Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Toivotonta(ko)?!

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 09:21

Auttakaa, Kirsi ja muut viisaammat. Oltiin Ninni kanssa sunnuntaina lenkillä ja laskin irti, niin tyttö lähti taas tuhatta ja sataa laukkaamaan (pysyy näköetäisyydellä, mutta aika kaukana, liian kaukana mun mielestä, jotta olisi hallittavissa) No, annoin jonkun aikaa haistella ja kaivella, kunnes kutsuin - ei mitään reaktiota :evil: Lällätteli ihan täysillä!

Olen käyttänyt pitkää liinaa (narua) ja ollaan harjoteltu luoksetuloa, aika hyvin tulee liinassa, jos jotain mielenkiintoista haisteltavaa, joutuu nykäsemään.

Ollaan siis käyty Kirsillä ja olen tästä jutellut muistaakseni Sinan ja Jenninkin kanssa. En nyt jotenkin vaan osaa / ymmärrä tehdä mitään? Ihan toivoton olo tulee, haluaisin pitää vapaana paljon enemmän, mutta en uskalla.

Tokossa on eri käsky: eteen, juoksee suoraan istumaan eteen. Ei lähde vapaana minnekkään haahuilemaan.

Eli tarvitsisin ihan rautalankaneuvoja, miten harjotella. Neidissä on siis harmaata ja slk.

Muuten meillä menee ok (jääkäusi pidetty Kirsin ohjeiden mukaan ehkä vajaa vuosi sitten), ei ongelmia kotona, ohitukset menee ok (pientä tuijottelua välillä), remmikävely opeteltu (harvoin joutuu nyppäsemään.)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 14:23

ettei neiti vaan kokeilis ja yritäis...vähennä huomiota ja katso...
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 14:37

eikös ninnissä ollu harmaatahirvikoiraa??muistanko ihan oikein??
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 16:22

hirveetharmikoirat... anteeks harmaathirvikoirat..
hetken luulet että se jo kunnioittaa ja on hyväksynyt asemansa mutta sitten se taas katoaa elukan jälelle metässä ja lällätelee minkä ehtii :bounce: seuraavana päivänä se on taas ku herran enkeli mut sitte taas räjähtää..

-puolikkaan hirveeharmikoiran emäntä
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 17:04

Siinä taitaapi olla tuo hirvikoira niin luonteessa että vietti vie mennessään ku hajulle pääsee!sitä pitäis olla johtajuus täysin kunnossa että koiran saa vietiltä pois:)
Vierailija
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 17:16

Olen käyttänyt pitkää liinaa (narua) ja ollaan harjoteltu luoksetuloa, aika hyvin tulee liinassa, jos jotain mielenkiintoista haisteltavaa, joutuu nykäsemään.

oletko kokeillut purkittaa jos ei HETI tule..Mie yritän beaglea pitää kovasti aisoissa hajujen kanssa.
teen monesti lenkin alussa niin että jos se ei heti reagoi minun sanomiseen (en kuitenkaan ihan läheltä tai silleen selkeästi "turhaan")..ja jos näyttää että looraa omiaan eikä reagoi mitenkään jos sanon, tai kutsun, niin heti rämäytän että jumpe soikoon. ja sitte uusi kutsu ja se tulee.
tai vaihtoehtosesti että jos kutsun sen ja se lällättelee ohi niin ärähdän sille kunnolla ja nakkaan remmillä perään..unohtamatta tietenkin kehua jos se tulee Hienosti ja uskoo.
tai, jos on näkymättömissä ollut pidän sille ärinää muutaman sekunnin että missäs sitä on oltu!
Meillä ukko käyttää liinaa, ja oon huomannut että puurokorvasuus lisäntyy kun koiran ei tarvi kuulla käskyä vaan se nykäistään tulemaan..
eli se tietää olevansa narussa ja miettii että sen ei tarvi reagoida, vaan "kiskase sit ku huvittaa sen aikaa haistelen ainakin." Meillä se aloitti tuon lällättelyn vasta kun alettiin käyttää liinaa. Mutta se voi olla myös minun tunne koska vastustin alunperin sitä että käytetään liinaa. Jos käytän liinaa niin mitä jos en muista enää käyttää ärähdystä kun voin onkia sensijaan koiran kuten kalan vedestä liinasta nykäisemällä. Nyt ku ukko sitä kuitenki käyttää, niin aion käyttää mutta toivonmukaan se tulisi myös sanallisesta käskystä eikä nykimällä...
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 17:55

Juups harmaata on neidissä. En tiedä muistaako kirsi miten tuo häätö Ninnin kanssa meni: Sehän lähti huitelemaan muiden koirien luo, sai vastaansa purkit - ei mitään , mutta suihkeella lähti. Sitten mun luo kutsuttaessa meni lukkoon, eikä tullut luokse kuin pitkän maanittelun jälkeen. Testasit Ninnin pehmeäksi ja hiukan araksi, ja olit sitä mieltä, että ei käytetä purkkia (suihkeella pärjättiin). Voisiko kuitenkin käyttää purkkia ( oon mä sitä helisytelly, mutten heittänyt)? Jos se ei kestä purkitusta ja ottaa lopullisesti ritolat? Ja miten se käytnnössä menee, jos haistelee pellolla jonkun matkan päässä musta - riittääkö purkin teho (ääni) pellolla?

Emil, ehkä mä oon ihan liian nössö, enkä vaan uskalla ottaa kovempia otteita ;). Olen kyllä huomannut, että nykäsykään ei saa kovin ripeästi kinttuja eteenpäin.

Oonko mä ihan onneton, mikä osuus on tuolla harmaan vietissä? Tosissaan näyttää siltä kun se lähtee laukkaamaan ja haistelee niin ei se huomaa vaikka itse saatana huutelis :evil: Koirahan tasan huomaa, etten mä luota siihen ja hermoilen koko ajan kun päästän sen vapaaksi ja soppa on valmis. Mutta oikeasti, mitä nyt kannattaisi tehdä? Huomiota voin vielä vähentää (aika minimissä on jo), pidänkö vaan vapaana, vaikka huitelee vai treenataanko jotenkin muuten ensin vai luovunko kokonaan toivosta? Niin ja ei kai se johtajuus mulla kuitenkaan ole :oops:

niin ja sussejamaksi, tuo sopii kuin nyrkki silmään meilläkin
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 21:19

Kokeile ensin että ninnillä olis varma luokse tulo jo liinassa eli kutsu luo ja kehu pirusti niin että sen on tultava ilman sitä nykäisyä,,kun jotenkin se ei luota sinuun tarpeeksi siinä häätötilanteessa että se hakisi turvaa kun kutsut luokse,,tietty voithan sie purkkia kokeilla ei se siitä kiinni ole tee sellainen kiva ääninen purkki:)mut ensin pitää olla tuo luoksetulo jo niin varmaa liinassa että se tulee myös häädössä luokse:)
Eihän ninnille ole ikinä suututtu se on karannu jonnekkin ja tullu sit luokse?ku se ei paljon tartte ku vaikka sanoa kovalla äänellä perkeleen rakki vaikkei sitä koiralle edes suoraan tarkottaisi vaan puhuisi itsekseen
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 21:29

ainoo millä toi jästipää pysyy lestissään se että on ehdottoman tarkka sen kanssa koko ajan..esim.lenkeillä ei saa remmi kiristyä piiruakaan ja jos tötöilee on sillä aina kaamea seuraamus..

jee nykyään jättää rusakot ja muut ötöt rauhaan kyllä kun sanotaan jee jee ja hei (kiitos kirsin kukkatippojen) jopa narttut on nyt saanu olla ilman meitin pojan ulvonta serenadeja :) ja vaikka semmonen kävelis vastaan on jätkä korvat päässä.. pelkät hajut ilman narttua sekottaa enemmän..

mutta jos lipsuu hetkeksikin ni siinä meni se koira taas niin et vilahti :lol:

pitää olla ite 100% varma itsestään, ei saa jännittää eikä hermoilla.. piski puskee heti niskanpäälle :roll:

mut on se sit hianoo ku onnistuu :)
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 6th 2009, 21:46

Kiitos Kirsi neuvoista, aloitetaan tuolla liinalla varma luoksetulo. Olen voinut (vahingossa) puhista perkeleitä :oops: , on muutaman kerran "karannut", mutta en ole tietoisesti suuttunut. Mä yritän nyt itsekin pysyä ryhdikkäänä ja tiukkana, tuun sitten kertoo kuin akan ja akan on käynyt ;)
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 13th 2009, 21:46

Miula ois kysymys tän luoksetulon tiimoilta...Eli kun koira on 8 kk vanha tai nuori ja alkaa testailemaan käskyjä, niin olis kiva kuulla vinkkejä etten vaan pilaa koiraa tai suhdetta. Kävin "pentutestissä" kirsillä ku koira oli 5 kk, ja kaikki ok. Koira kova mut ei dominoiva. Tähän asti siis kaikki menny melko ihanteellisesti, mut nyt luoksetulossa lällättelee, eli ei tule heti tai jos tulee menee ohi tai vain käväisee jaloissani. Miten saisin parhaiten opetettua että kun kutsun tänne, niin se tarkoittaa että tule heti kosketus etäisyydelle, että voin ottaa kiinni/ taputtaa ja vapauttaa. Olen tehnyt nyt niin, että jos ei tule heti, niin poljen maata/taputan käsiäni/ murahdan, ja kun saan huomion niin kutsun iloisesti ja kun tulee niin taputtelen ja kehun. Jos ei tule ihan luo, tai menee ohi olen mennyt kyykkyyn ja vaatinut tulemaan rapsuteltavaksi, ja vapauttanut vasta kun "olen valmis".
Koira on siis mäyräkoira ja tottakai hajut kiinnostavat tuon ikäistä poikaa kovasti...
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 13th 2009, 21:58

Olet tehny ihan oikein voit ottaa tarvittaessa purkin/suhinapullon käyttöön jos meinaa juosta ohi tahallaan niin räväytä purkilla eteen eli katkaiset menon ja sit ku koira säpsähtää niin kutsu luo ja kehu:)
tai jos jää jonnekkin lorvimaan eikä meinaa tulla luokse ei tartte välttämättä mitään häätöä tehdä ku menet vain lähelle koiraa olet sille vihainen ku täällä maleksit etkä tule mun luo ja sit ku koira on sen näköinen että perkele,,niin kävele muutama askel taakse päin ja kutsu luo ja kehu koiraa ku se lähtee tulemaan sinua kohti:)
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 13th 2009, 22:10

Ok. kiitos vastauksesta. :) En oo vielä purkkia uskaltanu kyhäillä, ku oon ajatellu et tuo on vielä niin nuori. Suhina meil on mut en oo käyttäny sitä juuri ollenkaan. Sitä vois kokeilla eka.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 13th 2009, 22:18

Mie olen käyttäny purkkia jo yli 5kk ikäiselle JOS on ollu tarvista,,mut yleensä se tarve tulee tuossa 7-8kk iässä ekan kerran ja yleensä se tulee just tässä luoksetulossa tai siinä ku kokeillaan nätisti muuten vain rajoja:)ja ku kerran kunnolla muistuttaa niin pärjätään taas kauan ettei purkkia tarvita ollenkaan.
Meillä tosin nuo koirat on pennusta pitäen tottuneet purkkiin ja suhinaan että silleen niille ne ei ole mitään uutta jo heti 7vkon iästä lähtien ne joutuvat sitä metakkaa kuuntelemaan työn merkeissä hengatessa tai lenkillä.
Ja ku purkkia käyttää nuorelle koiralle on tiedettävä oikeasti koiran luonne ym.ettei tee hallaa,jos on epävarma olo niin kannattaa odottaa sit purkin käyttöä sinne asti että nartulla on juoksu menny tai uroksella noin 8-10kk iässä.
suhinapullo on kyl ok noille kakaroille jos on tosiaan tarvista,mut mitä pidempään niitä säästää sen paremmin se toimii sit joskus jos on pakko edes käyttää.
Nuo jalan tömistykset ja murahdukset jos toimii niitä kannattaa ehdottomasti käyttää ja ihan kakaralla se niskasta nipistys ja sit uudelleen kutsu luokse toimii hyvin..ja itse asiassa se toimii myös aikuiselle,hipsu jäi tuossa äsken taas haaveilemaan mietti lähteäkkö vieraan ihmisen luo vai mun luo,,se ei kiinnittäny minuun mitään huomioo vaikka kutsuin luokse ja olin hipsun lähellä,sit kävelin pari askelta annoin nätisti tukkapöllyä ja heh tyypillinen tipsu kilju ku päätä olis leikattu,no sen jälkeen kävelin taas omalle paikalle ja kutsuin luokse niin tulipa mukisematta vaikka siinä käveli lisää ihmisiä meidän ohi.,,ja enkä laittanu sitä kiinni silitin vain ja annoin olla koko loppu matkan irti niin tosi hienosti käveli mun rinnalla vaikka tuli samanrotuinen musta tipsu vastaan:)..olin ylpee hipsusta jee jeee
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 13th 2009, 22:35

Minä mietin tuossa luoksetulossa että kuuluuko aina kehua kun tulee luo vai voiko vain "olettaa" että luokse on tultava? Tai meneekö pilalle jos aina kehuu? Vai pitääkö kehua aina silloin tällöin vai... Siis onko eri juttu aikuisella koiralla kuin pennulla? scratch

Armuli on kanssa välillä pihalla alkanut vetkuttelee niin olen yleensä tehny just noin että oon murahtanu tai polkenu jalkaa tai kävelly lähemmäks ja käyny siellä murahtamassa ja oon tähän asti miettiny että oonko tehny siinä väärin että oon menny lähemmäs koiraa kiinnittämään huomioo että peekele mutta hyvä jos niin voi tehdä :)
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 10:31

Mie en tuohon kehumiseen osaa oikein mitään sanoa. Mie kehun kyllä oikeastaan joka kerta tuota 8 vuotiasta, kun sen kaa on ollu vähän onelmia luoksetulossa aina. (ite pilattiin ku se oli pentu) Sanon vaan hieno tyttö ja saatan silitää kun laitan hihnan, ei mitään sen kummempaa palkkiota.

Yks kysymys ois vielä miulakin... eli voiko tuolle 8 kk teinille tehdä tarvittaessa laumahäädön? Siis ihan vaan varmuudeksi kysyn, kun kai se jossain vaihessa kokeilee rajojaan vähän enemmän... Nyt ei oo tarvinnu sitä suhinaa tai purkkia edes kokeilla kun on ollu niin nätisti. 8) Kyl tuo mamin poju on ihana!
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 11:20

Koiraa pitää aina kehua luoksetulosta!jos se 8kk ikäinen on sun mielestä kypsä häätöön häädä ikä menee siinä rajoilla,,uuno ei tajua häätöö ja on ny 8kk.jos olet epävarma odota että on yli 10kk,,jos ei tunne koiraa fiksuinta odottaa 1v
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 11:37

Entäs jos armas on vapaana ja tuolla kuljetaan ja jos jää kauemmas jotain haistelee tai puuhailee ja huudan mennään ja samalla kävelen itte vaan eteenpäin ja kohta koira juoksee perässä kauheeta vauhtia ja juoksee ehkä taas mun edelle eli en vaadi että tulee just mun luo vaan ilmotan vaan että matka jatkuu niin kehunko siitäkin? (maailman pisin virke...)

Nim. pitänee aloittaa kehumisharjoitukset :lol: Jotenkin ollu vaan olo, että en saa liikaa kehua luoksetulosta (vaikka usein kehunkin), että en tee väärin... scratch
Vierailija
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 12:39

No oisko sillä merkitystä mikä on kehun ajoitus. Jos kehuu vasta ku koira juoksee jo nii mun koira ainakin jää sitten välille norkoilemaan..mut taitaa olla sillon ihan vaan luottamus laskussa eikä kehuista johtuvaa viivyttelyä. meillä on kans kyl nyt pihalla jos kehun koiraa niin se ei välitä..siis ei häntä heilu eikä mittään..ku joskus se on sellane että ku sanon hyvä poika niin se on niiku ☀
Epäilen ett voisko se aiheuttaa meillä sitä kun mies joskus tekee vahingos niin, että jos koira on pahanteossa se ensin sanoo sen nimen ja sit ku koira kattoo että "no mitä?" se sit vasta sanoo että "hyi ei saa tehdä noin"..ku mun tyyli on enemmän rähähtää heti eikä ensin pyytää koiraa kattomaan mua.
jos sellasta tapahtuu paljon niin sehän on sama ku koiraa toruttais siitä, että se reagoi kutsuun. Onneksi huomasin ja otin puheeksi niin en usko että se enää sitä tekee..mut tosiaan välillä on kausia että koira on sellanen ihmeen haluton, häntä pystyssä juoksee luokse eikä välitä kehuista. Mut tänään otin sen kanssa leikkiä ja sit opetin temppuja, tai kertasin jotain istua..niin annoin niin nappuloita ja hellittelin ja lietsoin että luulis nyt tajuavan ainaki mikä äänensävy on hyvä ja kiva.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 14:19

Jos sanon koirille että mennään niin sit sanon vain hyvä ku lähtevät liikkeelle mut tällöin en vaadi koiria luokse.
mut ku sanon tänne niin heti ku ne lähtee mua kohti juoksemaan kehun koko ajan ja sit kunnon silitykset:)ja matka jatkuu
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 17:07

Niin just eli sanotaan hyvä siinä vaiheessa kun lähtee tulemaan eikä vasta sit ku on kohdalla? Ok. Jotenkin mä oon siis enemmän ajatellu että luoksetulo on vaan sellanen pitäätulla-juttu ilman kehujakin scratch Mistähän mä oon sen keksiny hienosti iahn ite... :roll:

Tai ehkä armulilla on myös se, että sitä kun rupee paljon kehumaan, niin se riehaantuu ihan täysin eli mopo lähtee käsistä :bounce: :bounce: :bounce: mutta toisaalta se kyllä myös nykyään rauhottuu siitä nopeesti kun vaan lopetan kehut tai rapsutukset. Sama jos jotain leikitään niin ennen johtajuuksia leikkiä ei ois saanu millään lopettaa mutta nyt kun lopetan niin se onkin sit siinä.
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 17:15

sie oot varmaan sotkenu ku koiran pitää tulla luokse ilman nameja!olet sit varmaan aatellu että sen pitää tulla myös ilman kehuja:)
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 20:01

^ Näinpä... 👅

Kysynpäs vielä sitten myös että jos pyydän odottamaan niin kehutaanko siinäkin aina? Välillä kehun, välillä en...

Nim. nyt alan taas jo ajatella liikoja :lol:
Vieraili
Vierailija

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! EmptyHuhtikuu 18th 2009, 21:14

Meillä tuo narttu jää "haistelemaan" miun mielialaa jos kutsun vaan kerran enkä kehu ku lähtee tulemaan. Eli meilläkin kyllä kehutaan jo matkalla. Mut tosiaan se on vielä ehkä epävarma et saako se huutia, jos joudun odottamaan pienen hetken ennenku se tulee näkyville jostain pusikosta. Tyhmästä päästä saa kärsiä varmaan koko tuon koiran eliniän... No huimasti on kyllä menty etiäpäin luoksetulon ja irtiolon suhteen tuon typsyn kanssa.
Häädöstä: tuo 8 kk poju on tosi laumasidonnainen (luulen niin) , eli ei kyl kovin kauaksi miusta lähde, ja jos menee vähän matkaa niin käy aina tarkistamassa et missä mamma on. Vaikka narttu painaa siel edellä jossain, ja jää sinne vähän odottelemaan, niin poju tulee käymään mamin luona. ❤ En usko et ihan vielä ois tarvetta häätöä edes tehdä, mut ku eihän noista teineistä ikinä tiedä mitä niiden päähän tulee... :lol: Nyt ei oo tarvinnu tuolle nartullekaan tehdä häätöä koko pojun aikana, niin ei oo ees nähny ku se tehdään toiselle koiralle. Meillä ainakin aikaisempi koira pysy jalanvieressä tiiviisti, jos tuolle nartulle tehtiin häätö.
Sponsored content

Toivotonta(ko)?! Empty
ViestiAihe: Vs: Toivotonta(ko)?!   Toivotonta(ko)?! Empty

Toivotonta(ko)?!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: