|
| Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 11:20 | |
| en ole lukenut koko ketjua mutta pitää lyhyesti kertoa miten rakkaat haukut meidän koiraa korjasivat. eli "kouluttaja" tuli pihalle ja viskasi kourallisen nameja maahan ja sen jälkeen piti luennon miten koira ei polveudu sudesta ja että koira ei ole lauma-eläin!!! sen jälkeen saatiin "ohjeet" eroahdistuksen hoitoon. tulos: meidän tallinan tuonti (laumanvartijasekoitus) lopetti syömisen lähes kokonaan eikä paljon läähätykseltään nukkunu, eli stressitasot nousivat huomattavasti kun korjasimme koiraa näillä metodeilla. pertillä käynnin jälkeen koira alkoi toipua silmissä ja ruokakin maistui. :) pointtina siis se, että onhan se täysin moraalitonta jakaa "tietoa" jos ei millään tavalla testaa koiraa/omistajaa. (olimme siis koko session meidän olohuoneessa! ). olen täysin varma, että jokainen koira "hoidetaan" lähes samalla tavalla, oli kyseessä sitten laumanvartija tai villakoira. varmasti he ovat hyviä kouluttamaan koiria, mutta ei herran jumala tällaisen tietotaidon omaavia saisi päästää neuvomaan miten todellisia ongelmakoiria kasvatetaan. n. 2 kk tätä helvettiä kesti ennekuin löysin kirsin ja pertin!! kaikki kunnia namikouluttajille (tekevät varmasti hienoa työtä sarallaan), mutta ehdottomasti kasvatus olisi hyvä sirtää siitä enemmän tietävien käsiin. |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 12:02 | |
| Ihan uteliaisuudesta, muistatko mitä kouluttaja kommentoi tuohon stressitasojen nousuun..? Aika yllättävä linja silti.. Yleensä olen ajatellut, että kouluttaja kuin kouluttaja ohjaa aina kaikki laumixet jollekin niihin nimenomaan perehtyneelle.. O.o |
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 13:21 | |
| lähetti meidät eläinlääkärille, jossa todettiin koiran olevan fyysisesti täysin terve. kouluttaja epäili sydänvikaa, koska läähättää koko ajan. toinen selitys oli kissat. kuulemma stressaantuu kissoista. nyt ovat ollet samaa laumaa 3v eikä ole kissojen kanssa mitään ongelmia. :) koira nykyään kuin unelma. kiitos kirsin ja peetsan tietotaidolle ja pyyteettömälle avulle! :cheers: |
| | | koirarakas Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Viestien lukumäärä : 1172 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 13:27 | |
| :cheers: Yhdyn noihin kiitoksiin :cheers: | |
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 13:28 | |
| niin.. unohtu sanoo,et neuvo tohon kissa-asiaan oli,että aina kun koira katsoo kissoja, pitää mennä koiran ja kissan väliin seisomaan. nykyään jos intoilee liikaa kissojen kanssa, sanon vaan yksinkertaisesti ei. itseasiassa pelkkä katse riittää. :D |
| | | koirarakas Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Viestien lukumäärä : 1172 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 13:34 | |
| - Eeva & Ninni kirjoitti:
- Me saatetaan tehdä 1-1,5h hihnalenkkejä, koira haistelee ja kulkee ihan ok, ohittaa ok ja kaikin puolin käyttäytyy ok, eikä kotona sen jälkeen mitään ongelmia ( syö mitään tai ole levoton jne), että miten tuo nyt sitten on stressaantunut? 8)
Niin meilläkin kävellään eikä koirat ole stressaantuneita. Nukkuvat tyytyväisinä täällä kotona :) Mutta ymmärrän tuon väitteen jos koira joutuu kulkemaan kurinalaisesti koko ajan eikä tehdä sitä mitä haluaa eli nuuskuttaa tien poskilta herkullisia tuoksuja, niin ehkä se sitten käykin kierroksilla kun kotia takaisin joutuu... | |
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 13:51 | |
| Öh, noh.. Olisihan sekin hyvä tarkistaa.. Tosin itse olen ollut siinä uskossa, että kisujen yms läsnäolo tekee koirille vain hyvää (olettaen etteivät ole allergisia niille).. :D Ihana kumminkin kun jaksoitte yrittää toisilla neuvoilla moni olisi varmasti luovuttanut siinä kohtaa ja niputtanut kaikki koirankouluttajat samaan syssyyn.. ;) |
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 18:39 | |
| Jep, samat kokemukset.
RH kävi, luennoi 1,5 tuntia pöydän ääressä, joista puolen tunnin päästä pyysi mua viemään koiran koiraportin taakse, kun ei saanut ellaa lopettamaan päälle hyppimistä. Oli erittäin järkyttynyt meidän ulkoilumääristä, tuhoamiseen suositteli jättämään sallittua syötävää, aamuruuat kongissa ja lisäksi popcorneja kulhossa.
Noh, eihän noita voinut noudattaa, silloin just vuoden ikäinen seisoja puolen tunnin lenkeillä, ei tuu mitään (puoli tuntia on siis normaalisti pikapissitys).
Aamuruuat jäädytettyinä kongissa oli ainut mitä pystyi kokeileimaan, mutta mutta toi on barfilla ja pahimmillaan ei malttanut syödä, joten kasvissoseet ja lihat lämpimässä tunteja. Juu ei.
Ja popcorneja hiivaongelmaiselle barfaajalle. En lähtenyt edes kokeilemaan kuinka nopeasti sais hiivatulehduksen korviin takas, saatikka miten popcornit ja luut sopisivat yhteen vatsassa ja suolistossa.
Tää oli ellan valeraskauden aikoihin jolloin myös veti hirveästi. Ellalla oli käytössä y-valjaat ettei saisi tempomisella niskoja ja kurkkua paskaksi. No valjaatkaan ei olleet hyvät, kun eivät olleet heidän myymää merkkiä. |
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 21:33 | |
| No, onhan noi valjaat ihan hienot. Mä itseasiassa tarvitsisin kunnon säädettävät valjaat vaikka molemmille.
Valitettavasti kaikkea ei voi koiralle opettaa positiivisesti. Ei se meillekään auttanut että äiti kielti koskemasta hellanlevyyn sen ollessa kuuma, piti ite kokeilla ja polttaa käsi tai sitten veljenkin käden käräytys kyllä riitti. Siperia opettaa koiriakin. Ja kyllä se äkäinen ei ainakin sillä hetkellä lopettaa sen toiminnan.
Mä en kyllä ymmärrä miten jollakin on niin huonot tiedot koiran ruokinnasta että ylipäätään edes kehtaa ehdottaa jonkun popcornin syöttämistä koiralle. No, ok ehkä jollekin ylipainoiselle koiralle joka saa niin vähän ruokaa muuten tai on vaan nälkänen. Ei se oo vaan koiranruokaa. Tietysti jos haluaa että koira paskantaa muropatukan.
No joo, kyllä ne positiiviset menetelmät välillä asiansa ajaa, mutta kyllä ongelmakoiran kouluttajan pitää tietää myös perusteet ihan laumalogiikasta alkaen päättyen koiranruokintaan ja sopiviin vedonestotuotteisiin. Noi happy dog valjaat ei valitettavasti pidä pyörätuolia tien puolella jos koira päättää tempasta. |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 14th 2009, 23:18 | |
| jättämään popcorneja kulhossa voiko TYHMEMPÄÄ neuvoa enää olla |
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Elokuu 15th 2009, 11:07 | |
| Idea sen takana oli että popcornit ovat pieniä ja niitä on paljon ja niitä pitää pureskella. Eli sallittua syömistä, jotta jättäisi huonekalut, tekstiilit ja kahvinkeittimet (oli just sinä päivänä vetänyt kahvinkeittimen lattialle, johto purtuna ja lasikannu palasina lattialla) rauhaan.
Ideana ihan hyvä mutta toteutus puoli mätti. |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen Lokakuu 12th 2009, 13:14 | |
| Mä hiljattain lueskelin noiden rakkaiden haukkujen luentoja ja mietin et pitäiskö osallistua :D Ja noista muista koulutustavoista, ilmoittauduin vuosi takaperin suomen eläinkoulutuskeskusken koulutusohjaaja tutkintoon ja hitto mitä touuha siä onj, oli pakko jättää kesken. Siellä puhuttiin kans että johtajuusajattelu on haudattu ajat sitte. Makupaloja pitää antaa koiralle ihan sikana että se oppii ja kaikkee ihme ehdollistumisista ym ja siinä vaihees mä olin että morjens, loppu mun osalta tähän. Siellä käsiteltiin niin vaikeesti ne asiat ja niin päinvastoin pertin/kirsin oppeja ja ku kerroin viä että oon vilanderilla käyny niin alko vastalauseita tuleen että ei ei ja vielä kerran ei, väärää oppia :D Opettajalla itellä oli cockeri mukana eikä se pysyny yhtää paikallaan, hyvää esimerkkiä kuinka koira pysyy rauhallisena siellä missä omistajaki |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| | | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen | |
| |
| | | | Rakkaat haukut kirjoittaneet jutun animalia lehteen | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |