| Keskustelua nappulamerkeistä. | |
|
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 4th 2010, 23:09 | |
| talvella jos koirat juoksee paljon hangessa kuten miekin olen ny 2 koiralle vaihtanu energia ruokaan,muut syö adulttia mut jos täs ny mantan kanssa lähdetään joka ilta melkein vetämään niin sille myös siirryn energia ruokaan.. ite ruokin tosiaan kulutuksen mukaan.. | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 5th 2010, 00:53 | |
| Mä laitoin Rullalle joskus puolet energia ja puolet normiruokaa. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 5th 2010, 15:52 | |
| Noi energiaruuat on hiukan kyseenalaisia, niitten määritelmä kun vaihtelee merkistä toiseen. Yhessä merkissä 13 prosenttia rasvaa on normiruokaa ja toisessa 17. 17 prosenttia rasvaa taas on jo energiaruokaa jossain muussa. Sitten on vielä ne joissa on se 20 prosenttia rasvaa tai enemmänkin.
Mä syötän perhoselle normaalisti ruokaa missä on rasvaa 17 prosenttia, Käytännösä se olis sama kun jahtivahdin energia. Cockerille mä oon syöttäny ruokaa jossa on rasvaa vähintään 24 prosenttia kun se on niin laiha ja huono syömään. Tällä hetkellä käytössä Acanan adultti ja sportti. Mä vaihtelen merkkiä mikä aina eteen sattuu. Perhonen rakastaa acanaa eikä varmaan muuta söiskään. Se kyllä syö periaatteessa mitä vaan ja cockeri ei meinaa oikein tykätä mistään kuivaruuasta.
Ihmeellistä kun asiantuntijoina pidetyt ihmiset pelottelee jollakin energiaruualla. Oikeestihan se menee niin että syötetään sitä koiralle mikä sopii ja pitää sen oikeen kokoisena. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 5th 2010, 21:46 | |
| ...ja toimi myös mastiffille, kn halusin antaa määrällisesti vähemmän nappulaa ja säilyttää saman energiamäärän. Ei tavinnu melkein puoltatoista kiloa syöttää nappulaa päivässä, kun anto energiaruokaa vähän pienemmän määrän :) |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 5th 2010, 21:50 | |
| Kummasteen vuotiaalle mustikselle olen oppinut hakemaan jotain tosi tujua energia ruokaa. Tai lisäämään normiruokaan ihan rasvaa. Muuten tarvii pesuvadin ruokakupin tilalle. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 24th 2010, 15:04 | |
| Katja: Mä itse luottaisin eniten omaan silmään eli jos koiralle ei ala kertyä ylipainoa niin syötä hyvillä mielin Energyä jos se muuten sopii. Meillä koira syö tällä hetkellä Extra Energiaa ja on nyt ensimmäinen nappula jolla ollaan saatu pidettyä edes likellä norpipainoa (lisukkeena menee tosin läskiä ja lihaa kuppiin). Eli melko yksilöllisiä nämä elukat tuntuvat olevan.. :)
Virallisesti JV:n mukaan Energia on täysravinto kaikille paljon liikkuville koirille. Ja Extra Energia taas on paljon kuluttaville urheilu-, metsästys- ja vetokoirille.
Eka miinus nyt pitkällä aikavälillä tässä sekaruokinnassa on tosin ilmennyt eli sinkinpuutos todettiin joku aika sitten. Korjaantui syöttämällä maksaa lisukkeena onneksi. |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 24th 2010, 22:23 | |
| kaikkien kokeilujen jälkeen tuun syöttään rakeille happy dogia ja muschin ruokaa näistä kahdesta en vaihda minnekkään,varsinkin toi musch on halpa ja hyvä ihan verrattavissa jahti vahtiin:)monet meinaan jotka on tota jahtia syöttäny on kokeillu muschia eikä oo tullu mitään ripuleita:)nyt taas aloitan musch kauden ku on täs nyt syöty muutama säkki happya vaihtelu virkistää:) | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 25th 2010, 12:57 | |
| Musch on kyllä myös hyvä! Monelle suositeltu sitäkin, varsinkin niille jotka harkitsee JV:tä tai muuta halvempaa ruokaa. Meillä vain jostain syystä pidempään annettuna mussesta menee maha ruikulille, mut ollaan silti välillä annettu vaihtelunnimissä. Tuo JV Extra Energia on nyt eka jolla on maha pysynyt pitkällä aikavälillä kiinteänä. :) |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 25th 2010, 12:58 | |
| ootko kokeillu tota muschin extra energiaa:) | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 25th 2010, 13:32 | |
| Muschen High Energyssä on riisi päävalmistusaineena niin en ole uskaltanut sitä vielä kokeilla. Ihan pieniä määriä riisiä tuo on saanut silloin tällöin (esim. jos meillä ollut ruokana) joten ties vaikka siedättyisi siihenkin pikkuhiljaa. Hups ja virhe edellisessä viestissäni eli myös james wellbelowed piti mahan hyvänä, mutta se oli liian kevyttä tavaraa. :) |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 25th 2010, 23:34 | |
| http://www.biofarm.fi/content/view/159/lang,fi/Eli onko kokemuksia kyseisestä? Saisin just avatun 15kg säkin, ja JV oli ihan ok pojalle. Niin ja kun mä syötän myös paljon muuta, nopo vain pohjana. Ja b-vitamiini ja sinkki on ollu seurannassa, että iho pysyy ok. Kyllä mä jok tap syötän säkin pois, mikäli koira ei oireile tai teillä ei o kauhutarinoita... Mutta outo merkki mulle, ja aika outoa sinänsä, kun oon ollu keskollakin töissä... Hmm.. |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 26th 2010, 10:47 | |
| saman tyylinen ku nää musch ja jahtivahti yksi mun kamu syötti omalle koiralle ku tota tukusta aina tilasin en kertaakaan omille antanu mut totaki voisin joskus kokeilla just tota kanariisiä | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 26th 2010, 13:25 | |
| Syötä ihmeessä ei tuo mun mielestä muita hullummalta vaikuta. Hämärä mielikuva, että jossain oisin (puuilossa?) ohi kävellyt tuosta säkistä, mut en mee vannomaan. :) |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 26th 2010, 23:55 | |
| Kiitos tiedosta! Eli pistän ton "jätemyllyn" jauhaan sitäkin muun lomassa! Ja isot hirven koivet ja roippeet ja osumakohdat on verannalla pakkasessa. Että ainakin lihaisaa lisää on tarjolla kilo tolkulla! Ja muuten, jos joku kiinnostuu ja vois ohikulkiessa ottaa, mulla olis ed.vuotisia hirven/peuran luita yli oman tarpeen. Lisää uutta tiedossa, ja iso osa edellisestäkin syömättä. Ja luut on sit isoja, eli ison koiran evästä, tai pienelle, jonka maha on tottunu ja mahis antaa purra useempi päivä tms. Kyseessä siis selkärankaa, tai jotain, en muista joka könttiä ulkoo.... Viimeks just keitin soppaa itelle siitä, hyvää on mut ku ei tila riitä, ja tutulta on taas koko peuran "luuranko" tulossa. Siis lihaista luuta. Pistäkää yv:tä jos kiinnostaa. Paljoa o, mutv muutama purtava. Ja ilmaista tietty! !!!! Luilla on jo hyvä koti jossa isoja ja ahnaita hampaita! |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 29th 2010, 20:33 | |
| Sopiikohan mikään Muschin ruoka ylipainoon taipuvaiselle koiralle? Light-ruokaa ei ilmeisesti merkillä ole? Kuulostais muuten kokeilemisen arvoiselle nappulalle ja jällleenmyyjäkin olis ihan nurkilla... |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 29th 2010, 21:22 | |
| uuno on syöny sitä vitalia ja sitä tulee myös seuraavassa satsis syömään kun taas aloita musch ruokinnan:) | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 29th 2010, 21:44 | |
| No jos mä sitten uskaltaisin tuota Vitalia Ketulle kokeilla, jos kerran Uuno "the ikuinen laihduttaja"kin pysyy sillä kuosissa |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Joulukuu 29th 2010, 21:48 | |
| no ehkä väärä sana kuosissa mut ei se ainakaan sillä niin liho ku että energia ruokaa antaisin:) | |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Tammikuu 5th 2011, 23:53 | |
| Kyllä koirat veti ihan eri ruokahalulla muschin ruokaa jusuki söi mukisematta,ny näyttää toi häppäri tökkivän,,syököön sit halvempoo ruokoo kyllä mulle passoo:) | |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 11th 2011, 23:30 | |
| | |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 21st 2011, 07:03 | |
| Kuulema kuin normit kaupparuuat. en muista minkä maan isojen rorujen kasvattaja ei ole suositellu kun joku kysyny (siellä maassa merkki on tunnetumpi). En jaksa plärätä tätä ketjua läpi... eli onko kellään kokemusta http://pronature.vipstore.fi/ |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 21st 2011, 11:36 | |
| joku täällä arvosteli just tota että ravintoarvot oli pyllylleen ja vähä liikaa noita rehuja ja mausteita:) | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 21st 2011, 13:58 | |
| ProNature Viljaton Ankka/appelsiinista: ei muuta kun että; meillä kyllä maistu hyvin, kakka oli hyvä, kiintee, ei haissu mitenkään erikoisemmin. Eivätkä piereskelleet. Eivät kutisseet, eikä muutakaan outoa. Mut en silti valinnu itelle, ku oli testikaudella vaan kokeilussa. Kissoillekki kokeilin samaa kattiversiota. Maistu kans oikein hyvin. Nykysin syövät Trovetin Hypoallergenista peura/peruna-nopoa. Muuten mainio, mut kutisevat atm. En tie johtuuko nyt pakkasista, kun on ollut nimenomaan näillä kovimmilla pakkasilla nyt pahinta tuo kirputus ja muu tohina |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Helmikuu 21st 2011, 14:13 | |
| en tiedä, mikä vaikuttaa mihinkin, mutta meillä kun vanhus alkoi syödä jahtivahdin herkän vatsan nappuloita, alko sen painokin pysyä kurissa. sillä on ollu taipumusta lihomiseen ja aika ankeilla annoksilla menty tähän asti. tätä ruokaa se voi syödä ihan ns normi annoksia, ei pasko normia enempi (kerta pari päivässä ja ihan kiinteetä tavaraa) ja masukin pysyny hyvässä kunnossa. nyt sille voi jo antaa välillä isompia rusto yms luita ja kotiruokaakin ilman, että vatta menee sekasin. tota nappulaa tuo tulee syömään elonsa ehtoolle asti ja hinta laatu suhdehan noissa on kohillaan. nappulat on aika pieniä, joten tommonen ylikasvanu karhukoira saa ikävästi kyllä hotkittua ruuan. meillä onneks neiti syö mielellään kaikkia luita, joten hampaitten kannalta sen kohdalla ei ole niin justiinsa.
jätkä syö ainakin nyt talven yli jahtivahdin extra high energy premiun sapuskaa. se ku tuppaa taas laihtumaan... tässä ruuassa on isot nappulat, joten lansun kokonenkin jäppinen saa hyvin pureskeltavaa. eikä tartte syöttää saavillista päivässä. kesällä tarvii kattoo uusiks, josko tarttee sitten antaa vähempi energistä ruokaa, mutta se on sitten sen ajan murhe. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. Maaliskuu 10th 2011, 20:38 | |
| http://www.carnia.se/dk/carnia-wolfR.htmlCarnia Wolf - kukaan kokeillut..? Ehkä vielä pahempi hinnaltaan kuin Wildlife joten tuskin itse siirrytään tähän. Hinta siis 40 euroa 5kg säkistä. :) Sen verran pilkkua hinkkaan nimistä, että Jahti Vahdin "herkänvatsan nappula" lienee kana-riisi..? Ja "extra high energy premiun" on Jahti Vahti Extra Energia..? ;) |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Keskustelua nappulamerkeistä. | |
| |
|
| |
| Keskustelua nappulamerkeistä. | |
|