Vieraili Vierailija
| Aihe: Ohitukset... Lokakuu 6th 2011, 11:11 | |
| Oisin taas vailla neuvoja... Meillä siis uros 6 kk, kovaksi ja hyvähermoseksi testattu. Kirsi neuvo purkkia paukuttamaan ein tehosteeksi, ja ideana päästä purkista mahollisimman nopeesti eroon. Tiukka kuri muutenkin tolle paksupäälle. Näin tehty, ja ohittelut lenkillä onki parantuneet huomattavasti. Purkkia ei ole enää juurika käytetty. Otus tietää kyllä mistä sitä kielletään, tuijotuksen lopettaa kiellosta ja korvat laskee. Muuten se on kyllä vähä semmosessa olen mahti sonni-asennossa, häntä aika ylhäällä ja olemus muutenkin. Nyt se on sitte ruvennu taas haukkumaan ohituksien yhteydessä. Mä en vaan nyt oikeen tiedä mitä sille tekisin....tätä on tässä vähä vaikee kuvailla, mutta kun toinen koira ilmaantuu näköpiiriin, kiellosta lakkaa tuijotus mut haukku alkaa. Se ei hauku toiselle koiralle, ei mulle, ei meidän omalle toiselle koiralle, en tiedä mille. Haukkuminen ei oo mun mielestä mitään rähinöintiä, vaan haukkua. Silmät pyörii päässä sen näkösesti että koira ei tiedä itekkä mihin kattos...Purkki on sillee vähä huono, kun ei se tohon paksukalloon hirveen hyvin edes tehoa. Ja kun se ei hauku "millekkään". Sais kuitenki olla hiljaa, ja se olemus vois vähä tietysti laskee. Kokeilin tänään sillee, et kielsin tuijotuksen mut en ruvennu muihin toimenpiteisiin, annoin sen haukun olla. Eipä toi kauaa kestäny. Mutta siis, onko ideoita miten sen hiljentäs? Purkista vielä...saattaa haukkuminen alkaa siitänkin, että sitä viskaa purkilla. Samalla lailla sillonki, en tiiä mille se haukkuu, se ei varsinaisesti kohdista sitä mihinkään. Vähän näyttää siltä että sitä vituttaa...turhauttaa se tilanne. Perkeleen paksupää |
|
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Ohitukset... Lokakuu 6th 2011, 12:08 | |
| No mä en osaa sanoa juuta tai jaata tällä kokemuksella, mut heittelen sulle kysymyksiä ilmoille mitä tulee mieleen Ja joku muu saa sit vastata.. Ootko tehny vapaana ohituksia ja käyttäytyykö sillon samalla tavalla? Miltä se näyttää haukkuessaan; jatkaako sillon kävelyä normaalisti vai hidasteleeko/jättäytyy/pyrkii sivulle/kiiruhtaa. Miten palautuu haukku-ohituksen jälkeen; jääkö rehvakkaaks, rentoutuu heti, vilkuileeko taakse. Jos se jää rehvakkaaks, niin olisko kuiteski niin, et se olis pullistellu/komennellu et liikkukaas nartut etiäpäin;)? Ja yleensäkin, miten se yleensä "avautuu" ja reagoi, jos sattuu turhautumaan jossakin muussa tilanteessa (onko samantyylistä käytöstä sulle tai toiselle koiralle). Ja sitten, et onko se alkanu sikailemaan nyt pimeillä ja tuulisilla keleillä? Mun koiran kans saa nyt olla aikas nipo, kun pimeet on alkanu. Se o virittyneempi ja ottaa helpommin kimmoketta asioista. Sehän ei o selitys, mut huomasin vaan yks päivä et pikkupiru on ollu paljon paremmalla tuulella kesällä;). Tsemiä! |
|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Ohitukset... Lokakuu 6th 2011, 17:52 | |
| Aika hyviä kysymyksiä...hehee. Toi pullistelujuttu etenkin, koira jää tilanteen jälkeen semmoseks äijäilijäks jokskun aikaa. Haukkuessaan se näyttää lähinnä siltä et tekis mieli vähän rähistä mut kun ei saa, mutta en sitten tiedä...Ja toi äijämeininki ei ylipäänsä ole harvinaista tolta koiralta. Se pitäs saada oikeesti nöyremmäks, pitäs ite olla maailman kovin Bitch Jonkun verran nää pimeet on vaikuttanu, pitää kyylätä ympäristöä ajoittain vähä tarkemmin ku aikasemmin. Mutta joo, tohon pullisteluun alan kallistua. Se ei tosiaan oo yllättävää tolta paksupäältä. Se pitää vaan saada jollakin keinolla (millä?????) nöyrtymään ihan oikeesti. Tehosteet ei siis tosiaan tee asialle juuri mitään, mun mielestä se et mä ite olen se "keino", siis tukkapöllyllä ja ärinällä yms sen saa ojennukseen parhaiten. Olemalla ite riittävän vakuuttava ton elukan päässä...vaatii hommaa vielä. Ja vissiin aina tästä eteenpäinkin :6099: |
|