|
| Sekoilua... | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Sekoilua... Tammikuu 9th 2012, 10:11 | |
| Nyt en taas tiedä mitä tolle piskille tekisin. Se on alottanu semmosen mukavan kimpoilun kun se on irti, että ei mitään rajaa. Kyseessä just kohta 10 kk uros. En ole hirveesti irti ihmisten ilmoilla sitä pitäny, koskapa en juuri luota että ei lähtis mihinkään. Ei häivy näkyvistä, mutta on ollu semmonen kutina, että ihmisten/koirien/minkä vaan luokse saattas häippästä. Ja niinhän se tekeekin. On nyt kokeiltu pari kertaa, se todellakin lähtee. Kattelee ensin jalan juuressa ohi menevää ihmistä, sit ampuu perään. Ja on totaalisen korvaton, sinne menee enkä mitään mahda. Tota koiraa ei siis todellakaan voi irti pitää, hävetyksen kauhistus kun se paahtaa jonkun ihmisen ympärille pomppimaan. Tulee kyl takasin saman tien, mut kieltoa ei kuuntele yhtään. Oon ite lähteny vastakkaiseen suuntaan, en perään. Tulee siis luokse kyl, mut kiellosta piittaamatta paskaakaan menee vaan. Ihan vittuuksissaan mun mielestä. Pikkupirulainen Sama jos ollaan metässä, se saattaa ihan reikä päässä paahtaa ympärillä isoa ympyrää kuulematta yhtään mitään. Ihan sysimetsässä sillä ei oo mitään väliäkään missä se huiskii (eikä se semmosissa tee tota), mutta tommosissa pienemmissä metsälänteissä tässä lenkkipolkujen varrella se vois tietysti vähä pysyä kuulolla. Jos vaikka sattus joku muukin siel liikkumaan...Se tekee totakin mun mielestä ihan vittuillakseen. Se on ihan sen näkönenkin että mitäs akka tähän sanot??!! Kieltoa siis ei kuuntele, luokse on tänne-sanalla tähän asti ilmestyny. Mutta: kun ekaks kiellän lähtemästä, ja se menee vaan, sit huudan tänne, ja se tulee. Tekis mieli vetästä vähä korville, mut sehän on kuitenkin tullu kun pyydän, eli tehny oikein...niin mitä siinä pitäs tehdä?! Tietää pommin varmasti tekevänsä suurta vääryyttä lähtemällä, ja paskat nakkaa mun kiellolle. Jeesus mikä elikko... |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 9th 2012, 10:59 | |
| ihan vaan taitaa olla nuoren miehen kokeilua ;) itse tekisin niin et jos vetää noita metsä hepuleita niin jos ei kuuntele kieltoa niin kävelisin koiraa kohti ja nakkaisin remmillä tai purkilla perään et perkele, tai sit tee sille häätö? onko koira muuten miten kuulolla? jos sil on kokeilu kausi niin voisit pitää vähän hiljasempaa kautta, ja sit jos saisit vaikka järjestetyn häädö sille tehtyä siellä koti konnuilla, tekis pojalle varmaan poikaa :D |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 9th 2012, 11:12 | |
| Olen tehny noin, remmi kintuille yms, ei mitään vaikutusta. Olen myös tota häätöä ajatellu ja kokeillutkin...mutta joku vissiin menny pieleen, kun ei sekään auta. Tai sitä ei saa jotenki kunnol tehtyy, kun kekkuloi vaan ympäriinsä ja ihan viittaa kintaalla mun häätelyille. Koko koira on olemukseltaan vaan ihan sen näkönen, et tahallaan tekee tota. Mitähän jos itekki paskat nakkaisin koko hommasta ja oisin vaan todella viileenä? Häätö onnistuneesti todennäkösesti ois erittäin tehokas, koska toi on ihan julmetun laumaviettinen. Ööö...miten mä sen parhaiten järkkäisin? |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 9th 2012, 12:11 | |
| onko se kuin tiukalla huomiolla? voisithan sä kokeilla sitäkin et jos saa noita hepuleita niin anna hepuloida, mut jos kerran 100 varmana kärkaa koiran luo niin sovit vaan jonku tutun kanssa et teette sovitun häädön eli se häätää sun koiras ja sä teet sen myös...tai sit yks mikä on kans aika tehokas, ainakin itse olen niin huomannut, et suutut sille oikeesti! et perkele nyt tää touhu loppu, se on kummiskin vasta 10kk, eli aika junnu, et varmaan ihan yritystä sua kohtaa, varsinkin jos mimmi on nyt kipee(olihan se mimmi?) Jos oot häätöö kokeillut niin sitä ei kannata sit kylvää ettei menetä tehoaan... |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 9th 2012, 14:42 | |
| jep sovi sokkotreffit jonkun kanssa ja iso kasa itelles purkkeja mukaan vaikka reppuun mut kato ettei ne kolise ja sit häädät sen purkeilla ei toi kintaasta piut paut välitä:)hyödynnä sen laumasidonnaisuus!!pitäis auttaa | |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 9th 2012, 23:01 | |
| Repullinen purkkeja vois toimia... Voiko se sokkotreffikaveri olla koiralle tuttu? Tai semmonen puolituttu?
Ja joo Mimmi on toi toinen...sen kanssa meni irti olemiset alun alkaen paljon paremmin. Onneks. Ja joo, aika tiukalla kurilla mennään täällä, ylimäärästä huomioo pyritään välttämään. Mut ei sillee, et täs koko elämä pyörii sen asian ympärillä et ei saa koiria huomioida. Mutta kovassa kurissa toi pikkupaksupää on. Sillä on siltikin tota asennetta kuuhun asti... |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 10th 2012, 07:22 | |
| mut ei kai ole liian tiukalla, kai teillä myös yhteistä kivaa on? sekin voi aiheuttaa "kuuroutta" jos et muuta ku vaan komenna ja ole tiukka, koiran kans tulee olla myös kivaa! |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 10th 2012, 09:53 | |
| Joo toi on hyvä pointti, olen siitä koittanu pitää kiinni ihan ittenikin takia. En mä jaksa vaan nipottaa...tokoilusta toi tykkää, sitä oon sen kanssa välillä tehny. Ja riehunu lumihangessa:D
|
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 16th 2012, 15:01 | |
| No nyt jouduin taas tositoimiin ton elikon kanssa. En oo kerenny järjestelee mitään häätötilannetta, mut nyt se tänään taas häipy iha järjestämättä. Olin metässä näiden kans, just olin tulossa pois sieltä kun toi päätti taas ottaa ritolat. Vittu sinne meni, eikä oikeestaan tällä kertaa edes minkään perään. Pyysin luokse, hihnan olisin laittanu ku tultiin metästä pois, niin joo sehän läks. Paskiainen, tahallaan ihan selvästi taas. Häädin sen sitte purkin kans, mikä mitään hyödyttäny. Karjuin sille iha tosissaan perkeleitä, suutuin ja remmillä räppäsin kuonolle ku ei mikään tehonnu. Sit se alko näyttää vähä siltä et mä en sen kanssa pelleile...köpöttelin niin kun sitä ei olis olemassakaan, se hiihteli jonku matkaa mun ja Mimmin perässä maansa myyneen näkösenä. Sit pyysin sen luokse, kiiti korvat luimussa jalkoihin kiinni. Tämä kaikki kesti varmaan ainakin 5 min, vähä pitkäks meni. Se siinä jäi mietityttämään, että kestikö sitä tilannetta liian kauan? Et onko se nyt yhdistäny oikeet asiat yhteen...lähtemisen ja siitä seuranneen häätämisen? Kun se mun häätely ei ihan äkkiä tuottanu mitään tulosta, vaan koira veteli ensin siinä ympärillä taas ihan elviksenä...jee. |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 16th 2012, 15:44 | |
| En nyt ole mikään kauheen tietävä näistä asioista mutta miks se tuli teidän perässä`? Vaikkakin vähän matkan perässä mutta TULI kuitenkin.. Häätämisessähän on tarkoitus saada koira nököttämään ja ymmärtämään että mukaan ei ole tulemista? Häätö ei mennyt perille koska se hiippaili kuitenkin perässä, eikä luopunut.. |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 16th 2012, 16:18 | |
| Joo ei menny. Kun siis vasta sitten, ku napautin remmillä nokalle karjuen perkelettä. Sit se siis jäi jonku matkan päähän kököttämään...ja sitten hetken kuluttua siis pyysin sen luokse. Jotenkin tolleesti se meni, näitä on tässä kirjottaen aina vähä vaikee selittää...ja muutenkin. Mutta ei siis varmasti tosiaan menny hienosti kaikkien sääntöjen mukaan koko touhussa oikeen mikään...lopputulos oli kyl se, että se korvat luimussa lujaa vauhtia tuli, mut noin muuten... |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 16th 2012, 17:50 | |
| Pidä nyt vaan tiukkaa kuria sille, kyl sä näät oliko sillä häädöllä vaikutusta sitten siitä käyttäytymisestä.. :) |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 16th 2012, 18:50 | |
| Niin. Teen kuitenkin kunnon tehohäädön vielä (tai ainakin luulen tekeväni). Ehkä jollakin on jotain vaikutusta tohn paksupäähän...kun vaan saa kunnolla häädettyä niin se ihan satavarmasti tehoo tohon!! |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 17th 2012, 23:41 | |
| Kannattaa sitten varustautua kunnolla, et sulla on repullinen purkkeja mukana. Eikä sitten liian usein/tiuhaan häätöä, kun koira tottuu siihenkin. |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 18th 2012, 18:32 | |
| Joo. En mä sitä ole häätäny onneksi kun vasta pariin kertaan...tai jotain. Eikä kovin onnistuneesti ole menny, turha vissiin yrittääkkä ilman jotain armeijan varustusta Olen ollu kuulevinani et alle vuotiasta ei sais häätää?? |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Tammikuu 18th 2012, 18:39 | |
| Kyllä meillä Milo (entinen saku) vaan alle vuotiaana häädettiin. Tehtiin siis järjestetty laumahäätö Kirsin ja Inken avustuksella. Jos on kovin junttura jolla on laumasidonnaisuutta niin eipä se ikä niin.. |
| Aihe: Vs: Sekoilua... Helmikuu 1st 2012, 18:13 | |
| Nyt vihdoin on Velho häädetty, hahaa!! Eipä oo ikinä luokse tullu noin pienenä ku äsken...toivottavasti paksupää muistaa ton |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Sekoilua... Helmikuu 1st 2012, 22:44 | |
| | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sekoilua... | |
| |
| | | | Sekoilua... | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |