Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Pennuista:) ym

Siirry alas 
3 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 25th 2011, 17:44

Ihan pakko ny vähän kirjoittaa noista kakaroiden kasvattamisesta.
Muistakaa nyt kaikki rakkaat ihmiset kun se pentu tulee taloon aloittakaa se kasvatus HETI eikä vasta kuukauden päästä.Koiralaumassakin se kasvattaminen/rajojen näyttäminen alkaa HETI ei ne odota että pentu saa hyppiä silmille törkeesti vuoteen asti.
Kerron vähän miten itse toimin omien pentujen kanssa
Mää lässyten,otan niitä syliin,pussailen,riehun ym..teen kaikkee tyhmää(mitä teen myös aikuisten kanssa mutta vähemmän)
Se saa hyppiä,pomppia,jopa komentaa minua,olla ihan idiootti jne,,sinne noin 4-5kk asti.
Ja AINA kun se tekee mun mielestä jotain kiellettyä mää kiellän HETI,enkä huomenna.ja siinä riittää pennulle napakka niskasta nippasu,se ei haittaa vaikka pentu huutaa kuin hyeena se ei satu se käy vain egon päälle:)ja jos ei ekalla kerralla usko mun nippasua seuraavalla kerralla nippasen vieläkin kovempaa.niin että viesti menee perille(näin tekee myös lauman aikuiset pentua kohtaan)
ULKO kasvatus alkaa myös HETI.Lähden lauman kanssa lenkille pentu on mukana.Jos se yrittää lähteä irtiollessa vieraan koiran luo,menen perään ja kiellän ja otan niskasta kiinni tyyliin ny jäpä mennään tänne päin eikä sinne päin.ja KEHUN kun se lähtee minun mukaan.
Jos se vetää hihnassa aloitetaan hihnakoulu HETI.se ei saa vetää milliäkään olipa pentu tai aikuinen.(monet antaa pennun vetää sinne 5kk asti ja sitten vasta puuttuvat siihen)
Jos hihnassa yrittää mennä vieraan koiran luo murahdan ja polkaisen jalalla maahan tai nippaisen niskasta sinne ei ole mitään asiaa.(monet odottaa tätäkin sinne 5kk asti)
IKINÄ EN PENNUILLE PURKKIA KÄYTÄ jos pennun kanssa joutuu ottamaan purkin käyttöön ym.tehokeinon se on jo aika varma merkki ettei tule pärjäämään kakaran kanssa aikuisena,tää kasvattaminen on HENKISTÄ taistoa eikä siinä tarvita mitään tehokeinoja.
Jos pentu ei meinaa tulla luo,se jää vetämään rinkiä ympäri,puutun siihen heti ekalla kerralla,heitän remmillä,hanskalla ym. kintuille päin,eli napautan koiraa haloo herätys,tuo on täysin kiellettyä meillä,ja heti kun se reagoi siihen kutsun koiran ja kehun koiraa.Siinähän se oppii sen hyvän tavan ihan itsekseen ja ILMAN NAMEJA!en pennuille enkä aikuisillekkaan nameja jakele,joskus voin bonuksen antaa(tämä on rotukohtainen juttu)mutta ei muuta.
Omalle laumalle en purkkeja käyttele,enkä niitä mukana kuljettele,kun annan satinkutia jollekkin se on enemmänkin henkistä satinkutia ja saatan hihnalla heittää kintuille jos ei meinaa luoksetulo mennä perille.


Jos joutuu kolinapurkkia kuljettamaan mukana opetuksen jälkeen liian kauan,voi jo sanoa että koiralla on yliote omistajaan,koira uskoo vain purkkia eikä omistajaa:( EI saa tulla purkkineuroosia,siitä on päästävä eroon pikku hiljaa!
JOS purkki ei toimi(eli se ei oikeasti toimi siihen koiraan)niin keinoja on muitakin,ei se purkki ole ainut ja oikea "koulutusväline"AINA täytyy soveltaa pennun/aikuisen mukaan.ja siitä kannattaa kouluttajalle myös kertoa,tää ei toimi niin sit keksitään jotain muuta,kaikkein tyhmintä on heitellä 10v koiraa purkilla ja koira vain näyttää kuitenkin keskisormea,kun keinoja on muitakin mitä voi kokeilla.
Toivottavasti tästä on teille jotain apua:)

Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vierailija
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 25th 2011, 17:55

Kiitos :) Entä jos aikuiselle joutuu käyttämään purkkia,voiko pentu saada siitä slaagit?
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 25th 2011, 18:00

voi saada,,jos tarttee aikuiselle käyttää niin sit kannattaa mennä eri lenkille tai sitten jos on kaksi ihmistä toinen ottaa toisen koiran.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vierailija
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 25th 2011, 18:07

Kiitos vastauksesta :) Heh, eiköhän näitä kysymyksiä pulppua mulle mieleen lisää täs kohta puoliin, ku ipana ens viikolla saapuu. Koita Kirsi kestää, heh 2345 Siis oikeesti, meillä ei oo ollu pentua ku viimeks 15 vuotta sitten vauveli oma hommansa kyllä ollu näissä kodinvaihtajissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 25th 2011, 21:54

heh muista en la ja su ota mitään koira juttuja vastaan:)oon LOMALLA ne päivät kyselyistä myös,,, nauru

Tämän jutun kirjoitin sen vuoksi kun tulee paljon näitä 5-6kk ikäisiä nuorukaisia jotka on jo muuttuneet muutamassa kuukaudessa ihan pieniksi"possuiksi"ja korjaaminen vaatii PALJON enemmän töitä kuin mitä se olis vaatinu 2kk ikäiseltä jolle ne kaikki ois jo heti alusta pitäen opetettu:)tiukat säännöt miten teidän lauman kanssa toimitaan

Ihanne olis ku omistaja tulis suoraan noin 2kk ikäisen nassikan kanssa,,käyntikerta jää yhteen ja saatte heti ne tiedot millainen pentu sellainen kasvatus:)siitä se lähtee,,,
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Täpläkäs
En enään jaksa kuulla sanaa koira
En enään jaksa kuulla sanaa koira
Täpläkäs


Viestien lukumäärä : 2060
Join date : 09.02.2009
Ikä : 52
Paikkakunta : Tampere

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 26th 2011, 09:53

Mie tuun sitte seuraavan koirankaa sillon 2kk:tta ikäsenä. Seuraava koira vois olla minua kohtaan kunnioittavampi...
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 26th 2011, 10:32

älkää laittako tänne erillisiä kysymyksiä ja pohtimisiä aikuisista koirista laittakaa niistä omat jutut
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 26th 2011, 16:46

heh :) Asiaa kyllä kirjotit tänne Kirsi. Itse olen vähän ollu käsi ton meidän pennun kanssa ja pitäs varmaan meditoida itseni oikeen kallioksi etten ois näin pehmee. Toi poika kun ei kunnioita :( Ei ainakaan niin kun haluaisin ja koirakko-ohitukset tekee edelleen tiukkaa..Eli varmaan tulen varaan aikaa taas meille. Olen ehkä hölmö mutta en niin tyhmä ainakaan etten apua hakisi ;)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 29th 2011, 16:08

Mitä kitiska teet tilanteessa, jossa pentu alkaa tapittelemaan vieraita koiria ja ihmisiä?

Oletetaan, että pentu alkaa kyyläilemään vieraita koiria ja vaikka polkaset jalalla maata ja murahdat ettei kattella sinne -> Pentu silti katselee -> mitä sitten, niskasta nippaset?

Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 29th 2011, 17:25

enpä ole kitiska mutta vastaanpa silti nauru

jos pentu on sellanen ettei pelkkä murahdus/kielto ja jalan polkasu riitä tehostukseks ni kyllä mä niskasta nappaisin. EI on EI ja sitä on toteltava happy1 jotkut pennut on todella hyviä "näyttelijöitä", saattavat ruveta kiljumaan ku päätä leikattais irti jos vähän niskasta nippaa...

niin ja siis kyllähän pentu saa KATSELLA, mutta jos se rupeaa TUIJOTTAMAAN ja keskittyy liikaa siihen toiseen koiraan niin siinä on heräteltävä pentua...
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 29th 2011, 20:15

tohon muulin vastaukseen vielä lisäisin, että sit kun on kielletty ja pennun huomio toiseen koiraan katkaistu (niskasta nippaamalla tai miten nyt sit), niin sen jälkeen iloisesti "mennään" tai jokin muu, että pentu ei kans jää tuijottamaan. Eli kielto ja sit mennään,,,ja kans mennään, ettei pennulle jää mahdollisuutta päättää, että mennäänkö,vai tuijotetaanko.
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 29th 2011, 20:30

siinäpä vastaukset tuliki:) isos1
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 29th 2011, 21:16

Viisaammat jo vastasikin ylös Mut mun on pakko lisätä, et on "helppo" tehdä niinkuin kuuluu tai neuvotaan, mut itelle joskus tuotti vaikeuksia oikeasti ymmärtää "koiraa". Johanna mun mielestä täydensi hyvin vastausta...eli ei se pelkkä kielto (mitä toki kuuluu totella heh), mutta sen jälkeen täytyy ohjata koira tekemään jotain muuta. Sitä se laumanjohtajalta odottaa...jos ei näin tee niin varmana luupäisin jää kyttäämään tai keksii jotain muuta mukavaa mieti En haluu saivarrella, mut ihiminen on tässäkin heikoin lenkki, ja itelle kesti aikaa YMMÄRTÄÄ mitä teen ja miks JUURIKIN koiran vinkkelistä...Jos ei ole luonnostaan sitä "tajua" (niinku ei ollu mulla), niin miettikää ja tarkkailkaa niitä tyyppejä. Sieltä ihan uus maailma avautuu...Mut mulle ei ainenkaan ollu itsestään selvyyksiä mikään näiden mun koirien kanssa ja opintomatkalla ollaan edelleen...ekat koirat ikinä (ja tosi helpot sellaiset heh). Opettaneet on so far paljon (tosin ilman Kirsiä olisin tosi lirissä) ja taival jatkuu..
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 29th 2011, 21:24

jep hyvä johanna ku lisäsit, mää hätäpäissäni vaan vastasin jippe
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyMaaliskuu 30th 2011, 17:14

Niin. Minusta oli hyvin hauskaa kun eräänä päivänä kävelin meidän kakaran kanssa remmilenkillä ja samalla koulin sitä(vetää edelleenkin aina lähtiessä mut uskon et kova työ palkitaan) niin eräs pariskunta sit jäi kattomaan ja mies sitten kysyikin että minkäs ikänen kaveri mulla on. Totesin että reilu vuoden. Ettepä arvaa mitä mies tähän sanoi! Kerron koska ette arvaa ;) Sanoi "minullakin on ollut noita sakemanneja ja ei niitä kannata alkaa ennen 1,5 vuotta kouluttamaan". Naureskeli perään vielä...

Joo. Meillä suurin ongelma kuitenkin on tuon kanssa se lenkille lähtö kun kaveri ei pysy nahoissaan. Siis vetäminen kyllä hoituu mutta se huuto!
Koirien ohitukset jo paljon parempia ja irti ollessaan kuuntelee pääsääntösesti tosi hyvin. Muutenkin siitä on tullut enemmän "ihmisen(eli minun) koira"

Mutta tiedän kyllä todellakin mitä virheitä en toista seuraavan pennun kanssa...
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHuhtikuu 1st 2011, 20:00

Monet varsinkin pk puolen ihmiset sanoo niin ettei sitä koiraa kannata lähteä KOULUTTAMAAN ennen sitä ja sitä ikää,,no omalla tavallaan totta en minäkään lähde KOULUTTAMAAN mun rakkeja ennen ku ne on vähän aikuistunu(pertti odottaa sinne 1v ikään),,,ensin satsaan tähän KASVATUKSEEN sitten kun se asia on ruodussa sen jälkeen lähdetään miettimään niitä koulutus asioita,
pointti onkin että koiran kyllä ehtii kouluttamaan milloin hyvänsä minkä ikäisenä hyvänsä ja se on helppoa
mutta kasvattaminen sitten vaatii enemmän duunia vanhemmalla iällä,kun koira on saanu normaali elämässä tehdä mitä lystää:)
"kentällä toimii"mutta kotona ei,,aika tuttu"virsi"monen ihmisen suusta:)mutta onneksi asian voi korjata vielä vanhemmalla iälläkin että molemmat toimisi yhtä hyvin nauru
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHuhtikuu 4th 2011, 15:41

Ja kun te kiellätte pentua tai aikuista se kielto on NAPS eli nopea napakka niin ettei koira edes välttämättä ehdi tajuta mitä tapahtu,,kieltoa ei lähdetä venyttämään,,no hyvä esimerkki alistetaan koira alle ja istutaan tunti päällä ja ku koira nousee ylös koira näyttää taas keskaria ja matka jatkuu:)
sen takia kaiken täytyy tapahtua silmän räpäyksessä,kuten koiratkin napauttaa,emo nappasee hyvin napakasti pentua niskasta ym.että ny riitti.ei se jää ravistamaan pentua niskasta(kuten jotkut ihmiset tekee ne sit jää tunniksi siihen kakaraa heiluttamaan)
Koiran omistajan pitää olla aina edellä koiran ajatuksia,toimia nopeasti,miettimättä etukäteen tulevia ongelmia.Olla se koira itsekkin. nauru
Hyvä esimerkki.omistaja on jo lenkille lähdössä valmiina paniikissa kun miettii että mitä teen ku toinen koira tulee vastaan.tai koiraa kielletään vasta sitten kun koko tilanne on jo riistäytynyt käsistä,jolloin se on jo myöhäistä,ja näissä tilanteissa hyvin usein koira puraisee jopa omistajaansa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHuhtikuu 20th 2011, 16:56

Meillä alkoi olla pieniä ongelmia 4kk sakemannipennun kanssa. Ajattelin, että käydään Kitin pentuneuvolatunnilla. Pentu testattiin kovapäiseksi ja dominoivaksi. Sain hyvää oppia ja tulos on nyt vajaan viikon jälkeen se, että koira ei juurikään enää vedä hihnassa, äsken ohitettiin kahden ison koirakko aivan vierestä todella hienosti ja kotona pelkkä sana menee paljon paremmin jakeluun. Luulisin, että kun puuttuu noihin ongelmiin heti, niin tuloksiakin tulee helpommin.

Kiitoksia sinne Kitille ja porukoille! happy1
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHuhtikuu 25th 2011, 15:56

Nyt on ollu pennuista puhetta niin paljon, et haluan yhden huomion laittaa tänne mikä itellä oli sillo ku oli pentu.. aluks tuntu et ei kakara tajuu millään sitä sanaa ei, murahdusta jne. (eikä voi tajutakaan heti) mut ku jakso vaan hetken olla ite päättäväinen ni huomaamatta pentu oliki hokassu nuo asiat... ja miten hieno fiilis oli ku yhtenä päivänä tuli joku vastaan ja sanoit vaan pennulle et "ei mene" ni kakara kääntykin takasi... et sitkeesti vaan ihmiset! jippe
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska


Viestien lukumäärä : 18701
Join date : 08.02.2009
Ikä : 53
Paikkakunta : helsinki

Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHuhtikuu 25th 2011, 16:29

Niinpä:)mutta muistakaa silti että se pentu on pentu n.5kk asti:)tuossa koirien ele kirjassa puhuttiin hienosti sanalla pentulisenssi:)
tätä jutua eivät ne ihmiset näe joilla ei ole useampaa koiraa,miten paljon pentu saa pelleillä,itsekkin myönnän silloin kun mulla oli vain pari koiraa pidin tosi tiukkaa kuria pennuille en sietäny mitään pöljäilyä,no ei ne pennut pilalle menneet mutta jäihän niiltä se mun kanssa kasvettu lapsuus,,nyt kun mulla on ollut jo kauan lauma,ja näen miten oikeesti nää aikuiset antaa pennun tehdä mitä vaan,,ja niin annan minäkin ne saa olla tosi tosi sikoja,.
MUTTA ohjaan sitä siinä sivussa kuitenkin missä menee se raja(esim.puree tosiaan liian lujaa niin sit "puren"takaisin,kuten tekee aikuisetkin pentujen kanssa)
Eli muistakaa että pentuja saa lässyttää ja jopa oikeasti ihan "väärin"mut sit kun se pentulisenssi aika on ohi,sit alkaa se pelisääntöjen laittaminen laumassa:)
En ole kyl ite katunu että mulla on monen koiran lauma,nämä ne on jotka opettaa ku näitä 24h kattoo,,ei näitä opi kirjasta eikä kyläilyreissuilla joissa on lauma koiria:)
Ja ku ite elää näiden kanssa kotona 24h eivät ole mitään tarhakoiria,niin pakkohan näiden kanssa on vain se kultainen keskitie löydyttävä muuten en tätä apinalaumaa hihnassa lenkittäis enkä irti pitäis:)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vierailija
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHeinäkuu 1st 2011, 12:19

Tapahtui tässä:

Olemme opettaneet pennulle (joka nyt reilut pari kk) että ovesta ei saa rynniä, osaa odottaa ja tulla luvasta ihan ok, joskus ei vaadita tätä vaan saa tulla meidän perässä kunhan ei rynni. No nyt sitten päätin että käyn hakemassa pihalta tavaraa ja jätän oven auki eikä pentu saa seurata mukana. Myös tätä on harjoiteltu kotona, opetettu että ei saa tulla makkariin vaikka me mentäisiin sinne ja ovi on auki. Myös muissa paikoissa sisällä tämä on onnistunut eli jos kieltää tulemasta niin jää kohtuullisen helposti odottelemaan. No sehän alko komentaa mua ihan pokkana! Haukkui ja murisi ja yritti aina välillä hyökätä ohi (valitettavasti kerran siinä onnistuikin). Seisoin vain paikallani, en katsonut pentua enkä komentanut haukkumisesta vaan vain siitä jos varpaat tuli kynnykselle. Tässä väsytystaistelussa meni jonkin aikaa kunnes sain sen kiinni omasta mielestäni tehokkaasti hyökkäyksestä ja liu'utin ärinän kera lattian poikki takasin. Sen jälkeen menin kauemmas pihalle ovesta ja mulla oli tossu kädessä, joten kun vielä yritti niin sain heitettyä ei:n kera tossulla päähän ja sillon vasta usko ja meni muualle nukkumaan. Päikkäreiden jälkeen toistettiin ovella sama ja tällä kertaa jäi nätisti ilman mutinoita istumaan ja odottamaan ovelle. Päättelen siitä että viestini meni perille. Mutta nyt vaan mietin kun tuo komentamisen volyymi mut yllätti että olisiko siihenkin pitänyt puuttua? Aivan karsea ajatus jos tuo murkkuikäsenä alkaa samalla tavalla haukkumalla komentaa.

Vai onko tämmösen vaatiminen noin pieneltä pennulta liikaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHeinäkuu 1st 2011, 16:48

siinähän se oppii ku vaan sanot että ei tule niin silloin ei tulla :)
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHeinäkuu 8th 2011, 23:59

Mielestäni PEVI on loistava idealogia, mutta juurikin tätä "pentu saa olla pentu" yms. pitäisi painottaa selvemmin. Ja juurikin sitä, että koiran kanssa pitää osata elää stressittömästi, ei ajatella ja analysoida asioita liikaa jälkikäteen.. itse tein alkuun sen virheen, että kasvatin pentuamme hyvinkin napakasti (ei siinä mitään, hieno koira kasvoikin, nyt 1,5 vuotiaana lähes "täydellinen" - oikein ihmettelen, miten koirasta tälläinen tulikin niin monta virhettä tuli tehtyä aikoinaan), enkä itsekin nauttinut sen hömelyydestä ja pönttöilyistä. Seuraavan koiran kanssa osaankin sitten jo toimia erilailla :) Hulluksihan siitä tulee, jos kaikesta miettii "se ei luota, se dominoi, olenko johtaja? ymsyms". Maalaisjärjen kun pitää mukana niin se riittää, mielestäni tähän pevi pitkälti perustuukin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHeinäkuu 9th 2011, 09:15

Asiaa! ylös
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym EmptyHeinäkuu 9th 2011, 13:25

Täyttä asiaa MarkoM:ltä! ylös
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pennuista:) ym Empty
ViestiAihe: Vs: Pennuista:) ym   Pennuista:) ym Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pennuista:) ym
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: