Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Vasten hyppiminen

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija

Vasten hyppiminen Empty
ViestiAihe: Vasten hyppiminen   Vasten hyppiminen EmptyHelmikuu 26th 2009, 12:17

Jos ihminen kutsuu koiran että hyppää, ja se hyppää tassuilla sitten vasten ja jää siihen seisomaan ja vastaanottamaan silityksiä, niin ymmärtääkö koira eron sen välilä että se on kutsuttu siihen vs. jos se itse hyppää=dominoi.Ja tilanne ei ole mikään makupala koulutusjuttu vaan ihan hetken huumassa.
Eilen jyrähdin meidänsakulle kun näin että se pomppasi isäntää vasten,
mut isäntä sitten sanoi että en olisi saanut ärähtää koska en huomannut,että hän itse pyysi siihen koiran! Ja koira tosiaan näytti sillähetkellä niin kingiltä, että vaistomaisesti kivahdin että prksl...
Joskus tää tuntuu aiheuttavan myös reaktion toisellekin koiralle, eli se ryntää myös tilanteeseen ja joskus on käynyt niinkin että saku sitten ärähtää isännän olkapäillä seistessään beaglelle, joka tulee siihen ja myös koittaa päästä hyppäämään..
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija

Vasten hyppiminen Empty
ViestiAihe: Vs: Vasten hyppiminen   Vasten hyppiminen EmptyMaaliskuu 11th 2009, 12:28

onko koiran vasten hyppiminen AINA dominointia?
esimerkit:
- tulen töistä kotiin ja eteisessä nuorempi koira hyppää vasten = DOMINOINTIA
- kun kutsun rapsutettavaksi, koira nousee hitaasti mua vasten (melkeinmpä jäykkänä!) ja työntää päätään mun käden alle että rapsutathan tästä kun pyysit rapsutettavaksi = DOMINOINTIA?

Nyt menee vähän huti aiheen:
dominoiko koira jos sen pyytää luokse rapsutettavaksi ja se haluaa rapsutettavan jostain tietystä kohdasta? esim. kun vanhemman koiran pyydän luokse rapsutettavaksi niin se tassulla (lue: kynsillä) yrittää saada mun kättä sen mahan alle että sieltä pitää rapsuttaa. saanko tällöin rapsuttaa mahan alta vai estää sitä tekemästä noin jos sen on dominointia?
Vieraili
Vierailija

Vasten hyppiminen Empty
ViestiAihe: Vs: Vasten hyppiminen   Vasten hyppiminen EmptyMaaliskuu 11th 2009, 12:41

minusta ymmärtää eron..

ainakin jos pyydän maksia hyppäämään mua vaten sillä on korvat takana jos se taas hyppää isäntää vastan sillä on koravt pystyssä mutta jos isäntä on pyytänyt hyppäämään korvat on takana :roll:
Vieraili
Vierailija

Vasten hyppiminen Empty
ViestiAihe: Vs: Vasten hyppiminen   Vasten hyppiminen EmptyMaaliskuu 11th 2009, 14:44

Meilläkin Niilo ymmärtää eron. Eli vasten hyppääminen käskystä on temppu ja siitä saa palkaksi rapsutuksia, mutta omin päin jos alkaa hyppimään, niin saa vaan pahan ärähdyksen, koska sillon se on päättänyt ite jyrätä mut huomion saamiseksi = dominointia.
Vieraili
Vierailija

Vasten hyppiminen Empty
ViestiAihe: Vs: Vasten hyppiminen   Vasten hyppiminen EmptyMaaliskuu 11th 2009, 15:24

niinhän se on oikeestaan istumaan opettelussa tai muissa temppuiluissa. eihän sitä anneta namia istumisesta, jos koira sen tekee ilman käskyä...
Sponsored content

Vasten hyppiminen Empty
ViestiAihe: Vs: Vasten hyppiminen   Vasten hyppiminen Empty

Vasten hyppiminen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: