Koirakoulu Kitin foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koirakoulu Kitin foorumi

Koirakoulu Kitin foorumi

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Rähisijä

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Rähisijä   Rähisijä EmptyElokuu 16th 2010, 18:14

Onko mitään mahdollisuuksia saada remmirähjää koiraa ruotuun ilman jääkautta? Miesystävä ei suostu minkäänlaisiin huomioimattomuuksiin, eikä meillä myöskään ole mahista ihan lähiaikoina käydä Pevi-kouluttajalla.
Koira on 2v uros, rähjää kaikille koirille, valikoivasti myös ihmisille. Onko siis mitään tapaa, millä voisin "yksin" saada tuon rähjäyksen loppumaan, vai vaatiiko se aina jääkauden johon me molemmat osallistumme?
Olen kiitollinen kaikista mahdollisista vinkeistä ja neuvoista, joilla tuon koiran saisi semmoiseksi että sen kanssa voi lenkkeillä muulloinkin kuin öisin. kiitti
Takaisin alkuun Siirry alas
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Viestien lukumäärä : 18701
Ikä : 53

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptyElokuu 16th 2010, 19:49

Jotkut on tehneet jääkauden yksin kun toinen ei ole suostunut ja on menny suht ok.tosin se teettää enemmän töitä sulle mut se kannattaa usko pois,ja sit kun sun koira alkaa naljailemaan sun miehellesi enemmän kun se ei pidä jääkautta mää uskon että hänkin suostuu siihen jossain vaiheessa,koska yleensä käy niin että jääkauden jälkeen sit koira uskoo sitä jääkauden pitäjää ja on ihan kamala sille toiselle osapuolelle:)
http://www.koirakoulukiti.palvelee.fi
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptyElokuu 16th 2010, 20:12

Huh kiitos vastauksesta! Muistelisin että tällä tai Pertin palstalla olisi sanottu ettei jääkautta kannata pitää jos kaikki perheen aikuiset ei osallistu siihen? Vai muistanko ihan väärin.. Onko siinä sitten suurempi vaara että kaikki menee ihan vituralleen, näin suomeksi sanottuna :)?

kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptyElokuu 16th 2010, 20:24

No on siinä enemmän työtä ja lopputulos heikompi mutta on mul ollu pariskuntia joissa mies ei tee mitään ja nainen kaiken yksin ja ihan ok on menny KOVALLA TYÖLLÄ eli emäntä ei saa sit antaa yhtään periksi eikä lipsua
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptyElokuu 17th 2010, 09:33

Pidinhän mäki silloin yksin vaik meillä asuu isä äite muori ja vaari :D Mut mun perääni toi koira onki ja sen kans mä touhuan ettei se sillai noista muista välitä että silloin jääkauden jälkeen koira oli ok, nyt onki tietty eri asia mut kyl sen saa toimiin:)
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptyElokuu 17th 2010, 10:24

No miten siinä jääkaudessa sitten toimitaan tuon miehen suhteen..
Nythän meillä on niin että koira komentaa miestä haukkumalla, hyppimällä vasten ja kerjää ruokaa pöydän vieressä silmiin tuijottaen.
Kannattaako minun jääkauden toka viikolla ollenkaan puuttua tuohon komentamiseen yms koska mies kuitenki tottelee koiraa ja/tai ite aiheuttaa sen että koira toimii niin. Onko mun turha kieltää semmosesta toiminnasta mitä mies itse ylläpitää?
Entä sitten mitä kertoo se että koira kusee alleen lähes poikkeuksetta jos mies on ollut hieman pidempään pois kotoa? Kun mies tulee kotiin, koira alkaa höseltämään ja haukkumaan, ja kun mies heti huomioi koiraa lällyttämällä (silittää, "voi mitä pieni sessu.." yms), niin on varmasti kuset lattialla. Onko se epävarmuutta vai mitä?
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptyElokuu 17th 2010, 13:59

anna olla jos miestäs ei haittaa niin siinähän on,kuullostaa kyllä"ilopissiltä"jos liruttaa tolleen kun toinen lässyttä!
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 12th 2010, 07:55

Kuulisin mielelläni vinkkejä ja kokemuksia niiltä jotka on pitänyt jääkauden "yksin". Nyt on tämän kesän ja syksyn reissut reissattu niin voisin aloittaa parin viikon sisällä jääkauden tuolle koiralle.
Mieheni tulee olemaan välillä useita päiviä pois kotoa, onko sillä jääkauden tehokkuuteen mitään merkitystä, että onko mieheni kotona vai poissa silloin kun aloitan jääkauden?

Jännittää jo valmiiksi että mitä tästä tulee, mutta luottavaisin mielin olen ja täytyy itselle ottaa sitten semmoinen tappomeininki jääkauden kanssa että yhtään en lipsu! :D
Nyt sitten niitä vinkkejä ja kokemuksia ja lopputuloksia tänne mulle kertomaan niin hyvä siitä tulee carsy
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 12th 2010, 10:57

tsemppiä!!! jeee
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 12th 2010, 20:14

Mitä tarkoittaa kun koiralla on häntä pystyssä mutta korvat takana..? Ärähdin äsken lenkillä koiralleni kun se jäi tuijottamaan ja tuhisemaan jollekkin häkissä olevalle koiralle. Muutaman ärähdyksen jälkeen koirani lopetti tuijottelun ja tuhinan ja jatkoi matkaa rauhallisempana, korvat takana, mutta häntä oli vielä jonkin aikaa ihan pystyssä. Olisiko pitänyt vielä kieltää hännän takia vai antaakko asian olla kun tuijotus kuitenkin loppui..?
kitiska
Sekoboltsi
Sekoboltsi
kitiska

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 12th 2010, 20:43

saa se häntä jäädä ylös kunhan se ei jää ihan tappiin asti kun kiellät eli hännän pitää mielellään laskea edes jonkin verran alas kun ärähdät koiralle!toi on jo hyvä että kääntää korvat taakse eli kuuntelee jo sinua sen verran.
kunhan toiminta loppuu se riittää:)
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 12th 2010, 20:58

Ok. Olin aivan ällistynyt siitä että koira lopetti tuijottamisen ärähdyksellä niin ajattelin että olkoon häntä vaikka solmussa kunhan ei enää tuijotella vaan kävellään eteenpäin :268:
Harjottelin sitä tappomeininkiä ja itseni psyykkaamista, sen takia taisi ärähdyksessäkin olla ihan eri poweria kuin aikaisemmin hekoheko
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 14th 2010, 14:59

Tsemppiä!!
Mäkin oon tosiaan miettinyt tota, että mitäs se tarkottaa, kun koira ärähdyksestä laskee korvat, mut häntä pysyy selkeesti pystyssä eikä laske piiruakaan? ...tai luoksetulossa on häntä pystyssä, mut tulee pikkasen matalana ja korvat alhaalla?
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 21st 2010, 18:15

Lisää kysymyksiä tulee vaan mieleen koko ajan! Toivottavasti joku jaksaa vastata :)
1. Kun meille tulee vieraita, koira hösöttää ja pyörii ja hyörii ja tunkee vieraiden tykö, häntä ja korvat on alhaalla ja koko koira on ihan "mutkalla". Se ei silloin kuuntele kieltoja ja saattaa mennä pitkäkin aika että koira rauhoittuu eikä hösellä niin että tuolit kaatuu ja matot menee ruttuun viha1
Mikä on tehokkain keino saada nämä hösellykset loppumaan? Mitä koira oikein yrittää hösellyksellään? Häntä ja korvat ovat kuitenki aina alhaalla..
2. Koiruus alkaa monesti vinkumaan ja ravaa korvat höröllä ikkunasta vahtaamaan kun mies menee ulos eikä ota koiraa mukaan. Pitäisikö minun kieltää silloin koiraa?
3. Kun olen pukenut takin ja olen aikaeissa mennä ulos, koira tuijottaa silmiin kauempaa. Komentaako se vai katsooko viattomasti joku4 Muistelen että jossain olisi sanottu että yli 3sek. kestävä katsominen on tuijottamista --> vaatimista..
Eli ärähdänkö vai olenko huomioimatta?
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 22nd 2010, 12:53

Vieraista: No can do. Meidän koirat höseltää kans koko ajan, kun vieraita tulee. Heitän purkilla helvettiin eikä varmana tuu jippe MUTTA en tiedä, onko toi nyt sit oikee tapa...

Vinkuminen&ravaaminen: mun mielestä vaatimista (tietäväisemmät korjatkaa please). Itte kieltäisin... tai no joo, kiellänkin :D

Otamutmukaanpliis-katse ulos lähtiessä: ärähdän helvettiin silloinkin. Mutta vaan ärähdyksellä, muuten en kiinnitä mitään huomiota.

muttamutta...mä en tosiaan tiedä, teenkö noissa oikein. Teen vaan mitä mun järkeni sanoo dad5
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 22nd 2010, 13:14

Kiitti Weoph :)
Pitääpä sitten kokeilla alkaa itekkin purkittamaan ahkerammin vieraiden tullessa. Aikasemmin oon purkin nakannu kans, mutta koira rauhottuu pariksi sekunniksi jonka jälkeen sama meno jatkuu. Eikö silläkin oo joku merkitys että tuleeko se koira höseltämään korvat ja häntä pystyssä vai molemmat alhaalla? Että onko se purkki nyt sitte meille oikea tapa..
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 22nd 2010, 15:06

Jos koirat häseltää liikaa vieraiden tullessa, joutuvat verkko-oven taakse rauhoittumaan. Purkki on myös ollut näytillä ja tarvittaessa lentänytkin. Eevi häseltää korvat luimussa, häntä alhaalla heiluen. Nykyään kun ovikello soi ja Eevi haukahtaa, kiitän sitä ja istutan sen oven viereen. Siinä se eilenkin istuin nätisti kun ovella kävi joku ulkolainen puueläinten myyjä. Jos sieltä tulee joku tuttu, vapautan Eevin ja nykyään jo se että otan purkin käteen, rauhoittaa sen. Olen myös joutunut kieltämään useita kamuja hössöttämästä kun tulevat sisään joten aika hyvin selvitään tällä hetkellä (paitsi tuo pieni spanielilapsonen joka hyppii ja heiluttaa häntäänsä taukomatta ja säntäili eilenkin rappuun. Tulee kuitenkin käskystä takaisin sisään : ))
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 22nd 2010, 22:31

Meilläkin pelkkä purkin otto käteen riittää saamaan koirat rauhalliseksi. Kyl ne siinä pyörii mut ei niin paljon häsellä. kertoo varmaan paljon kunnioituksesta, että purkin olemassa olo riittää, että lenkit menee lungisti. Meil vanhin kattelee mun taskua, et onko purkki mukana vai ei. Jos on, se menee häntä alhaalla, jos ei, lippu on korkeella dad1 Mun sana on laki tappelu
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 23rd 2010, 14:34

Heheh :D Joo pitäis itekkin pitää purkki aina piilossa ettei koiruus ikinä tietäis onko mulla purkkia vai ei.. Monesti oon aatellu ostaa semmosen ylisuuren hupparin jonka taskuun sais purkit kätevästi piilotettua, mutta tuo viekas kettu varmasti tajuais jujun ja varois mua aina sillon kun se tietty paita on päällä mieti
Mitä muita tehosteita kannattaa kokeilla kuin purkkia? Semmoinen lastenpyörään tarkoitettu tööttikin voisi ehkä toimia, niistähän kuuluu melko paha ääni. Eri asia kehtaisiko sitä käyttää "kylillä" 9633
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 28th 2010, 00:17

Meillä Timi haistelee mun taskun, jos se epäilee, et siel on purkki! Eli se tutkii mun taskun, että onko se vai ei. Kun sais sen joku pv otettuu mukaan niin, että se ei sitä huomaa.... tappelu
koirarakas
Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
koirarakas

Viestien lukumäärä : 1172

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 28th 2010, 06:20

Paineilma on kätevä.
Vierailija
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 28th 2010, 09:06

Tilanneraporttia !
Nyt on rakki ollut jo hyvän aikaa jääkaudella ja kieltäminen on aloitettu. Ei tuo kyllä enää ole sama koira :)) En ois uskonut että näin hyvin toimii kun ukko ei tosiaan ole yhtään osallistunut, vaan on lällytellyt entiseen tapaansa koiraa.

Ensinnäkään yhtään protestointia ei ole tullut. Koira uskoo hyvin ärähdyksen jos se tulee liian lähelle, väistää lähes automaattisesti jos kävelen sitä kohti ja muutenkin tajuaa pysyä kauempana minusta.
Lenkkeilyhän meillä oli ennen semmoista että koira veti häntä kaarella ja rähisi eikä vahingossakaan edes vilkaissut minuun, ts. johti lenkkeilyä 10-0. Nyt kun olen aloittanut kieltämisen, raukka edes yritä vetää panda ! Häntä ja korvat pysyvät alhaalla kun kiellän tai ravistan purkkia, puhiseminen ja höseltäminen lenkillä on loppunut, ja koira keskittyy hajuihin ja minun vilkuilemiseen.
Koirat ollaan vielä kierretty kauempaa eli ohituksia ei ole tullut.
Onkohan tämä nyt jotain "alku onnistumista" vai voiko tämä olla näin helppoa..?
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 28th 2010, 14:22

Wooouuuuu dad1
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 28th 2010, 21:39

Voi miten hienoa, ja onnittelut sinulle että olet saanut koiran noin hyvin "hanskaan"!!!!! Muistan miten itse silloin aikoinaan en ollut uskoa todeksi millainen vaikutus jääkaudella oli ja oli niin ihanaa kulkea koirien kanssa. Olen kai itse välillä aina sortunut liikaan lässyttelyyn ja pientä räyhäämistä on ollut joka kuitenkin aina jää pois kun jämäköidyn johtajana. Toisaalta eihän noi koirat mitään robotteja oo ja kaiketi aina aika ajoin tarkistavat tilannetta, että joko nyt pääsisi johtajaksi.
Vieraili
Vierailija

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä EmptySyyskuu 28th 2010, 22:18

mereevi kirjoitti:
Voi miten hienoa, ja onnittelut sinulle että olet saanut koiran noin hyvin "hanskaan"!!!!! Muistan miten itse silloin aikoinaan en ollut uskoa todeksi millainen vaikutus jääkaudella oli ja oli niin ihanaa kulkea koirien kanssa. Olen kai itse välillä aina sortunut liikaan lässyttelyyn ja pientä räyhäämistä on ollut joka kuitenkin aina jää pois kun jämäköidyn johtajana. Toisaalta eihän noi koirat mitään robotteja oo ja kaiketi aina aika ajoin tarkistavat tilannetta, että joko nyt pääsisi johtajaksi.

Komppaan...... Oli se niin ihanaa aikaa. Kun ei olis lipsunut, niin olis vieläkin love2 Mutmut, sellasta se elämä on!!
Sponsored content

Rähisijä Empty
ViestiAihe: Vs: Rähisijä   Rähisijä Empty

Rähisijä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Koirakoulu Kitin foorumi :: Koiran kasvatus/koulutus ja terveyspalsta :: Koiran kasvatus ja koulutus-
Siirry: