ei ole vain tottumattomuudesta kyse. Ja oma on vielä raa-alla muutenkin, että tiedä sitten. Ruoan sopivuusta näkee osviittaa siitä mitä tulee ulos. Mun kommentin perusteella saat jatkaa sitä kädenvääntöä kaveris kanssa =)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Koiran ilmavaivat Empty
ViestiAihe: Vs: Koiran ilmavaivat   Koiran ilmavaivat EmptyTammikuu 25th 2012, 09:07

Mua vaan kiinnostaa että mikä sen kaasun sinne elimistöön muodostaa ellei jokin osa ruokavaliosta? wats Itse huomaan ainakin että mulla ilmavaivoja tuottaa ruisleipä. Edellisellä koiralla raksut. Kyllä sitä itteeki alkais ketuttaa jos jatkuvaan pierettäs, ja tekis asialle jotain. Ei koiraakaan pitäisi pierettää jos kaikki on kunnossa. Kissallahan ilmavaivat kertoo aina jostain, kissojen ei missään nimessä pitäis piereksiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Koiran ilmavaivat Empty
ViestiAihe: Vs: Koiran ilmavaivat   Koiran ilmavaivat EmptyTammikuu 25th 2012, 10:08

meillä koirat pieree vain jos on ruoka mikä ei sovi,nyt tää uusi kanakasvis murrenmiksi on ihan järkkyä en osta ikinä,,ei ole ikinä pierreet näin paljon ku nyt tekevät,,helvetti no pakko syöttää loput ku kerran oon ostanu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija




Koiran ilmavaivat Empty
ViestiAihe: Vs: Koiran ilmavaivat   Koiran ilmavaivat EmptyTammikuu 25th 2012, 10:41

Miusta kohtuudella piereskely on ihan normaalia, niin koirilla kuin ihmisilläkin, mutta jatkuva töräyttely ei. dad7 Leona kun oli vielä nappulalla, niin päästeli semmosia tuhnuja että huh huh. Ääntä ei kuulunut, mutta yhtäkkiä leijaili sellanen haju kuin olis vääntäny hirveet ripulit nenän alle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Koiran ilmavaivat Empty
ViestiAihe: Vs: Koiran ilmavaivat   Koiran ilmavaivat EmptyTammikuu 25th 2012, 11:23

Itse olen kans tuota mieltä että jos nyt joskus turauttaa nii ei pidä kytätä mut jos se jo häiritsee nii jossain on vika. Joko ruokavaliossa tai sitten koira hotkii niin älyttömänä ruokansa että se aiheuttaa ilmaa suolistoon.. Tää mun väittelyn vastapuoli sanoi että ei johdu ruoasta,eikä hotkimisesta,ei kiihtymyksestä ym, hän tietää että ei johdu. Kysyin sitten ihan mielenkiinnosta että mistä se sit johtuu niin ei ole vastannut enää mitään. Ja toinen sanoi että kaikki staffit pieree, ei johdu ruuasta :D Ihme yleistystä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Koiran ilmavaivat Empty
ViestiAihe: Vs: Koiran ilmavaivat   Koiran ilmavaivat Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Koiran ilmavaivat
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Kuuden koiran laumajärjestys/yhden koiran egoilu?
» koiran haavat
» KOIRAN SUUSYYLÄT
» Koiran eroahdistus
» Pikainfoja koiran hätäensiapukurssilta

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran terveys/sairaus ja ruokinta-
Siirry: