KOULUTUS PERUSTUU KOIRAN LAUMAHIERARKIAAN
Päämottona voisi pitää
Emme kouluta koiraasi.Me koulutamme sinua:)Koirakoulu kitiä pyöritää minä Kirsi Aalto
TOIMITILA Ränkitie 1 L 45 00750 Helsinki.
Autolla aja suoraan härkävaljakontien päähän.Yleisillä junalla/bussilla puistolan tai tikkurilan asemalle.
Puhelin numero 040 7012458 josta minut tavoittaa
arkisin ma-pe klo 11-20 EI PUHELUITA LAUANTAISIN JA SUNNUNTAISIN.
En anna mielellään neuvoja puhelimitse,koska näkemättä koiraa voi neuvoista olla enemmän haittaa kuin hyötyä
JOS OLET ASIAKKAANI NIIN LAITA VIESTIÄ KUKA SOITTAA NIIN SOITAN TAKAISIN KUN OLEN ASIAKKAILTA VAPAANA. Maileihin pyrin vastaamaan vuorokauden sisällä.( ei sunnuntaisin)
LOMAT
22-24.6
1-10.7(vko 27 en vastaa puheluihin,vkon 28 alkupäivinä normaalisti klo 11-20 välillä aina kun pystyn)
Puhelin on kiinni,vastaan maileihin jos ehdin[/color]
Hinnasto ja muuta tietoa löytyy kotisivuiltani www.koirakoulukiti.palvelee.fiKOIRAKOULU KITI LÖYTYY MYÖS FACEBOOKISTA TERVETULOA LUKEMAAN!https://www.facebook.com/?sk=2361831622#!/pages/Helsinki-Finland/Koirakoulu-KITI/267669197269?ref=ts&ajaxpipe=1&__a=13EN ota asiakkaiden koiria sisäkoulutuksen tilojen puutteen vuoksi(eli en ota asiakkaiden koiria kotiin hoitoon ja koulutukseen)
Koirakoulu Kiti erkaantui pevi-jengistä.Olen oman tien kulkija,en enään ole sidottuna mihinkään metodiin,teen asiat kuten olen tehnyt tähänkin päivään mennessä,omana "metodina".Millainen koira sellainen kasvatus Mikä tekee Koirakoulu KITI:stä erilaisen koirankoulun kuin muut koirakoulut?-Muihin kouluttajiin nähden minulla on hyvänä puolena se että kaikkia tunteja ei YLEENSÄ pidetä samassa paikassa,joten koirat eivät opi "pelkäämään"tiettyä paikkaa ja käyttäytyvät sen vuoksi hienosti.(poikkeus koirat joille ei tehdä häätöä)
-Minulla on työntekijä ja paljon avustajia,jotka ottavat sellaiset koirat,joiden kanssa minä en voi tehdä enään töitä eli koira on jo nöyrä minut nähdessään.
-Pystymme vaihtamaan häätöihin ja ohituksiin eri ihmiset,että asiakas saisi molemmista asioista mahdollisimman paljon irti.
-Omat entiset asiakkaani saavat tulla
ilmaiseksi avustajan hommiin,jossa kyllä aina joku kouluttaja neuvoo jos kysyttävää on(jos en itse ehdi vastaamaan)
-Avustaja koiria on aina 2-4 eri koiraa ohituksissa,joten koira ei heti totu yhteen ja samaan vastaantulevaan koiraan harjoituksissa.Ja suurin osa koirista on erirotuisia joten valinnan varaa on paljon häätöön ja ohituksiin
-Järjestän aina mahdollisuuksien mukaan omille asiakkaille erilaisia kursseja,joissa hiotaan viimeisiä silauksia ja voi tulla myös muuten vain pitämään hauskaa
-Järjestän myös leirejä,jälki ym.päivän reissuja kysynnän ja mahdollisuuksien mukaan.Pääasia että jokaisella olisi hauskaa koiriensa ja muiden koiran omistajien kanssa.
-Minulta saa paljon vinkkejä koirien eri sairauksiin ja miten niitä voi esim.vaihtoehtohoidoilla lähteä parantamaan tai helpottamaan koiran elämää.
-Neuvomme myös parhaamme mukaan koirien ruokinnan suhteen ja ohjaamme eteenpäin ammattilaisille.
-Kerromme myös jos näemme että koirassa on mahdollisesti jotain fyysistä vikaa jolloin ohjaamme omistajat eri alojen ammattilaisille.
-Neuvon aina joko puhelimitse(ks.milloin olen puh.tavoitettavissa) tai mailitse asiakkaitani niin paljon kuin mahdollista en jätä oman onnen nojaan vaikka asiakas käynnit olisi tehty vuosi sitten,on minun tuki vielä käytettävissä
-Koulutusjakson aikana ja jälkeen tämä palsta toimii erittäin hyvänä vertaistukipaikkana,saa purkaa sydäntä,kysellä kysymyksiä ja täältä voi saada jopa ikuisen ystävän itselleen kuten monelle on näin onnellisesti käynyt :cheers:
palstan ohjeet ovat oikeaa "kitiska" metodia joten vastauksia voi lukea turvallisin mielin..
Miten lähden kasvattamaan koiria omistajan kanssa?Kun koira on jo saanut vallan paikan perheessä,täytyy koira saada sieltä johtajan tuolilta takaisin alas.
Keinoja on siihen monia,jokaisella koulu kunnalla ja jopa saman koulukunnan kouluttajilla on omat keinonsa asian ratkaisemiseksi.
Käytän pertin metodeja pohjalla,mutta ajan myötä on minustakin kasvanut itsenäinen kouluttaja.Koulutan koiria omalla tyylilläni
Usein puhutaan että meidän koulutus on "kolinapurkki"koulutusta,mutta jos purkki ei toimi niin keksimme joitain muita ratkaisuita ongelmien suhteen,emme turhaan purkita jos näyttää ettei siitä ole mitään apua.Olemme jopa lähteneet sitten kouluttamaan itse koiraa jos nähdään ettei muilla konsteilla elämä aja sujumaan:)
Aloitan koulutuksen usein neuvolatunnilla jolloin testataan koira,(testissä on 2 nukkea ja kova ääninen purkki) ja käydään läpi mahdolliset ongelmat ja mistä ne johtuu.Neuvolatunnilla omistaja saa ohjeita miten lähdetään juuri tämän koirankon kanssa etenemään eteenpäin.
Usein perheen aikuiset joutuvat niin sanotulle jääkaudelle/huomiomattomuus jaksolle,jonka tarkoitus on nöyryyttää koiraa alas laumassa.Tätä kautta saavutetaan koiralta kunnioitusta,opettaan koiraa ottamaan elämää rennosti,koska vastuu pomon pallilta siirtyy omistajalle ja koiralle saadaan myös "korvat päähän".
Jääkausi pidetään aina koirakko kohtaisesti.Katson aina koiran rodun,iän,luonteen ja perheen mahdollisuudet jääkauden pitoon.
Toisella kerralla opetellaan hihnakävely ja puretaan jääkautta pikku hiljaa.
Kolmannella kerralla opetellaan koirien ohitukset ja tehdään laumahäätö.Näitä ei voi tehdä jos omistaja on lipsunut jääkaudella tai jos koira ei osaa jo kävellä suht ok.hihnassa vetämättä.
Kun ohitukset ja häätö on tehty avustajia hyödyksi käyttäen,puretaan myös samalla jääkautta eteenpäin.Ja häädöt tehdään joko kentällä tai ne koirat joita ei voi päästää irti tehdään hallilla(käytössä talvisin).Ja häätö tehdään sen vuoksi,että koirille opetetaan "naapurin rekku"on paha ja omistaja on ykkönen :joku10:Häätö nostaa myös omistajaa koiran yläpuolelle.
Kaikille koirille ei tehdä häätöä eli tämäkin on tapauskohtainen ,sitten mahdollisuuksien mukaan tehdään irtioloharjoituksia toisella tavalla.
Neljännellä kerralla tehdään "sokkotreffit",jolloin omistaja on omillaan ja avustajien koiria hyödyntäen tehdään ohituksia kiinni ja irti(jos omistaja haluaa).Tässä korjataan mahdolliset viimeiset virheet ohitusten suhteen ym.
Tarkoitus minulla on, että koira on jo 3-4 käynti kerran jälkeen siinä kunnossa että sen kanssa voi alkaa nauttia lenkkeilystä.Ei tarvitse pelätä sitä vastaantulevaa koiraa/ihmistä,koira ei vedä kättä sijoiltaan ja koira ei karkaile muiden koirien/ihmisten luokse.
Mutta muistaa täytyy ettei se työ lopu siihen,koska koira on koira.Jos koira on jo saanut maistaa pomon paikkaa,koira yrittää ottaa sitä itselleen myös takaisin.Mutta egon tiputus on helppoa,koska omistajalla on kaikki valmiudet pitää koira siellä alhaalla.
Näin teillä tulee olemaan monia ihania ulkoilu vuosia koiranne kanssa edessä,Lenkistä nauttii sekä omistaja että koira:)
Ja tiedoksi että jokainen koira on yksilö,aroille ja pelokkaille koirille on omat jutut,niille ei purkkeja ym.käytetä. ja jokainen koirakko on yksilö tapaus ei ole sitä samaa kaavaa kaikkien kanssa.
Jääkausi sopii myös aroille koirille,koira ei siitä pilalle mene päinvastoin.Ja muistakaa että
koirankoulutuksesa on namit,naksuttimet ym.lelut se paras palkka koiralle!!ja niitä täytyy käyttää.MUTTA
kun kasvatatte koirianne niin siinä ei tarvita koiran lahjontaa,eli namit ja naksut kaappiin ja psyykkinen auktoriteetti peliin.