Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Pentuleikki koulut

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 13th 2010, 17:13

Veisittekö oman pentunne sellaiseen järjestettyyn pentuleikki tapaamiseen missä pennut ovat keskenään tilassa "leikkimässä" ja maksaisitte siitä vielä??jos veisit miksi?
En ymmärrä miksi tälläisiä juttuja edes järkätään,,siis vaikka kaikki on pentuja mutta joka pentu on eri luonteinen,vaikkei ne pennut vielä saa isoa hampaan jälkeä toisiinsa aikaiseksi ei ne oikeasti LEIKI vaan ne mittelöi siellä ns.leikkitapaamisessa kuka laumassa on vahvin ja opettelevat aikuisuutta varten "taistelu"tekniikoita.
eli ÄLKÄÄ oikeasti viekö koirianne tollaisiin tapaamisiin,,kyllä se pentu tietää olevansa koira vaikkei se muiden pentujen kanssa pääse riehumaan ja JOKAISELLA meistä on kavereita keillä on koirat joten pentu saa sitten ne omat koirakamut ihan teidän tuttavien kautta :4100:
Toi on firmalle helppoa rahaa,,ei tartte ku kattoa pentujen "leikkimistä" ,,miekin tollaisia järkkäisin jos niissä olis jotain järkeä!
Ei tartte ku kerran pennun saada köniinsä siellä niin suhde on jo finito omistajan kanssa tai sitten jos porukassa on joku iso ego tai kaksi sellaista samassa kehässä niin voela tervemenoa vaan,,kyllä ego vain kasvaa,,
siis jos veisin mantan tollaiseen mestaan niin neitihän luulis olevansa jo jumala ja sit mulla olis se hullu pentu joka alistaa kaikki hah hah
siis ÄLKÄÄ OIKEASTI maksako tuollaisista jutuista!maksakaa mieluummin kaikista ohjatuista missä pennut on kiinni tai irti yksitellen hallitusti :4100:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 13th 2010, 21:01

hah hah ei taida kukaan uskaltaa kirjoittaa omia mielipiteitä mun "saarnan"jälkeen mieti
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 13th 2010, 21:46

en tykkää pentu reffeistä tappelu

siellä ei ikinä ihmiset uskalla puolustaa omaa pentua ja "tappeluks/alistamiseks" se sitten menee..
ite oon aina mieluummin antanu pentujen touhuta vanhemman koiran kanssa joka antaa repiä siitä korastamutta huomauttaa nätisti jos menee överiks

paljon parempi ajatus olis lähteä vaikka kävelylle niitten pentujen kanssa joko harjoittelemaan remmi käytöstä yhdessä kun se usein on se ongelmakin että muut kiinnostaa remmissä tai ihan mettään kävelylle niin että liikutaan etiä päin ettei jäädä paikalleen pönöttää ja anneta pentujen painia..

en osaa selittää mieti
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 13th 2010, 21:50

Tai jos sit jollain kamulla on pentu jolla on samat kasvatusperiaatteet kun itellä sit se homma toimii,,ei mekään anneta pentujen egoilla puututaan aina kun menee överiksi,ja jokainen osaa puolustaa omia pentujaan ettei sit käy köpelösti,,mut noissa pentu jutuissa pennut vain "leikkii"keskenään ja omistajat kattelee siellä se meidän tahvo tallustelee ja töniin muita jaloistaan,
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 13th 2010, 22:12

joo, ehottomasti mieluummin lähtökohtaisesti harjoittelee sitä että muista koirista ei tarvi välittää. En ikinä veis omaa pentua leikkii suureen pentulaumaan.
Mulle riittää, et koirani sietää muita koiria, ei todellakaan tarvitse rakastaa jokaista vastaantulijaa.
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 13th 2010, 23:00

No kun mietin Cherietä ja sitä tollaisessa pentumeetingissä, painajainen muille pennuille.

Cheriehän kasvuikänsä varttui nähden veljeään kaiken aikaa. Ensimmäisen vuoden likka rähisi veljelleen joka asiasta. Joskus vuoden iän jälkeen neiti pikkuhiljaa tajusi, että veli ei tappele, mutta ei väisty eikä anna periksi.

Sen jälkeen neiti asettui ja käyttäytyi ja hyväksyi että veli on heistä kahdesta johtaja.

Ja jep, mustaterrieri uros yleensä tuppaa johtamaan laumaa. Paitsi jos on esim junnu/pentu uros ja 4-8v aikuinen narttu. Silloin narttu todennäköisesti säilyttää johtajan paikan.

Tai niinkuin Murmeli ja Ivan, jotka olivat tasaveroisia, mutta hoitivat eri asioita, ja kumpikin ei kuvitellutkaan puuttuvansa toisen päätöksiin.
koirarakas
Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
koirarakas

Viestien lukumäärä : 1172

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 14th 2010, 07:07

Hyvän rahastuskeinon on joku keksinyt ja taustaltahan löytyy se (tai no näin minä ajattelen) että ihmiset ei pidä koiraa koirana, you know :byee2:
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 14th 2010, 07:12

Niin tosiaan toihan on melkein lastenkerho toimintaan rinnastettavissa,,puuttuu vain se "välipala",,tai sit se välipala on se toinen pentukoira hah hah
koirarakas
koirarakas

Viestien lukumäärä : 1172

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 14th 2010, 07:14

lolll Uusi bisnesala sulle :6352: :lol3: Niin ja onhan koirille jo omia päiväkotejakin :378:
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 14th 2010, 07:19

Jos tosta olis OIKEASTI jotain hyötyä niin järkkäisin,,mutta ei mulla edes olis pokkaa lähteä tollaisia järkkäämään vaikka tosiaan olis maailman HELPOINTA rahan tuloa firmalle :yöt2:
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 14th 2010, 21:35

Meillä oli silloin pentukurssilla "leikkihetki" tunnin päätteeksi. Muutaman kertaa jäätiin uteliaisuudesta seuraamaan ja muutaman kertaa livettiin jo aiemmin. Yksi leikkihetkistä oli mun vinkkelistä ihan kiva se tapahtui metsässä ja käveltiin ikäänkuin vaan ryhmänä koirat vapaana ja ainakin silloin koirien meno näytti mukavalta (kiersivät haistelemassa pusikoita yhdessä mutteivat painineet). Aikaisemmalla kerralla kun seisoskeltiin aloillaan koirapuisto tyylisesti isolla aitaamattomalla alueella niin ei tuntunut mun makuun kivalta. Pari pennuista ei osallistunut koko tilanteeseen (Rosta mukaan luettuna) vaan ignorasivat muut koirat ja kiertelivät vain rapsutuksia ihmisiltä. Muut koirat muodostivat painivat pienryhmät/parit (jännä muuten, että nämä jaot säilyivät kurssin loppuunasti). Vasta(?) vikalla kerralla kun oltiin pienemmällä alueella joka oli aidattu niin tuli ekat isommat rähinät "kaverusten" kesken, tosin tuossa vaiheessa osa pentukurssilaisista alkoi olla kai jo likempänä vuodenikää. Tuolla tosin ohjaajan aikuinen koira ja ohjaaja itse kitkivät villimmän menon. Itse puolestaan ojensin ja suojelin tästä huolimatta omaani, tämä tosin oli kaikille muille kurssilaisille ihan ok asia. Saattoi tosin olla siinnä vaiheessa jo vähän oudon maine kun en moikannut hihnassa ja koira oli autossa kun sillä ei ollut käyttöä. Tosin nuo olivat myös kouluttajan ohjeet vaikka niiden noudattamista ei varsinaisesti valvottukaan. :D
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 15th 2010, 09:58

Mielenkiintoinen kysymys.
Ottamatta nyt kantaa siihen, että miten hyvää tekee laittaa pennut rähisemään keskenään (missä olen kyllä aikalailla samaa mieltä edellisten kanssa), niin musta jo perusteiltaan koulutus/kasvatusmielessä tuo menee pieleen. Siis tarkoitan, että menee pieleen jo siinä, että kun tullaan paikkaan missä paljon koiria (oli pentuja tai ei) niin ensimmäiset kuukaudet annan paljon painoarvoa sille, että pentu on liikenteessä minun kanssa. Tuollaisiin tilanteisiin mennään nimenomaan harjoittelemaan kontaktia. Ja jos ei mennä, niin ei sinne ainakaan päinvastaista mennä tekemään, eli riehumaan... :byee1:

Ronja kävi muuten vaan juoksentelemassa pentuna sisarustensa kanssa, eikä se nyt siihen johtanut, että Ronjan kontakti muhun olisi pilalla, mutta kuitenkin. En siis veisi tuollaiseen. Suurimman haitan tekee, jos aikoo mennä samaan paikkaan tokoon tms. koulutukseen,
siinä on ihmettelemistä, kun koira ei keskity... :6099:

Pentukursseilla, joita vedän, on ihan ehdoton sääntö, että sinne ei olla tultu seurustelemaan muiden koirien kanssa vaan ihan nimenomaisesti ohjaajan kanssa.

Vilkaisin netistä näitä pentuleikkijuttuja, joita jotkut järjestää, että mikä niissä on olevinaan ideana. Puhuvat sosiaalistamisesta ja koirien kielen opettelusta...
Hmmm... Mitähän he meinaavat, että kieltä osaamattomat pennut toisilleen opettaa? Mielestäni koirien kieltä opitaan tervepäisiltä aikuisilta koirilta. Eihän lapsetkaan hyvän tähden opeta koulussa toisiaan ilman opettajaa... ("inhimillistämistä" ja kärjistettyä, mutta silti)

Ja sosiaalistaminen... No joo. Kyllä itse opettaisin pennulle, että muiden koirien läsnäollessa käyttäydytään ja saa tutustua nimenomaan oppiakseen kieltä, mutta ei tolla tavalla. Eikä mulla ole kyllä tarvetta sosiaalistaa koiraa kaikkiin koiriin joita maa päällään kantaa, eikä ainakaan noin. En usko yhtään, että pentujen riehukoulut tuottaa koiria, jotka rakastaa kaikkia muita koiria. Pahimmassa tapauksessa päinvastoin.

Anteeksi saarna :pplay:
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 15th 2010, 10:39

Kurssit onki eriasia ku tollaiset pentuleikkikoulut!!en ymmärrä en,,oikeasti tulee mieleen rahastus 264
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 15th 2010, 16:16

Rahastukselta tuo äkkiseltään kyllä vaikuttaa, toisaalta en tiedä onko kellään mahkuja pitää tuollaista sitten ihan ilmaiseksikaan. Voisiko kyseessä olla enempi sosiaalinen tapahtuma pennunomistajille..? Samallahan pystyy periaatteessa myös markkinoimaan erilaisia asioita koirien omistajille. Jos siis haetaan "järki" syytä moiselle. Jos itse jostain syystä päätyisin tuonne niin ehkä motiivina olisi löytää sieltä itselleni kivanoloisen lenkkikamun. Itselläni esimerkiksi ei ollut ekan koiran tullessa mitään säännöllisiä lenkkikavereita joiden kanssa kulkea yhtä matkaa metsässä. Vasta sitten kyselemällä löytyi ne tyypit joiden kanssa viihtyi ja viellä aikataulutkin osuivat yksiin. Tosin kyllähän näitä löytää ihan perinteisesti interweb-ilmoittelullakin.. :D

Edit: Itseasiassa nyt kun asiaa mietin niin ehkä tuon tapahtuman ilmaantumisen syynä on vain se, että sille on kysyntää. Kuten esim. päiväkodeille ja temppukouluille. Eli ihmisistä on kiva katsoa "vallattomia" pentuja riehumassa keskenään. Ja vaikka tuosta ei olekkaan varsinaista hyötyä niin se on mukavaa ajanvietettä "koko perheelle". Tietenkin tässä kohtaa voi mukaan sitten vastuunkäsitteen eli miten paljon pitää tiedottaa leikkimisen mahdollisista haittavaikutuksista koirien omistajille. Toisaalta jos itse kouluttaisin ongelmakoiria niin tässähän olisi sopiva tapa järjestää niitä jos loppuvat asiakkaat kesken.. ;)

Meillä Rostalla on kolme liki samankokoista riekkumiskaveria. Yksi on samanikäinen ja toinen taas noin vuoden vanhempi ja kolmas pari vuotta vanhempi. Ja allekirjoitan täysin, että ainakaan tuon omanikäisensä kanssa riekkumisesta ei ole oppinut korkeintaan kuin sen, että riehumisiin puututaan myös ihmisten toimesta. Nuo kaksi vanhempaa puolestaan ovat opettaneet miten "leikkiä" säädellään niin, että se on kummankin mielestä kivaa. Joten ainakin tämän pienen kokemuksen perusteella itse puoltaisin sosiaalistamiseen tervepäisiä aikuisia enkä pentuja. ;)
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 15th 2010, 16:24

Toisaalta jos itse kouluttaisin ongelmakoiria niin tässähän olisi sopiva tapa järjestää niitä jos loppuvat asiakkaat kesken.. ;)
TOI OLI HYVIN SANOTTU!sitten kun mulla menee huonosti järkkään pentuleikkikoulun ja sit olen sata varma että ne samat pennut tulee mulle 6kk-12kk ikäisenä ongelmakoirakoulutukseen!!
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyTammikuu 16th 2010, 20:03

Mielenkiintoinen aihe joka herättää päässäni monenlaisia ajatuksia mieti

Kokemusta minulla ei tälläisistä tapahtumista ole mutta amerikan malleja on joskus tullu tv:stä katsottua ja siellä ne ovat näyttäneet olevan ohjattuja tapahtumia missä ohjaaja seuraa tilannetta ja pyrkii siihen ettei "ylilyöntejä" tapahdu ja jos pääsee tapahtumaan ne pyritään korjaamaan paikan päällä että tilanteesta ja paikasta jää mahdollisimman positiivinen kuva.
Pentutreffeiltä saadaan osa porukasta varmaankin esim.arkitottiskursseille ja muihin koiraharrastuksiin eli pentutreffit toimivat hyvänä tutustumispaikkana ja "ensimmäisenä portaana" vaikkapa sille porukalle joka ei muuten tohtis lähteä koiraporukoihin mukaan.Eli tässä mielessä varsin hyvä liikeidea.

Suomessa nämä ovat vielä varmaankin aika uutta uskoisin...?
Toimivatko nämä pentuleikkikoulut täällä ohjaajan silmän alla vai ihan itsenäisinä tapahtumina,siinäkin on vissi ero...Ovatko isot ja pienet pennut samassa vai erikseen? Onko jollakin parempaa tietoa näistä?
Kokemuspohjaa niiden kannattavuudesta, pennuille aiheutuneista traumoista tai hyvistä kokemuksista ei vielä varmaankaan ole..

Luulisin että mm.se porukka joka ulkoilee pentunsa kanssa säännöllisesti koirapuistossa jossa toimii usein viidakon lait,heidän koiransa saattaisivat jopa selvitä pienemmillä traumoilla tälläisissä "leikkikouluissa" jos siellä on ohjaus...

Itse tulee pääsääntöisesti pyörittyä vaan oman laumansa ja muutaman mukavaksi ja samanhenkiseksi todetun koiratutun kanssa.
Koulutusjutut on sitten asia erikseen,niihin mennään yksi koira kerrallaan töitä tekemään eikä haihattelemaan.

Näin kun on tullut vanhaksi ja varovaiseksi niin viimeiseksi talouteen tulleet pennut ovat joutuneet kasvamaan laumassamme kiivaimman kasvukautensa erikseen muusta laumasta ja ovat lauman kanssa vain valvotusti ihan siitä syystä että turhan paljon pennuille ja nuorille koirille jotka eivät ole vielä tiiviitä eivätkä hyvässä lihaskunnossa sattuu isompien taholta niin fyysisiä kuin henkisiäkin vammoja.
Hyvin nämä erikseen kasvaneet koirat kuitenkin omassa laumassa toimivat ja ovat tottuneet ratkomaan asioita itsenäisesti :3100:

Tunnepuolen vammoistahan yleensä selviää hyvällä ohjauksella mutta liikuntaelinvammat ovat usein ikuisia nyyh

Turhan paljon on tuttavapiirissä nuoria koiria rikkoutunut riehuleikkien törmäyksissä ja tappeluissa ,muutama on jopa pussitettu...on sitä tullut itekin yksi rikottua,täytyy tunnustaa kityt

Paljonhan on suomeen viimevuosina virrannut jos jonkin sortin koulutustyyliä sekä koiratapahtumaa,ja niin raakaa kuin se onkin niin koiranomistajat päättävät mitkä jäävät eloon :nipperi:

Tulihan pitkä vuodatus...pohtija kun olen luonteeltani eiks

Viimeinen muokkaaja, lauma pvm Tammikuu 16th 2010, 20:33, muokattu 1 kertaa
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyHuhtikuu 12th 2010, 16:48

Oli pakko lisätä tänne kun osui silmään... sisältää kahvitarjoilun,hah... ylös
http://www.koirapalveluvirike.net/15
Vieraili
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyHuhtikuu 12th 2010, 16:56

Jes, kyllä mä hei ainakin haluun maksaa 10 euroa tunnilta siitä, et koira leikkii toisen koiran kanssa karvinen
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyHuhtikuu 12th 2010, 18:07

isiso5 isos2
Vierailija
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyHuhtikuu 12th 2010, 18:51

suomen eläinkoulutuskeskuksen tutor ja pitää kanoja oivana esimerkkinä koulutukses, voi jeesus! vaonu ´mä sain tuosta keskuksesta tarpeekseni :D
Vierailija
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyHuhtikuu 12th 2010, 21:08

"jotta aremmatkin koirat voivat opetella leikkimään" siis wtf, opetella leikkimään.... joo siis mähän aloitan kans 7 viikkosesta lähtien mun pennulle että miten leikitään 23456
Vierailija
Vierailija

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut EmptyToukokuu 10th 2010, 13:21

Yksis pentujutuis ku viimeks kävin ni siä oli leonbergi narttu ja kanariandoggi paini ja omistajat vaan oli ja katteli ja leo oli alakynnes ja tä doggi oikein räyhäs sille ja sen dogin omsitaja sano vaan että toi on vaan leikkiä onneks ja meinasin kyl sanoo tälle leon omistajalle et suojele ny herranje koiraas että älä anna tollasta tapahtua war Se oli kyl niin totista touhua. Ja sit ku tä dogin omistaja meinas tuoda sen koiransa väiskin luo ja sanoin etten mä halua että opitaan hihnas haisteleen ja riehunn ni tä tokas että joo meillä riehutaan hihnas vain keskiviikkoisin. Hah, olipa hauska.
Mut kyl ku niitä pentuja seuras ni ne mittelöi tosissaan ja väiskin ku olisin viä antanu sinne ni huh huh.
Sponsored content

Pentuleikki koulut Empty
ViestiAihe: Vs: Pentuleikki koulut   Pentuleikki koulut Empty

Pentuleikki koulut
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: