Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

pentukoiran puolustus?

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

pentukoiran puolustus? Empty
ViestiAihe: pentukoiran puolustus?   pentukoiran puolustus? EmptyTammikuu 24th 2011, 19:15

eikös se mun sitä pidä esim. koirapuistossa puolustaa eikä vilin (vanhemman koiran) ?
ku vili menee aina heti siihe kattoo ja sit tarvittaessa egoilee ku joku muu leikkii seran kanssa.. joku3
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

ViestiAihe: Vs: pentukoiran puolustus?   pentukoiran puolustus? EmptyTammikuu 24th 2011, 19:32

anna koirien olla keskenään ei sun tartte joka välissä olla seraa puolustamassa:)meneehän mullaki lauma puolustaan omaansa jos on tarvista mut jos se heikko hakee multa turvaa niin sit puolustan aina sitä myös omilta koirilta(no esim.jusu ja susi tulee mun kinttuihin äiti auta manta kiusaa niin kyl manta saa lähdöt)mut jos manta "kiusaa"pellon toisella puolella sutta ja uuno menee messiin puolustaan sutta ja sit manta ja uuno alkaa yleensä matsaamaan en puutu asiaan ENNEN kuin alkaa olla se vaihde että manta ja uuno alkaa tappeleen
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: pentukoiran puolustus?   pentukoiran puolustus? EmptyTammikuu 24th 2011, 21:02

aa, okka ! selkis :p kyl just jos sera koirikses tulee jalkoihi ja siihe tulee joku nuuskii tai jotai koettaa nii häädän sen kyl veks. :)

kelasin sit viel tuli mielee ku oltii remmilenkil kaverin kans ja sen koira on sellai yli-innokas nii sit ku se oli tulos vilin luo nii tölkitin ja huusin et häivy ja sillai nii sit vili on aina iha täh kattoo mua hämillää et iha ku se luulis et huudan sille. :o
miten sii kannattais toimii?
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: pentukoiran puolustus?   pentukoiran puolustus? EmptyTammikuu 24th 2011, 21:26

mä antaisin vaan olla :)
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: pentukoiran puolustus?   pentukoiran puolustus? EmptyTammikuu 24th 2011, 22:04

okkka jippe
kaippa se alkaa jossai vaihees tajuu et en huuda sille :D
Vierailija
Vierailija

ViestiAihe: Vs: pentukoiran puolustus?   pentukoiran puolustus? EmptyTammikuu 25th 2011, 12:04

Mites sitten jos se "puolustaja" onkin oma vanhempi koira (leikattu narttu)...? Lenkeillä ärisee jo 10m päästä vastaantuleville koirille, mitä ei ole tehnyt ennen pennun tuloa. Kiellosta ei välttämättä lopeta vaan on ns. ihan raivona, tasoittuu kun vieras koira on ohittanut meidät. Pentu ei mene rähinään mukaan, vaan näyttää lähinnä olevan hämillään tästä. Vastaantulevien koirien iällä/sukupuolella/koolla ei tunnu olevan vaikutusta reaktioon.

Tässä yks päivä vanha (13-15v) cockeri muori tuli vastaan, vanhempi karvat pystyssä ja häntä kaarella nuuski, ei ärissyt. Pentu tutustui myös ja vanhempi meni jo sivummalle touhuamaan omiaan. Muori sitten kuitenkin komensi pentua kun kakara alkoi olla liian innokas niin tämän mun oma vanhempi koira tuli salamana paikalle ja komensi cockerin maihin.

Toinen mielenkiintoinen juttu oli, että oltiin koirapuistossa isojen puolella keskenämme vaan, pentu meni pienten puolelle leikkimään toisen pienen kanssa niin tää mun isompi raivosi aidan toisella puolella, yritti tulla aidasta läpi, kaivaa ali ja kun meille vieras ihminen otti pennun syliin ja nosti sen aidan yli takaisin meidän luo isojen puolelle, niin murisi tälle ihmiselle..??

Ilmeisesti vanhempi ei luota siihen, että MINÄ pidän kyllä pennusta huolen?? Vai onko se ominut pennun itselleen niin kovasti?
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: pentukoiran puolustus?   pentukoiran puolustus? Empty

pentukoiran puolustus?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: