| Paljon puhuttu ilmpulssipanta | |
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 6th 2010, 14:34 | |
| Mitä mieltä porukat on pannan käytöstä eli sehän on ihan"sähköpanta"vaikka nimi on impulssipanta,,ja suomessa ihan laillinen kai pelkosen hyväksymä panta joten ei kannata tulla kenenkään paasaamaan siitä että se olis laiton! Missä tilanteessa hyväksyisit pannan käytön? Itse hyväksyn poromiehille ja metsämiehille kun sitä käytetään oikein!eli kun pitää valita että poron henki vai koiran kaaliin ettei siihen poroon kosketa tyyliin,,ja tää ny ei tarkoita sitä että kaikki poro ja mettä miehet pantaa käyttäisi:) samoin jos jonkun koiran kanssa on kokeilut kaikki siis kaikki mahdollinen ja vaihtoehto olis piikille meno mutta jos asian sais kerran pantaa käyttämällä kuntoon ja koira saisi elää vielä seuraavat vuodet onnellisena joten mieluummin pannan käyttö kuin piikille meno. ja tosiaan pantaa pitää osata käyttää oikein jos sitä käyttää,ja koiran kouluttamisessa en hyväksy pantoja!!
Viimeinen muokkaaja, kitiska pvm Kesäkuu 7th 2010, 15:06, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
koirarakas Nyt vilisee jo silmissä sana koira,,,,
Viestien lukumäärä : 1172 Join date : 09.02.2009
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 6th 2010, 15:35 | |
| Juuri siinä vaiheessa että jos sillä pystytään estämään koiran lopetus. Mutta kyllä se vaatisi ensin kouluttajan luona käyntiä | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 8th 2010, 11:45 | |
| Jos ne on niitä "pilipali" pantoja, ni oon kokeillu sitä "säkäriä" itteeni, en sen jälkeen usko koko pannan tehoon ollenkaan. Jonku Joen turkin läpi Joe tuskin sais minkäänlaista "impulssia" tietoonsa. Mutta jos on jotain isompia säkäreitä, en osaa sanoa. Se riippuu varmasti koirasta ja siitä mihin pantaa käytetään.
Ite oon vähän sitä mieltä että väline ku väline on väärissä käsissä kamalaa rääkkäystä (myös vedonestopannat vrt koiran niska kasvaa vinoon jos ei samalla koiraa kouluta tms, ei muuten oo kaunis näky, varmasti kipee). Oikeissa käsissä oikein käytettynä voi olla varmasti tarpeellinen tapa ehkästä eläimen turhaa kärsimystä. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 8th 2010, 13:10 | |
| jos pystyisin impulssin avulla kerrasta opettamaan koiralle että rusakon perässä et juokse kokeilisin varmasti... mutta mä epäilen ettei se teho ais mun rusakko koiraan..
Viimeinen muokkaaja, sussejamaksi pvm Kesäkuu 8th 2010, 13:23, muokattu 1 kertaa |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
Viestien lukumäärä : 18701 Join date : 08.02.2009 Ikä : 53 Paikkakunta : helsinki
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 8th 2010, 13:14 | |
| Totta noi kuonopannat ja vedonestovaljaat on enemmän rääkkiä kun hiertää ihon rikki ym. | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 12th 2010, 23:47 | |
| Kokemusta on eli olen käyttänyt n. 20 vuotta sitten sähköpantaa koiralle, joka ajatti poroja, metsästyskoiran sekoitus ja todella kovaluonteinen n. 5 v. uros, jonka silloista porojen ajattamista en olisi saanut kuriin pelkällä koulutuksella. Vaikka se itseä silloin kirpaisikin niin kyllä se kannatti. Mielestäni sähköpanta ei kuitenkaan yksin ole mikään autuaaksi tekevä asia, eikä minun kovapäinen koirakaan olisi sitä kauaa ilman tehokasta koulutusta ja aktivóintia muistanut. Kovan työn tuloksena oli iloinen ja tottelevainen koira, josta oli paljon iloa ja jonka kanssa oli tosi kiva kulkea maita ja mantuja. Parempi hetken kirpaisu ja loppuelämän vapaus (reilu 10 vuotta)kuin loppuelämä narun jatkeena pihassa ja lenkillä. |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 13th 2010, 16:17 | |
| - milla kirjoitti:
Parempi hetken kirpaisu ja loppuelämän vapaus (reilu 10 vuotta)kuin loppuelämä narun jatkeena pihassa ja lenkillä. Allekirjoitan tän. |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 13th 2010, 16:19 | |
| | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 13th 2010, 17:41 | |
| Lisäyksenä vielä, että en suinkaan keksinyt tuota "koulutusmetodia" itse, vaan kävin paljonkin koiriin perehtyneen kouluttajan puheilla koirani kanssa. Testasi koiran luonnetta ja tietenkin myös minun ym. Ominpäin en olisi lähtenyt kokeilemaan. Olen kuullut niin paljon erinäisiä juttuja s-pannan käytöstä, että oikein hirvittää, miten ihmiset sitä käyttää - itseasiassa edelleenkin. Ykskin ukko oli istunu keittiön pöydän vieressä ja antanu pihalla olevalle nuorelle koiralla (miltei pennulle) "iskuja" aina sen haukkuessa. Koirasta arvatenkin tuli "mielipuoli". |
|
| |
kitiska Sekoboltsi
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Kesäkuu 13th 2010, 17:44 | |
| Jep oikein käytettynä panta on ok ja oikeassa asiassa käytettynä mutta väärinkäytettynä,,saa kyl hyvin pilattua hyvänkin koiran alun ja vanhankin koiran | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Marraskuu 7th 2011, 11:08 | |
| Mä oon ymmärtäny että toi sähköpanta/impulssipanta on Suomessa kielletty. |
|
| |
Vierailija Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Marraskuu 7th 2011, 12:02 | |
| sählö panta on, mut impulssi panta ei, myydään ihan suomenkin markkinoilla. vaikka samaa asiaa ajaakin....nätimpi nimi vai |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta Marraskuu 7th 2011, 20:44 | |
| Jaa, ne on eri asia. Kaikkea sitä oppii kun tarpeeks vanhaks elää . Mikä niitä erottaa? Maksimi virran määräkö? Jenkeissä koulutetaan seisojia Dogtran, Innotekin ja muiden vastaavien vekottimilla. Onko noiden laitteet sähköpantoja vai onko noilla molempia? Ite en oo nähny yhelläkään koiralla kaulassa kumpaakaan. Olen nähnyt tässä kylillä sellaisia koulutusmenetelmiä joiden epäilisin sattuvan koiraan enemmän kuin mainitun pannan käyttö ja oikein käytettynä varmasti johtaisi varmemmin toivotun käytöksen saavuttamiseen. Jos nyt koira räyhää hihnassa niin ei sitä pidä kuitenkaan potkia niin että koira vikisee. Vai oliko tuon ihmisyksilön mielestä mukavampi kuunnella vikinää kuin räyhäämistä. Asian voisi hoitaa muutenkin, ilman pantaakin. Minä hyväksyn pannan käytön tietyin varauksin. Kaikki positiivinen rankaisun käyttö voi osaamattomissa käsissä viedä koiraa huonompaan suuntaan. Käyttöön pitäisi perehtyä kunnolla ennen kuin siihen ryhtyy. Tuohon pitäisi tarttua ns. viimesenä keinona ja vain sillon kun se parantaa koiran elämänlaatua merkittävästi. Eli pieni kärsimys isosta ilosta sopii mun omalletunnolle. |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Paljon puhuttu ilmpulssipanta | |
| |
|
| |
| Paljon puhuttu ilmpulssipanta | |
|