En viitsinyt selata, josko tästä olisi jo juttua täällä aiemmin.
Olen itse aloe vera tuotteiden käyttäjä sekä jälleenmyyjä ja käytän noita tuotteita myös koirillani. Mä haluankin tähän nyt kertoa omakohtaisia kokemuksia omien koirieni kautta, koska kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia ja toivon, että moni muukin saisi tämän kautta intoa kokeilla aloe veraa luonnon mukaisena apuna.
Mulla on siis kaksi uroskoiraa Luca ja Jesse. Jessestä aloin huolestua, kun se alkoi muuttua tosi apaattiseksi jo reilu vuosi sitten. Kaiken lisäksi sen turkki oheni ja muuttui tosi huonokuntoiseksi. Ensin pistin kaiken kastraation piikkiin, mutta nyt olen alkanu pohtimaan, että ilmeisesti sillä on ollut vitamiininpuutosta.
Aloe vera sisältää hyvin paljon erilaisia vitamiineja. Aloe vera mehu, jota koirilleni juotan annoksella 1 ml/ kg kerran päivässä auttaa suolistoa voimaan hyvin, auttaa vitamiinien imeytymisessä ruoasta, nostatattaa vastustuskykyä yms.
Mun koirat on saanu tuota mehua kohta 2 kk ja Jessessä olen alkanu huomaamaan muutoksia. Toki se saa myös eläinlääkärin kevyttä kuivanappulaa, mutta epäilempä itsekin, että kaikki ravintoaineet ei imeydy siltikään kunnolla. Ei ainakaan ilman tuota aloe vera mehua, jota se nyt saa :). Jesse on muuttunut selkeesti pirteämmäksi. Kaiken lisäksi se haastaa myös vieraita koiria leikkiin enemmän. Aiemmin se ei sitä juurikaan tehnyt. Koirapuistossa se ennen enemmän kyyhötti yksin penkillä tai aidan vieressä. Nykyään se juoksee siellä hirveetä rallia ympäri. Kaiken lisäksi se innostuu munkin kanssa leikeistä, joista se ei aiemmin innostunut ollenkaan. Turkki on myös muuttunut ihan huomattavasti paremmaksi, se on jopa upea tällä hetkellä :)!
Jessellähän oli myös lievästi tuossa kesällä maksa-arvot koholla. Maksasairaan koiran ruoalla ja antibiotilla saatiin arvot normaaleiksi. Nyt Jesse syö ihan normaalia eläinlääkärin kevyttä nappulaa ja juo tuota aloe vera mehua kerran päivässä ja mun mielestä koira voi koko ajan vaan paremmin ja pirteemmin :)! Kaiken lisäksi Jesseä ei myöskään enää ummeta vaan suoli toimii todella hyvin ja maha on huippu kunnossa. Jessehän meinaan oksentelikin jossain vaiheessa ns. sappinesteitä enemmän. Nyt ei ole enää edes oksennellu.
Lucalla taas huomasin aloe veran vaikutuksen korvissa. Lucalla on toisessa korvassa ahtaampi korvakäytävä kuin toisessa ja usein se ennen töhni ja punoitti. Yksi antibioottikuurikin siihen sille syötettiin, joka rauhoitti korvan hetkeksi. Kuurin jälkeen se sitten taas alkoi töhnimään ja punoittamaan. Itse sitten putsasinkin sen korvia aloe veralla. Nyt olen huomannut, etten ole enää edes joutunu putsaamaan sen korvia juurikaan, koska tuo aloe vera mehu on alkanut vaikuttaan silläkin niin, että ei ole enää näkynyt mitään merkkejä siitä, että olis alkava korvatulehdus :).
Mä ja koirat ollaan siis tällä hetkellä aloe veran suurkäyttäjiä eikä varmasti luovuta, kun ollaan hyvät aineet löydetty :)! Jos joku kamppailee omansa tai eläintensä terveysongelmien kanssa niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan aloe veraa ;)!
Paitsi että mä käytän sisäisesti koirillani aloe veraa niin käytän sitä myös ulkoisesti mm. tassujen ja hampaiden hoidossa.