|
| BH-koe/-kurssi? | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 19th 2009, 22:24 | |
| Ei nyt taas mene ihan noin... Vaikka arvosana on hyväksytty tai hylätty, tottisosuudesta annetaan kuitenkin ihan pisteet sääntöjen mukaisesti. Maksimi on 60, läpi päästäkseen on saatava 42 p. Paikallamakuun osuus on 10 p.
Enpä ole ikinä kuullutkaan, että liikkeitä uusittaisi. Ainakaan siksi, että koira pelästyy. Kuten itsekin päiväkirjassani toteat, kyseessä on käyttäytymiskoe ja pelästyminen jos mikä on käyttäytymistä.
Säännöissäkin mainitaan uusimisesta vain epäselvissä tapauksissa. Ja ne tapaukset on kyllä harvassa ja ääripäitä, että olisi jotenkin epäselvää...
Pelästyminen nyt ainakin vähenee "lavastamalla" ja lavastetaanhan me esim. ohituksiakin ja milloin mitäkin.
Mistähän mahdat ammentaa tietosi? Melkoisen mielenkiintoista, kuten aiemminkin tokosäännöistä...
Laitoin päiväkirjaan noista ajoista, kun en viiti nimillä täällä puolella puhua :) |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 07:52 | |
| No niin, mikäs aika otetaan? TAHTOO TREENAAMAAN!!!!!! |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 13:56 | |
| Mulla on kanssa Cherien kanssa tavoitteena päästä ens vuonna BH-kokeesta läpi. oli itse asiassa tavoitteena jo viime kaudelle, mutta kun toi leidi rupes yrmyilemään muille koirille, ja omat koirat keskenään tappeli, oli pakko jättää tottis/jälki treenit vähemmälle ja keskittyä tohon käyttäytymiseen.
Mulla on Cherie nyt elämäni ensimmäinen maavainuinen koira :) Kahden ilmavainuisen koiran kanssa olen kisannut avoimen luokan jäljellä, ja täytyy sanoa, että kyllä se jäljen vääntäminen ilmavainuiselle vaatii paljon ylimääräistä työtä.
Murmelin kanssa olisin aikoinaan halunnut mennä hakuun, kun se selkeästi olisi ollut The Juttu paremmin kuin jälki, mutta kun se hakuporukan löytäminen ei ole ihan niin helppoa.
Kaupunkiosuudesta voin sanoa, että tuo kaupan oven edessä kytkettynä oleminen tuntuu olevan melkein kaikille koirille se helpoin juttu. Kun omistaja häipyy, 99% koirista tuijottaa mamman/isännän perään, eikä noteeraa millään lailla ohi kulkevaa häiriökoiraa.
Ja kaupunki osuudellahan sä saat antaa koirille käskyjä, esmes jos rullalautailija on heikko lenkki, "seuraa" "nätisti" tai mitä tahansa käskyä käytätkin kertoaksesi että nyt mennään vierellä hötkyilemättä. |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 14:01 | |
| Totta turiset, Murmeli. Ja jopa saa laittaa istumaan... Laitoin mun päiväkirjaan aiheesta, että mikäs aika otettas ja ketäs meitä nyt olis tulossa? |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 14:37 | |
| Muuten, Tuusulan kennelkerho näyttää järjestävän 7.11. käyttäytymiskokeen. http://www.saunalahti.fi/tkennelk/Voin myös omalta osaltani suositella kaikille että käytte katsomassa, ennen kuin oman koiran kanssa menette. Itse saatan olla tossa kokeessa töissä. Tota paikallamakuuta kannattaa harjoitella huolella ja pitkään. Murmeli kun aikanaan kävi (toista kertaa yrittämässä) BH-koetta, niin totta kai ladyllä oli juoksu parhaimmillaan. BH-kokeeseen siis saavat osallistua myös juoksuiset nartut, osallistavat viimeisenä. No Murmeli meni ensin paikalle makuuseen, joka onneksi oli sen idiootti varma laji. Parina olevalla bokserinartulla meni remmissä seuraaminen ok, mutta vapaana seuraamisessa se sitten häipyi kentältä. Ja sitä sitten jahdattiin haavien kanssa No, boksesin suoritushan oli sillä hylätty (poistuminen kentältä, eikä palaa kutsumalla) joten Murmelille kaivettiin 0-koira pariksi. Joka aloitti liikkeet uudestaan alusta. Siinä sitten tuli paikallaololle mittaa aika lailla. Murmeli suoritti muun tottiksen vähän sinne päin. Sai hyväksytyn, vaikka tuomari kommentoikin, että hänen mielestään näitä juoksuisia ei tarvitsisi ottaa, tälläistä se niitten tulos on. Mutta ei Murmelilla se juoksu vaikuttanut pätkääkään, kyllä se vika oli ihan puutteellisessa koulutuksessa, koira teki sen asteisen koulutustasonsa mukaista työtä, joka oli nippa nappa BH-kokeeseen riittävää tasoa. |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 20:00 | |
| Jos arka koira kaupunkiosuudella säpsähtää ohimenijää, olen kyllä nähnyt 2 kertaa että ohimenijä on otettu uusiksi hetken päästä; koira ei enää säpsähtänyt. Eli kyllä näitä tapahtuu ja hyvä niin, jotain inhimillisyyttä sentään onhan kyseessä koiran, eli eläimen testaus. Riippuu toki siitä säpsähdyksen ja koiran reaktion laadusta, että miten menetellään mutta jos koira vaikka on vähän herkempi yksilö ei sen kanssa kannata turhaan jankata vuosikausia kokeeseen menoa ainoa minkä pelkää takkuavan on joku kaupunkiosuuden ohitus. Tätä vaan ajoin takaa.Ja kuten sanottu, koiran voi/saa/pitää ottaakin käskyn alle kaupunkiosuudessa. :867:
Mitä tulee tottisosuuden pisteisiin, annetaan pisteet, mutta ei läheskään yhtä tiukasti kuin esim. tokossa. Seuraamisosuuksiakin kun on nähty vaikka minkälaista perässä hiihtäjää ym. ja sitli menee läpi. Jättöliikkeissäkään ei tunnu olevan niin vimpan päälle se miten nopeasti koira regoi käskyyn. Se, että sanoin et paikallamakuun tulee olla varma - niin joka ainoa koe jonka olen nähny ja jossa koira on lähtny paikallamakuusta niin koe on hylätty. Koira on joko juossu kentältä pois, toisen koiran päälle tai hillunu omiaan eikä tullu kolmella kutsulla luokse. Voihan toki olla, et koira tekee jonku oman spurtin, mutta tulee heti ekasta käskystä omistajan luokse, jolloin paikallaolo on 0, mutta muut liikkeet koira suorittaa priimasti ja pääsee tottisosuuden läpi, Itse en ole tällästä nähny, joten ylempein esimerkkien mukaan vähän yleistän, että jos paikallaolo ei oo varma niin yleensä suurempi todennäköisyys sit on et homma levii käsiin. :594: |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 20:13 | |
| Löysin kans tämmösen lauseen koskien bh "Jos koira siirtyy paikaltaan yli oman vartalonmitan, liikkeen suoritus hylätään. " Tosin tämän lähde on jonkun kotisivut.. |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 21:50 | |
| Joo, noin on, silloin paikallamakuu hylätään = jää saamatta siitä saatavat 10 pistettä.
Varasin meille nyt keskiviikkoja ensi viikosta alkaen klo 16-17. |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Lokakuu 21st 2009, 23:05 | |
| Aivan, nyt tajusin, blondina jotenkin aattelin et koko koe hylätään :230: |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Marraskuu 1st 2009, 22:51 | |
| Marsumii, Micke ja muut halukkaat, alkavan viikon keskiviikkona me treenataan klo 16-17. Ne kutka peruu, ammutaan. :719: Paitsi jos mun auto-ongelma ei ratkee, niin... joku saa hakee mut :kitty: |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Huhtikuu 23rd 2010, 11:06 | |
| Mitenkä tuo laukausvarmuus BH-kokeessa, ilmeisesti siihen laukaukseen pitäisi olla reagoimatta. Mitä se reagoimattomuus oikein tarkoittaa? |
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? Huhtikuu 23rd 2010, 11:18 | |
| bh-kokeessa ei enää ammuta |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: BH-koe/-kurssi? | |
| |
| | | | BH-koe/-kurssi? | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |