Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Stressikö vai minä vikana???

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Stressikö vai minä vikana??? Empty
ViestiAihe: Stressikö vai minä vikana???   Stressikö vai minä vikana??? EmptyHelmikuu 1st 2010, 20:57

Kyseessä isokokoinen liki 6v. uros, jonka kanssa alkaa neuvot loppua. Aikoinaan käytiin Peetsalla korjauttamassa omistajat. Astutuksen jälkeen koiran äijämäisyys lisääntyi huomattavasti, oli silti hyvin hallinnassani. Vuosi sitten uusi käynti Kitiskalla, koska koiran vahti kotiaan niin, ettei vierailla ollut asiaa sisälle. Oli poissaollessani napannut pariin otteeseen nuorison kavereihin kiinnikin. Kitiska totesi, että uros on todella äijämäinen. Samalla kuitenkin selvisi testeissä, että koiran ja minun välinen luottamus on täydellinen. Minun paikallaollessani kuitenkin ärähti todella pahasti tyttäreni ystävän tullessa käymään, jonka jälkeen vieraiden saapuessa koira on varmuudeksi joko suljettu makkariin tai viety tarhaan.
Se mikä nyt mietityttää, onkohan vika minussa? Vieraita ihmisiä on käynyt niin, etten ole itse ollut kotona, ja koira on ollut aivan hissuksiin makkarissa. Mutta jos itse olen kotona paikalla, niin rähinä on aivan armoton. Kokeeko koira, että luottamuksesta huolimatta minua on suojeltava? Samaten on alkanut päivittäinen toisen vuotta nuoremman uroksen lutkuttaminen ja välillä kiksuttaminen.
Nyt koira oli koirahoitolassa neljä päivää. Kertoivat, että varauksellisuus näyttäytyi uusia ihmisiä kohtaan, mutta tutustumisen jälkeen koira oli mitä ihanin. Sen kanssa on ollut ihana touhuta ja olivat leikkipainineetkin. Koiruus oli myös innolla loikkinut ilmaan aina hoitajan nähdessään. Olin varma, ettei suostu syömään siellä, mutta kaikkea muuta... Toivottivat lämpimästi uudestaan tervetulleeksi.
Siis onko vika minussa ja kodissa, aiheutanko tietämättäni koiralle stressiä??? Miten tästä eteenpäin...?
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Stressikö vai minä vikana???   Stressikö vai minä vikana??? EmptyHelmikuu 1st 2010, 21:49

Kuullostaa siltä että sen pitää esittää sinulle kovaa äijää joka suojelee sinua henkeen ja vereen,,miten isäntä käyttäytyy koiran kanssa?
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Stressikö vai minä vikana???   Stressikö vai minä vikana??? EmptyHelmikuu 1st 2010, 22:06

minkä rotuinen koira on kyseessä? ihanku se olis sun mies mieti
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Stressikö vai minä vikana???   Stressikö vai minä vikana??? EmptyHelmikuu 2nd 2010, 19:27

Kiitos vastauksista kiitti
Kyseessä leo. Mies on tästä poijaasta todennut että se ois varmaan valmis hyppäämään vaikkapa kaivoon mun puolesta. Meillä taidan minä olla enemmän se jöön pitäjä. Mun sanominen vaikuttaa paremmin kuin isännän. Eipä tuo mieskään koirien kanssa lepsuile tai ehkä joskus heltyy rapsuttelemaan koiran ovelasti niin pyytäessä ja silloin kyllä "muistutan" molempia äijiä missä mennään komentamisen suhteen :vihel:
Johtuuko käytös siis koiran ja miehen suhteesta? Miksi se ärinä sitten heijastuu mun kanssa ollessa? En kuitenkaan enää voi ottaa riskiä siitä että koiran ärinän lisäksi (vaikka vain esittäisikin) päättäisikin lokasta vierasta... Tämän vuoksi suljen sen tilanteista pois.
Laitanko siis miehen tiukempaan käytöskouluun ja miten itse etenen???
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: Stressikö vai minä vikana???   Stressikö vai minä vikana??? EmptyHelmikuu 17th 2010, 21:21

Paras neuvojahan olis teille pertti kun olette siellä aikaisemmin käyneet:)
tota ny on vaikea tosiaan sanoa mikä siellä oikeasti mättää,,voihan se olla myös että koira nyt "uskoo"sinua paremmin ihan mielyttääkseen sinua kun olet hänen narttu,,eli vikaa voi olla vieläkin teissä molemmissa eikä vain miehessä,,
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Stressikö vai minä vikana???   Stressikö vai minä vikana??? Empty

Stressikö vai minä vikana???
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: