Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Barffaus ja madotus??

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Barffaus ja madotus?? Empty
ViestiAihe: Barffaus ja madotus??   Barffaus ja madotus?? EmptyMaaliskuu 24th 2009, 21:53

Hm.juttelin täs illalla kaverin kanssa ja hän sano että madottaa koiransa 4krt vuodes ku syö raakaa lihaa ja varsinkin ku syö hirveä ja peuraa,,onko täs perää??ku uunon oireet alkoi just laskettuna nappiin ku annoin raakaa hirven lihaa ja luita.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Barffaus ja madotus??   Barffaus ja madotus?? EmptyMaaliskuu 24th 2009, 22:05

Mä oon tehny jotakuinki samoin. Tosin jo muutenki ku tuo syö jälkiaikana pellosta ja landella on aina kaikkee mahollista... Luntakin tuo syö ihan töikseen ihan ku ei vettä sais :roll:

Mut joo, mä oon kuullu toisella foorumilla joskus ihan saman. Eli siis että pitäisi madottaa useammin :D
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Barffaus ja madotus??   Barffaus ja madotus?? EmptyKesäkuu 4th 2009, 13:20

No enpä tuotakaa oo tullu ajatelleeks, meillä viedään kaikki luut peltoon ja kaivetaan joskus ylös ku on tarpeeks muhinu. Mut ei kyl matoja oo näkyny :shock:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Barffaus ja madotus??   Barffaus ja madotus?? EmptyKesäkuu 6th 2009, 21:43

Kyllähän niissä loisia voi olla, kuten koirissakin, mutta majailevat monesti sisäelimissä enemmän kun itse lihassa tai luissa. Suurin osa kumminkin kuolee jos/kun pakastetaan. EVIRAn sivuilta saa lisää tietoa niistä (loisista eri lihoissa) jos haluaa :)
Ja osoite sinne on siis www.evira.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Barffaus ja madotus??   Barffaus ja madotus?? EmptyKesäkuu 6th 2009, 22:01

Itse olen madottanut vain keväällä ja syksyllä, eikä matoja ole ollut (koira ollut barffilla 5 vuotta) :albino:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Barffaus ja madotus??   Barffaus ja madotus?? EmptyHeinäkuu 10th 2009, 01:59

Kyllä mä ajattelin jatkaa madotusta 2 kertaa vuodessa barffista huolimatta. Nuo matolääkkeet kun on melkoista myrkkyä, ei niitä kannata kamalia kasoja syöttää 🇳🇴

Kannattaa muistaa näin metsästyskauden alussa, että hirvieläinten keuhkoja ja maksaa ei saa antaa raakana -> ekinokokkoosi riski

Tässä ote terveysraportti.fi

"Koirille ei saa missään olosuhteissa syöttää mahdollisten väli-isäntien (porojen, hirvien) raakoja teurasjätteitä. Tämä on Suomessa kiellettyä, mutta ei ole tiedossa, kuinka hyvin kieltoa noudatetaan. Erityisesti hirvi- ja peurajahdissa on huolehdittava siitä, ettei keuhkoja syötetä koirille, eikä niitä tule myöskään jättää villieläinten saataville."

"Ihminen ja muutkin väli-isännät saavat tartunnan koiraeläinten ja kissojen ulosteen madonmunien kautta. Ekinokokin munat kestävät hyvin ympäristöolosuhteita ja säilyvät infektiivisinä ainakin parin vuoden ajan -20 °C:ssa. Toisaalta ne kuolevat neljässä tunnissa +43 °C:n lämpötilassa (Lucius ja Bilger 1995)."

Ja järvikalaa pitää tietty pakastaa 2vkoa.

Tulipas siitä ihan saarna, ei ollut tarkoitus :oops:
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Barffaus ja madotus??   Barffaus ja madotus?? Empty

Barffaus ja madotus??
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Saksanpaimenkoirapennun barffaus. Vinkkejä? Mielipiteitä?
» KISSAN BARFFAUS POIMITTU VANHOISTA JUTUISTA

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran terveys/sairaus ja ruokinta-
Siirry: