|
| Valjaat vs kurkkari | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 1st 2011, 16:19 | |
| Mä oon ollu siis todella hämmästynyt. Mara on ikäsä kulkenu puolikurkkarilla, tai ihan ketjukurkkarillakin toisinaan. On kulkenu kohtuu nätisti, mut sillä on sellasta "johtamista" jota voisin pienehköksi vetämiseksikin sanoa Mulla on Vikille ostetut ihan tavalliset kaupan Bestfriend heijastinvaljaat. -Ostin joskus vuosi sitten muistaakseni mummulle vanhoille päiville, kun kuvittelin että kulkee muka nätisti Nooh, tosiasiassahan Viki vetää niissä ku hinaaja, ja kulkee paljon paremmin puolkurkkarilla. Joskus kuukaus takaperin laitoin piruuttaan ne Maralle, ku lähettiin kahestaan ulos. Jumalauta! Toi juppi ei oo ikinä kävelly niin nätisti Mä oon ollu todella hämmästyny, ja siitä lähtien pitäny sillä niitä oikeestaan kokoajan päällä. Halusin vaan kysellä sellasta, et onko kukaan muu huomannu vastaavaa? Koira kulkiski nätimmin valjaissa? Mietin sitäki, et Maranhan kanssa harrastetaan sillontällön taakanvetoa, jollon homman nimi on nimenomaan Vetää valjaissa, mut se kulkee näissä silti nätisti. Tosin, vetovaljaat on ihan erimalliset, ja erilaiset varmasti päällä.. |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 1st 2011, 16:24 | |
| koirasta kiinni jotkut lopettaa heti vetämisen ku laitetaan ketjupanta,ja jotkut ku laitetaan valjaat,,en tiiä mikä siinä on no sille sama kunhan koira ei vedä se on pääasia:) | |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 1st 2011, 17:35 | |
| Joo, todellaki Hyvä vaan, että toimii! Pitääki nyt ettiä Maralle jotku vähän hienommat valjaat ku saa rahaa. Ja ehkä sellaset mistä se ei luikertelis pois noin kevyesti... ( oltiin bussissa yks pv, ja Mara makas penkin alla. Yritti sit nousta, eikä päässy sieltä pois ku peruuttamalla, ja poikaystävä ei pystyny antaa sille remmiä lisää, ni luikerteli valjaista ulos ja ihmetteli siinä hölmönä hetken maailmaa) |
| | | Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 1st 2011, 18:17 | |
| Musta tuntuu et joudun pitään ikuisesti noilla kurkkareita ku kuitenki pitää vetämisesti muistuttaa, ainaki ku ovat kaksin, mut jos pistää normi pannan ni heti alkaa vetään. Väiskille ku näyttää valjaita ni juoksee karkuun hyvä vetokoira mulla, hah. mut vilma todellaki vetää niissä. |
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 1st 2011, 20:52 | |
| Mä oon kans kuullu, että ns. talutusvaljaissa moni koira lopettaa kiskomisen, siis vetämisen ku on kiire ettepäin. Ja oon mä itekki nähny, että nahkapannassa, puoli- tai kokokurkkarissa vetää hihnassa, mutta talutusvaljaissa (siis. ne yleisvaljaat esim. hurtta)ei ollenka, tai ei ainanka koko aikaa... Ja sit on niitä, jotka vaan riemastuu nyppiin ja kiskoon, ku ei ahista kurkkua/kaulaa. Ja Maxille kun laitan valjaat, se kävelee ku tottumaton kurapuvussa, eikä tykkää... Monesti valjaissa agressio lievenee, kun koira ei aisti hihna/kaulapanta-reittiä niin selkeesti taluttajan fiilistä. Se varmasti auttaa. Eli jos taluttaja on se, mikä provosoi koiraa tietyissä tilanteissa. Mutta jos ja kun, ison ja vahvan agre-koiran kanssa tulee tilanne, mis pitäis muistuttaa(nyppäsy) hihnalla, valjailla ei ole oikeaa vaikutusta. Eli jos viholliskoira on liian liki, valjaat on vaan "tuki"... Siis niissä on helppo riekkua. Jotkut myös väittää, että koira on helpompi hallita valjaissa kun pannassa, jos koira on hyökkivä toisia koiria, autoja tms. kohtaan. Voi olla, mutta ite en ymmärrä. Tai ehkä koiruu on kokoa, jonka voit nakata kainaloon ku saat valjaista hyvän otteen... :6099: Ja siitä tyylistä on musta PEVI kaukana!!!!!! Ja niin, hiuk oon vetämiseenki (pulkka/kanicross/kikspark) tutustunu, lähinnä kaverin riiseneiden touhuissa, ja sit mejässä koiralla on aina valjaat (missä ei pitäis olla vedosta kyse ). Siis aika tutut laitteet kyllä. Mutta niin kauan ku mulla ei o turkkirotu, joka kurkkarista/puolikurkkarista kärsii, panta on käytössä. |
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 1st 2011, 22:05 | |
| no jos koira vetää/räyhää valjaissa niin en kyl ole montaa ns.tyytyväistä omistajaa nähnyt.koira saa siihen kummiskin niin hirveet voimat et ainakin entinen naapuri, jolla on iso räyhäri, niin sil oli kyl hirvee duuni saada se hallintaan ku rykäs niin iso 2m pitkä mies tuli kyllä matkaa perässä. Pikku koirat onkin sitten eri asia. Paras minkä tästäkin tiiän oli ku homppeli mies nyppäs chitsunsa valjaista kainaloon ihan ku jojon, teki varmaan haukun kropalle hyvää :( |
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 2nd 2011, 07:55 | |
| Mä niin näin silmissäni ton tottumaton kurapuvussa-ilmiön Tuli mieleen, ku omille laitoin ekoja kertoja sukkia jalkaan kovilla pakkasilla..Mut joo. Mara on hyvä tyyppi kun sitä käyttää yksin ulkona. Osaa olla aika hienosti ohitukset. Kylhän se sillon hinkuu kohti, mut pysyy hyvin "hanskassa" silti, eli ei tarvi yrittää nappasta kainaloon (niin ku kykenisinkään 33 kilosta noinvaan ottaakaan :D ) Vikin kans yhessä vietäes on eri, mut noi valjaat on kuitenki aika hassut, kun ei se oo ottanu ku kerran, ja vetäny täysillä voimillaan, ja se oli kissan perään. Ei siis ohitustilanteessa, vaikka mummu on ollu paskamainen ku mikäki. Mara on ilmiselvästi aikuistunut. Mä luulen et murkkuikä alkaa vihdoin olemaan ohi, mut täyttäähän toi jo pian 3. Mitähä muuta mun piti kirjottaa. Ainiin, tohon Zinazkiin juttuun; Joo, mä oon nähny vähän vastaavia. Joskus Korsossa asuessa..Ukko kävelytti kahta perhoskoiraa. Toisen sai tien toiselle puolelle käskemällä, mutku toinen ei uskonu, ni nyppäs kivasti koiran tien toiselta puolelta toiselle. Mitä se nyt tekee. Pari metriä sivusuuntaan? Tais olla valjaat kans molemmilla. En usko, et olis kaulapannassa jatkanu matkaa niin keposasti |
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Helmikuu 2nd 2011, 18:32 | |
| Kuulostaa tutulta tuo tottumaton kurapuvussa.. Mahtava ilmaus! :D
Meillä Rosta oli alkuun valjaissa ihan suolattu, mutta nykyisin voisi vaikka vetääkin eikä haittaisi. Kaverin koiralla mikrosiru oli jotenkin huonossa kohtaa suhteessa pantaan ja heillä koira "sekoili" pannan kanssa ihan miten sattui, valjailla menee kuulemma ihan hyvin. :)
Itse käytän puolikurkkaria ja valjaita ristiin. Ja kieltämättä K9 kahvasta on kätevä "nostella" pikkukoiria. Kätevät esim. uimaan opetellessa kun sai kannateltua koiran rampilta veteen. Yleensä flexin kanssa ollut valjaat ja pannan kanssa normihihna. :) |
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Joulukuu 20th 2011, 05:03 | |
| Meillä on hihnassa puolikurkkari joka koiralla, tai välillä kurkkarikin. Isommalla vahtikoiralla on juoksunarussa valjaat, ettei juoksisi vinosti pitkässä juoksunarussa ja siten rasita huonoja takajalkojaan väärällä asennolla. Meillä hihnassa kävely sujuu parhaiten puoli/koko kurkkareilla. |
| | | kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari Joulukuu 20th 2011, 07:18 | |
| meilläki pennusta pitäen hurtan pehmopuolikurrarit,,en oo ketjuja pitäny vuosi kausiin ku ei ole tarvista,,, että melkein meilläki vois valjaat olla mut ne on epäkäytännölliset ku koirat on irti hampaat ja tassut jää valjaiden väliin,,ja niitäpä ku ei lenkilla ole helppo riisua sit pois siksi aikaa hah | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Valjaat vs kurkkari | |
| |
| | | | Valjaat vs kurkkari | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |