Mites sitten jos se "puolustaja" onkin oma vanhempi koira (leikattu narttu)...? Lenkeillä ärisee jo 10m päästä vastaantuleville koirille, mitä ei ole tehnyt ennen pennun tuloa. Kiellosta ei välttämättä lopeta vaan on ns. ihan raivona, tasoittuu kun vieras koira on ohittanut meidät. Pentu ei mene rähinään mukaan, vaan näyttää lähinnä olevan hämillään tästä. Vastaantulevien koirien iällä/sukupuolella/koolla ei tunnu olevan vaikutusta reaktioon.
Tässä yks päivä vanha (13-15v) cockeri muori tuli vastaan, vanhempi karvat pystyssä ja häntä kaarella nuuski, ei ärissyt. Pentu tutustui myös ja vanhempi meni jo sivummalle touhuamaan omiaan. Muori sitten kuitenkin komensi pentua kun kakara alkoi olla liian innokas niin tämän mun oma vanhempi koira tuli salamana paikalle ja komensi cockerin maihin.
Toinen mielenkiintoinen juttu oli, että oltiin koirapuistossa isojen puolella keskenämme vaan, pentu meni pienten puolelle leikkimään toisen pienen kanssa niin tää mun isompi raivosi aidan toisella puolella, yritti tulla aidasta läpi, kaivaa ali ja kun meille vieras ihminen otti pennun syliin ja nosti sen aidan yli takaisin meidän luo isojen puolelle, niin murisi tälle ihmiselle..??
Ilmeisesti vanhempi ei luota siihen, että MINÄ pidän kyllä pennusta huolen?? Vai onko se ominut pennun itselleen niin kovasti?